Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 20:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Brok (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Plafitracer aka ProfitHenrik aka Møgbonden var forleden forbi til kaffe og hygge. Han medbragte Pågens, den gode mand

Det stod ret klart, at Holfi'erne basmæssigt er lige til øllet i min stue. Heldigvis har lidt rykken rundt og leg med skisokker i portene (rene) ryddet lidt op og hjulpet på den tonale balance.

Ved førstkommende riddertræf starter vi hjemme i privaten, før vi indtager Riddersalen

PS. TP Musik er nu en dejlig kiosk. Uha, de er mange gode ting til ingen pæng lige nu

Mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Ved førstkommende riddertræf starter vi hjemme i privaten, før vi indtager Riddersalen

Mvh

Brok

Vi er klar til at indtage landområdet igen



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Plafitracer aka ProfitHenrik aka Møgbonden var forleden forbi til kaffe og hygge. Han medbragte Pågens, den gode mand

Og han fik ikke prakket dig noget på???



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
Og han fik ikke prakket dig noget på???

Nej da. Vi er jo ikke alle susceptible til alskens krejlertricks, vel? 

Mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Ny tråd pr 14.02.2008, jeg kan sgutte hitte rundt i den gamle mere

Bønner og musik:

Kaffe. For nogle et nydelsesmiddel, for andre sidestilles det med sex og vitaminpiller

High end bagværk:

Og nu til det kedelige:

 

Sådan tager stuen sig ud lige nu. Der er dømt reel skodlyd, og det må man jo så lære at leve med. Alle dele i anlægget er afstemt i forhold til hinanden, med henblik på musikalitet... hvad hulen det begreb så end dækker over.

Mange stykker elektronik og højttalere har været på tålt ophold gennem de senste ca 12 år, og sammensætningen er idag følgende:

Holfi Tyra Charisma MK III.

Electrocompaniet AW180.

Electrocompaniet EC 4.6.

Pink Triangle Numeral.

Pro-Ject 6.1 m/ Dynavector 10x5 og Parasound zPhono.

Kabler er et mix af Taralabs, PmAudio Silk, Ixos, W&M og Harmonic Technology. Og så et sæt fremragende xlr-kabler, håndlavet af forhåndenværende materialer af vor alle sammens Mr. News, Ridder Erla aka Tannoy-fyren aka Køleksabslytteren.

Stuen er ca 28 kvm, med åbent til et lille køkken og en trappe til underetagen. Mellem sidevæggene er der ingen ingen rette vinkler, da stuen har form som et trapez. det giver en masse fordele rent lydmæssigt, men er et helvede at indrette, og dikterer i vid udstrækning, hvor møblerne står. På positivsiden tæller blandt andet, at stående bølger i praksis er ikke eksisterende i stuen.

Mine præferencer er måske en kende hifi-atypiske. Og dog... referencen er live musik, og gerne akustisk, uden forstærkning. Musikken kommer altid i første række, og jeg skal kunne holde ud at høre på det både længe og ofte. Og til tider også gerne rigtig højt.  Samtidig skal det lyde lækkert og indbydende. Modstridende kriterier? Måske, men det kan godt lade sig gøre. Tilnærmelsesvist, i det mindste.  Jeg går gerne på kompromis med ultimativ opløsning, hvis den skal opnås på bekostning af musikkens sjæl, eller lysten til at høre det. Når lyden er en anelse varm, gerne en lille smule tilbagelænet, og samtidig dynamisk og fyldt med bittesmå finurlige anslag og overtoner, er den ved at være på plads i casa Brok. Grundtonerne skal være på plads, og de skal gerne være solide i deres udtryk. Her findes musikkens afsæt, og fundamentet for den gode lyd. Overtoner og udklingning skal opleves naturligt, og uden alt for store begrænsninger. Med hensyn til perspektiv, er jeg nok lidt ambivalent. Jeg synes, det er imponerende at høre et setup, hvor fokus er på kanalseparation og stereoperspektiv. At kunne lukke øjnene, og pege den enkelte musiker ud i et symfoniorkester, er en underholdende øvelse, men er det tilnærmelsesvist virkelighedsnært? Næppe. Jeg har endnu aldrig oplevet, med lukkede øjne, at kunne pinpointe en cello i Radioens gamle koncertsal, eller en gademusikant, som står og spiller gudefed westernguitar, samtidig med at han synger grimt.  For mig er musik derhjemme ikke det samme som musik ude i verden, men jeg vil gerne kunne genkende sjælen og nerven i musikken, uanset hvor den måtte optræde.  Jeg går efter en lyd, som er lidt varm, gerne en smule tilbagelænet om man vil, men helst ikke for meget på bekostning af detaljer og dynamik. En svær balance, har det vist sig. Min præference er altså ikke at få musikken til at fremstå så naturtro eller korrekt som muligt. Hvis jeg vil høre live, går jeg til koncert.

Her er et eksempel på en fed musikalsk oplevelse:

For mange år siden opgav jeg at stræbe efter det perfekte, da levende, akustisk musik alligevel ikke kan reproduceres derhjemme, men alene give en indikation af den ægte vare. Med det som reference er der absolut intet naturligt eller virkelighedsnært over lyden i Casa Brok. Men, så er der så meget andet.

Lidt flere pics:

AW180 uden tøj.

Herligt grammofonpladeafspilleraggregat.

Pink uden trusser.

Jeg overvejer stadig at prøve noget seriøst rørgrej, sådan for alvor. Nu må vi se hvad der sker i løbet af det kommende års tid.

 

 

Er den højtalerplacering valgt som den optimale efter mange eksperimenter?



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Både og.

Rummet har gevaldige begrænsninger hvad "frit valg"-placering angår, da det er en ganske almindeligt unormalt indrettet dagligstue.

Der er, i modsætning til de allerfleste mere eller mindre dedikerede lytterum jeg har besøgt, ingen stående bølger og andre alvorlige unoder i mine stue, primært grundet manglen på rette vinkler mellem væggene.

Den nuværende placering fungerer bemærkelsesværdigt godt, rummets dimensioner taget i betragtning, omend der er grundlag for endnu bedre placering ovre i min store stue:

Pt. er der en ren skisok i porten på begge Holfi'er, da de laver lidt unoder i den dybeste ende, i modsætning til de ProAc response 2.5, jeg havde tidligere.

Korrekt og hifi-kedeligt er det ikke, men det er og bliver alligevel aldrig målet hos mig

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2038
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Brok, for pokker, det ser satme godt ud.

Nu er det vist også snart på tide at jeg får taget mig sammen og kommer forbi til en lytter!

Hvad med en (hver)dag i marts?

 

mvh Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Heysan Pater

Det er en aftale. Vi ses i marts

 

Hygge,

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2038
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Super. Glæder mig til at høre grejet

 

mvh Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Heysan Pater

Det er en aftale. Vi ses i marts

 

Hygge,

Brok

hvor mange pågens poser skal man tage med hvis man skal med? 20 paller eller?

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Pågens er naturligvis altid velkomne, men dog ikke et ufravigeligt krav.

Casa Brok er til hver en tid velassorteret mht kaffe og Pågen... Undtagen når Profit-Bonden kommer anstigende. Han må naturligvis selv medbringe bagværket

Præst: hvilken dag passer dig bedst?

 

Hygge,

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hej Brok, det ser virkeligt godt ud. kønne er de ikke de holfier men sådan som du kaster omkring dig med svært udtalende og lovprisende ord, når du beskriver din lyd i dit lytterum, må det spille ad helvedes til at du ikke skammer dig........

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Casa Brok er til hver en tid velassorteret mht kaffe og Pågen... Undtagen når Profit-Bonden kommer anstigende. Han må naturligvis selv medbringe bagværket 

Hygge,

Brok



Ja, ja - der er sørme forskel på folk
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Wow der var din nye tråd jo!

De ser sgu fine ud de Holfi'er. Men savner du ikke Proac'ern? De var nu altså fine.. rigtig fine..
Jeg var sgu selv tæt på at investere i et par Holfi magen til dine inden jeg fandt de Proac jeg havde tidligere.

Vi må stadig ikke glemme at prøve AW-180'erne af på Vat/hundehvalpene en dag
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok meget grej! Kan vi få en lille walkthrough? 

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Wow der var din nye tråd jo!

De ser sgu fine ud de Holfi'er. Men savner du ikke Proac'ern? De var nu altså fine.. rigtig fine..
Jeg var sgu selv tæt på at investere i et par Holfi magen til dine inden jeg fandt de Proac jeg havde tidligere.

Vi må stadig ikke glemme at prøve AW-180'erne af på Vat/hundehvalpene en dag

Der er egenskaber, jeg savner ved ProAc'erne, bestemt. Det er der faktisk ved de fleste af de højttalere, jeg har haft i stuen. Netop ProAc Response 2.5 er nok nær ved de bedst sammenhængende højttalere, jeg har ejet, men... så kan Holfi'erne nogle andre ting

Jep, dine hundehvalpe skal bestemt pines og plages af de små AW'er ved lejlighed. Smid en dato, efter påske?

Hygge,

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Det er godt nok meget grej! Kan vi få en lille walkthrough? 

Kig i riddertråden

 

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Pågens er naturligvis altid velkomne, men dog ikke et ufravigeligt krav.

Casa Brok er til hver en tid velassorteret mht kaffe og Pågen... Undtagen når Profit-Bonden kommer anstigende. Han må naturligvis selv medbringe bagværket

Hygge,

Brok

Dem som har haft den tvivlsomme fornøjelse at møde Profit-bonden IRL, ved at hvis dennne mand tropper op, overstiger udgifterne til Pågens det danske BNP. For ikke at nævne alt det skod, han prakker folk på.



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej Brok gamle dremg:-)


ja kan jo ikk sige så meget andet end at det ser godt ud!!

Er meget spændt på at hører hvordan de holfier spiller... har selv kigget på dem nogle gange uden at nogen sinde har hørt dem...øv..

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Hej Brok gamle dremg:-)


ja kan jo ikk sige så meget andet end at det ser godt ud!!

Er meget spændt på at hører hvordan de holfier spiller... har selv kigget på dem nogle gange uden at nogen sinde har hørt dem...øv..

MVH
Don

Don D, der!

Stadig ikke bandlyst på Fyn, kan jeg forstå?

Du må komme forbi og høre dem ved lejlighed. Så gi'r jeg en kop kaffe og en Pågen.

Jeg kan dog sige, at de lyder aldeles rædselsfuldt, akkurat som jeg kan li' det.

I forgårs, da jeg havde rigtig ondt af mig selv grundet feber og en usædvanligt ondartet mavekatar-lignende sygelighed, forsøgte jeg at blæse enhederne helt ud af pindebrændekabinetterne. Det lykkedes ikke helt..

Til gengæld fløj der pludselig en del bomuldsvat rundt i stuen, skudt ud af hullet til den akustiske ventil på bagsiden af den ene. Ventilen havde løsnet sig, klasket ind i væggen, og kabinettet var herefter i fuld gang med at tømme sig for løstsiddende materiale.

Således udrenset for diverse forstyrrelser i luftvejen fik ventilen (og den på den anden højttaler, bare for en sikkerheds skyld), en klat lim og en ½ times tørretid, og det hele lød heldigvis endnu værre herefter.

Mine tarme fik det sjovt nok også langt bedre undervejs i dette vanvittige støjinferno... til gengæld er naboen blevet døv på det ene knæ...Så deet...

 

Brok

 



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes