Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 09:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Min "lille" hjemmebio ;-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tsunamijhoe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 05 August 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Syntes lige jeg ville vise jer hvad jeg bruger min tid på. Hjemmebio og surround er min helt store hobby,og har været det siden Salora udkom med en VHS der havde surround sound i den, og siden er det stort set kun gået op ad bakke :-).

Jeg har netop færdig gjort maler arbejdet,da den var hvid før,og det er som bekendt en skidt farve til hjemmebiografer. Derudover mangler jeg og sætte nogle tykke gardiner op samt nogle Rockfon støjbats strategisk placeret i rummet,da jeg har et lille problem med stående bass osv.

Lyset er fjernbetjent hvor alt er installeret på loftet, derudover bruger jeg Dali silver wave HT kabel, samt Taralabs signal kabler og QED subwoofer kabler

Mit grej er som følger:

Denon AVCA1D, Pioneer DV-717, Pioneer DV-343x2, Denon DVD 1400, Panasonic HDD 120GB optager. Derudover kommer en Onkyo Dual Mono blok M-508, og en Pioneer laserdisk

Seleco/Sim2 SVD-500+ CRT projektor, Steward 123" Motor lærred samt en DVDo Iscan Pro. Panasonic 32" CRT TV (Skal udskiftes)

Front: B&W 683 Center: B&W HTM61 Surround: B&W DS3 samt JBL HT1S (Kommer i brug når ny amp kommer) Subwoofer: Paradigm PS1200x2

uden lærredet kørt ned

Lærred nede

Min dejlige projektor

Her ses bagenden af biografen,med mine side højtalere JBL HT1S samt mine nye DS3,og mit reol system til mit udstyr

Højre bagvæg med endnu en DS3 samt den ene af mine Paradigm PS1200

Hele reol med udstyr, en del er ikke i brug,og står for en udskiftning

Min dejlige sofa med min lille CRT hængende over :-)

Her ses B&W 683 samt den anden af mine Paradigm PS1200,derudover ses styrings kontakten til lærred på væggen til højre

Mit flyde hjørne med alle fjernbetjeningerne

Her ses JBL HT1S som skal bruges i mit kommende 7.2 system

Mit gamle JBL HT system som har været RIGTIG godt,virker stadig perfekt efter 10 år,dog er en af de passive 12" bas enheder udskiftet da min hund fik smadret sin knude ind i enheden :-). Dette sæt er til salg hvis nogen er interesserede?

Og et lidt bedre billede med mit nye udstyr og den 123" store steward motor lærred.

Som i kan se kører jeg ikke HD og jeg hopper ikke på vognen lige med det samme,da jeg ikke har set en projektor endnu der kan vise et billede som CRT som jeg kan holde ud at kigge på,desuden er jeg ovenud tilfreds med mit billede fra dvd, da min dvdo iscan virkeligt gør et godt arbejde.

Til top Vis Tsunamijhoe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tsunamijhoe
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 06 August 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Det er jo egentlig et ganske seriøst setup, der er bare noget over CRT hvor LCD/DLP ikke helt er nået til endnu!  Hvad for noget andet grej skal der ind i 7.2 setuppet? Ny reciver + ?

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Tsunamijhoe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 06 August 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Det er jo egentlig et ganske seriøst setup, der er bare noget over CRT hvor LCD/DLP ikke helt er nået til endnu!  Hvad for noget andet grej skal der ind i 7.2 setuppet? Ny reciver + ?

Mvh. Henrik

Yep,jeg regner med at enten købe Denon AVCA1-HD eller det nye marantz sæt,men det bliver nok denon da jeg tror marantz er en smule overkill til de højtalere jeg har købt,men man kan jo aldrig få for meget power ;-),derudover skal jeg have investeret i en ny DVD-afspiller i den lidt tungere klasse da min DV-717 er ved og stå af,og ikke har komponent ud.

Derudover håber jeg jo at jeg kan få nye rør til min CRT når de skal skiftes om ca 2 år,de har ca. 3000 timer tilbage og jeg vil LANGT hellere køre CRT end de nye projektorer da jeg ikke har set en endnu der kan hamle op med min CRT med DVDo sat på, men til den tid kan der være sket så meget på projektor fronten,at de 20-30k rør koster vil kunne købe en seriøs digital projektor.

Til sidst er jeg jo ikke helt færdig med at indrette det endnu,jeg skal have sat noget støjdæmpning op,da efterklangs tid og stående bas er et problem, men det siger sig selv med nøgne beton vægge i begge ender samt alu persienner osv :-).. Rummet er ca. 42m2 så jeg skal have sat nogle tunge gardiner op i hver ende,samt nogle rockfon plader strategisk placeret langs side væggene

Til top Vis Tsunamijhoe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tsunamijhoe
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 07 August 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Tsunamijhoe skrev:
HenrikW skrev:

Det er jo egentlig et ganske seriøst setup, der er bare noget over CRT hvor LCD/DLP ikke helt er nået til endnu!  Hvad for noget andet grej skal der ind i 7.2 setuppet? Ny reciver + ?

Mvh. Henrik

Yep,jeg regner med at enten købe Denon AVCA1-HD eller det nye marantz sæt,men det bliver nok denon da jeg tror marantz er en smule overkill til de højtalere jeg har købt,men man kan jo aldrig få for meget power ;-),derudover skal jeg have investeret i en ny DVD-afspiller i den lidt tungere klasse da min DV-717 er ved og stå af,og ikke har komponent ud.

Derudover håber jeg jo at jeg kan få nye rør til min CRT når de skal skiftes om ca 2 år,de har ca. 3000 timer tilbage og jeg vil LANGT hellere køre CRT end de nye projektorer da jeg ikke har set en endnu der kan hamle op med min CRT med DVDo sat på, men til den tid kan der være sket så meget på projektor fronten,at de 20-30k rør koster vil kunne købe en seriøs digital projektor.

Til sidst er jeg jo ikke helt færdig med at indrette det endnu,jeg skal have sat noget støjdæmpning op,da efterklangs tid og stående bas er et problem, men det siger sig selv med nøgne beton vægge i begge ender samt alu persienner osv :-).. Rummet er ca. 42m2 så jeg skal have sat nogle tunge gardiner op i hver ende,samt nogle rockfon plader strategisk placeret langs side væggene

Så er der jo arbejde til noget tid endnu må man sige  Medhensyn til forstærker så, så må du jo bare lige opgradere højttalersystemet også

Hvis det bare skal være en dedikeret DVD afspiller så kan jeg godt anbefale Denon DVD 3930 - har den selv og er rigtig godt tilfreds med den. Tror dog ikke helt at dens indbyggede scaler kan hamle op med din DVDO. Den har 2 sæt component udgange, via phono og via BNC.

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Tsunamijhoe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 07 August 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Hehe, der går nok lidt inden højtalerne skal opgraderes igen ;-).. Denon 3930 er det ikke en ældre model? Afløseren må være 2930,eller hvad? Den DVD afspiller jeg skal have skal være REN dvd, ikke med SACD og alle de fancy ting i,da jeg aldrig bruger det, og disse funktioner betaler man jo også for
Til top Vis Tsunamijhoe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tsunamijhoe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes