Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 17:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jsi012
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 26 September 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Du kan også prøve Jamo Power 555 som er hvad min B&O mand Martin gør derhjemme med sin Beomaster 8000. Det skulle give en vældig bedre lyd end Beovox M/MS da 8000 masteren klarer det uden problemer. Tvivler ikke men er godt tilfreds med Beovox.

Der fulgte ingen justerings bånd eller manual med til min Beocord 9000 dengang tilbage i 2003 men den er i topform og lige set efter. Den har jo det optage kalibration som standard og som det er har jeg altid brugt den til afspilning. Som medlem af Beoworld har jeg adgang til bla. manualer så det er rart at kende alle funktioner.

Siden 2003 er båndoptagere blevet highend med overgangen til Beocords. Dog har jeg aldrig været decideret bånd freak, mest vinyl og cd mere fordi at det var mere tilgængeligt. Det er så ensbetydene med at type af af bånd har været Ferro, enkelte type II og ingen Metal bånd optaget på skod båndoptagere uden den største omtanke.

Året 2003 er også første gang at jeg har et ordentligt stereo som var Beosystem 2000+BC9000.

Tidligere idag faldt jeg over et bånd med Ramones men jeg besluttede at prøve at kopiere en ny version for lyden var noget mudret. Så med Dolby C blev det noget andet og ikke så tosset trods det at det er en '70r optagelse og båndet var type 1.

Jeg prøvede båndet på Beocord 6000 (samme som 8000) og uden Dolby er der støj i de højere frekvenser men med Dolby B er det ganske tilpas men bas/treble justeres efter behov.

Konklussionen er at Beocord 9000 er en utrolig god maskine uanset hvad den bruges til. Den optager meget rent og jævnt med klarhed i alle detaljer på bedst mulig måde. Dog skal der bruges minimum type II/Chrom bånd for de bedste resultater.

Som det er koster kvalitet penge. Købte du Metal bånd satsede du nok mest rigtigt. Den type jeg kunne bruge mange flere af TDK MA-XG90 handles til omkring 200kr. stk i ubrugt stand uåbnet.

 

Jeg har en halv æske (5 stk) indpakkede Sony ES-Metal bånd fra sidst i firserne og de virker fint endnu. At finde et kassettebånd i fremtiden bliver nok tæt på en umulighed
Der er ingen tvivl om at Beocord 9000 var og er en fantastisk maskine. Jeg husker stadig fra min studietid hvordan nogen af hi-fi nørderne lånte min BC 9000 for at sammenligne den med en Revox spole båndoptager på et, dengang 50000 kr. anlæg. Det var svært for dem at inderømme men den kunne faktisk spille lige op med, hvis ikke bedre end Revox'en. Det var svært fordi en kassettebåndoptager kunne gøre det, men det var vist endnu sværere fordi det var et B&O produkt

Jeg synes det er synd B&O forlod den filosofi og gik over til at sælge på design alene og det er altså ikke så interesant fra 1988 og frem. Heldigvis har B&O igen vist hvad de kan med ICE-power og Beolab 5.

Til top Vis jsi012's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jsi012
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 27 September 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Ja en Beocord 9000 er kræs hvis man har brug for det hele. Hvis der ikke er brug for optage kalibration så er Beocord 6000/8000 serien ganske udemærket. De 2 serier er jo det samme men forskelligt design.

Jeg ved heller ikke hvor interesant perioden fra 1988 frem til Beolab 5 egentlig er men jeg er mere til Jacob Jensen design end Dawid Lewis men mit Beovision LX5500 er et ganske cool design trods årstallet er 1989.

Sålænge der er Ebay er der en mulighed! 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 27 September 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Nu vi er ved Beocords så har lige fundet endnu en frem som jeg fandt i en nu nedlagt genbrugsbutik. En Beocord 1900 i palisander og den eneste jeg har fundet som ikke skulle have nye remme før den kunne høres af de mange som jeg har haft kendskab til. Det er næsten altid at forvente men de er til at skaffe for en 100 kr.

Bortset fra off er lidt faded er den ganske nydelig Den spiller ok men skal renses og ses efter for løse forbindelser. Den har været brugt hos en lokal radio her i Holstebro. Der er stadig lidt rester af en mærkat på siden.

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 28 September 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har så lokaliceret den komponent som skulle være defekt. Det er en 8 benet IC som hedder U264B, som jsi012 skrev. Den sidder i låget under det metaldæksel hvor knapperne til højre sidder. Den er umiddelbart ikke til at komme til. Vil se om jeg kan finde en. Fandt iøvrigt det her:

http://abo-center.dk/    Gå ind under Audio.

Gummiremmen begyndte at skride igen så jeg har haft den lukket op igen for at affedte den igen. Gad vide om man kan få en ny ?

Han jeg købte 6000´eren af, havde sådan en  Beocord 1900 til salg for 75 kroner. Jeg valgte så at sige nej, da jeg ikke ejer et kasettebånd mere


__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 28 September 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok kører der en tråd på Beoworld med en anden BM6000 som har det samme problem med frekvens + en del er brændt så måske umulig at redde.

http://forum.beoworld.org/forums/thread/138522.aspx

Martin/Dillen siger:

The 74.8 FM readout is the typical symptom of a dead prescaler IC. This part has been obsolete for years but I still have a few in stock, not the cheapest IC though but of course worth it if you get the rest of the Beomaster going.

Så vi har fat i den rette fejl diagnose. Måske har Martin en ide til det med remmen? Det kunne være nyttigt at vide.

Tjek din Inbox. Jeg sender Martins kontakt så kan du selv arrangere.

Jeg har en kasse fuld eller mere med bånd. Har kun smidt ud hvis båndet var ødelagt. Heldigvis er bånd stadig til at få. Metal bånd er de mest eftersøgte men ellers Ferro og Chrom er til for billige penge. Der er en del på Ebay. Tyskland var mere bånd intereseret end andre lande så Ebay.de kunne være et tip. Ellers er der jo genbrugsbutikker hvor der er tonsvis af forudspillet bånd.

Spørgsmålet er bare hvad man vil benytte en Beocord til. Desuden vil du ikke hellere havde en 6000/8000 stilen hvis det skulle være?

 

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 28 September 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Så er der hvis nok mulighed for Beogram 8002. Se her:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56765251

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
jsi012
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 29 September 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Fiddoo, Remmen kan fås, den koster omkring 60 kr og burde kunne skaffes af enhver B&O forhandler.
Jeg forstod på både Bremdal radio samt ham jeg købte 8000 masteren af at det er ikke til at få nogen "special dele" mere, dvs de komponter som er fremstillet til et specifikt apparat. Remme og standard elektronik hører ikker derunder, men alle kabinet dele, knapper m.m. er out of stock til stort set alt fra før halvfemserne.

Anderz, mange tak for linket. Den har stået der er stykke tid, men det ser ud til at han har henindrykket den. Absolut interresant, men der er laaaangt til Århus..., Der er også en i Nordborg på
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/pladespiller/annonce/3639 409, men der er endnu længere. Der må komme en til salg herovre på et tidspunkt

Opdagede iøvrigt et lille problem på BM 8000 i aften. Ved lave lydstyrker var der diskant fnidren i den ene højtaler. Det lød nøjagtig som den gamle Sony ude i garagen og der kureres problemet ved at massere volumen knappen fra skiftevis total stilhed til koncertlydniveau (når nu man ikke gider at åbne den.) Sådan en mekanisk findes ikke på BM 8000 så hvad nu? Hmmm, prøvede at massere  "Speakers 1" skyderen og det fik ihvertfald fnidderet til at ændre karakter så jeg må have tømt en dåse kontakt spray derned en dag. Skiftede højtalerne til "Speakers 2" og der er der ingen problemer. Så alt i alt, endnu ingen egentlige problemer med 1200 kr. vidunderet, bortset fra at den dårligt kan være på SC60 reolen sammen med BC 9000.

Til top Vis jsi012's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jsi012
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 29 September 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har sendt en mail til Bremdal. Så må vi se om de har en IC. Remmen kører, efter endnu en rensning, igen

Uanset hvad, tror jeg nok jeg ville åbne 8000´eren og give den samme omgang som jeg har gjort med min 6000´er. Har den ikke været åbnet i mange år, må den være ganske støvet indeni, hvilket absolut ikke godt for elektronik og mekanik. Desuden vil kontaktrens gøre underværker på alle potmetre.


__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 29 September 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at hvis man vil have Beosystem 8000 i 2008 så må man tage følgerne og det inkluderer eventuel at rejse landet tyndt. Når først du har fået det hjem og det spiller finder du af hvorfor det er besværet værd. At rejse er at leve selv med DSB.

Jeg var også længe om at få taget min Beogram 8002 til København. Nogen gange er en tog billet pengene værd som Martin sagde samt at han ville vældig gerne se på den. The rest is history for efter det har det ikke været noget problem og pt. er jeg ved at finde ud af næste tur til Kbh med Beocords til service. 

Som Martin nævner så er den IC ikke til at få men han har nogen på lager hvilket er typisk for han finder altid en løsning der virker. Den rem virker som en del som burde være lettere tilgængeligt og det er godt at høre at det er muligt.

Benytter du Beomaster 8000 alene med højtalere? Hvis du skal åbne Beomasteren se lige vejledningen i Peter Pans tråd men det meste er elektronisk opbygget. Støv er et godt spørgsmål. Som vi kan se på min hvide Beomaster 6000 er det begrænset.

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det med jeres old school B&O? Mit? Spiller bare derudaf. Det varer ikke så længe så er det efterårsferie for mit vedkommende så en tur øst på med mine Beocords.

Den her ankom jo med BG8002 og palisander BM6000. Remmen var smeltet og da Beocord 6000 ligeledes også skulle have en ny bestilte jeg 2 sæt hos Martin. De passer fint men køre? Nej det ville ingen af dem. På bundprintet sidder der en glas sikring 200ma og i den ene Beocord var den gået. Ihvertfald til at se.

Jeg spurgte Martin som sagde at 315ma kunne gå da de originale er mere mindre udgået men jeg prøvede et sidste sted her i  Holstebro hvilket var Alfred Christensens musikhandel. De havde dem på lager. En ny sikring i den ene og vupti så var der liv Ok så en ny sikring i Beocord 8000 og sådan, så kørte den ligeledes. Med lidt skift af et enkelt bånd imellem de 2 gik det indtil remmen på Beocord 8000 faldt af. Den har nægtet at køre siden.

Beocord 6000 spoler ikke fremad men play er fint. Den har desværre også en dårlig udgangskanal som der kan være en del årsager til.

Beocord 6000/8000 er ens. Designet er det eneste i forskel. Sorte i sted for blanke knapper. De åbnes på næsten samme måde som Beomaster 6000 med 2 skruer på bagsiden hvorefter de vippes op til service stilling.

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
jsi012
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

God aften.
Der har været stille et par dage men tiden er gået med at lytte til Beomesteren (8000). Den er blevet så glad for at blive taget i brug igen at den simpelthen nægter at slukke når man trykker stand-by på selve apparatet. Ok, den slukker men tænder øjeblikkelig igen på samme kanal som der blev slukket fra, men underligt nok kun når den er gennemvarm.
Bruger man Beolab terminalen til at slukke er der ingen problemer.
Der er jo to funktioner i stand-by knappen, 1) sluk og 2) tænd på samme kanal og andre settings som der blev slukket fra så jeg har den knap lidt mistænkt for at være mere eller mindre involveret i problemet.
Nu skal vi lige lære hinanden at kende og om et par måneder når alle fejl er tilkendegivet så må vi have åbnet maskinrummet og kigget på dem.

DSB... jeg bruger dem 2 timer hver dag mellem Ringsted og Kbh og det er normalt nok

Den har skam lige været åbnet før jeg fik den og renset godt igennem samt fået nye ladelytter men derfor kan der selvfølgelig sagtens være et stort behov for kontaktrens.

Ak ja, hvad skal man bruge en Beocord til i 2008? Man kan selvfølgelig overspille sine egne CD'ere og høre dem på bånd men det tjener jo ikke rigtig noget formål. Men det er jo et smukt møbel og når den står fremme skal den også virke så derfor skal den selvfølgelig vedligeholdes, sådan skal det være.

For et par måneder siden så jeg ved et tilfælde at en af mine venner havde et Beosystem 5000 eller 5500 stående nede i sin kælder. Jeg konstaterede egentlig bare at det stod der og spurgte om det virkede og det mente han da.
For en lille uges tid siden mødtes vi igen og jeg spurgte hvad han havde tænkt sig med det Beosystem. Jamen det har jeg da vist smidt ud, sagde han!??!? Aj mand det mener du ikke? Nej men han var heller ikke helt sikker og ville lige få det checket.  Han havde også engang en BM 4400 og en BC 8002 og var egentlig ikke sikker på hvad der var blevet af det, kunne jo være det også stod et sted nede i kælderen. Nu venter jeg spændt på resultatet
Ovenstående er et rigtigt grufuldt eksempel på hvor meget der bliver smidt ud. For nogen er det skrammel for andre er det guld. At tænke sig hvor mange BM, BC, BG, BV mv der er endt på genbrugspladsen som elektronikskrot er til at græde over. Ikke alt er lige interessant men der er sandelig meget der er.

Til top Vis jsi012's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jsi012
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Somaltid desto ældre B&O desto størrer chance for at der skal ses efter noget for 100% fejlfri spilleglæde. Aldersgrænsen lader til at gå tilbage til cirka 1986 (+20 år for produktion) før man egentlig kan bekymre sig men der er også stadig muligheden for at det er ok men det er mest udpræget på de simple konstruerede apparater. Glæden ved B&O gør samtidig det at når det virker så beholder man det i så lang tid som muligt. Resten ender på qxl, Lauritz.com, gul og gratis, og dba.dk

Få den gul og gratis Beogram 8002 tilsendt(få den pakket forsvarligt!) og tag den med til KBH hvor du møder Martin. Så nemt er det.

Beocords har fremragende lyd. Mens jeg skriver dette spiller Beocord 9000 Jimi Hendrix Live at Berkely 1970. Det er en af de bedre Jimi optagelser generalt. Bånd er/har stadig lyd som slår Mp3 men udviklingen gør folk mere dovne. Nej en Ipod er da nemmere! Måske men lyden er noget skod. Nu om stunder er folk kun intereseret i deres pc og mobil/ipod men lyd er ikke noget de stiller krav til. Hvad fanden vil de stille op uden? Desuden er Beocords problemer så få at de kan fås/laves for få penge. De fortjener at blive brugt!

http://www.youtube.com/watch?v=XHri4dTRJPk

Kælderfund? Det lyder fantastisk. Du må endelig rapportere hvad du finder ud af. Det lyder til at han ikke har B&O loyalitet. Det er altid pineagtigt at høre når sådan noget kommer for øre. En af de ting der gør nyseviceret B&O fedt er tanken om at det for lov til at leve et godt stykke tid endnu.

Til alle:

I må vældig gerne smide billeder eller kommentarer i denne tråd men husk kun OLD SCHOOL B&O Jacob Jensen perioden.

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hej på tråden

Jeg vil da gerne lige smide et billede af den ene af mine MC'ere.

De spiller lige pt. sammen med mit Beosystem 3500. Da Beovox MC120.2 kom erstattede de Beovox S120, men der er ikke den store forskel. Beovox MC120.2's bagside er beklædt med sort plastik finer' og har skrue terminaler og DIN indgang. Beovox S120's bagside er beklædt med finer' men de har ikke skrue terminaler, kun DIN indgang.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Ja mine Beovox S120 har DIN stik men sort bagside. Måske det kun var for white edition?

Mine Beox S80.2 er også sort bag på men har skrue terminal og DIN. Bruger skrue terminal.

Hvorlænge har du haft dit B&O? Problemfri tilværelse? En ting er sikkert KANON LYD ikke sandt? Ønsker du dig en størrer Beomaster ligesom Beomaster 6000/8000?

 

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg mener det er for ca. 2 år siden jeg købte Beosystem 3500. Jeg købte det sammen med 2 Beovox 3000 og en Beolink 1000. (Anlægget har ikke fejlet noget ud over at Beomasteren skulle have skiftet et komponent på et tidspunkt). Derefter købte jeg en Beovox Cona til anlægget. For ca. et år siden, ved juletid, købte jeg mine Beovox MC120.2. Efter jeg havde haft dem i nogle uger blev de sendt til BASREP som satte nye skumkanter på, og ja det er VIRKELIG KANON LYD. Jeg kunne godt tænke mig en Beomaster 6000/8000 så nu må vi jo se hvad fremtiden bringer.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også lige vise nogle billeder af min Beocenter 7007.

Der kan læses mere om mine B&O ting på linket: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68025&K W=Loudspeaker

M.v.h. Loudspeaker 

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 903
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej

 

Jeg har en Beomaster 1000, en Beomaster 2000 palisander, en Beomaster 4400 palisander,   to stk Beomaster 6000 en hvid og en i palisander, en Beomaster 8000 i palisander.
Har også 1-stk Beocord 2000 og 2-stk Beocord 8000, 1-stk Beocord 8004 + 2-stk Beocord 9000.

4 stk Beovox 1000, hvor de 2 spiller sammen med min Beomaster 1000 & min Beocord 2000

Min BM8000 står stadig og kigger,  den venter på en eller anden der skal sende den til rep. .

Ja det vækker minder at se det gamle 8000 system, som jeg før har skrevet blev jeg ejer af sådan et i starten af 80érne, jeg havde det ca. 8 år.

Hvad jeg ikke har brugt at timer foran det anlæg med at optage bånd,  havde jeg udført sort arbejde i alle de timer istedet, så kunne jeg sikkert have stoppet med at arbejde nu.

Feks bryder jeg mig ikke om det design B&O idag sender på markedet  men sådan er der så mange meninger,  mange B&O freak´s fatter jo sikkert heller ikke at jeg gider have mit gamle NAD til at stå på en original SC80 reol fra B&O som passer til 8000 systemet.

B&O´s 80ér design står for mig som noget at det pæneste de har haft på pogrammet + at deres Receivere havde en effektdel indbygget så man ikke behøver at skulle hen on købe aktive højtalere.

Jeg læste det flere gange angående Beomaster 8000,  ikke fordi det har nogen betydning,  men den er ikke på 2 * 150watt i 8ohm,  den er på 2 * 100watt 8 ohm og 2 * 150watt i 4ohm.

 

 



__________________
NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
Til top Vis Poul-erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Poul-erik
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Flot Beocenter Loudspeaker. Har du set dette?

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemI d=1389030&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz .com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26 CPIn%3d0%26ISz%3ds%26PSz%3ds%26PSzG%3ds%26SO%3d3%26ST%3d0%26 ArId%3ds%26IgId%3d154%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCI d%3d1%26FText%3d%26LLan%3ds%26Vat%3d0%231389030EndTagRU

Som nævnt så er min palisander Beomaster 6000 tilovers så hvis du mangler så send en besked.

Poul Erik: Noget af en samling må man sige.  Så din Beomaster 8000 venter? Hvad det dog for noget? NAD på en B&O reol? Nej jeg kan ikke lige se at det skulle passe sammen men sådan er der jo så meget. Er dog ikke tosset med SC80 reolen så jeg skal på et eller andet tidpunkt havde fundet noget der minimum 180*44*55, længde, bredde og højde. Det ser rigtigt fedt ud ved siden af hinanden men fylder godt. Dog er der 4 enheder med CDX men det må vi se på. Den tid det problem.

Jacob Jensen kunne bringe B&O magien frem så det hele bare passede sammen både invendigt og udvendigt. Utrolig mange design priser er bleve udelt og det meste er tidsløst.

Beovox eller Beolab højtalere? Jeg nyder Beovox en lang tid ind i fremtiden. Det eneste som har powerlink sokler er mit Beovision LX5500. Sådan en har jo fed lyd i forvejen og ligeså skarp billed samt den længeste levetid af B&O tv. Her kan hverken MX eller Avant være med.

Hvad type bånd har du brugt til at optage på? Hvad B&O har du mest benyttet dertil? Hvad er den mest optimale indstilling du har benyttet?

Jeg har lige modtaget et 7pins DIN kabel til min hvide Beocord 6000. Nu nyder jeg lige lidt optaget lokal radio på min Beocord 9000 som 6000 har optaget med Dolby B. Den ene kanal skal jo ses efter. Den optager fint i begge men afspilning er noget andet.

Martin har målt efter den sande udgangs effekt:

Jeg har haft BM8000 på bænken med en målt udgangseffekt på 192 W per kanal med under 1% forvrængning (begge kanaler drevet).

Its a beast of POWER

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 428
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej Anderz

Tak for tilbuddet, og tak for link'et, men jeg tror lige jeg venter, er nemlig igang med at sælge noget pga. pladsmangel.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej

 

Jeg har en beomaster 8000, der er lidt problemer med udfald i lyden pga. kontakter der kan slå højtelersæt 1 og 2 til og fra. Jeg har venstre i sæt 1 og højre i sæt 2, man skal ligesom hen og massere kontakterne en gang imellem. Kan man gøre noget ved det?

Er ellers yderst tilfreds med den!

 

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes