Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 03:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pixellering på BenQ 8720 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Karl Heinz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

 

Jeg har et problem med overdrevet pixellering på min BenQ 8720 projektor.

Jeg købte den for 1 år siden, og har ikke haft tid til at sætte den op før nu. (Har renoveret hus – det tager dælme tid…) Men nu hvor lærredet og alt andet er på plads, så må jeg sige at jeg er langt fra tilfreds med billedet på projektoren. Billedet pixellerer (hvis altså det er det rigtige udtryk?) og ligner noget der er skabt på en Commodore 64. Mange billeder har vildt dårlige overgange mellem lyst og mørkt, og mange billeder ser ud som om projektoren kun kan vise 64 farver.

Jeg har lagt nogle billeder ind så i kan se hvad jeg snakker om. Jeg er langt fra ekspert, og derfor har jeg svært ved at finde ud af hvad problemet er. Udover at jeg kan se at der er et problem!

Mit nuværende set-up er en H/K DVD 25 tilsluttet med Profi-Gold Component kabel, og lærredet er et Lissau Tab-tension 92”.

Jeg var ikke sikker på at det var projektoren til at starte med. Derfor har jeg forsøgt at skifte DVD afspilleren, bruge HDMI kabel, vise HD-film mm. Når jeg viser det samme billede over fjernsynet er der ikke nogen problemer.

Resultatet er at det næsten kun kan være projektoren. Med HD film er billedet klart bedre, men de samme problemer opstår, dog uden at være helt så fremtrædende.

 

Her er nogle eksempler (beklager at nogle af billederne er lidt mørke, mit kamera er ikke så godt til nat-shots)

 

Black Hawk Down

Bemærk hans kinder, der ikke ligefrem er naturtro…

Samme billede på fjernsynet.

 

Picture Perfect.

Generelt et rigtig dårligt billede. Selvom filmen også stinker.. Men hvis det er det der skal til for at konen er glad, så viser jeg gerne en tøse film en gang imellem…

Her lidt tættere på.

Samme billede på fjernsynet.

 

Kammerater i krig

Det er fint nok at billedet er ude af fokus i baggrunden, det der er bare uacceptabelt.

 

Jeg er ret ærgerlig over problemet, da jeg har alt andet på plads. Har fræst kabler ind i væggene, lavet et motor-ophæng til projektoren og stuen er helt klar…

Jeg synes jeg har købt en fornuftig projektor, og er ikke så vild med tanken om at jeg skal til at finde en ny (og dyrere) afløser.

Så jeg ville blive UTROLIG glad for, hvis en af jer kunne hjælpe med at løse problemet.

Jeg synes jeg har prøvet alt, hvilket jeg tydeligvis alligevel ikke har...

Til top Vis Karl Heinz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karl Heinz
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der der man....

Sorry kunne ikke lige lade være med at grine af de ufoér der...

Jeg kan sgu ikke lige svare dig på hvad der er galt helt præcist min ven, da jeg aldrig har set DET før.. Er der garanti på dyret, så er mit råd at kaste den i hovedet på dem igen. Tjek først om alle kabler er korrekt tilsluttet og alle de gængse ting du ved!!!

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
Karl Heinz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Har kontrolleret alle kabler.

Har kontrolleret indstillingerne i menuen. Selvom der ikke burde være noget man kan smadre så meget at billedet kommer til at ligne det der...

Synes i øvrigt ikke at det er så sjovt...

UFO'er?? Det ligner noget jeg kunne tegne bedre i hånden, eller en opløsning som om man kigger gennem øjnene på predator...

Og ja, den er kun 1 år gammel, så der burde stadig være garanti på den.

Til top Vis Karl Heinz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karl Heinz
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Nå så den er købt fra ny. Så ser det jo ikke så skidt ud endda - det er altid en god ide at teste den straks efter køb. Men den slags ideer er du nok ikke så interesseret i.

Hvor mange kilder har du slået til den - prøv med en anden hvis det er muligt, ellers er jeg bange for/ret sikker på, der er en alvorlig fejl et eller andet sted, (nok i din projektor)?

Otto hvor er du henne her - sidder du stadig i Pioneer tråden....

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Men han ser da noget bange ud ham Josh Hartnett!!!
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
Karl Heinz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Heh. Nej, den skulle selvfølgelig være testet lige efter køb. Det blev den nu også, da jeg var ret nysgerrig. Men nåede ikke at se så meget, så jeg kan ikke sige at fejlen ikke var der fra starten.

Ja, Sgt. Eversmann er kortvarigt presset der...  I øvrigt en totalt fed film...

Har kun haft 2 kilder på den. En PS3 og min DVD25. På PS3 kommer det samme problem frem. Jeg kan ikke køre HDMI over min DVD-afspiller, men når samme problem kommer med PS3 over HDMI, så kan det vel ikke være mit komponent kabel.

Jeg er efterhånden ved at have samme ansigtsudtryk som Josh når jeg kigger på min projektors billede...

Til top Vis Karl Heinz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karl Heinz
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Karl Heinz skrev:

Heh. Nej, den skulle selvfølgelig være testet lige efter køb. Det blev den nu også, da jeg var ret nysgerrig. Men nåede ikke at se så meget, så jeg kan ikke sige at fejlen ikke var der fra starten.

Ja, Sgt. Eversmann er kortvarigt presset der...  I øvrigt en totalt fed film...

Har kun haft 2 kilder på den. En PS3 og min DVD25. På PS3 kommer det samme problem frem. Jeg kan ikke køre HDMI over min DVD-afspiller, men når samme problem kommer med PS3 over HDMI, så kan det vel ikke være mit komponent kabel.

Jeg er efterhånden ved at have samme ansigtsudtryk som Josh når jeg kigger på min projektors billede...

Ja det kunne jeg forestille mig - det ville jeg også ha haft. Så længe du bare ikke ligner ham i baggrunden, så ligner du da stadig et menneske...

 sh*t det ser sjovt ud.. Hver gang jeg fortsætter på denne tråd så flækker jeg simpelthen af grin!

Nej det burde det jo ikke ha!

Men prøv at kontakte sælger ang. problemet - hvor er den i øvrigt købt, hvis man kan tillade sig at spørge om det (ren nysgerrrighed)?

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
Karl Heinz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Tror ikke at sælger ligefrem er i stand til at fejlfinde her, da den er købt ved Justbuyit.dk. Det var det eneste sted jeg kunne få den på det tidspunkt.

Så skal der gøres noget den vej, skal den pakkes ned i kassen igen og sendes til BenQ's værksted ved verdens ende og repareres af en multihandicappet dværg der skal fremstille alt værktøj og reservedele selv... Med andre ord det kommer til at tage lang tid...

Men ok - som den er lige nu så kan jeg lige så godt sætte min lommelygte op bag et glas saftevand - så om den står ved mig eller ved producenten er det samme.

Og undskyld på forhånd til de handicappede dværge...

Til top Vis Karl Heinz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karl Heinz
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Karl Heinz skrev:

Tror ikke at sælger ligefrem er i stand til at fejlfinde her, da den er købt ved Justbuyit.dk. Det var det eneste sted jeg kunne få den på det tidspunkt.

Så skal der gøres noget den vej, skal den pakkes ned i kassen igen og sendes til BenQ's værksted ved verdens ende og repareres af en multihandicappet dværg der skal fremstille alt værktøj og reservedele selv... Med andre ord det kommer til at tage lang tid...

Men ok - som den er lige nu så kan jeg lige så godt sætte min lommelygte op bag et glas saftevand - så om den står ved mig eller ved producenten er det samme.

Og undskyld på forhånd til de handicappede dværge...

Ups nej de aner nok intet om projektorer og deres funktioner. Men hvis der tilsyneladende ikke er andre som vil melde sig på denne tråd er det måske eneste mulighed. Måske de heller ikke forstå hvordan folk kan se så sjove ud.  Men du kan da også bare beholde den, det må da være sjovere end den sjoveste komedie at se film hos dig nu.

Det med tiden er meget svingende - nu ved jeg ikke hvor BenQ har værksted i den store verden, men det er hvert fald værd at undersøge!?

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
Eeyore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan finde ud af, så er det en kendt fejl kaldet "Clay Face" på engelsk.

Der er en tråd om det her. Der er også en beskrivelse af hvordan det kan rettes i service menuen (CW delay).

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=631413&p age=16

Til top Vis Eeyore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eeyore Besøg Eeyore's Websted
 
Karl Heinz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Eeyore. Tak for dit input. Det lyder som om det sagtens kan være derfor.

Jeg må se på om det er det der er problemet. Hvis det er det, så skylder jeg dig!

Det bliver først i aften, da jeg er på arbejde nu. Jeg er dog ikke så vild med at skulle rode med service menuen. Jeg ved ikke om garantien ryger sig en tur, hvis man ændrer indstillingerne i service menuen... Men jeg er efterhånden ved at være desperat, så medmindre der er risiko for at pj sprænger i luften, så må jeg ind og rode med service menuen..

Til top Vis Karl Heinz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karl Heinz
 
Karl Heinz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Eeyore. Du er en gud...!

Det virkede rigtig godt. Har endnu ikke haft lejlighed til at fine-tune den, men det lader til at det løste problemet. Jeg glæder mig til at se nogle film og se forskellen.

Endnu en gang tak.

Nu må jeg se om jeg kan læse mig til nogle flere tweaks. Det er på tide at projektoren bliver indstillet bedre, det var jo ikke ligefrem muligt før eftersom det ikke gav mening at indstille kontrasten når personerne på billedet er lavet af lego-klodser.

Til top Vis Karl Heinz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karl Heinz
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Karl Heinz skrev:

Eeyore. Du er en gud...!

Det virkede rigtig godt. Har endnu ikke haft lejlighed til at fine-tune den, men det lader til at det løste problemet. Jeg glæder mig til at se nogle film og se forskellen.

Endnu en gang tak.

Nu må jeg se om jeg kan læse mig til nogle flere tweaks. Det er på tide at projektoren bliver indstillet bedre, det var jo ikke ligefrem muligt før eftersom det ikke gav mening at indstille kontrasten når personerne på billedet er lavet af lego-klodser.

få otto til at kalibrere den,så er det optimalt og du behøver ikke at spekulere på om det kan blive bedre+du kan bruge din tid på film og ikke justering
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
Karl Heinz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
Karl Heinz skrev:

Nu må jeg se om jeg kan læse mig til nogle flere tweaks. Det er på tide at projektoren bliver indstillet bedre, det var jo ikke ligefrem muligt før eftersom det ikke gav mening at indstille kontrasten når personerne på billedet er lavet af lego-klodser.

få otto til at kalibrere den,så er det optimalt og du behøver ikke at spekulere på om det kan blive bedre+du kan bruge din tid på film og ikke justering

Enig.

En ISF kalibrering ville helt sikkert være fedt. Men lige nu står der en Blu-ray afspiller øverst på ønskelisten. For 2500 til en kalibrering kan jeg få en BD afspiller istedet... Så må jeg se på kalibreringen efterfølgende.

Og nu skal der dælme ses film. Har noget der skal indhentes...

Til top Vis Karl Heinz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karl Heinz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes