Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 16:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD C272 Effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jfinderup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har netop investeret i et par B&W DM604S3, men da min forstærker (H/K AVR 505) kun yder 50W kontinuerlig i stereo, er jeg nu på udkig efter en effektforstærker.

Jeg har fundet frem til NAD's C272 Stereo effektforstærker, men har aldrig gjort i effektforstærkere førhen, så jeg mangler lige lidt hjælp. Jeg har fundet produktbladet der kan findes her:

http://207.228.230.231/info/C272_data.pdf

Når jeg ser på tegningen af bagsiden, er der 4 terminaler, A og B speakers så vidt jeg kan se. Jeg har læst noget om at man kan brokoble den, og derved få den til at yde mere, men hvad menes der med brokobles?? Skal man så sætte noget mellem terminalerne, ligesom ved Bi-wire højtalere, når man bruger singlewireing, eller??

Og så lige til sidst. Vil den overhovedet kunne bruges til min forstærker. Den her et PRE-OUT som jeg har læst mig frem til at man skal bruge, men hvor søtter man det i effektforstærkeren.

Håber i forstår mit spørgsmål, og på forhånd tak for hjælpen.

Til top Vis jfinderup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jfinderup
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

når man brokobler er det for at få mere effekt, det opnås ved at de to stereo kanaler bliver til en mono kanal, så hvis du skal bruge det til dine B&Wer skal du have to effektforstærkere, for at få stereo.

som du kan se under højtalerterminalerne på forstærkeren, står der +-mono og der er en skifter så man sætter den til brigde(brokobling)

du tager et signal kabel fra din pre-out på H/K og sætter ned i fixed-in så spiller det. Hvis du synes der er for meget knald i dine fronthøjtalere i forhold til resten efter du har tilsluttet den. kan du bruge variable in, og så justere på in-put level, så den passer.

 

 



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
jfinderup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Ok

men lige et spørgsmål mere. PRE-OUT på min forstærker, er den der også kan bruges til subwoofer output, dvs. ét RCA stik (mener jeg det hedder). På effektforstærkeren er der to inputs. Jeg har en TaraLabs y-connector liggende, så jeg kan godt få det sat sammen, MEN vil det så være stereo der kommer ind i effektforstærkeren?

Til top Vis jfinderup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jfinderup
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

øhh nej det vil det ikke, jeg havde forstået på dig at der var pre-out på alle kanalerne. dvs 6 udgange. hvis du kun har sub out (et RCA stik) så er det ikke muligt at tilslutte den til dine fronter så lyden kommer i stereo.

så mit råd er at glemme NADen og købe en anden kraftigere reciever



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
jfinderup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Ok

Jeg tror jeg har forstået det nu, altså:

Jeg kan ikke tilslutte en effektforstærker til min nuværende reciver. Men så er der lavet en PRE-OUT på subwooferudgangen i tilfælde af at man har en passiv subwoofer. Rigtigt ikke.

Ergo er det altså ikke umiddelbart andre muligheder en at investere i en anden forstærker/reciver.

Til top Vis jfinderup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jfinderup
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

aktiv subwoofer, hvis du bruger den til en passiv skal du bruge en ekstra forstærker, men ellers rigtigt. Har du den NAD 272, hvis du har kan du købe en NAD t-742 (4000 kr), den har pre-out på alle kanaler.

Det er hvad jeg har gjort. Bare med en NAD 214 i stedet. Se evt. linket i min signatur



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes