Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 01:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Maling til DIY lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Lige en lille opdate til mit tidligere indlæg... Har været i Flügger nu, og handlet maling. De havde sådan en lille scanner som kunne fortælle dem den farve der ligger tættest på deres farvekoder. Det blev en lysegrå maling i glans 10 (Flutex 10) Kuløren hedder 44-04M. Den ligger meget tæt på det stykke lærredprøve jeg havde med ned til dem. Går nu bare og venter på min MDF-plade, som skulle komme i starten af næste uge... Der kommer selvfølgelig en opdate igen når jeg har fået det hele til at køre....

PS: Malingen kostede 136 kr og der skulle være nok til at male pladen mindst 2 gange...



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:

Lige en lille opdate til mit tidligere indlæg... Har været i Flügger nu, og handlet maling. De havde sådan en lille scanner som kunne fortælle dem den farve der ligger tættest på deres farvekoder. Det blev en lysegrå maling i glans 10 (Flutex 10) Kuløren hedder 44-04M. Den ligger meget tæt på det stykke lærredprøve jeg havde med ned til dem. Går nu bare og venter på min MDF-plade, som skulle komme i starten af næste uge... Der kommer selvfølgelig en opdate igen når jeg har fået det hele til at køre....

PS: Malingen kostede 136 kr og der skulle være nok til at male pladen mindst 2 gange...

Venter spændt på at høre om resultatet.....

Niels



__________________
Følg udviklingen i min kommende hjemmebio, tryk på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4487&PN=1
Til top Vis Mr. Lunds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Lunds Besøg Mr. Lunds's Websted
 
sasja
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 26 Marts 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Ja, vi er meget nysgerrige: hvordan er det gået?
Til top Vis sasja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sasja
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Ja, nu begynder der endelig at ske noget. Jeg synes selv jeg er kommet frem til et godt resultat. Syntes i første omgang at farven var får blå i det. Men jeg har faktisk sluttet af med at slibe overfladen med fint sandpapir. Hvis i kigger i Thue's tråd så kan I se et lille billede af mit nye lærred.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5802&PN =1&TPN=5

Havde et ordentligt billede på for første gang i i går, og jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet. God dybde i farverne og også et godt sortniveau.



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en grå hos Beckmann med farvekode 2322-19 - fremragende resultat.

/Bellini

Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
blaster
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 17 April 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Bellini skrev:

Jeg købte en grå hos Beckmann med farvekode 2322-19 - fremragende resultat.

/Bellini

Er det en grålig farve så ??

Mvh

Til top Vis blaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blaster
 
RigoRigo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har været lider rundt i byen og set på billige og dyrer lærreder, for at tjek farve og struktur (hade et farve kort med også)  Jeg er kommet frem til denne  Neutrale grå farve, Farver er mange ting...  Men jeg har snakket med en pro maler. Vi kom frem til at finde en grå der er NUTRAL grå, altså ikke med lidt blå, rød, gul eller andet som giver varme eller kolde toner.  Den mest rigtig grå hedder S 1000 N og en tak mørker S 1500 N  der findes ikke nogen i mellem der har et rigtig navn, men så kunne man blade de to 50/50 hvis man vil det... Men jeg valgt en ren S 1000 N i en alm. god vægmaling glas 7  Og efter en test med en ½ malet væg så jeg kunne se hvad det giver med en helt hvid og denne S 1000 N, og det er kun at sige WOOOOO det er COOL at se på nu    Et godt sted at tjek på en film er hud´farver og hår farver, og sikke en woooo beder look det har. Også røde ting er meget flotter vist.  Så alt i alt en 2,5L spand til kr269 er giver rigtig godt ud

Rigtig struktur: Jeg har malet på helt nye glatte gipsplader (MDF er også OK), 2 gang grunder (en let slibe) og til sidst denne rigtig grå farve.  alle gange med en god alm. væg male rulle   af de store, som lige giver en struktur der er glat men alligevel ikke, ser MEGET ud som et pro lærred struktur...

Lad mig hører hvis der nogen som også forsøger sig med den farve kode (som gælder for alle male/mærker typer)

Til top Vis RigoRigo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RigoRigo Besøg RigoRigo's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes