Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 18:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Aurum cantus (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 06 December 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
gæst skrev:
piobyte skrev:
power watt skrev:

hehe fandt et billedet som jeg har taget og som er brugt på en kina hjemmeside

link http://dh.yesky.com/imagelist/2007/318/41ajqhn555w6.jpg

dh.yesky.com

Fint billede  Jeg henter et sæt nye Volla´er i morgen , med org. standere selvfølgelig ,



Har du droppet dine Matrix eller JBL?

Ja det må jeg sige , mit lytterum er blevet mindre og det har resulteret i at jeg  har solgt

B&W 801 S3 - LBL 250 CC - og til sidst JBL L300,  tre store ht´ere der kræver  meget plads .

Når jeg ser tilbage er ønsket om B&W 801 S3 stadig stort og nok noget af det bedste jeg har prøvet , den dag jeg har 40m2 plus konmmer de ind igen .

Jeg kan ikke forestille jeg kommer til at mangle noget med Volla´erne, de første 100 timer er tilspildning og jeg glæder mig til at være  med til det og følge hvad der sker

tillykke med volla og send billeder til kluben

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 06 Februar 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

link til min hjemmeside www.powerwatt.tk
Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hello lidelsesfæller!

Da jeg står foran en udskiftning af mine V8F'ere og de skal erstattes med Volla'er grundet pladshensyn, vil jeg lige høre om der er nogle af jer der har erfaringer med Volla supleret af subwoofer. Jeg tænker at prøve med en af XTZ's meget prisgunstige modeller. De er jo vildt billige og godt omtalt. Nogen erfaringer?



__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

Hello lidelsesfæller!

Da jeg står foran en udskiftning af mine V8F'ere og de skal erstattes med Volla'er grundet pladshensyn, vil jeg lige høre om der er nogle af jer der har erfaringer med Volla supleret af subwoofer. Jeg tænker at prøve med en af XTZ's meget prisgunstige modeller. De er jo vildt billige og godt omtalt. Nogen erfaringer?

Ja , det lyder jo besnærende at prøve en sub  på Vollaérne , mine spiller i ca 25 m2 og jeg mangler kun det dybeste med punch i , du ved , det der lige skubber til dig og holder dig vågen

Hvor meget rum har du  ? Det er ærgerligt med de V8´ere at de er for store men Vollaerne er også en stor standerht. der kræver plads og så en sub oveni , så fylder det også .

men jeg er egentlig også lidt interesseret i evt. svar

 



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Friisand skrev:

Hello lidelsesfæller!

Da jeg står foran en udskiftning af mine V8F'ere og de skal erstattes med Volla'er grundet pladshensyn, vil jeg lige høre om der er nogle af jer der har erfaringer med Volla supleret af subwoofer. Jeg tænker at prøve med en af XTZ's meget prisgunstige modeller. De er jo vildt billige og godt omtalt. Nogen erfaringer?

Ja , det lyder jo besnærende at prøve en sub  på Vollaérne , mine spiller i ca 25 m2 og jeg mangler kun det dybeste med punch i , du ved , det der lige skubber til dig og holder dig vågen

Hvor meget rum har du  ? Det er ærgerligt med de V8´ere at de er for store men Vollaerne er også en stor standerht. der kræver plads og så en sub oveni , så fylder det også .

men jeg er egentlig også lidt interesseret i evt. svar

 




Det kunne være i skulle bytte, så får du det manglende punch og friisand kan få noget mere passende til sin stue ;)

Men 25 m2 er nok heller ikke helt nok til at v8eren kommer til sin ret men kommer selvf an på din stues indretning
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Ved godt at Volla ikke er helt små! Men vi bor i et lavloftet bondehus med loftbjælker,stokroser og for mange fluer om sommeren. V8F fungere udemærket her lydmæssigt, men er simpelthen for dominerende visuelt....må jeg gi' bondekonen ret i! Har haft et par Volla'er på besøg på et tidspunkt og de syner jo noget mindre selv de kræver den samme gulvplads. Sub'en er ikke så sart med hvor den står....så den kan komme bag ved stokroserne!

Ifølge flere test og flere af mig kendte personer er Volla'ernes eneste svaghed de nederste oktaver. Ved at tilslutte en sub aflaster man vel Volla'ens lille bas/mellemtone-enhed....så den kan koncentere som om det den er bedst til. Jeg kræver ikke 15 hertz kælderdyb bas, men når testen i "High-fidelity" feks taler om at Volla ikke magter at gengive Leonard Cohen dybe stemme uden problemer....så vil jeg have en sub!



__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Så er V8F byttet ud og Volla er kommet i hus!

Efter kort tids lytning vil jeg mene at Vollaerne lyder  bedre mht perspektiv. Der er mere dybde i lydbilledet og det er nemmere at placere de enkelte instrumenter. Lyden kommer mere fri af højtalerne. Men så'n er det vel tit med 2-vejs standerhøjtalere fremfor 3-vejs store ditto.

Men jeg må give testen i High-Fidelity fra 2005 ret. Der er problemer i bassen....Piobyte! Når jeg lige har haft V8F spillende, så er det tydeligt at konstruktøren af Volla kompensere for den manglende egentlige bas ved at hæve øvre bas. Det giver lidt svulmende upræcis bund.

Så jeg har fluks bestilt en XTZ 99W 10.16 hos Dans tv til 2300kr plus fragt! Jeg valgte 10 tommers udgaven da jeg har læst et par steder at den er bedst velegnet til musik fremfor 12 tommers udgaven. Det er jo ikke lige til at komme til at prøvelytte. De 700 kr's forskel bruger jeg til en ny fiskestang og håber snart isen forsvinder.

 



__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

Så er V8F byttet ud og Volla er kommet i hus!

Efter kort tids lytning vil jeg mene at Vollaerne lyder  bedre mht perspektiv. Der er mere dybde i lydbilledet og det er nemmere at placere de enkelte instrumenter. Lyden kommer mere fri af højtalerne. Men så'n er det vel tit med 2-vejs standerhøjtalere fremfor 3-vejs store ditto.

Men jeg må give testen i High-Fidelity fra 2005 ret. Der er problemer i bassen....Piobyte! Når jeg lige har haft V8F spillende, så er det tydeligt at konstruktøren af Volla kompensere for den manglende egentlige bas ved at hæve øvre bas. Det giver lidt svulmende upræcis bund.

Så jeg har fluks bestilt en XTZ 99W 10.16 hos Dans tv til 2300kr plus fragt! Jeg valgte 10 tommers udgaven da jeg har læst et par steder at den er bedst velegnet til musik fremfor 12 tommers udgaven. Det er jo ikke lige til at komme til at prøvelytte. De 700 kr's forskel bruger jeg til en ny fiskestang og håber snart isen forsvinder.

 



Hej super tillykke med grejet , hvor stort var den stue du spillede med di v8er i ?

Mine sammenligninger imellem volla (min fætter) og v8 (brian) var et v8eren var mere neutral mere præcis. Måske dette til gengæld har kostet lidt dybde i lydbilledet.

Der kommer måske nye billeder af mit grej en ordentlig forstærker som har skabt noget mere gang i bassen på v8eren som nok manglede lidt før.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

Så er V8F byttet ud og Volla er kommet i hus!

Efter kort tids lytning vil jeg mene at Vollaerne lyder  bedre mht perspektiv. Der er mere dybde i lydbilledet og det er nemmere at placere de enkelte instrumenter. Lyden kommer mere fri af højtalerne. Men så'n er det vel tit med 2-vejs standerhøjtalere fremfor 3-vejs store ditto.

Men jeg må give testen i High-Fidelity fra 2005 ret. Der er problemer i bassen....Piobyte! Når jeg lige har haft V8F spillende, så er det tydeligt at konstruktøren af Volla kompensere for den manglende egentlige bas ved at hæve øvre bas. Det giver lidt svulmende upræcis bund.

Så jeg har fluks bestilt en XTZ 99W 10.16 hos Dans tv til 2300kr plus fragt! Jeg valgte 10 tommers udgaven da jeg har læst et par steder at den er bedst velegnet til musik fremfor 12 tommers udgaven. Det er jo ikke lige til at komme til at prøvelytte. De 700 kr's forskel bruger jeg til en ny fiskestang og håber snart isen forsvinder.

 

Jeg glæder mig virkelig til at høre om dit møde med den prisbillige sub. fra XTZ  10" , har  luret på den 12" også . Og billeder af den vil vi ´da se :-)

Er dine Vollaer spillet til i min. 100 timer ?



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har en stue på omkring 40-50 m2, men med åbent til køkken. Altså en tilstrækkeligt stort rum til at yde V8F fuld retfærdighed. Det er et hus med mange kringelkroge og bjælker i loftet. Et akustisk ganske udemærket lokale. Grunden til skiftet fra V8F til Volla skyldtes primært at de store synede for voldsomt i vores lavloftede stue....ikke fordi rummet lydmæssigt ikke kunne rumme dem. Jeg havde ikke problemer med rumlebas elign. Så er der jo osse den evige trang til at udskifte og lege.

Ved ikke lige hvad du mener med mere "præcis".....men jeg syntes faktisk at Volla spiller bedre på de fleste punkter....bortset fra bassen! Det er som om at hele lydbilledet falder lidt mere på plads. Men det er da i mine øre ikke de store forskelle....slægtsskabet fornægter sig ikke mellem V8F og Volla.



__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med piobyte spændende med de subs til næsten ingen penge ifht. svs og andre forholdsvis "dyre" mærker.

Hvad med 2 styk?

indtil viderer har jeg kun hørt en slags sub som kan spiller musik det er sonus faber gravis som min sovrger havde integreret med et sæt stander ht wow det lyder godt! Men de står også i over 20 k for et sæt


Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Friisand skrev:

Så er V8F byttet ud og Volla er kommet i hus!

Efter kort tids lytning vil jeg mene at Vollaerne lyder  bedre mht perspektiv. Der er mere dybde i lydbilledet og det er nemmere at placere de enkelte instrumenter. Lyden kommer mere fri af højtalerne. Men så'n er det vel tit med 2-vejs standerhøjtalere fremfor 3-vejs store ditto.

Men jeg må give testen i High-Fidelity fra 2005 ret. Der er problemer i bassen....Piobyte! Når jeg lige har haft V8F spillende, så er det tydeligt at konstruktøren af Volla kompensere for den manglende egentlige bas ved at hæve øvre bas. Det giver lidt svulmende upræcis bund.

Så jeg har fluks bestilt en XTZ 99W 10.16 hos Dans tv til 2300kr plus fragt! Jeg valgte 10 tommers udgaven da jeg har læst et par steder at den er bedst velegnet til musik fremfor 12 tommers udgaven. Det er jo ikke lige til at komme til at prøvelytte. De 700 kr's forskel bruger jeg til en ny fiskestang og håber snart isen forsvinder.

 

Jeg glæder mig virkelig til at høre om dit møde med den prisbillige sub. fra XTZ  10" , har  luret på den 12" også . Og billeder af den vil vi ´da se :-)

Er dine Vollaer spillet til i min. 100 timer ?

 

De er spillet til.....heldigvis! Udover prisfordelen er det jo en stor fordel at købe AU brugt. Så er de spillet til!

Jeg er selv spændt på mødet med XTZ-subben. Til den pris kan det jo ikke gå helt galt. Dur det ikke så må den jo bare videre i dens liv. Var selv noget i tvivl om 10-eller 12 tommer. Men V8F spillede jo rimelig bas med 8 tommer....så mon ikke 10 tommer kan gøre livet lettere for Volla'erne. Du er jo velkommen til at gøre en søndagstur til Himmerland hvis du vil lytte engang.

 



__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Jeg er enig med piobyte spændende med de subs til næsten ingen penge ifht. svs og andre forholdsvis "dyre" mærker.

Hvad med 2 styk?

indtil viderer har jeg kun hørt en slags sub som kan spiller musik det er sonus faber gravis som min sovrger havde integreret med et sæt stander ht wow det lyder godt! Men de står også i over 20 k for et sæt


Jeg har læst om både for og imod 2 subs,  men har ikke erfaringer med subs overhovedet , har kun løseligt hørt et par stykker . Måske man skulle en tur i klubben og høre deres .

Egentlig burde man låne en en uges tid for lige at beslutte sig om det er noget i det hele taget , min ville i så fald blive brugt til musik lytning . Jeg har en  8" kef stående men den er nok bedst til et pc setup af de mindre

Earthquake Odense skulle også have lidt til hjemlån

http://www.earthquakedanmark.dk/

 

 



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

RAZZER skrev:
Jeg er enig med piobyte spændende med de subs til næsten ingen penge ifht. svs og andre forholdsvis "dyre" mærker.

Hvad med 2 styk?

indtil viderer har jeg kun hørt en slags sub som kan spiller musik det er sonus faber gravis som min sovrger havde integreret med et sæt stander ht wow det lyder godt! Men de står også i over 20 k for et sæt


Jeg har læst om både for og imod 2 subs,  men har ikke erfaringer med subs overhovedet , har kun løseligt hørt et par stykker . Måske man skulle en tur i klubben og høre deres .

Egentlig burde man låne en en uges tid for lige at beslutte sig om det er noget i det hele taget , min ville i så fald blive brugt til musik lytning . Jeg har en  8" kef stående men den er nok bedst til et pc setup af de mindre

Earthquake Odense skulle også have lidt til hjemlån

http://www.earthquakeda

Hvis du køber XTZ her http://www.fyndborsen.se/ er der 14 dage til at sende dem retur i. Altså 14 dages prøvetid. Grunden til at jeg købte min hos Dans tv var at 10.16 var udsolgt hos fyndborsen. Prisen og fragten er nogenlunde den samme.



__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

 Hejsa Friisand, har du modtaget din nye sub ?

__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hej Piobyte

Har fået den idag! Jeg koblede den på med standard indstillingerne og det giver bas! Det giver meget mere krop og naturligvis bas. Den lidt tyndbenede lyd jeg syntes Vollaerne har i forhold til V8F er fortid nu! Nu lyder Hans Thessink og Leonard Cohen mere bredskuldrede! Ligenu har jeg nok for meget bas på og skal lige begrænse mig. Som den spiller nu er jeg tilfreds med at jeg valgte 10' udgaven. Lydbilledet hænger meget godt sammen. Jeg har ikke fornemmelsen af at der er en 3 højttalere koblet på nu. Jeg synes i det hele taget at lyden slipper mere fri af Volla'erne end den gjore fra V8F. Det har nok noget at gøre med en væsentlig mindre reflekterende overflade hos Volla.

Der er mange justeringsmuligheder på den XTZ og jeg har ingen erfaringer i at få en sub til at fungere optimalt....så der skal nok skrues en del på det hele! Jeg kunne godt tænke mig at have en testcd til det formål hvis det findes. Er alene hjemme idag og finjusteringerne er nok noget lettere hvis jeg har en til at skrue mens jeg sidder i lænestolen.

Finish'en er upåklagelig.Det blanke sorte passer meget fint sammen med Volla'ernes finish. Størrelsesmæssigt er den ikke voldsom.

Du kan roligt købe sådan en fætter. Ligenu er der dog ventetid på den lille model ( jeg fik en Dan's tv fandt i gemmerne) både hos Dans tv og hos Fyndbørsen i Sverige. 12' er på lager. Prisen er jo ganske fantastisk!



__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

Hej Piobyte

Har fået den idag! Jeg koblede den på med standard indstillingerne og det giver bas! Det giver meget mere krop og naturligvis bas. Den lidt tyndbenede lyd jeg syntes Vollaerne har i forhold til V8F er fortid nu! Nu lyder Hans Thessink og Leonard Cohen mere bredskuldrede! Ligenu har jeg nok for meget bas på og skal lige begrænse mig. Som den spiller nu er jeg tilfreds med at jeg valgte 10' udgaven. Lydbilledet hænger meget godt sammen. Jeg har ikke fornemmelsen af at der er en 3 højttalere koblet på nu. Jeg synes i det hele taget at lyden slipper mere fri af Volla'erne end den gjore fra V8F. Det har nok noget at gøre med en væsentlig mindre reflekterende overflade hos Volla.

Der er mange justeringsmuligheder på den XTZ og jeg har ingen erfaringer i at få en sub til at fungere optimalt....så der skal nok skrues en del på det hele! Jeg kunne godt tænke mig at have en testcd til det formål hvis det findes. Er alene hjemme idag og finjusteringerne er nok noget lettere hvis jeg har en til at skrue mens jeg sidder i lænestolen.

Finish'en er upåklagelig.Det blanke sorte passer meget fint sammen med Volla'ernes finish. Størrelsesmæssigt er den ikke voldsom.

Du kan roligt købe sådan en fætter. Ligenu er der dog ventetid på den lille model ( jeg fik en Dan's tv fandt i gemmerne) både hos Dans tv og hos Fyndbørsen i Sverige. 12' er på lager. Prisen er jo ganske fantastisk!

Tak for det , det lyder jo opløftende  Hvordan har du koblet den til ? sub til pre out på A5´eren ?



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Ja...den er tilsluttet pre out på Musical'en.

Har nu leget lidt med hvor langt op den må spille med. Så nu får den ikke lov at komme ret langt op i frekvensregistreret...så dominere den for meget....umiddelbart hørt.

Skruet lidt ned for volumen og sat begge skumpropper i ( så er det et lukket kabinet og den spiller lidt mere "fast/kontant/hurtig).

Så i det hele taget dæmpet dyret lidt ned. Sgu lidt svært, når jeg aldrig har haft en sub før, hvordan den skal lyde!



__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

Ja...den er tilsluttet pre out på Musical'en.

Har nu leget lidt med hvor langt op den må spille med. Så nu får den ikke lov at komme ret langt op i frekvensregistreret...så dominere den for meget....umiddelbart hørt.

Skruet lidt ned for volumen og sat begge skumpropper i ( så er det et lukket kabinet og den spiller lidt mere "fast/kontant/hurtig).

Så i det hele taget dæmpet dyret lidt ned. Sgu lidt svært, når jeg aldrig har haft en sub før, hvordan den skal lyde!

Det er også min første og nu er den bestilt , det blev en  99 W12 DSP  , den eneste de havde hjemme til øjeblikkelig levering . Håber at programmet til pc virker godt, så man kan bruge den til fjernkontrol  .



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 09 Marts 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Friisand skrev:

Ja...den er tilsluttet pre out på Musical'en.

Har nu leget lidt med hvor langt op den må spille med. Så nu får den ikke lov at komme ret langt op i frekvensregistreret...så dominere den for meget....umiddelbart hørt.

Skruet lidt ned for volumen og sat begge skumpropper i ( så er det et lukket kabinet og den spiller lidt mere "fast/kontant/hurtig).

Så i det hele taget dæmpet dyret lidt ned. Sgu lidt svært, når jeg aldrig har haft en sub før, hvordan den skal lyde!

Det er også min første og nu er den bestilt , det blev en  99 W12 DSP  , den eneste de havde hjemme til øjeblikkelig levering . Håber at programmet til pc virker godt, så man kan bruge den til fjernkontrol  .

 

Spændende hvad du får ud af at købe rumanlysatorteren med! Havde den selv i tanker, men har læst at den er temmelige kompliceret at få til at fungere og på det område kender jeg min tålmodighed. High Fidelity anmeldte din kommende sub meget positivt.

Faldt lige over den her http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=43956.0 . Måske den kan være en hjælp.



__________________
Gert Friis
Til top Vis Friisand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friisand
 

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes