Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 07:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Music Angel "XDSE KT88 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FireRooster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Sendte en forespørgsel til e-audio.net i går, for at høre til min ordre. Fik svar tilbage i dag - de havde ikke behandlet min ordre, fordi der manglede fragt gebyr i min betaling 
Det fremgik ikke af hjemmesiden, da jeg bestilte produktet, men det gør der nu, kan jeg se - $207
Dvs. 45% mere end forventet, og så kommer der jo nok told og moms, så helt billigt ender del vel ikke med, at være.
 
Hansen
 
Til top Vis FireRooster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireRooster
 
Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Du får uvanlig mye vellyd for pengene uansett da. Og dette er en stor og komplisert bygget forsterker - spesielt de mange strømforsyninger gir høy lydkvalitet.



__________________
Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
Til top Vis Kjell B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell B.
 
seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestemt heller ikke fortrudt købet af min Music Angel.  (Selvom det ene KT88 rør allerede er kaput, men det har forhåbentligt ikke noget med forstærkeren at gøre).

Kjell B: Har du erfaring med nogle KT88 rørmærker/typer som er mere holdbare eller pålidelige end andre?


__________________
En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Bruger Valve Art KT88:

 

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
Jeg har bestemt heller ikke fortrudt købet af min Music Angel.  (Selvom det ene KT88 rør allerede er kaput, men det har forhåbentligt ikke noget med forstærkeren at gøre).

Kjell B: Har du erfaring med nogle KT88 rørmærker/typer som er mere holdbare eller pålidelige end andre?

Hej SEANSMILLER.  Et af de bedste KT-88 rør der er tilgængeligt er JJ KT-88. det er et utroligt vellydende, og det holder bare år efter år. Prøv at kontakte PYNDT, han kan vist nok sælge dem til en meget attraktiv pris for tiden. Ring evt. til ham, han er en flinker mand.    www.pyndt.dk

                            Venlige hilsner   Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius
 
Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:

Kjell B: Har du erfaring med nogle KT88 rørmærker/typer som er mere holdbare eller pålidelige end andre?

Her hos oss har vi 3 forsterkere i daglig drift, og ingen av de super-billige kinesiske KT88 har vist tegn på å gi opp i løpet av et år.

Jeg anbefaler å rett og slett kjøpe et par til av KT88-98 - de er etter min mening gode rør på alle måter, men de som selges til den helt lave pris har nok ikke gjennomgått noen tidkrevende kvalitetskontroll. De fleste rør er OK, men så kan det være et rør som gir opp, ikke fordi det er utbrent, men pga en teknisk feil i røret.

Det er samme fabrikk som produserer de dyre KT88-typer idag, men så betaler man for en grundig innbrenningstest.



__________________
Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
Til top Vis Kjell B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell B.
 
jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Kjell B. skrev:

seansmiller skrev:

Kjell B: Har du erfaring med nogle KT88 rørmærker/typer som er mere holdbare eller pålidelige end andre?

Her hos oss har vi 3 forsterkere i daglig drift, og ingen av de super-billige kinesiske KT88 har vist tegn på å gi opp i løpet av et år.

Jeg anbefaler å rett og slett kjøpe et par til av KT88-98 - de er etter min mening gode rør på alle måter, men de som selges til den helt lave pris har nok ikke gjennomgått noen tidkrevende kvalitetskontroll. De fleste rør er OK, men så kan det være et rør som gir opp, ikke fordi det er utbrent, men pga en teknisk feil i røret.

Det er samme fabrikk som produserer de dyre KT88-typer idag, men så betaler man for en grundig innbrenningstest.

Hej KJELL B. Har i prøvet JJ KT-88?????. Hvis ikke så må i da skynde jer at gøre det. De er langt bedre end nogle kineserrør. Der er virkelig klasseforskæl. Det samme gælder også deres ECC 81, ECC 82 og ECC 83. Skynd jer! Det kan kun gå for langtsomt.

                               Venligst   Jens

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius
 
Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Med gode små-rør (ECC81, ECC82, etc.) så finner vi at de kinesiske klarer seg godt.

Det beste KT88 noensinne er GEC (Marconi-Osram) KT88 (Genelex, m.m.) - vi har disse også, og de kinesiske er bare litt dårligere totalt bedømt, men de kinesiske er meget gode på å levere strøm til høyttaleren (tørr bass).

JJ KT88 høres spennende ut, men vi har besluttet å satse mest på å finne gode NOS små-rør (GE, Philips Miniwatt, Siemens 3-mica, m.fl.).



__________________
Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
Til top Vis Kjell B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell B.
 
jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Kjell B. skrev:

Med gode små-rør (ECC81, ECC82, etc.) så finner vi at de kinesiske klarer seg godt.

Det beste KT88 noensinne er GEC (Marconi-Osram) KT88 (Genelex, m.m.) - vi har disse også, og de kinesiske er bare litt dårligere totalt bedømt, men de kinesiske er meget gode på å levere strøm til høyttaleren (tørr bass).

JJ KT88 høres spennende ut, men vi har besluttet å satse mest på å finne gode NOS små-rør (GE, Philips Miniwatt, Siemens 3-mica, m.fl.).

Jeg er slet ikke enig med dig i din betragtning af KT-88. Det er da rigtigt at GEC og genelex er gode rør. Jeg har kørt med dem begge i min MICHAELSON & AUSTIN TVA-1 og de er bare ikke så gode som JJ KT 88, slet ikke. Og samtidig koster de jo en mindre formue. NOS rør, er efter min mening noget opreklameret fis. Feks. ECC83. Der et der eet der overgår alle de forskællige NOS i alle afarter, og det er TAD 7025/e83cc highgrade, som produceres af JJ. Jeg tror ikke at du har hørt det,for så vil du glemme alt om NOS. Det rør det, har bare NOSserWink

                         Venligst    Jens    PS: Rørfreak gennem de sidste 35 år.

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius
 
Kjell B.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Ja her det uten tvil rom for flere oppfatninger

Jeg har prøvet JJ ECC83 i to versjoner og var ikke så veldig imponert. Jeg synes så de beste NOS små-rør er bedre.

Men jeg vet JJ har sine tilhengere, og den KT88 kan godt vise seg å være en vinner.



__________________
Pioneer SA-900 (via 110V-trafo) + trafo-koblet rør-pre + Rotel power + Tannoy Turnberry.
Til top Vis Kjell B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjell B.
 
jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Kjell B. skrev:

Ja her det uten tvil rom for flere oppfatninger

Jeg har prøvet JJ ECC83 i to versjoner og var ikke så veldig imponert. Jeg synes så de beste NOS små-rør er bedre.

Men jeg vet JJ har sine tilhengere, og den KT88 kan godt vise seg å være en vinner.

Selvfølelig skal der være plads til flere opfattelser. Men du læser ikke mit indlæg rigtigt. Det ECC 83 rør jeg nævner er IKKE et JJ rør. Det er et TAD 7025/E83CC high grade som bliver produceret af JJ,men lyder helt anderledes end JJ`s egne rør. Håber du dennegang forstår hvad jeg skriver og mener.

                              Venligst  Jens 

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius
 
seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Tak for de gode råd og inputs omkring div. KT88 rørmærker. 

Jeg besluttede mig nu bare for at købe 4 nye matchede Shuguang KT88-98, magen til dem jeg allerede har, for så har jeg de 3 gamle og allerede indbrændte rør liggende som backup hvis uheldet skulle være ude igen. Men jeg gad da godt at prøve de JJ KT88 rør på et eller andet tidspunkt. Det bliver nok næste gang. 

Jeg synes da også at læse mange gode ting i det store udland omkring de nye Gold Lion KT88 reissue rør. Har nogen her lyd/holdbarhedserfaringer med disse, gode såvel som dårlige?



__________________
En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller
 
FireRooster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:
du må lige give lyd når du hører eller modtager noget, det var da en god pris, hvis leveringstiden er rimelig

Leverandøren har nu meldt tilbage, at jeg skal forvente en leveringstid på ca. 7 dage.

Hansen

 

Til top Vis FireRooster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireRooster
 
FireRooster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Skal da lige oplyse, at jeg fik min forstærker i onsdags. d.21/5, afsendt fra Hong Kong d.17/5.

Har også købt nye smårør, som ankom i dag, dog er det ene allerede blevet mælkehvidt i bunden, øv.

Ellers spiller den fint.

Mvh. Hansen

Til top Vis FireRooster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireRooster
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 24 Maj 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

FireRooster skrev:
Har også købt nye smårør, som ankom i dag, dog er det ene allerede blevet mælkehvidt i bunden, øv.


Hvilke har du købt?

Hvilke NOS 12au7 rør fik du med MA'en? Det plejer at være GE 5814a (2-mica eller 3-mica). Det er nogle rigtigt gode ECC82 rør som jeg ikke føler nogen grund til at skifte.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
FireRooster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej krenzler

Jeg købte TAD(Tube Amp Doctor), 2 stk. 12AT7 og 2 stk. 12AU7 hos pyndt.dk.

De medfølgende rør: USA 6201 og USA 5963 - om de så er fra USA er en anden sag, men det er, hvad der står på rørene.

Da forstærkeren blev varm, kom der nogle grimme "pops" i højttalerne, efter skiftet har der ikke været noget - endnu.

Mvh. Hansen

Til top Vis FireRooster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireRooster
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hej Hansen.

Der står en kort kommentar om 5963 her.

12AT7.

Har du prøvet kun at skifte 6201 rørene?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
FireRooster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hej Krenzler

Tak for info. Nej, jeg har skiftet alle fire smårør, men vil dog prøve at skifte dem parvis, for at elimenere de(t) dårlige rør. Indtil videre lader jeg den dog køre med de nye, for at se, om der dukker flere uhensigtsmæssigheder op. Hvorfor foreslår du kun at skifte 6201 rørene - er det efter udelukkelses metoden, eller er 6201 bare ikke så gode(dem jeg fik med forstærkeren har ikke gold plated pins) ?

Jeg er stadig helt blank, hvad audio rør angår, men man skal jo som bekendt, lære hele livet, så jeg kan kun blive klogere.

Må sige, at lyden er blevet lidt mere tam efter skiftet til de nye rør - måske har jeg ikke lyttet ordentligt efter endnu - men bassen synes lidt mere rund og der mangler lidt dynamik. Lyden er ikke decideret dårlig, bare lidt kedeligere end før.

Mvh. Hansen

 

Til top Vis FireRooster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireRooster
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 25 Maj 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hvad har du kørt med af forstærkning før, Hansen? -Bare for ligesom at ha' en ide om sammenligningsgrundlaget 
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

FireRooster skrev:
Hvorfor foreslår du kun at skifte 6201 rørene - er det efter udelukkelses metoden, eller er 6201 bare ikke så gode


FireRooster skrev:
Har også købt nye smårør, som ankom i dag, dog er det ene allerede blevet mælkehvidt i bunden, øv.


FireRooster skrev:
Må sige, at lyden er blevet lidt mere tam efter skiftet til de nye rør - måske har jeg ikke lyttet ordentligt efter endnu - men bassen synes lidt mere rund og der mangler lidt dynamik. Lyden er ikke decideret dårlig, bare lidt kedeligere end før.


Hej igen.

Ja så du kan finde ud af hvilke rør den er gal med som du også selv nævner. Jeg kender ikke de 5963 du nævner (hvilken fabrikant? - står der ikke andet på røret?). De fleste jeg har hørt om som købte MA XD-800MkIII fik den med GE 5814a (gennem on9mart/Leshele).

Af de ECC81 rør jeg har liggende er de 6201 der fulgte med de mindst spændende men jeg kender ikke til de nye fra TAD. Ud fra din beskrivelse lyder de ikke specielt lovende? (TAD).

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes