Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 10:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Argon, Eltax der laver enhederne? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thekingdk1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hey.
Har idag fået afvide af det er Eltax som laver enhederne til Argon, også navndøber Hifiklubben enhederne til Argon og sætter Argon på kabinettede, så tænkte jeg af det kan skuda ikke passe, men det kan det det?

Hilsen mig.
Til top Vis thekingdk1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thekingdk1

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Mener ellers at det er Gale der laver Argon højttalere.

Men Argon er ikke et "rigtigt" mærke som sådan. HFK tager andres produkter og sætter Argon navnet på. Så der kan sagtens være flere end 1 producent der laver Argon produkter.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

thekingdk1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hvem tror du det er et, når det er købt i Hifi klubben.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Lidt ligesom deres nad tv, som nad heller ikke laver.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

thekingdk1 skrev:
Hey.
Har idag fået afvide af det er Eltax som laver enhederne til Argon, også navndøber Hifiklubben enhederne til Argon og sætter Argon på kabinettede, så tænkte jeg af det kan skuda ikke passe, men det kan det det?

Hilsen mig.

Hvad mener du præcist når du skriver "enhederne"?.  Eltax laver ikke selv højttalerenheder.

Hvis det er de komplette højttalere du tænker på, er det vel ikke umuligt. Eltax har lavet mange forskellige højttalere, også i samme prisklasse som Hifiklubbens Argonmodeller. Hvorfor mener du ikke at det kan passe ?

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Betyder det noget, det er bare navne.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

Netop. At mange opfatter det som et problem og har svært ved at tro det skyldes vel holdninger og fordomme. Mange herinde har nogle meget negative holdninger til Eltax, uden at kende ret meget til Eltaxhøjttalere. Eltax har lavet højttalere som næppe kan kaldes hifi, men de har faktisk også lavet nogle som er ganske udmærkede i forhold til prisen. De kan altså godt være bedre end deres ry. Omvendt virker det også som om mange har den opfattelse at hvis noget bliver solgt i hifiklubben, er det godt. Hvis man så hører at Argonhøjttalere produceres af Eltax kan man ikke længere finde ud af om de er gode eller dårlige.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

thekingdk1 skrev:
Hey.

Hilsen mig.

Naturligvis kan det passe. Designet er dog ikke helt det samme. Eltax laver Tangent og så også Argon til hifi klubben. Hvis du læser hifi klubbens egen beskrivelse af Argon mærket, vil du finde ud af at hvad de finder på markedet af meget billige men gode produkter, køber de og evt. modificerer lidt, for herefter at sætte deres mærke på. Førhen gjorde de nogenlunde det samme, blot satte de ikke Argon mærket på, men havde istedet en række mærker.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Netop. At mange opfatter det som et problem og har svært ved at tro det skyldes vel holdninger og fordomme. Mange herinde har nogle meget negative holdninger til Eltax, uden at kende ret meget til Eltaxhøjttalere. Eltax har lavet højttalere som næppe kan kaldes hifi, men de har faktisk også lavet nogle som er ganske udmærkede i forhold til prisen. De kan altså godt være bedre end deres ry. Omvendt virker det også som om mange har den opfattelse at hvis noget bliver solgt i hifiklubben, er det godt. Hvis man så hører at Argonhøjttalere produceres af Eltax kan man ikke længere finde ud af om de er gode eller dårlige.

Det er meget sandt hvad du siger der. Problemet for både Dantax og Eltax i denne forbindelse, er jo bare at de også laver billige modeller. Hvis Rolls Royce lavede små eldrevne familiebiler ville det nok også gå uoverskueligt meget ud over deres salg af limosiner.

Jeg er sikker på man kunne tage et par af Eltax's "dyre" højttalere og fjerne mærket, og så ville de fleste ændre kommentarer fra "Det er da noget billigt skidt" til "Det er da en udmærket højttaler".

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Den ene gang jeg har haft erfaring med Eltax var da jeg købte et par små Tangent højttalere i Bilka til en jeg kendte som bare skulle have noget der spillede. Kvaliteten virkede såmænd rigtig udemærket til prisen med god finish og forarbejning samt store skrueterminaler bagpå, MEN det er altså kun useriøse producenter der kan finde på at designe en højttaler så en stor del af rammen på fronten samt logoet skærmer lige henover diskantenheden med håbløs indelukket lyd til følge

Problemet kunne så heldigvis afhjælpes ved at vende den aftagelige front (og dermed også logoet) på hovedet, men alligevel...lav pris eller ej, det giver et pænt uheldigt indtryk med sådan en gang sjusk, der er sikkert ikke én hos Eltax der har gidet gøre sig den ulejlighed at høre på modellen inden de blev sendt på markedet

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

thekingdk1 skrev:
Hey.

Hilsen mig.

Som det allerede er sagt længere oppe, så lægger Hifiklubben IKKE skjul på, at Argon mærket ikke er andet end badge engineering (hedder det vistnok).

F.eks. bliver Argons B&O aluklon lavet af kinesiske CAV. I starten var efterligningen så perfekt, at Hifiklubben måtte bede CAV om at ændre designe lidt, men det er en anden historie.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Endnu en af de her tråde  Træerene vokser ikke ind i himmelen bare fordi produktet er købt i hifi-klubben.

Skulle bestemt ikke undre mig om eltax producerer/udvikler nogle af klubbens gale/argon højtalere, det er der skam intet ondt i. Tror faktisk at man skal lede længe efter en producent der har større erfarring med at lave BILLIGE højtalere der er ikke er helt ubrugelige, end Eltax.

Mvh. Henrik

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Endnu en af de her tråde  Træerene vokser ikke ind i himmelen bare fordi produktet er købt i hifi-klubben.

Skulle bestemt ikke undre mig om eltax producerer/udvikler nogle af klubbens gale/argon højtalere, det er der skam intet ondt i. Tror faktisk at man skal lede længe efter en producent der har større erfarring med at lave BILLIGE højtalere der er ikke er helt ubrugelige, end Eltax.

Mvh. Henrik

Scan Speak (E.Skaaning) startede som EOM producent (Scandyna, Dynaco og ITT) og Danmark var i en årrække en af verdens største producenter på området så "vi" har den fornødne erfaring og viden på området

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

thekingdk1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
André Jensen skrev:

Det som er ''galt'' er af jeg føler mig lidt snydt, troede Hifi-Klubben var ''kvalitet'' men når det bare er alle mulige ''billige-producenteren'' som laver højtalerne, så må jég indrømme jeg føler mig lidt snydt.
Hvad med Cerwin Vega og Dali, får de også andre til af lave?

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Der findes mange mærker, som ikke selv producerer deres enheder.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

thekingdk1 skrev:

Det som er ''galt'' er af jeg føler mig lidt snydt, troede Hifi-Klubben var ''kvalitet'' men når det bare er alle mulige ''billige-producenteren'' som laver højtalerne, så må jég indrømme jeg føler mig lidt snydt.

Helt seriøst, hvad forventer du?

Argon er noget billigt skrammel pga prisen, om det så var et "rigtigt" selvstændigt mærke med egen udviklings afdeling, produktion osv. så får du det du betaler for. Hvem der reelt har produceret Argon produkterne er i mine øjne inderligt ligegyldigt, ville produkterne lyde bedre hvis Argon havde egen udviklings afdeling eller ville kvaliteten være bedre hvis de havde egen produktion? Det tror jeg næppe.

Angående Cerwin Vega, så er det vist stadigvæk udviklet i USA , men produktionen foregår i Kina. Det samme med Dalis Concept serie hvor det er dansk udvikling og kinesisk produktion.

EDIT : Må dog sige at den her Argon højttaler ser ok fornuftig ud. : http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/arg on_7240_hoejttaler_sort.htm

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

enten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

asso hvis man skal være en alsidig hifibutik, så skal man have højttalere i alle prisklasser. og lille pris er uanset navnet = en højttaler man ikke skal forvente guld og grønne skove af
Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

thekingdk1 skrev:

Tymphany, der har købt Scan-Speak og Vifa, har også en kinesisk fabrik. Hvad er det, der får dig til at tro, at billig-producenter betyder dårlig kvalitet?

thekingdk1 skrev:

Hvis nu CW ejer den kinesiske fabrik, er det så "andre"? Læs lidt på, hvordan moderne produktion foregår. Det er ikke alle varer, der laves af skotske jomfruer ved fuldmåne ved Loch Lomond.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

thekingdk1 skrev:

Det var jo egentlig også det jeg kaldte fordomme. Tillad mig at citere Wikipedia :

"En fordom er en bedømmelse (ofte generaliseret), der finder sted uden tilstrækkelig indsigt eller grundlag."

Du har en opfattelse af at Eltax er en "billigproducent" og derfor antager du at alt hvad de laver er dårligt, selvom du ikke kender mange af deres højttalere.
Du opfatter Hifiklubben som den optimale Hififorhandler og derfor antager du at alt hvad de sælger er af høj kvalitet, selvom du ikke kender mange af deres produkter.

Du snyder egentlig kun dig selv med den slags fordomme. Hvis du er interresseret i en Argonhøjttaler så lyt til den og vurder selv kvalitet/prisforhold. Hvis du er tilfreds med lyden så køb, ellers find noget andet. Hvis du har købt og du er tilfreds, kan det vel være ligemeget hvem der har produceret højttaleren.

Du er dog langfra den eneste herinde der har for mange fordomme. Det ses ofte i debatter, især om højtalere, men også andre produkter. Folk generaliserer ofte når de udtaler sig om bestemte mærkevarer.

thekingdk1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Har selv Argon 7240 og er faktisk helt tilfreds med dem :D.
Den eneste grund til dette blev lavet er af jeg bare lige informere mig om det kunne passe Eltax havde lavet enhederne til mine højtalere, fordi det er satme godt af dem iforhold til de Tangent jeg havde før.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes