Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 23:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Photosgraphein’s Setup (nye billeder) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

! 01-03-2008 !
Så er siden opdateret med nye billeder, hvor højtalerne er kommet op at hænge og kabler er skjult i kabelbakker. Billederne kan ses længere nede på siden...

Nu har jeg kigget en masse på jeres forskellige setups og må indrømme der er rigtig mange af dem, som ser utrolig lækre ud. Desværre er mit eget setup ikke helt så komplet og gennemført, som størstedelen herinde, men man skal jo starte et sted. Men jeg vil alligevel tage chancen og vise mit foreløbige setup frem. Håber I tager godt imod det.

Mine tanker omkring mine valg

NAD C355BEE Stereo Forstærker
Jeg havde oprindeligt et gammelt Sony surround sound system, som jeg havde købt for flere år siden. Jeg mente derfor det var på tide, at skifte det ud og tog derfor en tur til Hi-Fi Klubben. Jeg havde oprindeligt opsat mig på at skulle have en ny surround receiver, for jeg havde jo højtalerne derhjemme fra mit Sony system. Det endte da også med jeg kom hjem med en Denon AVR-1908, men i løbet af de næste par dage begyndte jeg blive betænkelig ang. min nyanskaffelse. Jeg kontaktede derfor HFK og fik Denon'en byttede til en NAD stereo forstærker, og har ikke fortrudt det siden.

Dali Concept 1
Efter at have byttet min Denon til en NAD mente jeg ikke, at mine Sony satelitter gjorde det godtnok. Derfor blev det også til et par Dali Concept 1 højtalere og efter at have lyttet til dem i et par timer, var jeg sikker på jeg havde valgt det rigtige. Dali Concept er bestemt ikke de bedste, men syntes de gav en god lyd til prisen og størrelsen passede mig også fint. Pladsen er desværre begrænset så jeg har pt. ikke plads til gulvhøjtalere. Derudover vil jeg heller ikke bruge alt for mange penge på højtalere før jeg får noget større at bo i.

Kabler
Mine tidligere højtalerkabler fra mit Sony system var nærmest på tykkelse med fiskesøre (overdrivelse fremmer forståelsen). Jeg valgte derfor samtidig, at købe noget nyt højtalerkabel og valget faldt på Argon 5301 fra HFK. Jeg valgte bevidst noget af det billigste fra HFK, da jeg ikke regner med at skulle beholde kablerne når jeg flytter og derudover skulle jeg bruge ca. 30 meter.

Jeg købte samtidigt et Argon 5005 jack-til-phono, da jeg pt. bruger min bærbare PC som CD/musik-afspiller.

Men nok om det, her er billederne...


Første billede af fronten


Ingen unødvendige knapper eller dioder... Keep it simple


Dali Concept 1 højtaleren, som jeg må "nøjes" med i øjeblikket. Dog syntes jeg
det er en højtaler, som giver et godt "ydelse-til-pris-forhold".


Min IBM/Lenovo T60 som i øjeblikket bliver brugt som CD/musik-afspiller

Som sagt ikke det vilde anlæg (endnu), men jeg er stadig meget glad for det og stolt af det.
Kom gerne med kommentare eller forslag til forbedringer.

Med venlig hilsen
Jakob



__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mulighed for det, burde du overveje et par standere til dine Dali'er. Det gør faktisk en ret stor forskel, om de står på et bord eller en stander. De bliver langt mere frigjorte og dynamiske (det er i hvert fald min mening), samt at perspektivet også forbedres væsentligt.

Kunne du evt. tage et billede fra sweetspot? Eller evt. bare et par oversigtsbilleder?

Ellers et rigtigt fint anlæg, som helt sikkert giver en masse value for pengene. Jeg har selv haft et NAD og Dali anlæg og det spiller sgu godt sammen. Og lækre billeder iøvrigt.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Rigtig flotte billeder  Hvad er de taget med?

__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Rigtig flotte billeder  Hvad er de taget med?


Et kamera, vil jeg gætte på.  Ej sorry, den lå bare lige til højre-benet.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Hvis du har mulighed for det, burde du overveje et par standere til dine Dali'er. Det gør faktisk en ret stor forskel, om de står på et bord eller en stander. Den bliver langt mere frigjort og dynamisk (det er i hvert fald min mening), samt at perspektivet også forbedres væsentligt.

Kunne du evt. tage et billede fra sweetspot? Eller evt. bare et par oversigtsbilleder?


Hejsa, og tak for kommentaren :)

Jeg har desværre ikke plads til standere, selvom sådan nogle ikke fylder det helt store. Jeg bor i en ungdomsbolig, så selve værelset er desværre kun på ca. 20 kvm. Derudover har jeg en seng, skænk (hvorpå forstærker og 1 højtaler er placeret), skrivebord samt et spisebord i samme værelse. Selve indretningen er god, men den tillader bare ikke plads til standere :( Dog skal højtalerne op at hænge på væggen, når jeg engang for mig taget samme. Jeg skal nok også smide et par oversigt billeder ind.

Som det er lige nu er højtalerne placeret meget uhensigtsmæssigt, da det ikke er et decideret sweet spot i værelset. Men det skal der hurtigst muligt rettes op.

Dog har jeg lige et tillægsspørgsmål:
Hvis højtalerne skal op i hænge på væggen, vil det så være mest optinalt at hænge dem i nogenlunde hovedhøjde eller skal de helst op under loftet (der er ca. 250-270 cm fra gulv til loft) ??

Med venlig hilsen
Jakob
Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Rigtig flotte billeder  Hvad er de taget med?

Mange tak. De er taget med et Nikon D200 DSLR (Link) samt en Nikon AF 50/1.8 prime optik (Link) og en Nikon AF-S 105/2.8 VR Macro optik (Link). Derudover har jeg brugt en Nikon SB-600 flash (Link), som er bouncet i loftet for at give et blødere lys. Billederne er derefter behandlet i Adobe Photoshop Lightroom og Adobe Photoshop CS3.

Ved det lyder enormt nørdet, men er ved at uddanne mig til reklamefotograf, så kan ikke lade være med at gå i detaljer, uanset hvilke billeder det er jeg skal tage :)

Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 
ning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 534
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Rigtigt gode billeder, man kan godt se det er en der har prøvet DET før

Dine højttalere skal nok hænge så diskanten er i ørehøjde....... når du sidder ned og lytter



__________________
mvh Ning
Til top Vis ning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ning
 
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

ning skrev:

Rigtigt gode billeder, man kan godt se det er en der har prøvet DET før

Dine højttalere skal nok hænge så diskanten er i ørehøjde....... når du sidder ned og lytter

Mange tak for kommentaren. Tænkte nok at de skulle hænge i nogenlunde ørehøjde :)

Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Ja, det er klart bedst hvis højtalerne sidder i nogenlunde hovedhøjde. Personligt synes jeg ikke løsningen med højtalere under loftet fungerer særligt godt.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Det er først og fremmest nogle rigtig fine billeder du har "snappet"

Jeg synes det er et fint lille setup. Gode valg til prisen.

Mvh Mathias



__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Ja, det er klart bedst hvis højtalerne sidder i nogenlunde hovedhøjde. Personligt synes jeg ikke løsningen med højtalere under loftet fungerer særligt godt.

Super, det vil jeg så gøre... Så har jeg lige endnu et tillægsspørgsmål. Vil det være en fordel at bruge et rigtigt vægbeslag eller kan man ligeså godt bruge det hul som er bagpå højtaleren og så bare hænge højtaleren på en skrue i væggen ?

Med venlig hilsen
Jakob



__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Gode billeder!

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Det er først og fremmest nogle rigtig fine billeder du har "snappet"

Jeg synes det er et fint lille setup. Gode valg til prisen.

Mvh Mathias

Mange tak... Er også superglad for det. Mit næste projekt er en CD-afspiller, men kan simpelthen ikke beslutte mig, så det må nok vente lidt tid endnu...

Med venlig hilsen
Jakob



__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Photosgraphein skrev:

wildstyle skrev:
Ja, det er klart bedst hvis højtalerne sidder i nogenlunde hovedhøjde. Personligt synes jeg ikke løsningen med højtalere under loftet fungerer særligt godt.

Super, det vil jeg så gøre... Så har jeg lige endnu et tillægsspørgsmål. Vil det være en fordel at bruge et rigtigt vægbeslag eller kan man ligeså godt bruge det hul som er bagpå højtaleren og så bare hænge højtaleren på en skrue i væggen ?

Med venlig hilsen
Jakob



Jeg ville klart gå efter et rigtigt vægbeslag. Det ville sgu være trist hvis højtaleren pludseligt faldt ned.

Hvilket kamera bruger du iøvrigt?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Jeg ville klart gå efter et rigtigt vægbeslag. Det ville sgu være trist hvis højtaleren pludseligt faldt ned.

Hvilket kamera bruger du iøvrigt?


Hej Wildstyle... Mange tak for svaret...

Jeg bruger følgende kamera og udstyr:

Nikon D200:
http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/1083/overvi ew.html

Nikon AF 50/1.8: http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/403/overvie w.html

Nikon AF-S 105/2.8 Macro VR: http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/870/overvie w.html

Nikon AF-S 70-200/2.8 VR: http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/634/overvie w.html

Nikon SB-600 Speedlight: http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/114/overvie w.html

Hvis jeg brugte samme beløb på mit hifi udstyr, som jeg har på mit foto udstyr, så ville jeg kunne have fået mig et helt udemærket setup, hehe...

Med venlig hilsen
Jakob



__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Photosgraphein skrev:
wildstyle skrev:

Jeg ville klart gå efter et rigtigt vægbeslag. Det ville sgu være trist hvis højtaleren pludseligt faldt ned.

Hvilket kamera bruger du iøvrigt?


Hej Wildstyle... Mange tak for svaret...

Jeg bruger følgende kamera og udstyr:

Nikon D200:
http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/1083/overvi ew.html

Nikon AF 50/1.8: http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/403/overvie w.html

Nikon AF-S 105/2.8 Macro VR: http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/870/overvie w.html

Nikon AF-S 70-200/2.8 VR: http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/634/overvie w.html

Nikon SB-600 Speedlight: http://www.nikon.dk/product/da_DK/products/broad/114/overvie w.html

Hvis jeg brugte samme beløb på mit hifi udstyr, som jeg har på mit foto udstyr, så ville jeg kunne have fået mig et helt udemærket setup, hehe...

Med venlig hilsen
Jakob



Ja, puha det er jo noget seriøst udstyr du bruger.

Det er synd at pengene kun kan bruges én gang.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Fint anlæg til små penge!
Har du en Deviantart profil?

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Fint anlæg til små penge!
Har du en Deviantart profil?


Mange tak :)

Ja, har faktisk en profil på DeviantArt, hehe... Hvordan vidste du det ? Er det min brugernavn eller er det min avatar, som jeg også har lagt ud som billede på DA ?

Hvis det er pga. mit brugernavn, så har jeg netop oprettet en bruger med det navn på DA. Ellers så bruger jeg
http://re-flex.deviantart.com

Med venlig hilsen
Jakob


__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Ja, puha det er jo noget seriøst udstyr du bruger.

Det er synd at pengene kun kan bruges én gang.

Ja, man skulle have et pengetræ i baghaven og det skulle være i blomst året rundt



__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

! Opdatering 01-03-2008 !

Her er nogle få billeder, hvor højtalerne er kommet op på væggen samt kablerne er skjult i et par kabelbakker. Jeg valgte at bruge et par Dali universal beslag, da jeg ikke bare ville hamre et søm i væggen.


Oversigtsbillede. Højtalerne hænger ikke helt optimalt mht. TV'et, men bruger dem sjældent dertil. Ellers hænger
de udemærket, da billedet er taget fra sofaen og der sidder jeg oftest og lytter til musik fra.


Højre højtaler... Samt mit andet højtelsket eje, min Cannondale CAAD 9 :)


Venstre højtaler... Billedet er taget med vidvinkel, derfor ser vinklerne lidt
sjove ud...



Højre højtaler igen, men denne gang med et bedre udsyn til kabelbakken...

Med venlig hilsen
Jakob



__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes