Forfatter |
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er en rimelig brugtpris for et par JBL 120 TI i god, snarere end fremragende, stand?
Er der i øvrigt nogen der kan sætte et par ord på deres subjektive opfattelse af denne højttaler?
Sammenlign gerne med f.eks. System Audio 1280 II, snell J/III, snell QBx 20 eller Harbeth Compact 7ES-3.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
bump
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Mener det er en af Jbl's bedste hojt.Syndes ikke de skal samlignes med de hojt du skriver.Her for du rigtig god stram Jbl bas.Der kan de andre ikke folge trop!
MVH
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke mange svar, og stadig ingen ide om brugtpris :-)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
bump
|
Til top |
|
|
Gammelsmølf Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal de koste? Er ophænget på basseren mørnet? Hvordan ser kabinettet ud?
120 TI har været solgt til 3995kr/stk i klubben. Til slut, da de skulle sælge restlageret, kostede de 2995/stk. Det var i 1990! Vi snakker altså højttalere der er mindst 18 år gamle!
Selv om jeg selv dengang havde et sæt, finder jeg det svært at sammenligne med noget andet. Måske JBL 4400 serie studiomonitors fra dengang. 4410 lå tæt på!
Pris: Alt over 1800kr vil være vanvid!
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. prisen så skal det bemærkes at den har 044ti diskanterne - de samme som blev brugt i 240ti og 250ti, og da de ikke længere kan købes og mange steder heller ikke repareres da der ikke længere laves rep kits, så sælges de for forholdsvis mange penge på ebay.
Dette er også et eksempel på at salg af enkelte dele kan give en del flere penge end salg af en komplet højttaler.
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft JBL 120TI over flere omgange ( - og div. andre JBL-modeller ), og må sige at netop 120TI modellen nok er den højtaler der har givet mig størst "Ejer-glæde"
Ti-serien var generalt - i mine øjne - de sidste "rigtige" højtalere JBL lavede, og var karakteriseret ved et fedt "hug" i bassen ( som dog nok mere var nedre mellemtone/øvre bas), samt at selve lyden forblev uændret lige meget hvor højt du skruede op...og de kan virkelig tåle noget effekt! Mellemtonen er temmelig "anonym", og diskanten kan være lidt "spids" ( men slet ikke så "spids" som de sidste TI'ere ( Ti 3000/5000), og med en "rimelig" åbenhed i toppen - umiddelbart måske ikke de bedste karektistika for en højtaler....men det JBL kunne, var at formidle "musik" - og de HAR deres helt specielle "sound" :)
Det sidste par jeg havde, der var kantophænget mørnet, fik sat nye basser i ( IKKE reconed, men NYE ), solgte dem lige efter for kr. 2.800 incl. standere. En kammerat solgte sine for kr. 1.500 hvor kantophænget skulle skiftes.
En rimelig pris på et sæt "ok" 120 TI, og hvor kantophænget er intakt, vil jeg mene burde ligge ml. kr. 1.500 og kr. 2.000.
Iøvrigt så kan Basrep udskifte kantophængene for - vist nok - kr. 1.000/sæt.
Til sidst; JBL 120/240 ER stadig fine højtalere - især til hvad de handles for i dag, men der ER altså sket en udvikling siden. Og ved ikke om du har hørt SA højtalere ?...men kan love dig for at JBL har en HELT anden sound, så at sammenligne disse mener jeg er helt forkert.
Mvh
Jesper __________________ Jesper / Oldhifinut
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, det er jo netop pointen: Jeg kender de højttalere jeg har anført til sammenligning. Hvis JBL er meget forskellig så er det bare godt, ellers ville jeg jo ikke at overveje at skifte, men jeg vil gerne høre lidt om HVORDAN de er forskellige.
Derudover takker jeg selvfølgelig mange gange for de informative indlæg - I er virkelig en stor hjælp her :-)
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Hvordan de er forskellige i forhold til SA...hmmm.......læs hvad jeg har skrevet om JBL - SA spiller helt "modsat" ;)
Snell ( Harbeth kender jeg SLET ikke ) kender jeg ikke godt nok til at udtale mig "skråsikkert" om, men umiddelbart hvad jeg husker, så er de mere henad JBL's stil end SA......Snell er måske mere "korrekt" i sin lydgengivelse", hvorimod JBL er mere "farvet" - nogle hader denne "farvning"...andre eeeelsker den :)
Mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
Til top |
|
|