Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 06:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ATC i Aalborg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 28 April 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Bruger Readybags (nogle poser man kan bestille i USA) hvor der er fyldt 2 eller 3 plader (120*60 cm) Rockfon akustikplader... Nogle af dem er der også brugt Rockwool Opal støjbatts i (samme størrelse, bare meeeeget billigere). De tynde plader jeg har er Auralex plader.

Lavede et indlæg for et års tid siden ellers lign. om det: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63133&K W=flot+akustik

:)
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 28 April 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

og de hjælper.. hmm selvfølgelig gør de det... ellers brugte du dem jo ikke...

læste i high fidelity hvor de testede nogle ja bats med faset kanter... en pakke med 12 stks mener målene var 121x40 eller der omkring kostede ca 4000,- men man skulle kun bruge 3-4 stykker selvfølgelig alt efter ens rum... så hvis man var nogle stykker er det jo ikke galt.. har snakket med et par kammerater men det er lige det med at tage sig sammen.....

du er ikke til rør grej synes ikke jeg har kunne se noget efter en hurtig gennemgang af din tråd..jeg må indrømme jeg er blevet totalt omvendt til rør inden for det sidste halve år... det er lige mig...

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 28 April 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hvis man har 12, kommer man til at bruge 12 ;) Man bliver ved med at høre fejl :P

Narj, har været inde over et par Ear Yoshino 509 engang, men altså... Jeg er lidt af den overbevisning at en god rørforstærker lyder som transistorforstærker, og så er transistorne altså bare lidt mere pålidelige...
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 28 April 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

ja du har nok ret i man har en tendens til at overdæmpe så de 509 er/var altså en kanon forstærker... har en kammerat der havde sådan et par mono trin kanon kanon...

den eneste transistor forstærker jeg har været 100% tilfreds med var jean hiragas 20 w ren klasse a forstærker men må ha fået en mindre hjerneblødning for den fik jeg solgt.... den er desværre sjælden men hvis jeg finder en igen rydder den ind i systemet igen... men tror desværre det bliver svært at finde en...

men du har ret transistor er mere PÅLIDELIG....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 28 April 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

det bedste køb jeg lavede fornydeligt var jeg købte et par ampfion creon 3 højtaler samt et nordost red dawn signal kabel det lyder bare kanon.... så for 14 dage siden faldt jeg over et ht. kabel der hedder bona sp 560.. aldrig hørt om det før men må sige det vi lige prikken over fisken  det lyder bare rigtig godt her hos mig så en rigtig win win

 

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 28 April 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej christian

...har aldrig hørt sådan et system er nok lidt gammeldags og holder mig til de såkaldte ordinære musik kilder...må nok hellere prøve det en dag for kan se flere og flere bruger det så det m jo være godt nok...


mvh john pedersen



Regn ikke med hvad "flere og flere" gør...! 
Fortsæt trygt med de "ordinære musikkilder"...

Mvh.
Niels







Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 28 April 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
john pedersen skrev:

hej christian

...har aldrig hørt sådan et system er nok lidt gammeldags og holder mig til de såkaldte ordinære musik kilder...må nok hellere prøve det en dag for kan se flere og flere bruger det så det m jo være godt nok...


mvh john pedersen



Regn ikke med hvad "flere og flere" gør...! 
Fortsæt trygt med de "ordinære musikkilder"...

Mvh.
Niels



hej niels

synes da det lyder spændende det " nye " der og vil også ligge øre til det men holder mig til det ordnære lidt endnu.... du er måske også lidt " gammeldags " lige som jeg ang. det



Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 28 April 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

John: Okay, fedt. Jeg har ikke gjort særlig meget i kabler og agter det heller ikke. Jeg har taget signalkabler, der er godt skærmet og højttalerkabler med et stort kvadrat. Og så bruger jeg resten af pengene på kameraudstyr istedet :P Og det lyder sq fortrinligt her alligevel ;)
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 29 April 2009 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
John: Okay, fedt. Jeg har ikke gjort særlig meget i kabler og agter det heller ikke. Jeg har taget signalkabler, der er godt skærmet og højttalerkabler med et stort kvadrat. Og så bruger jeg resten af pengene på kameraudstyr istedet :P Og det lyder sq fortrinligt her alligevel ;)

hej christian

jeg synes der er stor forskel på kabler.. ikke at det er den hellige gral... brugte noget xindak ht kabel før men fandt så det bona ht kabel hos audiocompaniet... meget tykt som du også kan se på min tråd herinde... men lyden wau... stemmer rykkede lige en 0.5 m længere frem og MEGET mindre lyttetræthed... status: mit bona og mit nordost red dawn spiller bare i mit grej og ikke mindst øre  okay så nr. 2 hobby er at tage billededer ...det er da hellere ikke nogen billig hobby vel...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 29 April 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej Christiank ja det er lige med at leje sig ind det rette sted med den rette stue jeg har boet forfærdelig mange steder hvor der har været en skod stue uden lige.

Til top Vis Strokes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strokes
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 29 April 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

ChristianK skrev:
John: Okay, fedt. Jeg har ikke gjort særlig meget i kabler og agter det heller ikke. Jeg har taget signalkabler, der er godt skærmet og højttalerkabler med et stort kvadrat. Og så bruger jeg resten af pengene på kameraudstyr istedet :P Og det lyder sq fortrinligt her alligevel ;)

hej christian

jeg synes der er stor forskel på kabler.. ikke at det er den hellige gral... brugte noget xindak ht kabel før men fandt så det bona ht kabel hos audiocompaniet... meget tykt som du også kan se på min tråd herinde... men lyden wau... stemmer rykkede lige en 0.5 m længere frem og MEGET mindre lyttetræthed... status: mit bona og mit nordost red dawn spiller bare i mit grej og ikke mindst øre  okay så nr. 2 hobby er at tage billededer ...det er da hellere ikke nogen billig hobby vel...

 

Tjaa, mine ører hører nu ikke den store sønderrivende forskel, og synes jeg har så meget andet at bruge mine penge på, så jeg har bare bestemt mig for at så længe de fysiske betingelser for god lyd er i orden, så går det nok. Højttaleren vil alligevel altid være den vigtigste faktor for lyden... Og dé er i orden...

Hehe nej for satan, alle de penge man kan bruge på det l**t :D

 

Strokes skrev:
Hej Christiank ja det er lige med at leje sig ind det rette sted med den rette stue jeg har boet forfærdelig mange steder hvor der har været en skod stue uden lige.

Hehe ja, min gamle lejlighed var også et helvede uden lige... Den nye her er heldigvis meget meget bedre... Selvfølgelig er der peaks nogle få steder, men man kan sq ikke komme af med dem alle alligevel :)

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
Strokes
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 29 April 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa jeg er fudstændig enig om at rum kan være overall trælse men sådan kan det gå jeg rykker snart ud å land om nogle mdrs tid  og bor  så skal der sgu være dømt HØØJJJJJTTTT musik .


Til top Vis Strokes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strokes
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 29 April 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Strokes skrev:
Hejsa jeg er fudstændig enig om at rum kan være overall trælse men sådan kan det gå jeg rykker snart ud å land om nogle mdrs tid  og bor  så skal der sgu være dømt HØØJJJJJTTTT musik .




Hvor i landet flytter du hen?
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 29 April 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:

Hehe nej for satan, alle de penge man kan bruge på det l**t :D



Hvilket kamera bruger du egentlig?


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 29 April 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Blot et Nikon D80... Men alle objektiverne og flashene tager jo mindst lige så mange penge :(
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Så er der bestilt til et lille soveværelses-anlæg også... Tandberg TR220 reciever og et sæt ATC SCM11.
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Øj manner - Det er en spænende kombi
Lad høre med billeder og indtryk når tid og sted er
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
Så er der bestilt til et lille soveværelses-anlæg også... Tandberg TR220 reciever og et sæt ATC SCM11.


Så skal der vist ikke spilles tordnende højt. 2 x 14 watt. Kan den overhovedet trække dem?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
ChristianK skrev:
Så er der bestilt til et lille soveværelses-anlæg også... Tandberg TR220 reciever og et sæt ATC SCM11.


Så skal der vist ikke spilles tordnende højt. 2 x 14 watt. Kan den overhovedet trække dem?


2x 25W 4ohm... Og højttalerne er 8 ohm... Det kan spille rigelig højt til soveværelset :) Billeder kommer inden længe :) LÆKKER højttaler i øvrigt!
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  


Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes