Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 13:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit stue-setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
naesager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 29 Februar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har næsten afsluttet projekt køkken hvorfor det snart er tid til lidt billeder af hvordan den ene væg i min stue ser ud, indtil videre kan i se et lille diagram. Jeg kommer fra et gammelt gammelt gammelt Philips LCD TV, gammel gammel Denon forstærker og nogen bitte bitte små Dali højtalere. Selvom jeg har givet maksimalt 10.000 for en enkelt del, synes jeg faktisk lyden er acceptabel. Jeg er i hvertfald tilfreds.. Det er jo trods alt det som tæller :o)

Til top Vis naesager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af naesager
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke få lov til at se nogle billeder at netop dit anlæg?? Det kunne være lidt mere sjovt..

__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
naesager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hey Rune,

Der kommer billeder inden for meget kort tid, skal lige få styr på en metalsav og kabelbakke, så kommer der friske billeder.

Til top Vis naesager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af naesager
 
naesager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Så kommer her lidt billeder...

Her kan man se i det store hele hvordan tingene er sat op.
Fra venstre til højre, Højtaler Yamaha NS777, Sony PS3, MS XBOX360, Samsung LE37M86BD, NAD C445, NAD C325BEE, Mediecenter i Silverstone kab., Nintendo Wii (ny tilføjelse ), en unavngivet plante (ja jeg bor IKKE alene.. ) og vores DVD samling. Det min bedre halvdel der har stået for kartotekskort.. Vi begyndte at ha 5-600 DVD'er hvorfor alle covers og jewelcases er smidt ud, tilbage har vi skiverne som er i de der mærkelig farvet kasser..

Højre side af samme.. Mellemrummet mellem møblerne er naturligvis med vilje

Forstærker ok radio, jeg synes nu de er meget pæne, til venstre ses DAB antennen (skal findes anden placering)

Øverst på mediecentret er min IR reciever så jeg kan bruge fjernbetjening og tastatur, som det kan ses er der et hul bag i Wii'en, jeg har forsøgt at skjule alle kabler på denne måde.. Møblerne er let modificeret og kablet før montage..

Den ene højtaler

Samme højtaler hvor jeg har fjernet strømpesokken.. Jeg synes nu de er pæne, men det er nok en smagssag..

 

Alt for nu, jeg kommer med lidt dagsbilleder snart..

Til top Vis naesager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af naesager
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hey... Rigtig, rigtig fedt setup du har... Meget stilfuldt og holdt i et rigtig fedt design - misundelsesværdigt 

Derfor vil jeg lige høre, hvor du har købt det hvide møbel? For det ser godt nok lækkert ud... Og hvor dybt er det?


__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
naesager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Det er IKEA hele vejen, de er 40 dybe udenpå og 36 dybe inden i. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20102149.

Som det nok kan fornemmes bruges der ikke så mange penge på HIFI i hjemmet, hvorfor f.eks. CLIC møbler ville være overkill.

Jeg har dog købt låger til de 2 skabe, men venter på at få lavet huller i dem, således jeg kan få "stof"-låger. Det er nu pænere.
Til top Vis naesager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af naesager
 
Morbid
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækkert, kan specialt godt lide DVD løsningen. Har aldrig forstået folk der synes DVD cases er pæne, og skal have en fornem plads. Skal der ikke lige en hylde mellem forstærker og radio?


Til top Vis Morbid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morbid Besøg Morbid's Websted
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

naesager skrev:
Det er IKEA hele vejen, de er 40 dybe udenpå og 36 dybe inden i. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20102149.

Og jeg takker mange gange... Er lige præcis sådan noget jeg har ledt efter til når jeg flytter i lejlighed  Må så bare se om 3-5cm er nok plads til al kabelføring
Hvordan har du forresten klaret det? Har du skåret nogle huller og så ført det hele ud via kabelbakker langs undersiden af møblet? Eller er der så meget plads "bag" møblet, at det hele kan komme ud bagved via dine hjemmelavede huller?



__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
naesager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:

Og jeg takker mange gange... Er lige præcis sådan noget jeg har ledt efter til når jeg flytter i lejlighed  Må så bare se om 3-5cm er nok plads til al kabelføring
Hvordan har du forresten klaret det? Har du skåret nogle huller og så ført det hele ud via kabelbakker langs undersiden af møblet? Eller er der så meget plads "bag" møblet, at det hele kan komme ud bagved via dine hjemmelavede huller?

Der er 12 mm bagved bagpladen til f.eks. kabelføring, det har jeg brugt dem til.. Hullerne jeg har lavet er 46 mm, således de fleste stiktyper kan komme igennem, f.eks. DVI. Det skal siges at jeg har lavet et lille indhak mellem reolerne bagved bagpladen således kabler kan føres imellem de 2. Samtidigt har jeg i højre modul for neden lavet et lille indhak således ht-kabler og coax kan komme ud der. Jeg har som du kan se lavet indhak hvor tv'et hænger, og påsat en kabelbakke efterfølgende. Jeg er dog i en heldig situation så at jeg har vægdåse bagved det ene, faktisk hvor Wii'en står, her har jeg så fået strøm til hele hærligheden og samtidigt placeret en stikdåse. Derfor er bagpladen ved Wii'en en anelse længere ude en resten.

Til top Vis naesager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af naesager
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Er ikke helt sikker på hvad du mener med indhak? Har du flyttet bagpladerne længere ud, således der er mere plads bagved eller?

Kan jeg måske lokke dig til at tage et billed?  Ved det er meget forlangt, men synes virkelig du har formået at skabe et superfedt møbel og opstilling der virkelig harmonerer, og har selv noget lignende i støbeskeen.

Mht. til TV'et har jeg også tænkt mig at benytte en lidt smartere kabelbakke - lidt ala din, men så vil jeg samtidig installere den her til at køre ledningerne ned i møblet... Hvis du forstår



__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
naesager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:

Er ikke helt sikker på hvad du mener med indhak? Har du flyttet bagpladerne længere ud, således der er mere plads bagved eller?

Kan jeg måske lokke dig til at tage et billed?  Ved det er meget forlangt, men synes virkelig du har formået at skabe et superfedt møbel og opstilling der virkelig harmonerer, og har selv noget lignende i støbeskeen.

Mht. til TV'et har jeg også tænkt mig at benytte en lidt smartere kabelbakke - lidt ala din, men så vil jeg samtidig installere den her til at køre ledningerne ned i møblet... Hvis du forstår

 

Skal nok tage lidt billede up close.

Med indhak mener jeg blot at jeg har lavet et lille trekantet snit i pladen, så f.eks. kabler kan komme ud mellem bagbeklædning/væg og op til f.eks. fjernsynet. Jeg havde selv overvejet en løsning som din med Argon ledningstingen, men jeg synes dog ikke man får en helt ren linje.
Mht. kabelbakken har du ret, det er Bosscom som de sælger i de fleste Fonaer mv. min er dog købt i AV-Connection. Jeg havde oprindeligt købt 33 mm størrelsen, men da min kæreste købte Wii havde jeg ikke længere plads til alle ledningerne i den, derfor opgradering til 50 mm som du ser på billederne. Jeg har pt. 3* HDMI, 1* RCA, 1* Strøm og 1* Component til Wii igennem kabelbakken. De er vel i gennemsnit 8 mm tykke.

Til top Vis naesager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af naesager
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg siger tusind tak... Vil have dit setup in mente når jeg engang til august flytter - hvis jeg er så heldig at få tildelt en lejligheder... Boliggaranti for studerende i Århus min r*v 

__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 
Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 434
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Det ser godt ud.
Jeg synes også bedst om højtalerne uden frontstof på, men det er jo nok, som du skriver, en smagssag

Kan godt lide at du har brugt en sort kabelbakke (dog havde jeg nok selv valgt alu eller stål i "original farve" ;)) ved TV'et, synes som regel det er
grimt med hvide kabelbakker, det er et meget halvhjertet forsøg på at skjule noget (lidt som at lappe lakken på bilen med en forkert nuance lak ;)).
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs
 
Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa... Meget flot og stilrent setup :)

På de to første billeder ser det ud som om, at forstærker og radio er mørke (grafit), hvor på closeup billedet er de lyse (titanium). Er det korrekt eller er det bare pga. undereksponeringen i de to første billeder ?

Derudover tror jeg det ville pynte, hvis du byttede om på pladsen mellem mediecenter og Nintendo Wii samt PS3 og Xbox. Efter min mening ville der komme mere balance i setup'et ved at de sorte og designmæssige ting kom nederst, men det er kun  et forslag :)

Ellers et flot og lækkert setup. Har selv en NAD C355BEE forstærker :)

Med venlig hilsen
Jakob



__________________
NAD C355BEE + Dali Concept 1 Link (med nye billeder)
Til top Vis Photosgraphein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Photosgraphein Besøg Photosgraphein's Websted
 
naesager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:
Jamen jeg siger tusind tak... Vil have dit setup in mente når jeg engang til august flytter - hvis jeg er så heldig at få tildelt en lejligheder... Boliggaranti for studerende i Århus min r*v 

Der er rigtig mange lejeboliger ledige i København, måske ikke til en studerendes budget, men ohh well :P 

Til top Vis naesager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af naesager
 
naesager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

TorbenMP skrev:
Det ser godt ud.
Jeg synes også bedst om højtalerne uden frontstof på, men det er jo nok, som du skriver, en smagssag

Kan godt lide at du har brugt en sort kabelbakke (dog havde jeg nok selv valgt alu eller stål i "original farve" ;)) ved TV'et, synes som regel det er
grimt med hvide kabelbakker, det er et meget halvhjertet forsøg på at skjule noget (lidt som at lappe lakken på bilen med en forkert nuance lak ;)).

Som jeg skriver længere oppe har vi gang i projekt køkken, til det projekt har jeg bla. haft lånt en rillemaskine i Silvan, så det kom da på tale blandt kæresten og jeg om vi ikke lige skulle rille til de møbler, så kabler og kabelbakker helt kunne undværes. Meeen sådan endte det jo ikke.. Når det så kommer til farvevalget, der synes jeg helt sikkert sort frem for alu-farve er pænere.. Men ja, nu hvor jeg sidder og iagttager det kan jeg da godt se det er lidt "tungt" :o)

Til top Vis naesager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af naesager
 
naesager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Photosgraphein skrev:

Hejsa... Meget flot og stilrent setup :)

På de to første billeder ser det ud som om, at forstærker og radio er mørke (grafit), hvor på closeup billedet er de lyse (titanium). Er det korrekt eller er det bare pga. undereksponeringen i de to første billeder ?

Derudover tror jeg det ville pynte, hvis du byttede om på pladsen mellem mediecenter og Nintendo Wii samt PS3 og Xbox. Efter min mening ville der komme mere balance i setup'et ved at de sorte og designmæssige ting kom nederst, men det er kun  et forslag :)

Ellers et flot og lækkert setup. Har selv en NAD C355BEE forstærker :)

Med venlig hilsen
Jakob

Undereksponering? Hehe, jeg har et lille kompaktkamera, netop bare et tryk og skyd.. Jeg mener plastikken er malet med en eller anden form for titan-farve.

Du siger noget ang. farvesammensætningen, jeg prøver lige at skifte rundt på delene

Til top Vis naesager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af naesager
 
clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig rigtig godt ud er også helt vilde med de møbler. Det er lige sådan nogle jeg har ledt efter. Ville være rigtig fedt hvis du kunne tage nogle billeder af kabelføringen......




__________________
Cambridge & Vienna Stuen
Til top Vis clauskok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskok
 
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

naesager skrev:

Moberg1988 skrev:
Jamen jeg siger tusind tak... Vil have dit setup in mente når jeg engang til august flytter - hvis jeg er så heldig at få tildelt en lejligheder... Boliggaranti for studerende i Århus min r*v 

Der er rigtig mange lejeboliger ledige i København, måske ikke til en studerendes budget, men ohh well :P 



Hehe, er bare lidt svært at flytte til Kbh., når jeg kun kan læse Informationsvidenskab i Århus, evt. læse Humanistisk informatik i Aalborg eller Ballerup... Så er Kbh. ikke verdens bedste alternativ


__________________
Mit setup
Til top Vis Moberg1988's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moberg1988
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes