Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2024 | 10:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ATC i Aalborg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen. Har lige lavet en meget hurtig tegning over hvordan tingene ser ud ud...

 

De lyserøde er absorbenter, de lidt mere mørkerøde er diffusere, og de grå er også absorbenter. Ved væggen til højre er der også et vindue, og under vinduet sidder en broadband absorber til 1. reflektion. På lørdag får jeg gardiner til vinduet sat op også.

Mht afstand til bagvæg har jeg ikke rigtig mulighed for at rykke dem længere ud, og det burde heller ikke være nødvendigt, så længe jeg får dæmpet nok bag dem. I weekenden får jeg 8 stk terræn batts, som jeg skal lave nogle tykke broadband absorbenter af. 

2 absorbenter med 3 plader "ovenpå" hinanden til at stå skrå i hjørnerne bag anlægget, og så en enkelt med 2 plader ovenpå hinanden til at stå bag venstre højttaler. Der kommer selvf. ramme og stof rundt om dem.

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

AMILO skrev:

Hej Christian

På hvilken led spiller du i dit rum?

Nu ejer jeg lillebroderen til dine højttalere og har eksperimenteret en del med placeringen af dem. Hvis jeg spiller på den lange led i vores stue, så lyder de ganske enkelt forfærdeligt. Bassen brummer helt vildt og stemmer nærmest skriger og hviner ad mig. Spiller jeg på den brede led, så lyder det helt fantastisk og naturligt og jeg føler det hele flader på plads. Jeg bruger ikke nogen akustikregulering. En fordel jeg har er måske at jeg sidder og lytter foran en døråbning, så jeg ikke får det boom i bassen, som hvis man sad med hovedet lige op ad en væg.

Nu kan jeg se du også har placeret den ene højttaler helt inde i det ene hjørne. Kan du ikke få den rykket lidt ud; mon ikke det villle hjælpe.

Som du kan se på tegningen spiller jeg på det korte led. Jeg er ret sikker på at der sker rigtig meget når jeg får bakset de absorbenter sammen.

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Og ellers tak for kommentarerne :)
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
AMILO
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Måske du bare er ramt af uheldige rumdimensioner i din stue. Nu har du ikke skrevet det direkte, men regner med det er en basresonans du prøver at slippe af med. Er den kraftig nok, kan det være en Helmholtz absorbent er den eneste udvej. Ellers må bare bare have opbygget en Poul M pladesamling.
Til top Vis AMILO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AMILO
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Ja måske. Ja, måske bliver sidste udvej en Helmholtz, men nu ser jeg lige hvad de fætre (jeg kan få bixet sammen næsten helt gratis) kan gøre for mig og mit rum :) Hehe ja, den er i hvert fald effektiv :)
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
kenneth ztas1 skrev:

Nøj meget lækkert set up, er helt vilde med dine ATC højtaler, har selv de mindre scm40  og din ATC forstærker, men er din CD afspiller ikke for ringe til dit ellers så fine set up? 

 

Hov hov hov! :P

Jeg synes egentlig den klarer det ganske godt, men det er da helt sikkert ikke den bedste på markedet... Tør alligevel godt sætte mit anlæg op mod de fleste andre ;)

....smiler...tvivler jeg nu slet ikke på med de fine ting du har, men der er meget at hente ind med en rigtig god cd afspiller evt med værk og konverter, en hel ny verden faktisk, kører selv med en Teac vrdx-25 som værk og en Parasound dac-2000 som konverter, har selv haft din afspiller og synes bare det er synd, dine højtaler og forstærker er jo høj høj klasse

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hov det er mobning af de små 10' min VRDS 10 køre nu på 12 år uden væsentlige problemer, som jeg selv har kunnet afhjælpe 
Sidst havde den lidt vrøvl med at hoppe i track, det blev klarede med lidt trykluft i magnet sporet (der hvor laser-slæden køre), samt lidt forsigtig manuel rensning

Skulle nogen mene, at Teac'ne har en lidt flad Japaner lyd, kan man jo som jeg har gjort for små 9 år siden
montere "Lclock og zapfilter" nok det bedste tweak på en gammel cd-afspiller

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:
ChristianK skrev:
kenneth ztas1 skrev:

Nøj meget lækkert set up, er helt vilde med dine ATC højtaler, har selv de mindre scm40  og din ATC forstærker, men er din CD afspiller ikke for ringe til dit ellers så fine set up? 

 

Hov hov hov! :P

Jeg synes egentlig den klarer det ganske godt, men det er da helt sikkert ikke den bedste på markedet... Tør alligevel godt sætte mit anlæg op mod de fleste andre ;)

....smiler...tvivler jeg nu slet ikke på med de fine ting du har, men der er meget at hente ind med en rigtig god cd afspiller evt med værk og konverter, en hel ny verden faktisk, kører selv med en Teac vrdx-25 som værk og en Parasound dac-2000 som konverter, har selv haft din afspiller og synes bare det er synd, dine højtaler og forstærker er jo høj høj klasse

Okay. Min har LClock 2 i (mener det er den). Jeg synes bare ikke jeg har lyst til at skifte så godt et drev ud med et eller andet plastikdrev, ligesom det meste nye er. Jeg kan godt li' når noget føles gedigent, og det må man sige at det her drev gør. Ved godt jeg kan sætte en konverter på, men så næsten hellere én ting der bare er i orden, altså en komplet CD-afspiller. Det må komme engang når der er penge til det. Uden at akustikken er i orden, kan man alligevel ikke høre ændringen ordenligt.

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
kenneth ztas1 skrev:
ChristianK skrev:
kenneth ztas1 skrev:

Nøj meget lækkert set up, er helt vilde med dine ATC højtaler, har selv de mindre scm40  og din ATC forstærker, men er din CD afspiller ikke for ringe til dit ellers så fine set up? 

 

Hov hov hov! :P

Jeg synes egentlig den klarer det ganske godt, men det er da helt sikkert ikke den bedste på markedet... Tør alligevel godt sætte mit anlæg op mod de fleste andre ;)

....smiler...tvivler jeg nu slet ikke på med de fine ting du har, men der er meget at hente ind med en rigtig god cd afspiller evt med værk og konverter, en hel ny verden faktisk, kører selv med en Teac vrdx-25 som værk og en Parasound dac-2000 som konverter, har selv haft din afspiller og synes bare det er synd, dine højtaler og forstærker er jo høj høj klasse

Okay. Min har LClock 2 i (mener det er den). Jeg synes bare ikke jeg har lyst til at skifte så godt et drev ud med et eller andet plastikdrev, ligesom det meste nye er. Jeg kan godt li' når noget føles gedigent, og det må man sige at det her drev gør. Ved godt jeg kan sætte en konverter på, men så næsten hellere én ting der bare er i orden, altså en komplet CD-afspiller. Det må komme engang når der er penge til det. Uden at akustikken er i orden, kan man alligevel ikke høre ændringen ordenligt.

Nej hvis akustikken driller, så er det bedre at vente, men rigtigt drevet er godt, men konverteren i er rædselfuld, en brugt konverter koster ikke mange basører, men kan godt følge dig, sådan nogenlunde da , det var iøvrigt dit tidliger indlæg af dit set up med ATC scm-40, der fik mig til at kikke på ATC højtaler og det har jeg ikke fortrydt, for satan de er gode, så tak for det

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Hehe, jeg kan da gøre det samme om SCM100, hvis du have mig til det? :D

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:

Hehe, jeg kan da gøre det samme om SCM100, hvis du have mig til det? :D

Tror jeg gerne , har hørt ATC jubilærums model til ca 180.000 kr sættet, sikke mange dumheder man kunne gøre for dem , så du kan bare lige vove!

Kunne gøre det samme ved din cdafspiller, hvis du hørte mit drev og konverter, lad være med at købe en samlet, værk og konverter, er det eneste rigtige, har man hørt det, er den diskusion overstået

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Orv, hvor har du hørt dem?

Hehe, mon ikke en eller anden cd-afspiller kan leve op til det :) Man skal dog sikkert langt op i pris... Mere end jeg vil gi :)

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte dem tilfældigt, da jeg skulle hente min nye (brugte) Thorens pladespiller ude hos sælger, de spiller ja som alle højtaler burde spille, ikke meget der kan følge med dem .

Er helt vild med bassen i mine scm-40, og alt bliver gengivet helt naturligt og rigtigt, er scm100 bedre på alle punkter?, du havde iøvrigt ret med diskanten i scm-40, forstår ikke folk ikke er tilfreds med den, ATC har da ramt fuldstændig plet, højtaleren spiller jo fuldstændig homogent, der er hvis mange der er smådøve derude!....smiler...

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Frækt :)

Heh ja, men mange folk farer jo fandme sammen med det samme de høre noget over 5khz ;)

Well, diskanten er lidt mere luftig i det, og 12" bassen gør jo også en forskel (og den er faktisk endnu mere stram end i SCM40erne, om muligt) :) Men alt i alt er det altså bare en meget større oplevelse... Kan ikke forklare det ordenligt :)

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 18 Januar 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:

Frækt :)

Heh ja, men mange folk farer jo fandme sammen med det samme de høre noget over 5khz ;)

Well, diskanten er lidt mere luftig i det, og 12" bassen gør jo også en forskel (og den er faktisk endnu mere stram end i SCM40erne, om muligt) :) Men alt i alt er det altså bare en meget større oplevelse... Kan ikke forklare det ordenligt :)

Du har forklaret rigeligt til at jeg kunne finde på at dumme mig

vil ikke høre mere

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1
 
Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 579
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hey Christian

Tillykke med den nye hybel. det ser hammer godt ud her er der plads til dine to gæste værelser som nogen ville kalde højtalere Big smile

Det ser utrolig fedt ud. lækkert at se.

Deeablo



__________________
Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo
 
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3517
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

hey ChristianK.
det ser da ud til at være en kraftig opgradering, hehe...
Dit setup ser ud til at komme noget bedre til sin ret i de nye omgivelser.

mvh


__________________
mvh
Til top Vis mn1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mn1974 Besøg mn1974's Websted
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Ja, de har da fået lidt mere luft... :) Har fået gardiner op idag, og det har bestemt hjulpet på diskanten :) Men det kan stadig blive bedre ! :)
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Jeg OVERVEJER at spare op til (overvejer betyder at det måske slet ikke bliver til noget), en RME ADI-2 dac. Men først skal der jo lige skrabes lidt penge sammen :) Nogen der har erfaringer med denne?
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

fede højtaler du har
Til top Vis Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilsson
 

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes