Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sonos ZP80 med SUMOH TinyAmp S30 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
phcphc
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Hej
Lige et par billeder af mit køkken setup (placeret ovenpå microovnen i skabet over ovnen):
Passiv Sonos ZP80
SUMOH TinyAmp S30
Podspeakers




Beklager billedkvaliteten (ISO 1000)

Jeg har vinklet mine Podspeakers lidt nedad, da faconen på deres fod er mest beregnet til at stå på gulvet og spille opad. Jeg følte derfor at de spillede 'op i loftet'. Lyden blev klart forbedret ved at lade dem spille 'lige ud' istedet for en smule opad. De er heller ikke vinklet imod hinanden, da dette også syntes af mudre lyden sammen. Det er stadig ikke 100% optimalt, men det er nok den bedste indstilling jeg kan lave, nu når de skal stå på køkkenskabene (og for tæt på loftet antager jeg)

Et par ord om SUMOH TinyAmp (skrevet FØR jeg justerede på min placering af Podspeakers):
Jeg er ikke den store lydkender og beskriver, og vil derfor fatte mig kort og forhåbentligt simpelt.
Jeg vil holde mig til at sammenligne med min gamle Onkyo A905, som TinyAmp har erstattet.
To ting springer i ørerne. Lyden synes bedre detaljeret i diskant og mellemtone, og det var netop dette område, hvor jeg syntes Onkyoen manglede noget. Bassen på Onkyoen syntes også at mudre meget sammen, så man ikke kunne skelne ellers tydelige baslyde. TinyAmp adskiller disse baslyde fint, men tilfører umiddelbart ikke meget dybde/tungde til bassen. Om det så er TinyAmp eller Podspeakers jeg skal give skylden for dette er jeg usikker på. Det er svært at bedømme et sæt 'reol-speakers' som Podspeakers, når man i sine andre rum har en kraftig sub på.
Jeg har kun testet TinyAmp en enkelt gang ved kraftig volume, og synes at dette lød noget anstrengt. Jeg vil dog ikke afsige en dom på dette felt allerede, men afvente at jeg får hørt lige mere musik på høj volume.
TinyAmp skulle efter specifikationerne slukke når den ikke modtaget signal. Jeg ved ikke hvordan man skal tjekke om den rent faktisk gør dette. Der er een diode på TinyAmp, om hos mig lyser den uanset om der er signal eller ej. TinyAmp forbliver også varm selvom der ikke er signal. Jeg tror umiddelbart ikke denne feature virker (måske virker det kun med Squeezebox og ikke Sonos)
Konkulsion: Jeg er indtil nu hverken skuffet eller begejstret.

Update på SUMOH: Lyden er blevet markant bedre siden jeg fik lavet en bedre justering af mine Podspeakers. Jeg har stadig ikke en test med høj volume.
Jeg har lavet en aftale med HIFI-klubben om at komme ned i butikken med TinyAmp og teste den op imod en større forstærker. Det blir nok op imod CAMBRIDGE Azur 340A SE
Blir spændende at se, om den lille SUMOH kan matche denne.

Mvh
Peter
Til top Vis phcphc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phcphc
 
Fredrik97
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Spændene beretning, står selv og overvejer om jeg skal gå efter Sumoh eller en normal billig forstærker til min squezzebox. 

Så jeg glæder mig til at høre om dit besøg i hifiklubben.

 

Til top Vis Fredrik97's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fredrik97
 
HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Blæret setup, TinyAmp'en er fed, den skal helt klart i vores soveværelsessetup når det skal renoveres næste år.
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes