Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 13:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: musik- ja tak’ min vej.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 12 December 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

så lader til at de der bg ladelytter i drevet er ved at give efter .. hvorfor skal den kond tage så lang tid før den giver sig fri

__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 18 December 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

så går der igen kabel snak i priboj .. for jeg har jo en del raster og da jeg har lavet alt andet kabel i mit system .. er turen nu kommet til 230 volt

hvad er det så blevet til jo jeg har nu oprettet et navn på nettet og jeg begynder at lave kabler:

det er der også andre der gør .. ja , men de er ikke mig og mine kabler lyder bare bedre.


jo der er blevet til et digitalt kabel og et analog og test på 230volt starter nu .. har brugt hele dagen på at finde ud af at jeg selv skal til at designe stik.. havde håbet på at jeg kunne købe dem , men der er ikke stik som lever op til mine krav der uden  .. ok måske kender du et som jeg kan starte med ind til jeg får lavet mine gene hår dog fundet huset til han stik men "hun" er lidt svær.

jo jeg kan oplyse jer som har hørt mine andre kabler at det her bliver .. noget i ikke har set før, jo vi taler selvfølgelig om sølv.. også det bliver skærmet og med jord ja udviklingen er i gang på papir og om januar skulle det første 1,5meter være færdig til lytte test..

til mine andre kabler har jeg brugt audionote men de laver ikke 230 volt stik..
men det nye kabel kalder jeg forsyningskabel er beregnet at forsyne stikDåsen som lige nu en subra , der ikke er nok stik i den, så den står også til udskiftning (jo jeg laver også en skinde (eller laver om på en) ) ..

men denne skinne bliver også lavet efter et af mine patenter som udnytter jord på en ny måde og giverder for en anden ro.. uden at dynamikken dør som subra har lidt tildens til at gøre men jeg er nu en af dem som syndes den er ok.




__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 19 December 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Jeg oplyse at det er Audionote 300B Monoblokke med sølv træfoer, sølvkabler udviklet af mig, audionote E modificeret med Duelund lølv condensatorer og audionote sølv spoler, CEC Drev,og audionote dak 1 meget modificeret, Braun Pladespilder, project ria, cyrus marster 8 og Dab/fm tuner, samsung 40"3D samt bruray3D,   men du kan se det i "musik ja tak min vej" og der vil der også komme nye pix næste gang nhj4tal lige nupper nogle he he.. højtalerkabel i sølv udviklet af mig , ok alle kabler er mine egne. alt i sølv næsten 230 stadig i kopper.. men det er som sagt et nyt projekt..

__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 28 December 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Findes der ikke et oversigts billede af dit anlæg, jeg kan ikke finde i tråden
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 28 December 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

mr nash skrev:
Findes der ikke et oversigts billede af dit anlæg, jeg kan ikke finde i tråden

jeg tror ikke du får så meget ud af ham, han er smit ud af hifi4all, jeg mener der fines billeder i denne her tråd, bare start forfra og se om der ikke skulle være nogle billeder

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 28 December 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

mr nash skrev:
Findes der ikke et oversigts billede af dit anlæg, jeg kan ikke finde i tråden

jeg tror ikke du får så meget ud af ham, han er smit ud af hifi4all, jeg mener der fines billeder i denne her tråd, bare start forfra og se om der ikke skulle være nogle billeder

Vil det så ikke være god skik at låse tråden?

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 28 December 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

mr nash skrev:
nhj4 skrev:

mr nash skrev:
Findes der ikke et oversigts billede af dit anlæg, jeg kan ikke finde i tråden

jeg tror ikke du får så meget ud af ham, han er smit ud af hifi4all, jeg mener der fines billeder i denne her tråd, bare start forfra og se om der ikke skulle være nogle billeder

Vil det så ikke være god skik at låse tråden?

det ville jeg også mene, men det kan være der står en katte lem åben til ham
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

hej der alle sammen !

jeg fik besøg af Priboj i går Søndag, han kom med sit cd løbeværk C.E.C TL51X som vi lige skulle forbedre, han havde jo et AN værk der gik i stykker og der havde han en masse gode dele der fra som vi vil bruge i hans nye drev og se hvor meget vi kan anvenne fra den gamle af BG lytter og kondensatore.

Her er maskinen

Her ses den uden over tøj på, til venstra under luget er det strømforsyningen, bagerst er det den digitale del, lige forand er værket og til højer er der ikke noger, værket er forsynet med en kraftig plade i bunden så der er god vægt i kassen

Her ses strømforsyningen efter vi har forbedret det, der var plas til nogle BG´er og anet, under nede smed vi nogle små gode kondensatore over de lytter vi ikke kunne skifte grunet vi ikke havde dem i BG , der var lige to stedre jeg ikke ville røre ved da jeg ikke var sikker på om det var en god ide at rode med det. Sener bliver strøm kablerne skifted, grunden til vi ikke skifted dem var at jeg ikke kunne lytte til den her hos mig, så vis den ikke virked så er det nemmer og komme til at rebereden i gen, men det skal skiftes senere.

Så var der lige 3 lodninger der ikke så helt godt ud

Her ses den digitale del, vi har kun sat de sølv farved kondensatore i over BG lytterne kan ikke lige huske hvad de heder, for der har været en teknikker inde her og forbedre systemet så det passer til hans lyd længer fremme, tilpasning.

Her ses drevet og det ser ud til at det er ret godt lavet 

ja, det var knal eller fal det vi gik igang med for vi kunne jo ikke høre om der kom noget musik ud af det, jeg satte først min variotrafo på for at se om der skete noget, started langsomt op og der skete ikke noget, så satte jeg en test skive i med 99 nummer for at se om den ville læse det hele og det ville den godt og vi sprang rundt i nummerne og det gik bare der ud af, og det virked som det skulle, men om der kom lyd ud kunne vi som sagt ikke konstatere, det måtte Priboj jo først konstatere når han kommer hjem, har fået svar fra ham at der er hul igennem og at han er meget meget tilfres med det vi laved

 

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 19
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes