Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 18:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Er du en tøffelhelt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Vil du ofre dit stereo/surroundanlæg?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
6 [3,00%]
129 [64,50%]
34 [17,00%]
31 [15,50%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
var det ikke en 21" med 1000 watt i bagen?

 

4kw faktisk

er træt af at hører alle de gifte jeg kender hyle, så jeg har taget konsekvensen, og sørget for at udstyret er så stort og umuligt at hun lige så godt kan gå med til seperat hifi rum med det samme



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 449
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har bygget et nyt hus, da det gamle blev for bette. Og konen fik lov til at købe nye møbler og ellers bestemme det meste omkring indretning og alt hvad en god kvinde ellers går op i. Intet blev der sparet på og hun fik alt det hun gerne ville have...så var det jo en anelse let at snigløbe hende med et nyt anlæg af passende kvalitet til det nye hus.

Så tøffelhelt, det en man jo nok en smule....



__________________
Peter Sikjær
Til top Vis P Sikjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af P Sikjær
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

ja ud fra dette kan man tydlige se hvad mænd er gode til og det er at lyve.

Ja, der giver jeg dig helt ret!

Jeg har iøvrigt stemt på det punkt der hedder:

Måske, hvis vi kan finde et passende kompromis.

Når man bor sammen er det da rimeligt at man indretter sig således, at man begge kan acceptere det. Jeg kan da godt forstå at nogle kvinder ikke bryder sig om at hele stuen er dedikeret til stereoanlægget. På samme måde bryder de fleste mænd sig jo heller ikke om, hvis konen/kæresten fylder hele stuen op med tøjbamser eller Budha-figurer.



__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
jensen skrev:

ja ud fra dette kan man tydlige se hvad mænd er gode til og det er at lyve.

Ja, der giver jeg dig helt ret!

Jeg har iøvrigt stemt på det punkt der hedder:

Måske, hvis vi kan finde et passende kompromis.

Når man bor sammen er det da rimeligt at man indretter sig således, at man begge kan acceptere det. Jeg kan da godt forstå at nogle kvinder ikke bryder sig om at hele stuen er dedikeret til stereoanlægget. På samme måde bryder de fleste mænd sig jo heller ikke om, hvis konen/kæresten fylder hele stuen op med tøjbamser eller Budha-figurer.

Ja og det finder man vel udaf før man flytter sammen.

Har venner der har droppet deres forbi de ikke måtte køre MC.

Husk på man lever kun en gang og man skal ikke sættes i bås, det har vi nok at i dette samfund.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Der mangler iøvrigt en mulighed: Kvinden i mit liv kunne ikke drømme om at foreslå, at anlægget røg ud!

Hygge,

Brok

Lige præcis.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har egentligt stemt "Nej, hun må respektere min hobby.", men det er kun i mangel på bedre. Måske skulle der være et punkt, der siger "Det er ikke noget problem, vi vil begge gerne have et ordentlligt anlæg i stuen" -eller noget i den stil.

Jeg skal faktisk flytte sammen med kæresten her i august, og vi har begge aftalt, vi skal have noget i stuen at lytte musik på. Det bliver så nok Dali Grand Coupé og noget Lyngdorf, så det bliver jo nok ikke noget problem, størrelsesmæssigt

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Tjah, den er svær. Ved ikke lige, hvilket svar der passer med min situation.

Konen er godt nok ikke meget for mine (ellers meget smukke) højttalere, som hun synes er aaalt for store (og grimme - what!?), og så synes hun, at forstærkeren er noget af det grimmeste, hun nogensinde har set (Hvad?! Det er jo en ren Ferrari!).

Så nej, hun bryder sig ikke om mit anlæg (eller ret meget af den musik, jeg hører på det), men hun er ikke smuttet endnu, så jeg formoder, at der er andre sider af mig, som hun synes bedre om

Men hvis hun pludselig stillede et ultimatum, så ville jeg da nok være stemt for at indgå et kompromis af en art ... tror jeg nok.



__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 
Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte ellers lang tid på at udtænke hvilke svarmuligheder, jeg skulle give. At man kunne have et interessefælleskab med sin partner i denne sammenhæng, var mig åbenbart en fjern og eksotisk tanke. Jeg skal herved beklage over for de parter, der befinder sig denne lykkelige situation.

__________________
Martin Hinge

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hvis hun ikke accepterer ens hobby så er hun ikke den eneste ene....!!!!

 

Gjorde det selv for mange år siden hvor jeg opgav hobbyen. Nu er hobbyen tilbage og jeg har en ekskone



__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

 har I så "dele-anlæg"...hahahaha...
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jakob M skrev:

Hvis hun ikke accepterer ens hobby så er hun ikke den eneste ene....!!!!

 

Gjorde det selv for mange år siden hvor jeg opgav hobbyen. Nu er hobbyen tilbage og jeg har en ekskone

Party on, Jakob! Nej, dette drejer sig selvfølgelig ikke om, at alle kvinder er dumme, og de burde alle skydes ved daggry. De har trods alt visse formildende egenskaber, ligesom de spiller en ret væsentlig rolle i menneskehedens videreførelse.

Det er bare mit indtryk, at - en del mænd i hvert fald - under påvirkning af deres såkaldt bedre halvdel lader sig overtale til at opgive deres hobby, fordi HUN ikke mener, at al den teknik hører hjemme i, hvad hun forstår som et hyggeligt hjem. Jeg mener, at en del mænd ofrer sig for husfreden, og pludselig har han en masse annoncer i KSB under Sælges.

Burde man ikke i højere grad stå fast, eller gider mænd bare ikke at indrette deres egne hjem? Accepterer man stiltiende, at boligindretning er hendes domæne? Giver det for meget ballade, hvis man forlanger indflydelse? Er vi tryghedsnarkomaner til fals for følelsesmæssig afpresning, hvis der ikke hersker absolut ro på hjemmefronten?



__________________
Martin Hinge

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Dybest set handler parforhold om at gå på kompromis, hvor det er nødvendigt, at samarbejde frem for at modarbejde.

Det handler ikke kun om grej. Mindst lige så vanskeligt er det med mad, farven på håndklæder og tallerkener, rejsemål, delebørn, dine, mine og vores venner, antallet af sko i entreen, pladsen til mit barbergrej og hendes parfumer og cremer, min bil og cykler kontra hendes MC, hjelm og dertil hørende læderdress etc etc. Listen er alenlang. Og der ryger med garanti en finke af fadet med mellemrum, uanset hvor tilsyneladende enige og large man er hver især.

Stillet over for det hypotetiske ultimatum at skulle vælge mellem anlæg eller kvinden i mit liv, ville valget være uhyre nemt. Man kan vænne sig til meget, selv at høre muzak via en iPod eller en DAB-radio.

Heldigvis er det netop et hypotetisk valg, og dermed ikke på nogen måde aktuelt.
Min kæreste synes, "vi" skal overveje en ny cd-afspiller, som matcher resten af grejet lidt bedre. Det arbejdes der dermed på

Hygge,
Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
[QUOTE=perejvind][QUOTE=jensen]

Husk på man lever kun en gang og man skal ikke sættes i bås, det har vi nok at i dette samfund.

Jensen har da ret ... man lever kun en gang ... bare kedeligt at årsagen til at livet slutter, er at konen kaster en 80kg klasse A forstærker i hovedet på en. 

Nej spøg til side ... alt er et kompromis eller en forhandling. Hos os er udgangspunktet enkelt - fruen elsker at høre musik og fyre op for anlægget. Jo mindre anlæg der er - jo bedre synes hun det er.

Derfor har jeg kun ca. 250 kg udstyr i stuen ... så jeg er en tøffelhelt!

Bundy

 

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy
 
Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Til jer, der læser Jyllands-Posten i dag (eller www.gismo-online.dk , når de får opdateret siden):

I indstikket Gismo er der en artikel på side 24, om en familie på Amager, der får en "extreme makeover" af sit elektroniske udstyr i stuen: stereo, pc, fjernsyn osv. Den nye 42" Panasonic plasmaskærm er selvfølgelig lækker, gode hovedtelefoner skal man ikke kisme ad ej heller en ny pc, men ellers er det gået pænt meget tilbage for farmand Bent.

OK, opstillingen af de gamle højttalere lader ikke til at have været helt optimal (!), men bare måden det gamle anlæg bliver omtalt på: "...et musikanlæg med højttalere, der ville gøre sig godt i Stonehenge - i hvert fald har de nogenlunde samme proportioner som de gigantiske sten" og i en billedtekst, hvor det bliver i øvrigt bliver indrømmet, at de spiller godt: "...det er mor Tinas største ønske at slippe for de store monstrummer."

Hvilket udstyr det gamle anlæg præcist består af, kan jeg ikke lige se, men det er der formentlig andre herinde, der kan. Sikkert er det imidlertid, at farmand Bent er en tøffelhelt, ikke?



__________________
Martin Hinge

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Ja der er mange spændende svar her kan jeg læse..

Jeg er single jeg står selv for alt indretning og indkøb af alt. så for mig er der ikke noget problem. men jeg som flere andre er enig i at kvinderne må acceptere ens hobby. jeg har endnu ikke haft nogen kærester der har syntes at mit grej skulle ud og at det var grimt eller at det skulle ud. jeg har meget stor interesse for musik og kan ikke undværre et anlæg. og det må min kommende kæreste/kone forstå. jeg syntes da osse selv at det er vigtig at det man har passer godt ind i stuen osse nok derfor jeg ikke får nogen kommentare på det udover det er flot..

Men nu fynder det heller ikke så meget som mange andres gør.

og stortset alle dem jeg kender er vild med bio og så kommer de og ser film med mig og får en noget federe oplevelse ud af filmen end hvis de ser dem på et almindelig tv..

Om jeg ville droppe mit anlæg for en kvinde. tror jeg ikke. men som sagt så har man nok ikke den rigtige kvinde. Ej men jeg ville som andre nok osse snakke for min døde bedste for at overtale dem og få dem til og ændre mening..

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Min kone er sg nok en ener:

Hun kaldte mit projekt med Luxman gear i den tunge ende fra firserne for "kvali", "fedt", "ser godt ud" og hun supplerede med, at "det lyder meget bedre" samt at "det er fedt at have noget andre ikke har."

Hun har også anbefalet, at vi fik bilen sænket!

Hun er min alene - skrid..


Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe
 
Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej Sjeffe

Til lykke med konen (og din snart sænkede Citroën Berlingo!  ). Hvad er det for en DM plade, du har på der? Jeg har Black Celebration på gråt vinyl og Music for the Masses på blåt, gennemsigtigt vinyl.



__________________
Martin Hinge

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier
 
sjeffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:

Hej Sjeffe

Til lykke med konen (og din snart sænkede Citroën Berlingo!  ). Hvad er det for en DM plade, du har på der? Jeg har Black Celebration på gråt vinyl og Music for the Masses på blåt, gennemsigtigt vinyl.



Tak.

Det er Depeche Mode People are People US-mix fra 1984 og uha, der berører du noget der betyder meget for mig!



Til top Vis sjeffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjeffe
 
Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over denne annonce fra KSB: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=85511 . Konen mener ikke, at hans Dali 40 længere passer ind i stuen, og hvad gør han så? Tjah, bum-bum....

__________________
Martin Hinge

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

min kæreste har heller ikke noget imod anlægget. Hun synes bare ikke rigtigt jeg skal smide flere penge efter det (lige nu i hvert fald). Så hvis jeg sælger noget og køber noget andet er hun tilfreds. Nå ja, så er hun ikke så vild med høj musik, men det afhjælpes relativt let når hun ikke er hjemme

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes