Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 04:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Studiebio med masser af KEF (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 06 September 2008 kl. 05:53 | IP-adresse registreret  

Jeg føler lige et behov for at vise min bio frem. Indtil videre uden billeder da mit kamera er til rep.
Hjemmebiografen bærer præg af at det også er vores dagligstue, så sorte vægge og lignende tiltag er ikke lige en mulighed. (I min teenagetid eksperimenterede et par venner med at male deres værelser sorte. Det er ikke sundt.)


her er en lille beskrivelse:

Lyd:

Front: Kef Q75 - De har afløst et par Q65, som jeg var nogenlunde tilfredse med, men som ikke havde det godt med at stå tæt på væggen pga basreflekseporten bagpå. Bassen mudrede lidt for meget.
Q75 har en slavebas i stedet for port, så bassen er blevet meget strammere. også når de står midt på gulvet. De 2 x 200 watt bliver bi-ampet af min surround forstærker når der spilles stereomusik.


Center: Kef Q95C - Den gør det fint. Jeg har en ekstra og jeg overvejer at serieforbinde dem.

Sub: Kef 30B - nok ikke verdens bedste sub, men giver rigeligt med skrald til at spille mine små 20 kvm op. Den er selvfølgelig slukket når der spilles musik i stereo.

Surround: Eltax HT-2 bipolar. De gør det fint og kan godt håndtere at der bliver skruet op. De fulgte med i købet af nogle andre højttalere og viste sig overraskende gode.

Baghøjttalere: Model 60S - De gør det fint....


Billede

Optoma HD70 - Min første post-CRT billedkilde. Det er en budgetprojektor, men jeg blev meget imponeret af kvaliteten da jeg første gang satte den til. Efter min mening er filmoplevelsen meget bedre end en fladskærm. Fladskærm over 20 tommer regner jeg ikke med at anskaffe. Den bliver alt for dominerende i den lille stue. Indtil videre er jeg 100% tilfreds med den lille CRT kasse på 14 tommer som jeg har stående. Ærgeligt at det bliver en nødvendighed at skifte den fordi der bliver slukket for det analoge signal.

Væggen er lærred indtil videre. Jeg har noget lærred liggende som jeg bare lige skal have smækket i en ramme. Det kan godt komme til at tage lidt tid.....

Hardware

Panasonic xr59 surroundreciever. Den er jeg sku' meget tilfreds med. Den gør det som et ekstra plus godt i stereo, hvor der er 3 forstærkere til at trække hver fronthøjttaler. (2 til basserne og en til mellemtone/diskant) Den spiller meget liniært og detaljeret, med en god baskontrol. Nogle vil kalde vil beskrive den som lys i lyden, men den gør det godt i kombination med mine Kef Q75. Rart at den ikke fylder så meget.


Philips dvp5960 dvd-afspiller. købte den brugt til et par hundrede, efter at have skilt mig af med min pioneer 868AVi. (Den har fået et godt hjem hos en anden bruger her på siden)
Jeg har ikke bemærket en voldsom forringelse i billedkvaliteten mell de to, men der er ingen tvivl om at der er forskel. Dertil kommer alle de andre faktorer som byggekvalitet, loadtider osv osv. Valgte at skille mig af med min highend afspiller, fordi de er begyndt at falde meget hurtig i pris og fordi jeg alligevel havde planer om at anskaffe en PS3. (det har jeg stadig) SU-som indtægtskilde gør at der nogengange kan være lidt langt fra tanke til handling...

Denon dcd-1450. Den fungerer kun som transport da forstærkeren har bedst af et digitalt signal. Af en grund, som jeg ikke kan gøre mig klog på, lyder det digitale signal fra dcd1450 meget bedre end det gjorde fra min pioi 868 dvdafspilleren, som var ret skingert.

Kabler: Supra Rondo til fronter, Black Rhodium til HDMI, signal og subkabel, og lidt noname "højttalerledning" til surround.

Det hele krydret op med et komfortabelt siddearrangement.



Næsten fra sweetspot. Væggen er lærred. So far....


Sofaen bliver lige rykke en meter mod højre når der komme film på.

Det klassiske kabelrod og pladsbesparende opbevaring af cd'er og film.



Efter lang tids problemer med at finde et ordentligt møbel fandt jeg noget brugt (og billigt). Jeg er personligt mere til gamle slidte ting end møbler som clic. rart at den kan lukkes så jeg er fri for at glo på slukket elektronik når det ikke bliver brugt. Nøglen er effektiv mod små pilfingre...


Projektoren har udover det kæmpe billede den fordel at den næsten ikke ses når den ikke bliver brugt. Stor fladskærm bliver ikke mig så længe jeg kun har tre små rum. Fladskærme er stadig meget langt fra at være pæne i mit univers. Der er selvfølgelig nogle der er grimmere end andre, men pæne synes jeg ikke de er.
 
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 19 September 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Så er der picss
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 23 September 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  


Så er der lige Subben tæt på. i følge kefs hjemmeside går den kun ned til 45 Hz. Det giver ikke helt mening, men deres angivelser for den større model 45B er også ret forvirrende. Er der nogen der ved mere om 30B?
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 03 December 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

udstyr og smag så kan man ikke tag dig seriøst

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 03 December 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Nej der går nok lang før jeg kommer i et blad selvom jeg skal gå tiggergang rundt på samtlige netredaktioner i landet. Men det dækker nu mit behov ganske godt. Nu tager jeg heller ikke mig selv så seriøst, så jeg kan godt leve med at etablerede hifisnobber ikke tager mig så seriøst. det er så dig jeg taler til Powersnot!
Der er i øvrigt sket nogle små ændringer, men tiden til at tage billeder har ikke lige været der. Det er dog ikke så markant at jeg risikerer at blive taget seriøst.

PS: please skriv i min tråd og kom forbi og lav en anmeldelse af mit gear så jeg ikke bliver ked af det.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 03 December 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

nej tro jeg hopper fra med en anmeldelse da du ville tag som ros

HR Power snot hedder det   men det er lige sådan typer som dig gør jeg lukker min tråd

men det kan du vel ikke forstår

 

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
ning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 534
Sendt: 04 December 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Syntes det er helt rart at se en hjemmebio hvor det hele ikke går op i teknik, flotte møbler, og evindelige udskiftninger, men bare skal fungere i dagligdagen til det det drejer sig om:

 At se en go film eller nyde noget musik.

 herfra.........

 

Hilsen Henning



__________________
mvh Ning
Til top Vis ning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ning
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 04 December 2008 kl. 03:36 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have Ning.

Må dog erkende at der er blevet skiftet lidt ud på front og center, men jeg var også fint tilfreds med hvad du ser på billederne. Jeg fik bare et godt tilbud.
"flotte" møbler har jeg haft, men de var desværre gået hen og blevet grimme så de røg ud. Det var en hjørnesofa der i øvrigt var for stor til min stue. Det vigtigste er at jeg kan sidde og ligge godt til hverdag og når der skal ses en film. Det er lykkedes ret godt selvom det ikke rigtigt kan ses på billederne. Jeg får nok taget nogle nye en af dagene.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Slothen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 04 December 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hehe, ser da fint ud! Men kunne dælme ikke selv holde ud at leve i så meget rod, det skærer i øjnene på mig :)
Til top Vis Slothen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slothen
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 04 December 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du. Der blev faktisk ryddet op før jeg skulle tage billeder :-)

Der ser lidt pænere ud nu, men må erkende at bundniveauet ligger ret lavt set med indretningsarkitektøjne og med ordensmenneskeøjne. Jeg er lidt af et rodehoved og min kæreste er meget værre...

Lover at arbejde på at skåne dine øjne når der skal tage nye billeder en af dagene.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Slothen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 08 December 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Ej, det er jo ikke slemt!

 

Det er bare de cd'er, bobleplastik osv der bare er skubbet ind i dit system! :P ...

 

Glæder mig til de nye billeder!

Til top Vis Slothen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slothen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes