Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 17:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Audio Magic Wonder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej.

Da jeg har flyttet lidt rund i stuen er mine højttaler-kabler blevet for korte, og så har jeg fået kig på dette Audo Magic Wonder kabel, er der nogen som har erfaringer med dette, vil gerne høre om både dårlige og gode?? Det samme gælder for signal-kabler Magic Cyber??

http://www.audiomagic.dk/cables.html

Mvh.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Er der virkelig ingen, som har erfaring med dette kabel??
Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
gx55
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

hej michael der er en her som er taget fra http://www.frequence.dk/

Mht. til kablerne var jeg lidt skeptisk mest pga. den billige pris. Men her skal jeg lige love for jeg tog fejl. Har sammenlignet dem med et Taralab kabel til ca 2500 og med et Vincent kabel til 1300 og jeg må sige forskellen er minimal. Jeg skal virkelig koncentrer mig for at hører en forskel og på nogle numre lyder dit Audio Magic bedre. Der er en minimal bedre klang i mit Tarelab kabel og enkelte steder kan jeg hører det mangler en lille bitte smule i den helt dybe bund, men sammenligner man dem og tager prisen i mente er Audio Magic et fantastisk kabel. Vil vove den påstand at man skal langt over 1000 kr for at finde noget der er ligeså godt som det kabel. Så til prisen fås der ikke noget bedre tror jeg. Er ret sikker på at jeg skal have meget mere af det kabel i det nye år.

Endnu engang tak for spolerne og kablerne.

Vender tilbage i det nye år efter mere er jeg ret sikker på.

Hilsen fra Thomas
Til top Vis gx55's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gx55
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Har haft Wonder kablet. Til prisen et udemærket kabel. Specielt i basområdet.

Ulempen, som gør at jeg ikke vil anbefale det!!!! Det er stift som en bryllups***. Afsindigt ufleksibelt da det er et solid core kabel.



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Har haft Wonder kablet. Til prisen et udemærket kabel. Specielt i basområdet.

Ulempen, som gør at jeg ikke vil anbefale det!!!! Det er stift som en bryllups***. Afsindigt ufleksibelt da det er et solid core kabel.



Samme erfaring, det skal nærmest installeres med en rørtang, men lyder udemærket og til den pris unbeateble!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Gymnasten
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Kik her før du beslutter dig:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61847&P N=4

"Det bedste og billigste højtalerkabel får du sandsynligvis som et almindeligt strømkabel hos din lokale elektriker". Ingen har kunne bevise andet - heller ikke ved blindtests.

Til top Vis Gymnasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gymnasten
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

Gymnasten skrev:

Kik her før du beslutter dig:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61847&P N=4

"Det bedste og billigste højtalerkabel får du sandsynligvis som et almindeligt strømkabel hos din lokale elektriker". Ingen har kunne bevise andet - heller ikke ved blindtests.

Er du elektriker eller hvad ?  

Det minder mig om den gang Quad påstod der ikke var lydmæssig forskel på forstærkere, og alligevel mente de at deres egne var de bedste

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Gymnasten skrev:

Kik her før du beslutter dig:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61847&P N=4

"Det bedste og billigste højtalerkabel får du sandsynligvis som et almindeligt strømkabel hos din lokale elektriker". Ingen har kunne bevise andet - heller ikke ved blindtests.


Prøv at læse hvordan norske Fidelity ved blindtest gør din bemærkning til en joke, du skal altså tage dine skyklapper af og se dig lidt omkring en gang imellem.

De kunne i blindtest adskille indbrændte/tilspillede kabler. Alle kunne høre forskellene på 3 sæt meget  forskellige højtalerkabler. Sættene var indbyrdes identiske, men den ene part var frisk fra leverandør, og den anden var tilspillet i Nordost's tilspilningsmaskine eller "toaster" som de kalder den.

Vi har det her altså med en væsentlig mere svær opgave end bare at høre forskel på kabler.

God fornøjelse med læsningen.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Gymnasten
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 23 Februar 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Prøv at læse hvordan norske Fidelity ved blindtest gør din bemærkning til en joke, du skal altså tage dine skyklapper af og se dig lidt omkring en gang imellem.

Det gør jeg gerne - hvor kan jeg læse om det? Du kender øjensynligt til flere "rigtige" kontrolerede blindtest der viser forskel - dem læser jeg også gerne om.

I den link som jeg henviser til at der adskillige, som dels baserer sig på viden om elektromagnetisme og andre på blindforsøg, som netop viser: Ingen forskel. Hvor er skyklapperne? - prøv at forhold dig til dem.

Mercury skrev:
De kunne i blindtest adskille indbrændte/tilspillede kabler. Alle kunne høre forskellene på 3 sæt meget  forskellige højtalerkabler. Sættene var indbyrdes identiske, men den ene part var frisk fra leverandør, og den anden var tilspillet i Nordost's tilspilningsmaskine eller "toaster" som de kalder den.

At der skulle være noget om "indbrændte/tilspillede kabler" strider mod alt var jeg har lært om elektricitet. Det er tilsyneladende kun een test du henviser til - og i mine øjne gør det kun den ene test mere utroværdig - men jeg bevarer gerne et åbent sind og læser om den.

Det er meget stor evidens for at placeboeffekter eksisterer - det håber jeg, at der er enighed om.

Til top Vis Gymnasten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gymnasten
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes