Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 16:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Tape Connection i TV-2 nyhederne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren P. S. TC.
Branchemedlem
Branchemedlem

Direktør, TapeConnection

Bruger siden: 28 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Tape Connection har været i TV-2 Nyhederne fordi vi er uenige i en sag med en kunde som endte i Forbrugerklagenævnet (FKN). I og med vi er uenige og fordi det er en ren principiel sag for os og fordi afgørelsen er urimeligt og usaglig, har vi valgt i dette tilfælde ikke at følge FKN´s afgørelse. Og det piner os på vores faglige stolthed at blive fremstillet som om vi er ligeglade med FKN´s afgørelse og vi så samtidig kun får ca. 2 x 7,5 sekund til at forklare sagen fra vores side.

Sagen handler om, at en kunde købte nogle Vienna Acoustics højttalere til 25.000 kr. hos os og i vores produktbeskrivelse på vores hjemmeside stod der at højttalerne kunne spille ”tævehøjt”. Kunden brænder så sine enheder af og han kræver at vi skal tage højttalerne retur og tilbagebetale ham købesummen. Det vil vi ikke, fordi vi mener at kunden har spillet for højt og at hans forstærker derfor har sendt et forvrænget signal til højttalerne, der har fået dem til at brænde af. Derudover har kunden forladt sin lytteposition, så det har været nærmest umuligt for ham at reagere da hans højttalere begynder at forvrænge.

Det skal nævnes, at vi selvfølgelig i sagens forløb har tilbudt kunden forskellige løsningsforslag, f,eks. nye enheder og vi tilbød kunden at tilsende os hans højttalere for at undersøge om det var en konstruktionsfejl eller en overbelastning, men kunden har afslået dem alle.

Det er vigtigt for os at slå fast, at vi synes det er godt, at der er et Forbrugerklagenævn og det som udgangspunkt altid bør være sådan, at alle afgørelser bliver efterlevet.

Tape Connection har været på markedet i 16 år og vi har i den tid handlet med mere end 20.000 kunder. Det er uundgåeligt, at der ikke er utilfredse kunder engang imellem med det meget store kundeflow og i de tilfælde har vi brugt vores sunde fornuft og fundet en løsning med kunderne. Så det er utroligt vigtigt for os at cementere, at vi er løsningsknusere i dagligdagen. Det er naturligt for os at yde en høj service og tage kunden seriøst. Vi arbejder på et fagligt højt niveau, ved hvad vi snakker om og er interesseret i at sælge markedets bedste lyd og billede til prisen. Vi er i alle tilfælde interesseret i at finde løsninger med vores kunder og undgå sager som disse. Vi mener at det er rimeligt at forvente, at man bruger sin sunde fornuft og det er almen viden at man ikke forlader sine højttalere når man spiller ”tævehøjt”.

Hertil kommer, at vi ikke er ligeglade med FKN´s afgørelse som det uheldigvis blev fremstillet på TV. I dette tilfælde er vi bare lodret uenige.

Mange vil med rimelighed kunne tænke: ”Hvorfor har Tape Connection ikke bare betalt den kunde de penge?”. Det er et rimeligt spørgsmål og svaret er, at denne afgørelse vil kunne danne præcedens fremover for hele branchen. Sagt på godt dansk, så må man ikke spille højere end det lyder godt og, hvis vi betalte forbrugeren pengene tilbage, ville der kunne blive usandsynligt travlt i Danmarks mange HiFi butikker hver mandag morgen efter diverse fester i hjemmene hvor der bliver spillet for højt.  

Vi kommer op imod store organer som TV-2 og Forbrugerklagenævnet. Vi vil nu forsøge at få brancheforeningen med i sagen, for at få dem til at presse på overfor Forbrugerklagenævnet. Det handler om viden om Ohms lov og samspillet mellem forstærkere og højttalere i det hele taget og det kunne tyde på at FKN ikke har den nødvendige ekspertise på dette felt.

Vi er interesseret i saglighed og faglighed og vil altid bestræbe os på at være medspillere overfor vores kunder på et seriøst grundlæg.

Søren P. Sørensen, direktør Tape Connection. 

Til top Vis Søren P. S. TC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P. S. TC.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Når man skriver en højttaler kan spille "tævehøjt", skal man som seriøs forhandler også sikre sig at kunden har det rette udstyr at spille tævehøjt med.

Jeg har selv tidligere arbejdet en del år i branchen og kunne dengang aldrig finde på at sælge en højttaler med det formål at den blot skal kunne spille højt, uden at spørge til kundens øvrige anlæg og rummet den skulle spille i.

Hvis ikke I har gjort dette i dette tilfælde, er det jeres egen skyld

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Hej Søren P. Sørensen, intrassant, men har ikke to mere sage køre hos FKN, på grund af jeres mangel servic ?

Og i kan jo let end i "Kontant", netop på grund af de sager der køre hos FKN, og det at blive hæng ud i press er jo aldrig god, kan ligesom ikke se
at det er en smart måde at drive butik på.

Har ellers sende flok, til at handle hos jer, men efter at i har værre i TV2, har de bakke ud.

At i skrive "i vores produktbeskrivelse på vores hjemmeside stod der at højttalerne kunne spille ”tævehøjt”", gør vel at kunde har 100% ret, et
ret som FKN også mener at han har, så fejle er jeres og ikke kunde.

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Så selv indslaget i TV2, og hvis man som (seriøs) forhandler skriver i en annonce at et sæt højttalere kan spille "tævehøjt", ja så beder man selv om problemerne.

Søren P. S. TC.
Branchemedlem
Branchemedlem

Direktør, TapeConnection

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Når man skriver en højttaler kan spille "tævehøjt", skal man som seriøs forhandler også sikre sig at kunden har det rette udstyr at spille tævehøjt med.

Jeg har selv tidligere arbejdet en del år i branchen og kunne dengang aldrig finde på at sælge en højttaler med det formål at den blot skal kunne spille højt, uden at spørge til kundens øvrige anlæg og rummet den skulle spille i.

Jeg er helt enig med dig og snakker selvfølgelig altid seriøst med vores kunder om hvilke enheder den varer de køber skal sættes sammen med mv. og anbefaler de produkter der matcher anlægget bedst. Vi burde i formuleringen på vores hjemmeside selvfølgelig have skrevet at selvom højttaleren kan spille meget højt er der altid en grænse. Det bliver et arbejde for os alle i branchen at tage flere forbehold - for alle eventualiteters skyld. Det er en opgave vi påtager os.

Til top Vis Søren P. S. TC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P. S. TC.

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Der hersker ingen tvivl om at forbruger magasinerne ofte er lidt for hurtigt ude mht, klagesager og lign. Sammentid er det heller ik uset at en talsmand/direktør for firmaet det firma der nu må være i søgelyset stort set aldrig for en chance for at forklare sig selv i dybden.

Det skal så også siges at der unægteligt har været nogle svinestreger rundt i nationen. Husker specielt om den her fantastiske støvsuger som kostede en  "halv Audi"  men som gav det dårligste test resultat!

I mine øre lyder det som om at TapeConnection har etikken med sig. Men vil nu gerne følge lidt med i sagen og se programmet og sagen fra begge sider.

Hvad tid vil det blive sendt? Eller er det blevet sendt?

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Betyder det så at kunden ikke efter vi har solgt ham højttalere må skifte forstærker? Skal vi sætte en blokering i hans forstærker så den ikke kan spille højere end til den forvrænger? Men så vil noget musik være meget lavt uden mulighed for at skrue op.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Søren P. S. TC.
Branchemedlem
Branchemedlem

Direktør, TapeConnection

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Feeble]

Der hersker ingen tvivl om at forbruger magasinerne ofte er lidt for hurtigt ude mht, klagesager og lign. Sammentid er det heller ik uset at en talsmand/direktør for firmaet det firma der nu må være i søgelyset stort set aldrig for en chance for at forklare sig selv i dybden.

Det skal så også siges at der unægteligt har været nogle svinestreger rundt i nationen. Husker specielt om den her fantastiske støvsuger som kostede en  "halv Audi"  men som gav det dårligste test resultat!

I mine øre lyder det som om at TapeConnection har etikken med sig. Men vil nu gerne følge lidt med i sagen og se programmet.

Hvad tid vil det blive sendt? Eller er det blevet sendt?

Det blev sendt på tv 2 og kan ses på ders hjemmeside tv2.dk

Søren P. Sørensen, direktør Tape Connection  

Acorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Det var da noget forfærdeligt vrøvl. Skal en Porsche-forhandler der sælger en "svinehurtig" bil så også sikre sig, at kunden kun fyrer den af på en øde motorvej?

Til top Vis Acorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acorn

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Har altid været tilfreds med at handle i Tape connection og vil gøre det fremover. Jeg er helt enig i de mulige konsekvenser det vil have hvis forbrugere hver gang de ødelægger noget kan kræve pengene tilbage, så derfor synes jeg det er fint at holde fast i princippet forudsat selvfølgelig at højttalerne vitterligt er dimensioneret og testet til at spille højt.

Forbrugeren har jo trods alt selv et ansvar også.

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at personen der klagede over dette her, er helt ude på overdrevet. Må selv som gammel tekniker, helt klart give TC ret. Så længe et signal er uforvrænget, kan du spille ualmindelig højt. Men så snart signalet forvrænges det mindste, så går det galt og enhederne vil brænde af. Og sådan noget forstår FKN intet af. desværre.  

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
Kjeldsen skrev:

Betyder det så at kunden ikke efter vi har solgt ham højttalere må skifte forstærker? Skal vi sætte en blokering i hans forstærker så den ikke kan spille højere end til den forvrænger? Men så vil noget musik være meget lavt uden mulighed for at skrue op.

Nej, men lad være med at skrive en højttaler kan spille tævehøjt, og da slet ikke når det er en Vienna højttaler. Drop de oversmarte salgsannoncer, det sælger alligevel ikke en dyt.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Almindelig sund fornuft, er ikke så almindelig igen...

Tævehøjt for nogen, er ikke tævehøjt for andre.

Kan godt se at "tævehøjt" er et udefinerbart begreb, men der må altså herske lidt almindelig fornuft i DK. Er danskere bare blevet så dumme, at de tilsidesætter almindelig fornuft, og famler blinde rundt i en verden, hvor det er "de andres skyld", hvis man misbruger ting i sine omgivelser? Jeg ser dette som endnu et skridt i den retning - Amerikanske tilstande, her kommer vi!

Har fulgt debatten på sidelinien ret længe, og støtter op om Tape Connection i denne sag.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Acorn skrev:
Kjeldsen skrev:

Det var da noget forfærdeligt vrøvl. Skal en Porsche-forhandler der sælger en "svinehurtig" bil så også sikre sig, at kunden kun fyrer den af på en øde motorvej?

Mig bekendt er der ikke et krav om at man skal have hifi kørekort, det er der derimod (altså kørekort) når man køre bil. Så prøv en anden sammenligning

NickyD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Mine Strauss kunne spille tævehøjt

Jeg kender intet til sagen, men vil mene at afbrændte enheder pga. forvrængning, er købers egen problem. Hvis man køber højttalere til 25000, så burde man havde bare lidt forstand på hifi, og ikke spille så de brænder af.

Men men men, en sag skal høres fra to sider!

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Kan godt se at "tævehøjt" er et udefinerbart begreb, men der må altså herske lidt almindelig fornuft i DK. Er danskere bare blevet så dumme, at de tilsidesætter almindelig fornuft, og famler blinde rundt i en verden, hvor det er "de andres skyld", hvis man misbruger ting i sine omgivelser? Jeg ser dette som endnu et skridt i den retning - Amerikanske tilstande, her kommer vi!

Har fulgt debatten på sidelinien ret længe, og støtter op om Tape Connection i denne sag.

Amerikanske tilstande er der jo på begge sider. Hvis forhandlerne ikke hele tiden ville overgå hinanden i oversmarte tekster i deres reklamer, kunne det være kunderne også kunne bevare deres sunde fornuft.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme, at jeg også synes at det lyder lidt letkøbt fra kunden. Der ydes jo ikke garanti mod afbrænding, da ingen jo kan vide, hvilket udstyr der sættes på, eller hvordan de behandles.

Jeg kan godt forstå at TC ser sagen som principiel og ikke accepterer FKN's afgørelse i dette tilfælde.

Hvis du hælder benzin i din nye dieselbil, får du heller ikke fluks en ny - du er jo selv skyld i fejlen.

mvh Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Tapeconnection på denne her, og kan kun sige at jeg ikke vil tvivle et sekund med at handle der.

Hvis man næsten lige har fået sine højtalere og bare skruere op for dem og går fra dem, så syntes jeg sku man selv er uden om det. (dog syntes jeg ikke der var nogen informationer om, hvor nye de højtalere var).

Og det med at man ikke skal have hifikørekort, nej skal man ikke men man skal sætte sig ind i sagerne det nytter heller ikke noget man kaster rundt med en ny bærbar (for at tage en grovt eksempel) og derefter gå ned og forvente at få en ny.

Til sidst syntes jeg det er fint at tapeconnection står fast i sagen da jeg ser det som købers egen skyld, dog kan jeg med min viden selvfølgelig ikke bare lige  konkludere det men med de informationer jeg har pt. Men hvis jeg var jer (tapeconnection) ville jeg nok se om jeg kunne få kontakt med tv2 el. nogle andre og få dem til at sende jeres forklaring (ja det er sku nok nemmer sagt end gjort) Men da jeg så indslaget var der intet om det i havde tilbudt ham. Og jeg er sikker på at mange i Danmark vil se jer som en "uffhaha butik" pånær os hifientuhsiaster, hvilket jeg syntes er synd da hr. og fru. Danmark ikke kender nok til det og derved bare ud fra det konkludere på tv2 som jeg syntes var ekstremt farvet i sagen de tog meget købern i beskyttelse her, men det er vel bare standard tilstanden med medierne.

Til top Vis Svan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svan

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Rart at se at denne sag har fået sin egen tråd. Det er noget rod når flere emner blandes sammen i en tråd. Så lad os fremover holde alle indlæg vedr. denne sag her.

At sagen er principiel, og dermed kan danne præcedens for hele branchen, er ikke ensbetydende med modvilje, men som jeg formoder der er tilfældet her, at man her befinder sig i en gråzone rent juridisk. Det bliver spændende at følge sagen og hvad dommen ender ud med at blive.

------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------

Mit lille indspark til debatten: uden at kende mere til sagen end hvad der tidligere har været at læse, så er hovedspørgsmålet vel en afvejning af, hvor dumme vi som forbrugere kan tillade os at være, samt hvilke rettigheder parterne har i den forbindelse.

Jeg håber ikke vi få amerikanske tilstande som følge af denne sag  

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

daniels skrev:

Amerikanske tilstande er der jo på begge sider. Hvis forhandlerne ikke hele tiden ville overgå hinanden i oversmarte tekster i deres reklamer, kunne det være kunderne også kunne bevare deres sunde fornuft.

Ja det var også min tanke ( Amerikanske tilstande ) man må sku tænke sig om.

Hvis man vil spille højt  (Rock) må man sku da købe højttalere derefter og  ikke Vienna,

men det er rigtigt at forhandlerne er lidt for smarte nogle gange, men man må tænke lidt selv

Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes