Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. maj 2024 | 00:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Sørens Brugtfund - Nu med Revox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Hej igen, jeg fik tilsendt nogle lækre billeder af bks'erne, og jeg vil lige ligge et af dem op så i også kan se dem;
 

jeg glæder mig meget til at høre dem, jeg tror de vil passe godt til min musiksmag.



__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
jeg har fået en aftale med at jeg skal komme ud og høre og forhåbentlig købe et par bks 107'ere imellem d. 26 - 29 juni.
jeg glæder mig vildt meget.
jeg får måske brug for en smule mere bund, er der nogen der kan anbefale en god (og billig) subwoofer der kan spille sammen med bks'erne?
vil jo gerne have dynamik...


Lyt nu til de BKS-højttalere først og tag derefter stilling til om du behøver en subwoofer...
Jeg mener det vil være synd at 'ødelægge' den fine lyd fra BKS'erne med en billig buldrekasse!


Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
santashooter skrev:
jeg har fået en aftale med at jeg skal komme ud og høre og forhåbentlig købe et par bks 107'ere imellem d. 26 - 29 juni.
jeg glæder mig vildt meget.
jeg får måske brug for en smule mere bund, er der nogen der kan anbefale en god (og billig) subwoofer der kan spille sammen med bks'erne?
vil jo gerne have dynamik...


Lyt nu til de BKS-højttalere først og tag derefter stilling til om du behøver en subwoofer...
Jeg mener det vil være synd at 'ødelægge' den fine lyd fra BKS'erne med en billig buldrekasse!


Mvh.
Niels

Exactly! men tror samtidig du kommer til at mangle  bassen...



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

jeg er helt enig med dig Nilau.
jeg har ikke hørt dem, og mange synes overraskede over dens bas egenskaber - måske jeg også vil det?
det var bare en "hvad nu hvis" situation, hvor jeg prøvede på at trække på andre folks holdninger og kendskaber til bks'erne og hvilken (hvis nogen) subwoofer den kunne spille sammen med.
men som nævnt mange gange nu, de skal høres først!


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej igen, jeg faldt lige over denne i genbrug idag og jeg kunne ikke stå for den,


og så lige et bånd med fuglelyde/spansk for begyndere med oveni, det bliver da ikke bedre


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Flot sag - tillykke med den!

Jeg kan ikke lige se hvad det er for en model, men hvis du er heldig er det en 64'er. Sådan en indspillede Johnny Cash efter sigende en skive på i sit hjemmestudie
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hah, sådan har jeg også haft engang Søren. Min kom dog aldrig rigtig til at virke, der var alt for meget støj på linien, så jeg gik over til Sony'en, der så også røg igen. Nu venter jeg til jeg har lyst til at gøre det ordenligt og købe en god Revox, Studer elelr Tandberg.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

den spiller udemærket, jeg er imponeret over den varme og fylde lyden har (og det er stadigvæk på 5-kroners højtalere) jeg har dog problemer med at inspille på den, der er jo kun en mikrofon DIN indgang... og hvordan jeg skal koble det sammen med mit anlæg ved jeg ikke helt... men fuglefløjt er fint indtil videre 

__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

det er en tandberg 14-41. jeg har ikke rigtigt kunne finde noget info om den, optage tonehovedet er meget slidt og det er svært at optage god lyd på den.
men de indbyggede højtalere er utroligt gode og jeg kan blive helt væk i lyden når "shine on you crazy diamond" spiller fra min pladespiller.
er det muligt at skaffe et nyt tonehoved til en sådan afspiller?, jeg kan lige smide et billede med senere af tonehovederne, jeg tror nemlig at afspiller hovedet har været skiftet...


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1431
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
men de indbyggede højtalere er utroligt gode og jeg kan blive helt væk i lyden når "shine on you crazy diamond" spiller fra min pladespiller


Ahh, det lyder som det Tandberg jeg kender!  - Så prøv bare at forestille dig hvordan en tr 2075 og et sæt studio monitors kan spille

Efter så at ha' hørt hvad Tandberg kan, på bare et sæt indbyggede højttalere/forstærker, så kunne det jo være du skulle lade de dyre bks fare, og jagte et sæt hifisystem højttalere, og måske en tr 200 der virker?

Hvis du ellers kan li' Tandberg-lyden, og det lader det jo til du kan, så tror jeg ikke du vil blive skuffet - og det er jo billige sager . Så er det bare "lige" med at finde noget der virker. Det er jo gamle sager efterhånden..

Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
den spiller udemærket, jeg er imponeret over den varme og fylde lyden har (og det er stadigvæk på 5-kroners højtalere) jeg har dog problemer med at inspille på den, der er jo kun en mikrofon DIN indgang... og hvordan jeg skal koble det sammen med mit anlæg ved jeg ikke helt... men fuglefløjt er fint indtil videre 

Du skal bruge pick-up indgangen bagpå (ikke radio indgangen). Din Tandberg er lavet efter DIN normen, så radio indgangen er beregnet til en radio/forstærker med strømudgang. Pick-up indgangen er beregnet til en krystal eller keramisk pick-up - det passer glimrende med signalet fra tape out på en "moderne" forstærker.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 03:01 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
det er en tandberg 14-41.

Ærgerligt det ikke var en 15 du fandt. 14'eren understøtter ikke "hi-fi" hastigheden 19cm/s.

Citér:
jeg har ikke rigtigt kunne finde noget info om den,

Bare spørg - jeg har et par stykker. En ombygget til stereo, og en anden med rør-elektronik
Jeg har også en servicemanual, hvis du mangler det.

Citér:
optage tonehovedet er meget slidt

Det tror jeg ikke - Tandberg 14/15 har ikke et optagehoved
Den har et kombihoved og et slettehoved. Komnihovedet er blankt metalfarvet, og slettehovedet er lavere og gråt. Hvilket hoved er slidt?

Citér:
er det muligt at skaffe et nyt tonehoved til en sådan afspiller?, jeg kan lige smide et billede med senere af tonehovederne, jeg tror nemlig at afspiller hovedet har været skiftet...

Det skulle være muligt at finde et nyt. Men tag endelig et "close-up" billede af hovederne.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

okay tak mcs
jeg tror så det er kombihovedet der er slidt, det er bare sjovt hvordan optage lyden er så meget dårligere end afspiller lyden...
men jeg tager lige et billede af den.

hvis det er muligt at skaffe et nyt er jeg meget interesseret, jeg vil gerne have den ind i mit setup, og det at den ikke lige er "hifi-venlig" gør mig egentlig ikke synderligt meget, jeg synes bare den er sjov...


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

tunghoer skrev:

Efter så at ha' hørt hvad Tandberg kan, på bare et sæt indbyggede højttalere/forstærker, så kunne det jo være du skulle lade de dyre bks fare, og jagte et sæt hifisystem højttalere, og måske en tr 200 der virker?


Jeg vil lige høre de bks'er når jeg skal derover her d. 26-29. men hvis jeg bliver skuffet over lyden på dem, eller et eller andet gør at jeg ikke kan få fat i dem så kan det jo være jeg skulle lede efter gammelt tandberg
det kunne da være sjovt at ha et rigtig gammelt vintage setup, men jeg ved det ikke, jeg tror jeg vil lade mine øre bestemme mht. bks'erne


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2337
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Det er nu altså meget sjovt at have et anlæ udelukkende med grej der er ældre end en selv
Og nu synes jeg faktisk efterhånden, vi unge er ret godt repræsenteret herinde

__________________

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Santashooter:Fedt at se at du nærmest er gået den modsatte vej af så mange andre Second hand gear,og måske endda third hand gear... Du har sat en ære i at få det så billigt som overhovedet muligt Fortsæt du bare den vej,der er masser af go' lyd at få,til ikke ret mange penge
Med hensyn til Tandberg,så skulle det være muligt at blive ret godt kørende for under 500 kroner.Det kræver kun at man er tålmodig og lidt heldig Jeg tror du ville falde pladask for en TR200 med et sæt Hifi System 12 eller 20 på den.

TR200:



Hifi System 12:



Hifi System 20 er samme dimensioner.De har dog et sort metalgitter i bunden/siden,afhængigt af om de ligger eller står:



Højttalere er Hifi System 20 og anlægget på billedet er en Tandberg TR200G(G=grammofon)

Go' jagt!

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

tak, jeg tænkte nok du ville komme herind nu tante, velkommen 
jeg er rimeligt glad for mit setup og det bliver jo hele tiden bedre og bedre... det er da sjovere at skulle sætte sig ind i hvordan noget fungere fordi du skal have det til at fungere i samspil med noget fra en hel anden tid, end bare købe sig fra det i dyrere og dyrere grej.
jeg føler det som en afslappende ting at gå ind i en genbrugsbutik og slæbe et eller andet ud igen 5 minutter efter...
og man bliver tit glad over den lyd der kommer, (nogengange hvis der overhovedet kommer lyd)
fordi man selv har haft fingrene i det, på en helt anden måde end hvis man køber dyrt og nyt... syntes jeg.



__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 19 Juni 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Det er nu altså meget sjovt at have et anlæ udelukkende med grej der er ældre end en selv
Og nu synes jeg faktisk efterhånden, vi unge er ret godt repræsenteret herinde

Det er nemlig sjovt Og ja vi er efterhånden en god slat, nogle mere aktive end andre, men en god slat er vi da



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hej igen Allesammen
jeg er nu den glade ejer af et par BKS Hyrbrid 107 MKII
de spiller virkeligt dejligt, og jeg behøver ingen yderligere bas... den er rigeligt til mig.
jeg lægger nogle billeder op når jeg lige har fået flyttet rundt på mit udstyr en sidste gang, og når jeg så har fået ryddet op.
desværre lyder min pladespiller ikke kønt på BKS'erne og jeg regner med at skifte den ud (det har egentligt været planen længe, idet jeg nok godt vidste at dens lave kvalitet ville kunne høres på BKS'erne) jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal have mig, mine krav / ønsker er som følgende: en tung og god tallerken, en tung og lyddød plint og en god arm (muligvis en den er født med).
jo billigere jo bedre, jeg har jo ikke mange penge... men har i nogle forslag... jeg har været rundt i de herningensiske genbrugsbutikker og de rummer ikke andet end en billig FIsher pladespiller lavet af plast.... jeg er ikke fan af regas pladespillere, men nok mere noget i stilen med en kenwood kd 990


på forhånd tak herfra
mvh.
Søren Iversen




__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 
santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige skrevet til Krede, han sælger en Akai A-006 pladespiller, og så skal den hentes i herning hvor jeg bor, så det kan vel ikke blive nemmere... . jeg håber nu jeg får lov til at købe den, jeg har ihvertfald skrevet til ham nu, så må vi se om han reagere.

edit: han svarede at jeg kan få lov til at købe den af ham søndag d. 6. Juli, så nu er jeg en glad mand.

pladespilleren skulle være udemærket, den har ikke verdens tungeste pladetallerken, men 1,3 kg. er alligevel noget, den vejer omkring 9 kg. ialt og har en god pickup som standard. jeg har hørt at den skulle spille fint og godt så jeg krydser fingre.


__________________
Mit setup
Til top Vis santashooter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af santashooter
 

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes