Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. marts 2024 | 10:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Mellemklasse CD-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Ved hvilken pris starter prisen for en mellemklasse CD-afspiller?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
9 [10,98%]
7 [8,54%]
25 [30,49%]
18 [21,95%]
23 [28,05%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 06 August 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Denne afstemning er kraftig inspireret af testen af mellemklasse CD-afspillere. Branchen har selv sat deres startpris på 10.000kr, men hvor mener du prisen starter?

Husk at uanset hvorledes denne afstemning falder ud, så tæller lyden mere end en prislap   



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 06 August 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

..... mellemklasse... hmm  den er sku lidt svær for de priser jeg ser på cd-afspillere kan ligge på 100.000.- så må man sige at 10.000.- er lidt under mellemklasse..  MEN enig det er sku lyden der tæller og ikke guld og lir..!
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 06 August 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Det vil sige, at når du har set en bil til ti millioner, så er en bil til 5 millioner en mellemklassebil?

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 06 August 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

..... til mit første svar...   JEG kigger ikke på cd-afspillere til 100.000.- kr klassen men ser tit priser der ligger der oppe og svæver  jeg har selv en xindak import cd muse 1.0 som jeg sytes spiller super!  tror jeg gav 3400.- ialt med fragt told og moms..!
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74
 
lexus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1037
Sendt: 06 August 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

 et svært begreb,svarede 7500,men 10.000 er jo ikke

så langt væk,hvis den høje ende er omkring 100.000,

pyyhhh alle de nuller.....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 06 August 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Hvad er formålet med denne poll? Er det ikke lidt som at spørge hvad koster en god cdafspiler?


__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 06 August 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Formålet er at få defineret, hvad folk prismæssigt opfatter som et mellemklasseprodukt.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4501
Sendt: 06 August 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Undskyld, men jeg synes det er lidt fjollet, at stemme om hvor man selv synes mellemklassen starter. Det ændrer ikke ved det faktum, at mellemklasse er mellem 10-30.000,- Derfor vil produkter under 10.000,- som testes på Hifi4all.dk, stadig blive nævnt som nedre klasse/low end.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 06 August 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

Hej med jer!

Undskyld, men jeg synes det er lidt fjollet, at stemme om hvor man selv synes mellemklassen starter. Det ændrer ikke ved det faktum, at mellemklasse er mellem 10-30.000,- Derfor vil produkter under 10.000,- som testes på Hifi4all.dk, stadig blive nævnt som nedre klasse/low end.

Mvh, Mikkel.

Ideen med denne afstemning er, at vise om der er en sammenhæng mellem hvorledes branchen opfatter tingene, og så hvad forbrugerne - i hvertfald nørderne her på HIFI4ALL - mener om præcis samme emne. Sat lidt på spidsen, så ser det pt. ud til at ca 3/4 af forbrugerne her er uenige med branchen, og derfor en inddirekte indikering om at testen's tiltænkte målgruppe ikke er rigtigt ramt i dette tilfælde.

Ovenstående er på ingen måde et angreb på din test, men bør blot give stof til eftertanke mht. hvem der sætter "grænserne"  

Min egen tommelfinger regel om emnet, siger at prisen for en mellemklasse CD-afspiller starter ved ca. 5.000kr., og over 15.000kr. forventer jeg noget helt særligt (high-end).



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 07 August 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Sikke dog en masse om priser.
Selv er jeg lykkelig ejer af en Rotel 06 (til lidt mere end 4000 kr) og den SYNES JEG spiller mere end dobbelt så godt som min tidligere Yamaha til 1800 kr - og da både sax og stemmer lyder som i virkeligheden (efter fleres mening) vil jeg ikke bruge flere penge, før jeg hører noget der er afgørende bedre, og det kan da være, det er med en ekstern DAC.
Og bruge mange penge for at kunne prale af sit anlæg, det er da nonsense, når det handler om lyden, som opfattes individuelt.


__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
... Det ændrer ikke ved det faktum, at mellemklasse er mellem 10-30.000,- ...

Hvordan kan det være et faktum? Det er da i høj grad et definitionsspørgsmål, og det må da være meget individuelt hvor man mener de enkelte klasser ligger. Denne poll kan måske være med til at illustrere hvad den gængse opfattelse blandt hifi-interesserede er. Andre vil sikkert lægge prisniveauet endnu lavere.

Nu er det længe siden jeg har kigge på hifipriser for alvor, så udviklingen er nok imod mig, men min Sony XA3ES lå på omkring 6000,- og den ville jeg kalde øvre mellemprisklasse. Da jeg prøvede en S.A.T. CDfix til omkring 15.000,- var det noget der snusede til topklasse. Hvad angår prislaget derover begynder det at udviskes hvor meget reel og entydig kvalitetsforbedring der opnås for de højere priser, og det begynder at være andre præferencer der afgør valget.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4501
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

OK, så forklar mig en ting, for jeg forstår det åbenbart ikke!

Hvorfor vil I så gerne have, at mellemklassen skal starte ved 5000,-? Er vi ude i noget med forfængelighed?

Hvis en afspiller til 5000,- er mellemklasse, og en afspiller til 15.000,- er High End, hvad er så en afspiller til 45.000,-? Og igen, hvad er en afspiller til 100.000,-? Skal vi så til at opfinde nye kategorier, og gå imod hvad andre magasiner gør, bare fordi vi synes noget andet?

Disse kategorier er til for at definere en prisklasse! Ikke ydelse, ikke forfængelighed, eller noget som helst andet. Og selv om man ønsker mellemklassen lavere rent prismæssigt, så ændrer det ikke en pind ved tingenes tilstand.

Det er en indikator, og ikke noget personligt! Det er utroligt som hi-fi kan sætte sindene i kog, og få folk til blækpinden.

Jeg stopper her! Denne debat er løbet af sporet.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Nej, vi er ude i noget med realisme. Hvis produktinddelingerne ikke følger det reelle marked, er de irrelevante og i praksis uanvendelige.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:

OK, så forklar mig en ting, for jeg forstår det åbenbart ikke!

Disse kategorier er til for at definere en prisklasse! Ikke ydelse, ikke forfængelighed, eller noget som helst andet. Og selv om man ønsker mellemklassen lavere rent prismæssigt, så ændrer det ikke en pind ved tingenes tilstand.

Det er en indikator, og ikke noget personligt! Det er utroligt som hi-fi kan sætte sindene i kog, og få folk til blækpinden.

OK, så forklar mig lige hvad man skal bruge dem til? Du skriver "Disse kategorier er til for at definere en prisklasse"?! Hvad skal man dog bruge det til?, ikke til en s..d

Hvis du (man) vil fortælle noget om hvor meget produkterne koster, i eksempelvis en test, så angiv dog bare at "de ligger i prisklassen 10-15.000", slut punktum. Det med "klasser/kategorier" er blot et unødvendigt prædikat.

Det gør du forøvrigt i denne test (blot bruger ordet "prisklassen" => http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1338&zoneid=3

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 07 August 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Nej, vi er ude i noget med realisme. Hvis produktinddelingerne ikke følger det reelle marked, er de irrelevante og i praksis uanvendelige.

Mvh.

Præcis.

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 07 August 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hvis der er 3 ting i denne verden som kan skabe splid blandt mennesker, så er det:

1. Penge
2. Religion
3. Politik

Den eneste løsning på "klasse-inddelingen" af f.eks. CD afspillere ville være at kategorisere dem efter de lydmæssige kvaliteter. Så var diskussionen om "priser" overstået. Det eneste (eller næste) problem kunne så være HVEM der skal afgøre de lydmæssige kvaliteter, og så er der sikkert basis for en ny tråd

At der oftest er en sammenhæng mellem "lydkvalitet" og pris, er velkendt for de fleste, men da der osse findes undtagelser fra denne regel, ville folk jo kunne få sig en positiv overraskelse ved f.eks. at købe en model til 18000 kroner, som var "bedømt" til at være bedre end en anden model til f.eks. 22000 (det kunne sagtens forekomme).

Så er den ikke længere.......eller er den ?


__________________
Mit headfi gear


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 07 August 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Det er jo ofte set at producenter reklamerer med at grej til 10000,- og selv 5000,- skulle være high end. Andre mener at highend er 100000,- per komponent, så jeg tror ikke vi kommer en afgørelse nærmere i det her årtusinde.  

Mikkels indelinger skal såmænd bare være en guide til læseren om i hvilke prisklasser man kan forvente at finde en given kvalitet. Mikkels definition af middelklassen er at det er det segment han typisk synes man får mest for pengene i forhold til pris kontra ydelse.

Kommer man længere ned bliver producenterne ofte nødt til at lave nogle kompromisser som på den ene eller anden måde gør at produktet ikke giver en ydelse for pengene som i middeklassen. Og omvendt går man højere op, bliver udvikling og den nøje udvælgelse af komponenter en så stor faktor at den ydelse man får ekstra, ikke kan retfærdiggøres i forhold til den ekstra pris man må betale.

Derfor er de her kategorier også en integreret måde for Gige at beskue hifi verdenen på og den må man tage med sammen med hans skrivestil.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 07 August 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Det er utroligt som hi-fi kan sætte sindene i kog, og få folk til blækpinden.


Jeg stopper her! Denne debat er løbet af sporet.




Ligenetop denne tråd er da, indtil videre, en rolig diskussion - jeg fornemmer ingen der har sindet i kog.
Indtil videre har det da været meget interessant at høre om andres opfattelse af prisklasser - så at debatten er løbet af sporet synes jeg lyder lettere overdrevet.

Som Medlem siger, så ville det være mere fornuftigt at sige "prisklassen 10-40.000" eller i den stil, da man tydeligt kan se efter Poll'ens udfald, at der ikke er en fælles idé om hvad f.eks. du mener når du siger "Mellemklasse"
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 07 August 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Det er så ikke alle i branchen der kender/anvender den "officielle" pris definition.

 Her er produkt som knap nok burde være et mellemklasse produkt



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 07 August 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Det er så ikke alle i branchen der kender/anvender den "officielle" pris definition.


 Her er produkt som knap nok burde være et mellemklasse produkt



De er laaaangt fra de eneste:

http://gear.comon.dk/news/high.end-lyd.i.mini.format_15605.h tml
http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/logitech_ transporter__transporter_.htm
http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=33&i Ad=149
http://www.av-connection.dk/?PGr=1670&ML=299
http://www.avconnection.dk/?PGr=576&ML=1
http://www.kenwoodhifi.dk/shop/kenwood-high-end-kompakt-247p .html
http://mindstepris.dk/shop/catalog/product_info.php?products _id=35
http://www.cableman.dk/product.asp?product=154
http://www.danstv.dk/shop/vincent-high-end-rca-3113p.html
http://www.inwall.dk/default.asp?doc_id=1065
http://www.frequence.dk/sites/overview.htm
http://www.soundmatters-denmark.dk/Soundmatters_foxl.htm
http://www.system-audio.com/_da-DK/Content/Data/PDF/Brochure /dansk/SA200%20og%20SA1200%20serie

Heller ikke hedengangne Hifi og Elektronik er enig:
http://home20.inet.tele.dk/pedersensgyro/test_danish_tekst.h tm


Og for at det ikke skal være løgn er Hifi4all/Pioneer heller ikke enig:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1336&zoneid=1

Så at der er helt enighed i branchen om hvor grænsen går mht. high end giver jeg ikke noget som helst for.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes