Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 08:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Stilfuld indretning af hjemmebiografen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Eksklusivt Hi-Fi-møbel med indbygget surround. Sony lancerer nu to stilfulde lydmøbler, der leverer 5,1 kanals surround sound helt uden synlige kabler.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1858&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Det ser spændende ud. Det er da en fin pris på den billigste model.

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Det spiller faktisk godt, selvom du naturligvis aldrig får ægte 5.1 lyd med den løsning alene. Min fader har den tidligere model, som han udelukkende bruger til film.

Hvis du vil have et pænt møbel, spare plads, have en alt-i-en løsning med udemærket lyd og undgå kabelrod, så er denne løsning faktisk ikke en dum ide. Prisen er også ganske fornuftig på den lille model, omend springet til den store er lidt højt sat efter min mening.

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1950
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  


Længe leve Hr. & Fru Danmark....

__________________
"Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"


Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Længe leve Hr. & Fru Danmark....

Ja, højttalere er åbentbart noget vederstyggeligt noget, siden de skal gemmes helt væk. Men det er da godt, at vi stadig må have lov til at se skærmen



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hmm, hvorfor kan de ikke lave det møbel der uden elektronik i - Det er da lidt fedt... synes jeg. 

__________________
M.v.H Cyber-Frog

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:

Længe leve Hr. & Fru Danmark....


De skal heldigvis også have lov til at være her. Gudskelov har vi ikke alle samme præferencer


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 373
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg skal da i hvert fald ha' 1500'eren.

Nogen der ved om det er et 52" eller et 46" der står på billedet? For mig ser det ud som om det er et 52", men jeg gider ikke have sådan et stort
fjernsyn ;) Men det ser godt ud.

__________________
[Exposure Super 18] [Exposure 17] [Exposure 2010 CD] [Gamut Højtalere] [Rega Planar 3]
[TMC White/Yellow label] [TMC Gold Label Reference bi-wire]
Mit Setup!
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

den slags burde man lave langt langt mere af også med rigtig hifikvalitet... Der findes absolut ikke en eneste forstærker der ikke er grim og et skrummel, den slags møbler kan sagtens være løsningen... og indbygget subwoofer er genialt også... højtalerne skulle man måske nok flytte ud i et rigtigt stereoanlæg, men resten kan jeg absolut ikke se noget i vejen for at beholde fuldstændig usynligt. Den eneste grund til at der ikke er lavet noget af det her i en ordentlig kvalitet med highend lyd er fordi hififolket er en flok tumper der tror at alt nyt er skrækkeligt. Hvis der var et marked, og man fik lov til at lege med de store kompromisløse konstruktioner til hundredetusindvis af kroner per lille del, så ville det være ligeså godt som de enkeltkomponenter man kan købe, det er jeg ikke det fjerneste i tvivl om... Plads, varmeudvikling osv er småting der burde være meget simple at ordne
Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 377
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:
den slags burde man lave langt langt mere af også med rigtig hifikvalitet... Der findes absolut ikke en eneste forstærker der ikke er grim og et skrummel, den slags møbler kan sagtens være løsningen... og indbygget subwoofer er genialt også... højtalerne skulle man måske nok flytte ud i et rigtigt stereoanlæg, men resten kan jeg absolut ikke se noget i vejen for at beholde fuldstændig usynligt. Den eneste grund til at der ikke er lavet noget af det her i en ordentlig kvalitet med highend lyd er fordi hififolket er en flok tumper der tror at alt nyt er skrækkeligt. Hvis der var et marked, og man fik lov til at lege med de store kompromisløse konstruktioner til hundredetusindvis af kroner per lille del, så ville det være ligeså godt som de enkeltkomponenter man kan købe, det er jeg ikke det fjerneste i tvivl om... Plads, varmeudvikling osv er småting der burde være meget simple at ordne
Haha bums man
En Densen er ikke grim og ikke noget skrummel. Og nej tror ikke grunden til "vi" ikke gider sådan noget er fordi vi er tumper. Men måske fordi vi vil prøve lidt at hvert indtil vi rammer den lyd vil søger. Fx hvis man køber sådan et musik-rack der så kan man ikke så let udskifte de forskellige.


__________________
System Audio/Thorens/Samsung
Til top Vis Proxi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Proxi
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Proxi skrev:
Steffeng skrev:
den slags burde man lave langt langt mere af også med rigtig hifikvalitet... Der findes absolut ikke en eneste forstærker der ikke er grim og et skrummel, den slags møbler kan sagtens være løsningen... og indbygget subwoofer er genialt også... højtalerne skulle man måske nok flytte ud i et rigtigt stereoanlæg, men resten kan jeg absolut ikke se noget i vejen for at beholde fuldstændig usynligt. Den eneste grund til at der ikke er lavet noget af det her i en ordentlig kvalitet med highend lyd er fordi hififolket er en flok tumper der tror at alt nyt er skrækkeligt. Hvis der var et marked, og man fik lov til at lege med de store kompromisløse konstruktioner til hundredetusindvis af kroner per lille del, så ville det være ligeså godt som de enkeltkomponenter man kan købe, det er jeg ikke det fjerneste i tvivl om... Plads, varmeudvikling osv er småting der burde være meget simple at ordne
Haha bums man
En Densen er ikke grim og ikke noget skrummel. Og nej tror ikke grunden til "vi" ikke gider sådan noget er fordi vi er tumper. Men måske fordi vi vil prøve lidt at hvert indtil vi rammer den lyd vil søger. Fx hvis man køber sådan et musik-rack der så kan man ikke så let udskifte de forskellige.


Densen er helt ubeskrivelig grimt, ruster og skramler


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

densen er da grimt, det er bare kasser... - sådan er det med alle mærker.

mange foretrækker i forvejen at få cdafspiller og forstærker i samme mærke, så kan ikke helt se problemet... udskift rack eller udskift alt hvad du har i dit rack...!?

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

densen er da grimt, det er bare kasser... - sådan er det med alle mærker.

mange foretrækker i forvejen at få cdafspiller og forstærker i samme mærke, så kan ikke helt se problemet... udskift rack eller udskift alt hvad du har i dit rack...!?



Jeg er heldigvis ikke enig med dig. Desuden vil ovennævnte aldrig nogensinde blive puristens valg. Man interesserer sig vel ikke for hifi, for at gemme så meget af ens grej så langt væk som overhovedet muligt.

Men det er da fint nok at ovenstående løsning findes til Hr. og Fru Familien Danmark.


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

her var jeg så idioten der troede det handlede om lyd

Jeg synes det er møgirriterende at man ikke kan få nogle diskrete produkter eller seriøse væghøjtalere, udelukkende fordi hifi-folket har fordømt det så meget på forhånd at der simpelthen ikke er penge i at forsøge at udvikle det ordentligt... Det er mig en gåde hvorfor folk rent faktisk hellere vil have en standerhøjtaler stående ude midt i rummet selv hvis det var muligt at få den samme lyd fra en væghøjtaler... (jaja det er muligt man ikke kan det nu, men det er formentlig primært fordi der ikke bliver udviklet nok i den retning)

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 377
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

densen er da grimt, det er bare kasser... - sådan er det med alle mærker.

mange foretrækker i forvejen at få cdafspiller og forstærker i samme mærke, så kan ikke helt se problemet... udskift rack eller udskift alt hvad du har i dit rack...!?

Huse er grimme, det er bare sten eller træ. Biler er grimme fordi det er bare metal m.m.

Ja fordi det er nemlig nok at bare have en cd og en forstærker, også spiller det bare, ingen kabler eller lignende?

Og fx hvis ens cd/dvd-aspiller som er indbygget i et rack går i stykker så mangler man hele sit anlæg mens den skal laves, hvis den kan laves! Og hvis ikke den kan laves, så skal man så udskifte hele sit rack.
Hvorimod man hvis den går i stykker måske kan spille fra andre signal-kilder, og hvis den så ikke kan laves så kan man nøjes med at udskifte den defekte del.

Bums.


__________________
System Audio/Thorens/Samsung
Til top Vis Proxi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Proxi
 
Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 377
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

her var jeg så idioten der troede det handlede om lyd

Dvs. du mener at sådan et "musik-rack" spiller lige så godt som et "rigtigt" anlæg.
Fx vil det være et problem for mig at der ikke er mulighed for store enheder, også mangler jeg min bas, men det er selvfølgelig lige meget bare jeg har mit rack.



__________________
System Audio/Thorens/Samsung
Til top Vis Proxi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Proxi
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

her var jeg så idioten der troede det handlede om lyd

Jeg har aldrig påstået andet

Steffeng skrev:
Jeg synes det er møgirriterende at man ikke kan få nogle diskrete produkter eller seriøse væghøjtalere, udelukkende fordi hifi-folket har fordømt det så meget på forhånd at der simpelthen ikke er penge i at forsøge at udvikle det ordentligt... Det er mig en gåde hvorfor folk rent faktisk hellere vil have en standerhøjtaler stående ude midt i rummet selv hvis det var muligt at få den samme lyd fra en væghøjtaler... (jaja det er muligt man ikke kan det nu, men det er formentlig primært fordi der ikke bliver udviklet nok i den retning)

Heldigvis deler vi ikke samme opfattelse af hvad der er kønt og ikke kønt. Hvor ville verdenen i så fald være kedelig... Der er da massere af bud på diskrete in-wall højttalere, som også spiller fornuftigt. Racks laves desuden så alt udstyres kan gemmes af vejen bag stil-sikre låger og des lige, så jeg kan oprigtigt talt ikke se hvad det er du er så upset over


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Proxi, jaja, hvis man vil misforstå kan alt jo misforståes...

Din sammenligning med huse og biler er direkte idioti, så jeg hopper lige den del over.

Du skaber en masse problemer omkring defekt udstyr osv, men faktum er jo at det var et spørgsmål om meget små detaljer før det ikke er et problem. et par ekstra stik på racket så du kan sætte en låneafspiller til, eller forstærker, sværere er det jo ikke... og det kan også sagtens laves så man rent fysisk kan fjerne enhederne hver for sig, man ville jo ikke kunne bygge det udi et med racket uanset.

Du kan da sagtens snige en 12" enhed ind i et rack, den har da størrelsen til det. Men nej, jeg mener selvfølgelig ikke at DET musikrack spiller så godt, jeg tror bare ikke det ville være noget problem at bygge en alm klasse D eller A/B forstærker ind i et rack, sammen med en cdafspiller.

 

Floe, ja spiller fornuftigt, men det er ikke i samme klasse. Ikke det jeg har hørt i hvert fald. er nu ikke til inwall, kun onwall, men det er selvfølgelig en smagssag. Jeg må tilstå at jeg ikke er stødt på de racks hvor du kan gemme det hele væk i. Måske engang eller to til priser der er direkte ublu, men resten er ikke dybe nok til en standardstørrelse forstærker, hvilket jo iøvrigt er hjernedødt, man kunne sagtens have tilpasset det. Men for at det ikke skal være løgn, har jeg sådan et hvor alt mit udstyr er gemt bag en mat glasplade så fjernbetjeningerne virker igennem og lys kan anes så man ved hvad der er tændt. Jeg kan da godt sidde her og se på udstyr og synes det er fedt, men jeg vil aldrig nogensinde have det stående fremme i min stue. Det irriterer mig faktisk grænseløst at jeg selv har højtalere og enorm subwoofer stående, men det er jo småt med alternativer der lyder godt. Jeg kunne sagtens finde på at kaste mig udi et DIY-projekt med et rack med indbygget subwoofer og intern kabling til reciever og dvd, og så til sidst købe en stak væghøjtalere. -så kunne man have en stue der rent faktisk var en stue og ikke en biograf med en sofa.

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 
Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 377
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Proxi, jaja, hvis man vil misforstå kan alt jo misforståes...

Din sammenligning med huse og biler er direkte idioti, så jeg hopper lige den del over.

Du skaber en masse problemer omkring defekt udstyr osv, men faktum er jo at det var et spørgsmål om meget små detaljer før det ikke er et problem. et par ekstra stik på racket så du kan sætte en låneafspiller til, eller forstærker, sværere er det jo ikke... og det kan også sagtens laves så man rent fysisk kan fjerne enhederne hver for sig, man ville jo ikke kunne bygge det udi et med racket uanset.

Det er ikke idioti nej, - hvertfald ikke når du siger Densen er en kasse.

Hmm det kan godt være det er et muligt at skifte/låne enklte-dele, men fx en bærbar computer hvis cd-drevet er i stykker, så indlevere man jo hele computeren også selvom man måske godt selv kan finde ud af at tage det ud selv. Jeg har hvertfald endnu ikke set/oplevet andet, men dette er sikkert blot en idiotisk sammenligning igen?

Shh, bette knås.
Bums.



__________________
System Audio/Thorens/Samsung
Til top Vis Proxi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Proxi
 
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 450
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

det er det da... form følger funktion, men op til flere store grimme kasser der står fremme er jo ikke nødvendigt for at høre musik, så hvorfor ikke fjerne det?

Densen er da iøvrigt i meget høj grad en kasse... det er så fuldstændig firkantet som noget jeg nogensinde har set

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes