Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 01:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bondefangere i K/S/B marked? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Synes ofte jeg ser nogle ting i KøbSalgBytte markedet som er prissat helt hen i vejret.
Enten er der nogle folk som har UTROLIGT dårlig indsigt i hvad deres brugte ting og sager er værd, eller også er der en helt masse som har meget dårlig moral.

Måske lidt af hvert?

Her er et eksempel:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=70080
http://www.hifiklubben.dk/produktarkiv/hoejttaler/kompakthoe jttaler/bw_dm601_s3_hoejttaler_sort.htm

Det er ofte at jeg har set noget lignende ovenstående har bare ikke lige gidet bruge tiden på at grave flere eksempler frem end det første jeg lige faldt over.

Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Er det ikke den 3 tråd du starter for at sable den stakels mand ned.

Der er jo ikke købetvang og du kan ikke på din primitive måde afgøre om det egentlig er pengene værd!

Jeg tror du har alternative motiver her faktisk.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

miibmiib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Bondefangeri vil jeg ikke kalde det, hvis sælger kan få det for sin vare så fint nok. Det må være op til køber at bruge sine penge fornuftigt.

Men bondefangeri og dårlig moral, næ.

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Jeg tror du har helt ret, for tror da de fleste bare ville tænke "hmm godt nok dyrt" også kigge videre efter hvad man ledte efter. Ellers havde du nok ikke lavet alt det her arbejde med flere tråde. Lad nu vær med at hænge folk ud
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

TorbenMP skrev:
Synes ofte jeg ser nogle ting i KøbSalgBytte markedet som er prissat helt hen i vejret.
Enten er der nogle folk som har UTROLIGT dårlig indsigt i hvad deres brugte ting og sager er værd, eller også er der en helt masse som har meget dårlig moral.

Måske lidt af hvert?

Her er et eksempel:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=70080
http://www.hifiklubben.dk/produktarkiv/hoejttaler/kompakthoe jttaler/bw_dm601_s3_hoejttaler_sort.htm

Det er ofte at jeg har set noget lignende ovenstående har bare ikke lige gidet bruge tiden på at grave flere eksempler frem end det første jeg lige faldt over.

Det er vel for pokker da vel ikke bondefangeri. Sælger må da selv bestemme prisen på det han vil sælge.  

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Har de virkelig kostet 6000 kr. fra nye?

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvad i fabler om med flere tråde?
Og kan heller ikke se hvad mine alternativer motiver skulle være... men hvis der er flere konspirations teorier der ude så kom endelig med dem, det giver da et billigt grin.

Jeg ved godt at sælger selv må bestemme prisen på det han sælger, men når en skriver at de koster 6000kr fra ny og de faktisk koster 2000kr fra ny (indtil de gik ud af produktion) så er det da lidt tamt.

Hvis i skal købe noget som ikke er inden for et område hvor i har brugt oceaner af tid ville i så ikke være trætte af at blive hustlet?
Lad os sige at i skal købe en ny-brugt bil.. der er mange fald grupper.
Jeg ved godt at "man bare må lave sin research ordentlig og blabla osv." men det er sku da alligevel p***e iriterende med sælgere som sælger katten i sækken.

jeg har set mange eksempler, for noget tid siden så jeg et 5-6 år gammelt plasma tv 42" til salg for 12000 eller noget i den stil, den kan kun retfærdigøres hvis det er lavet af æddelmetal?

qweqqe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Nej, de har alle dage stået til 1498 pr. stk

Dog skiver sælger der medfølger "højkvalitetskabel, samt vægbeslag"

Hvis HT er Hysterisk velholdt, kan de indbringe omkring 1500-1800 så må det være op til evt. køber at vudere hvad der ligger bag kablerne....!!

Til top Vis qweqqe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af qweqqe

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Har de virkelig kostet 6000 kr. fra nye?

Læser du hele annoncen, står der bl.a. at du også får kabler og vægbeslag med i prisen. Så en samlet nypris på 6k, kan da sagtens være realistisk.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

TorbenMP skrev:
Ved ikke hvad i fabler om med flere tråde?
Og kan heller ikke se hvad mine alternativer motiver skulle være... men hvis der er flere konspirations teorier der ude så kom endelig med dem, det giver da et billigt grin.

Jeg ved godt at sælger selv må bestemme prisen på det han sælger, men når en skriver at de koster 6000kr fra ny og de faktisk koster 2000kr fra ny (indtil de gik ud af produktion) så er det da lidt tamt.

Hvis i skal købe noget som ikke er inden for et område hvor i har brugt oceaner af tid ville i så ikke være trætte af at blive hustlet?
Lad os sige at i skal købe en ny-brugt bil.. der er mange fald grupper.
Jeg ved godt at "man bare må lave sin research ordentlig og blabla osv." men det er sku da alligevel p***e iriterende med sælgere som sælger katten i sækken.

jeg har set mange eksempler, for noget tid siden så jeg et 5-6 år gammelt plasma tv 42" til salg for 12000 eller noget i den stil, den kan kun retfærdigøres hvis det er lavet af æddelmetal?

Der er ingen, som taler om konspirationsteorier her. Men sagen er, at du er lidt langsom, da dit emne allerede er indrykket herinde mindst éen gang. Hvad skal vi med flere tråde om samme annonce?

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Er det ikke den 3 tråd du starter for at sable den stakels mand ned.

Det er faktisk den første. Det ville du vide hvis du brugte søgefunktionen.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Ok du må meget undskylde at jeg ikke havde læst alle trådene og opfattet at det var blevet taget op.
Hvis det var så ligegyldigt og overflødigt med mit indlæg kunne i da bare lade være med at svare og ignorere det, i stedet for at komme med slevfede sure opstød..
(ja der har jo aldrig været andre "dobbelt indlæg" her inde, især ikke de 500 indlæg der alle sammen hedder "hvilken sub skal jeg købe")

I øvrigt var det ikke kun den enkelte sag det var bare det første tilfælde jeg lige stødte på i dag.

Faktisk kostede de højttalere til sidste 999kr stykket ved hifiklubben, at sælger så ikke lige har tjekket op på prisen er vel ok.
Nu ved jeg jo ikke hvilke kabler det er, men har indtryk af at det er sjældent at en person som køber højttalere for 3000 kr også bruger 2-3000kr på kablerne der til.. men jeg har vel misforstået et eller andet..

Men f**k det, det er vel bare mig som ville være træt af hvis jeg havde givet 3000kr for et par 5år gamle højttalere for senere at finde ud af at jeg fra ny ville kunne købe dem for 2000 (nå ja uden psyko kablerne selvfølgelig.. 24kGold..)

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Det er da rart, at alle ikke ikke skriver hvad de tænker, ligesom dig, for så kom der da endnu flere flere sure opstød, hvis du selv ved hvad de har kostet fra ny, hvorfor så oprette dette indlæg, de fleste som hænger med på denne side, google'r som regel, og sorterer så fra, eller giver gerne deres tit lige så urealistiske bud, selvom annoncen ikke indbyder til en bus runde..

Kom igen......

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Whatever.

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Det er sku da i mod god smag at sælge de B&W'ere ligeså dyrt som de er købt, de er ikke lige fremt et samlerobjekt!

DET SKAL SATENME være gode kabler!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hvis man som sælger sætter brugt udstyr til salg og prisen på dette er helt hen i vejret set i forhold til alder/udbud/efterspørgsel/nypris osv. ja så kan man vel kun forvente at der kommer en respons på dette.

Dernæst så er det sjovt at folk ikke brokker sig hvis at en person vælger at hjælpe et fremmed barn med ikke at blive snydt/snyde sig selv (læs: give for meget for et brugt produkt)

..... men hvis det er en voksen der er ved at blive snydt/snyde sig selv ja så er det personens egen skyld, "han er jo voksen og kunne bare have undersøgt markedet noget bedre" og hjælp anses som værende "bland dig udenom det kan da ikke rage dig"....hvilket er absolut ævl da det da til enhver tid må være sådan at køber umuligt kan drage andet end nytte af yderligere oplysninger omkring det at købe et givent brugt produkt eller ej.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Ja det er egentligt mærkeligt, men hvis produktet til salg bliver betragtet som et samlerobjekt, eller en vare af særlig interesse, så kan det jo engang i mellem give nogle "pussige" priser, kontra nyprisen! Berettiget måske!

Men i det her tilfælde er der da vist ingen tvivl, det ville næsten være mærkeligt om ikke en eller anden, føler sig foranlediget til at starte denne tråd, jeg kan i hvert fald slet ikke se det forkerte i det!

Hvordan kan det være at i der mener det er en sælgers ret, til selv at prissætte sine vare. Samtidigt mener at tråd starter har et alternativt motiv, og i så fald hvad mener i det er????

Jeg er p***e nysgærrig

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Lad nu være at køre personhetz mod TorbenMP. Og koncentrer jer om emnet i stedet. Er emnet latterligt så hold jer dog væk.

Den pris sælgeren fastsætter bestemmer han vel selv, men syntes til tider at folk snyder med nyprisen og det er jo ikke helt fair.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Så, skal denne tråd ikke låses, Åndssvag eller ej?
@Topic: Sælger forventer vel at kunne få 3000 for dem. Hvis du leder efter den højttaler må du bare lede videre eller prøve at prutte prisen ned. Det er ikke meget anderledes her i forhold til dba f.eks. hvor folk vil have 500,- for en gammel philips plastic pladespiller.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hvorfor lukker administratorerne ikke de her meningsløse og personrelaterede tråde?

Folk har vel for pokker lov til at prissætte deres brugte varer som de vil! Det må være op til køber at vurdere hvorvidt han/hun vil give den fastsatte pris.

Jeg kan vitterligt ikke se hvor du vil hen med denne her tråd?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum