Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 18:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JBL 250Ti (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 15 Maj 2003 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

 

Normalt er jeg kun inde og kikke på disse sider. “ Syntes at de er ret underholdende” Men som gammel ansat hos JBL.

Tænkte jeg at der var nogle ting jeg kunne gøre klare, i dette indlæg.

 

1. Alle 250 modellerne er lavet af Gregg Timbers! Dog har der været lidt forskellige folk inde og

give grønt lys for modellen.

2. Kun den første L250 med 034 fenol diskant og LE4H øvre mellemtone, var lavet til introduktion i USA.

3. Da man lavede XPL serien skiftede man til 035TI diskant, og den øvre 4” blev med plast membran, ” disse var til tænkt ASIEN/Europa.

4. Man havde en del problemer med kunder der ikke kunne forstå! At når man havde så store flader i træ, som kun var olieret, opstod der altid farve forskelle ” folk troede at der var farve fejl i kabinetterne. Så man besluttede at lakerer alle højttalerne fremover, og dem der var i træ skulle have bejdse ” de første var XPL-serien” (for dem der har gamle JBLèr der har fået olie! Pas på med hvilken olie du kommer på! Da den olie man brugte var en olie med et højt indhold af teflon, betydende at det ikke er strengt nødvendigt at give dem noget, de skal ældes, som de er)

5. Ja de kan godt være lidt af en oplevelse i toppen, men det kan man ikke dæmpe sig ud af! Det skyldes den egen resonans domen har! Den laver et peak omkring 27Khz, og det er det man høre.

Det samme er gældende for 050TI diskanten i 1000 serien.

6. De sidste Jubilee som blev lavet, var faktisk en bestilling fra Tyskland, som den aller sidste, 250èr, men JBL fabrikken kunne ikke længere få dispensation til at lave lak uden at investerer i en after-burner til dampene. Så disse kabinetter er lavet ude i byen, kabinettet er gjort større! Det lille kammer bag diskanten indgår i bas-kabinette, og bag pladen er ikke skruet på. Disse kabinettet er klart de flotteste i finish. Der var et stort ønske fra folk om at denne model skulle kunne leverer lidt mere bas en forgængeren.

7. Kun baseenheden i TI-3000 er fra AUDAX, men er designet i USA som et led i 400 serien, af enheder som blev lavet til de nye 1000èr.

8. Ja du skal bruge enormt med effekt til at levere strøm nok til LE14H bassen, alle JBL bliver designet med brug af Mark Levinson udstyr. ( store basser = store sving-spoler = store strømme ).

9. Hvis du falde over et sæt af de gamle, og vil lave den om til en jubilee! Så kan jeg hjælpe dig med filter tegninger, men det er lidt af et projekt.

Mvh.
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 15 Maj 2003 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Tak til CHP-R

Meget informativt indlæg, som ikke gør mig mindre hooked på 250Ti er'ren.... afhængigt af til hvilken pris de kan opdrives.....  har dog set nogle rimelige bud på DBA.dk 

Er der stadig ikke nogen der har links til en test... har svært ved at finde nogen på Nettet....

MVh

 

 

 



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
sound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 August 2003
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 22 August 2003 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Ikke svært at forstå din interesse i disse højtalere.
Har selv det sidste år været indehaver har et par 250ti Jubilee i sort piano lak. Men spar ikke når det gælder højtalerkabler og signalkabler. Det kan nemt høres hvis man vælger en discountvare på dette område. Det samme gælder valg af forstærker og signalkilde.
Af grej bruger jeg selv en Harman Kardon AVR8500 med en Denon DVD2800 forbundet med et Oehlbach digitalt signalkabel og til højltalerne Tara Labs rcs Prime 500.
Indtil videre har jeg været fuld tilfreds med jbl`erne i denne opstilling både når det gælder surround og almindelig hifi lytning.
Den eneste ulempe er at de er pokkers store - ca.130cm høje og vejer 68 kg. Der kommer desuden nemt mærker i lakken.

Til top Vis sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sound
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

power skrev:
hej

jeg er selv den stolte ejer af TI250 jubii og jeg kan slet ikke nikke genken til at den er hard i diskanten tvært i mod er den dejlig detaliert(så skulle i høre b&w 802 puh hvor den skriger)selv køre jeg med 2 efektforst. på 2*200 og med de spiller den fint både ved lav såvel også som højt fra jass til hård rock/thecno den spiller simpelt hen alt.
TI 5000 er mere hard i diskant end 250´ern.
ang.test så har jeg lidt du kan få hvis du er intresert???
michael'

Hej power

Jeg kunne godt tænke mig et lyt på de der JBL 250TI Jubii!

Kunne det lade sig gøre?

Jeg tager gerne min zappulse med. Så skal du se løjer!

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
power
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 417
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hej power


Jeg kunne godt tænke mig et lyt på de der JBL 250TI Jubii!


Kunne det lade sig gøre?


Jeg tager gerne min zappulse med. Så skal du se løjer!

[/QUOTE]

hejsa

det kan vi da godt finde ud af.
men vi kan lige skrive privat og finde ud af noget




power


__________________
Til top Vis power's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes