Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 10:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Audioscan og udstyr derfra (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 27 September 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Kære Poul Sauerberg

- tak for et skønt indlæg og for den tid det lykkedes dig og dine medarbejdere at præge hifi-Danmark i en god retning.

Kan forstå din ærgelse ved at skulle lukke men det virker også som om du har de gode minder med i bagagen.

Jeg kan forestille mig at den nuværende finanskrise helt uden en kartoffelkur nok skal gøre det hårdt for mange i branchen - under opsvinget har næsten en hver lille provinsvby buy fået sin egen high end hifi butik (lidt på linie med alle de kunstmuseer der dukkede op under Jytte Hildens regeringstid)

Ud over en herlig Nikko Receiver min datter har og nogle Gamma minitors holder jeg live i både Coral flat 5,10 og beta 8

De bedste hilsener og tak fordi du gav den tråd en ekstra dimension fra langdistancen


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 27 September 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv trådt mine hifi-sko i Nørregade i Odense. Det må have været omkring 1980 at jeg kom der første gang.

Startede med diverse Nikko forstærkere, en Rega 3 med s-arm og vist en Pickering XSV-3000. Husker da også at jeg købte en Dynavector 10-X og en Accuphace AC3 fik jeg senere. Iøvrigt en helt fantastisk pickup. Købte et sæt Audioscan 3880 højtalere, som senere blev skiftet ud med noget IMF.

En Nikko båndoptager blev det også til, samt et sæt Stax Lambda.

Jeg kom der flere gange om ugen og fik hørt og set en masse fantastiske ting. Bl.a. diverse store Coral og Sound Dynamics højtalere, koblet på brokoblede Nikko forstærkere. Nøj, det kunne spille højt

Desværre er det adskillige år siden alt er skiftet ud. Især Stax Lamdaen og AC-3´en, kan det ærgre mig jeg ikke har beholdt. Det er endda ikke så mange år siden jeg smed en del Audioscan kataloger ud. Tja, hvad skulle jeg dog med dem........... Det kan man så ærgre sig over idag

Sjovt at se at Poul Sauerberg er på banen her


__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 
KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 28 September 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hej Paul

Tak for at du ville blande dig i debatten, det gør det meget mere spændende.

Når du en gang har tid og lyst, kunne det være spændende om du ville delagtiggøre os i nogle af detaljerne omkring dannelsen af Audioscan, hvilke overvejelser der lå til grund, hvilken reaktion I fik fra markedet herhjemme, og hvad var prducenternes tanker og reaktion (Luxman røg fx meget hurtigt over til Rossing). I disse globale tider, ville parallel import/export have været en issue, var det det allerede dengang, solgte I postordre ud over de lande, hvor Audioscan var repræsenteret (fx Tyskland)?

Som inspiration har jeg skannet en annonce fra High Fidelity fra Oktober 1973, bemærk telefon nummeret: TR 8000! Senere blev det 42 8000. Tria må have været den sidste af de manuelle telefon centraler, der blev lukket.

Mvh Klaus

 

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM
 
flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 919
Sendt: 28 September 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Sjovt at læse denne tråd. Købte mit første "rigtige" anlæg tilbage i 1986 hos Audioscan for hele kr. 5000,-. Det var sku' mange penge for mig dengang. Jeg kan ikke huske navnet, men de små reolhøjttalere hed "AR" og de spillede rigtig godt. Solgte det året efter og begyndte derefter at handle hos den lokale radioforhandler. Fik den nogle rigtig gode rabatter på alt jeg købte - ja det var tider.

Anlægget bestod af flere dele og var samlet med patentstik på bagsiden - kan det mon ha' været et Kenwood-anlæg?



__________________
Mvh Flemming
Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk
 
Paul Sauerberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 28 September 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg jo stukket hovedet frem, og så kan I lige så godt få hele opstartsfasen serveret på en sølvbakke - råt for usødet:

Sidst i 60'erne var vi en række gutter der studerede og manglede penge til nogle af de ting vi godt kunne tænke os at købe. Hvad gør man så? Man får sig da et job. Det var vi så mange der gjorde - på Københavns Hovedpostkontor. Vi sorterede post om aftenen og om natten. Og stående der ved siden af hinanden, gik snakken jo om løst og fast, og ikke mindst om vores passion, musik og god lyd. Vi læste The Gramophone og engelske hi-fi tidsskrifter, og kunne deri se mange tilsyneladende rigtigt gode produkter (ikke mindst engelske), der aldrig nåede til Danmark.
Vi blev indvolveret i High Fidelitys lyttepanel sammen med gode gamle K.S.Møller og så småt da, også i de første selvbyghøjttalere som blev beskrevet i bladet.
Snakken gik på postkontoret, om ikke vi i fællesskab skulle lave et lille firma, og hjemtage nogle af alle disse herligheder der ikke kom til landet, men som fortjente det. Men jo nærmere vi kom til udførelsen af planen jo færre var der tilbage, og til slut kun Steffen Frölich og mig selv.
Nå men så måtte vi jo da forsøge os blev vi enige om, og jeg lånte den ufatteligt store formue 10.000 Kr. af min far som startkapital, og vores base blev Steffens værelse, i kælderen under hans forældres villa på Amager.
Vi skulle være grossister og firmaet blev døbt Eltek - så længe det varede! For vi havde da ikke checket om der var andre virksomheder med det navn. Det var der desærre. Ikke i vores branche, men ham der fandt på navnet først, forbød os alligevel at bruge det, og navnet Audioscan blev opfundet, og vi skulle fortsat være grossister. Det vil sige leverandører til den etablerede branche. Butikker som K.T. Radio, Bristol Stereo Center, Fona, m.v.
De første agenturer var Jordan Watts 6" bredbåndsenheder med alu membraner, J.R. Sugden klasse A forstærkere (2 x 6 watt), Radford, og ikke mindst Lowther med deres 8" bredbånds-enheder med kæmpe Alnico magneter og sølvsvingspoler. De største af disse enheder, der var pivdyre, sat i store hjørnehorn havde virkningsgrader på tæt på 50%. Det var helt vildt, og den nævnte 2 x 6 watt Sugden forstærker kunne frembringe lydtruk fra disse højttalere så voldsomme, og med transienter så vilde (der var jo ingen delefiltre til at smadre dem) at folk var ved at falde helt bagover første gang de hørte disse monstere.
Men det med produkter der skulle tilsluttes strøm var problematisk, for de skulle godkendes af DEMKO (Danmarks Elektriske Materiel Kontrol), og det var absolut ikke bare lige til - og engelske producenter var ikke indstillet på bare sådan lige at lave deres produkter om. Så vi fokuserede på højttalerenhederne, når nu High-Fidelity alligevel kørte hårdt på med masser af konstruktioner hvor disse indgik, og vi havde de bedste enheder.
De bedste, Lowther enhederne, ankom til vores lager, som nu var flyttet til Dybbølsgade (stadig i en kælder) og alle måtte testes, da alt for mange ikke var justeret ordentligt fra fabrikken i England. Det kostede mange nattetimer.

Men vi havde et andet og langt alvorligere problem. Vi solgte ikke nok, og det vi fik solgt, var forhandlerne ikke meget for at betale for - eller i hvert fald ikke til tiden. Og til sidste blev det os et nummer for broget, og vi besluttede, at enten lukkede vi "biksen", eller også gjorde vi det vi i nogen tid havde gået og snakket om: Begynde at sælge direkte til forbrugerne, uden om detailledet.

Vi følte egentlig ikke vi havde meget at miste, så vi fik mod at love kæmperabatter ved omgåendebetaling, hevet vore tilgodehavender hjem fra detailledet, og indleverede vore nye annoncer med det vilde nye budskab, så sent og diekte på trykkerierne, at ingen af bladene kunne nå at stoppe annoncerne.
Samtidig flyttede vi til Ryesgade på Østerbro. En 2. sal i en baggård. Men pænt store lokaler.

Der blev totalt furore i branchen, og alle dømte os til en brutal, voldsom og hurtig død. Men forbrugerne kunne tilsyneladende lide vores nye udspil, for der kom da flere og flere til, og de købte også noget. Bladene, bortset fra Berlingskes Radio og Television hed det vist, boykottede os, da de var blevet lovet af den øvrige branche, at blive holdt skadesløs for de annoncer de således gik glip af fra os. Da det ikke skete, kom bladene efter få måneder tilbage til os og spurgte om vi ikke kunne moderere budskabet en smule, så ville de godt tage vores annoncer alligevel. Det lovede vi selvfølgelig så at gøre, og resten af historien kender de fleste jo.

Det var også på det tidspunkt at vi af den bulgarske embassade blev presenteret for Gamma produkterne, og sågar en professor fra universitetet  dernede mødte op for at fortælle om disse højttaleres fortræffeligheder. Vi begyndte så småt at importere Gamma som hurtigt blev meget populære, da man jo fik rigtig meget for sine penge (og efter en fremragende test i et af bladene). Enhederne ankom i store lastbiler med hænger på, der om morgenen når vi mødte på arbejde hold og spærrede trafikken i hele Ryesgade. Fra lastbiler, blev højttalerenhederne flyttet over på vores lille skubbevogn som vi så kunne køre ind i gården, håndlæsse op i vareelevatoren og køre op på 2. sal, og på en ny lille vogn køre dem videre ind på lageret.
Hvor mange tons højttalere min ryg har måttet bære i alle de år ved jeg ikke, men ryggen erindrer mig i hvert fald daglig om, at jeg har været for hård ved den, det står fast.

Der kom flere agenturer til. Der kom flere forretninger til - også i Sverige og Norge. Begge disse tiltag har kostet os penge. Vi kastede os ud i et computer eventyr - det har kostet os penge, og vi lavede et Car-Fi forma - det kostede os mange penge.
Tænk hvis man kunne have omgjort sine fejltagelser her i livet. Du fredsens hvor kunne man have været en holden mand.

Nå men jeg skal vel ikke klage, det har også været en sjov tid, med masse af gode og store oplevelser.

Mange hilsener,
Paul Sauerberg
Til top Vis Paul Sauerberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paul Sauerberg
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 28 September 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

 Hej Sauerberg . Rart at høre denne fine historie om  den spæde start . Hvis du  læser lidt  på disse sider vil du kunne se at der er mange af os der savner Audioscan .

Kan du huske hvornår de første brochurer med Audioscans produkter  udkom første gang +

Ps. mit Accuphase fra 1975 spiller endnu ( klasse )



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Paul Sauerberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 28 September 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hej Piobyte (fancy navn - hvorfor egentlig gemme sig bag et eller andet mystisk navn?),
Dejligt at din Accuphase spiller endnu. Det var i sandhed klasseprodukter. Jeg har været på fabrikken. Alt osede af klasse.

En af jer mente i øvrigt at der måske har været Accuphase dele i nogle Nikko produkter. Den kan jeg hermed punktere. Accuphase kom til langt senere end Nikko.

De første ubehjælpsomme tryksager fra Audioscan kom omkring 72/73 - jeg er ikke helt sikker, og jeg har desværre ikke gemt nogen af dem. Først som stensilerede enkeltsider, klipset sammen, siden blev de trykt "oven over", i Ryesgade, hvor SF's Minavisen holdt til - som en lille avis i BT format. Uh ha, hvor var de første dog grimme, men de indeholdt væsentlig information, og hen ad vejen blev vi da bedre til det.
Ja - det var tider - med 80-100 timers arbejdsuger.

Hilsen,
Paul
Til top Vis Paul Sauerberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paul Sauerberg
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 28 September 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

 Ja det  er da et underligt navn og  de fleste ved det er Niels Aaquist det drejer sig om .

Så må mit det gamle katalog fra 77 være et af det første " rigtige " med farveomslag .

Det var foriøvrigt en hulens masse aviser jeg måtte dele ud som 14-15 Årig for at spare sammen til En E202 , med det var alle pengene værd .

Hvordan har du det med hifi nu  ?  er der kommet andre interesser  der er sjovere?

  VH  Niels AAquist



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
Paul Sauerberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 28 September 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Hej Niels,
Hvorvidt de nye interesser er sjovere er vel et individuelt spørgsmål. Jeg bruger ret meget tid på at spille golf hernede - på Mijas Golfs to 18 hullers baner, og når jeg er i Danmark, specielt på Frederikssund Golfbane. Jeg læser også en del, og er begyndt at (forsøge) at lære spansk.

Desværre må jeg indrømme over for alle jer hi-fi freaks der læser dette, at jeg i dag nok ikke er slet så hidsig med at opsøge det ypperste udstyr. Til gengæld er jeg blevet nok så vild med operamusik på mine gamle dage. Så vild,at det lykkes mig at nyde det i fulde drag, selv fra knap så godt udstyr. Det er faktisk den eneste form for kultur der i den grad kan få følelserne frem, at jeg kan finde mig selv siddende og stortude over en smuk opera som f.eks. "La Boheme".

Når vi nu er ved det med opera, kan man så ikke i få lov at komme af med en voldsom irritation:

Hvordan kan Kasper Holten, den bo...... dog få lov at sætte et veritabelt l**teprogram op på vores nye fantastiske opera på Holmen, uden at nogen kan gribe ind og sætte en stopper for det. Hvad skal vi med det  ene eksperiment efter det andet, i stedet for at spille de ufatteligt mange klassiske operaer i klassiske opsætninger, som jeg er ret sikker på , er hvad langt de fleste ønsker. Hvad har vi gjort ham?

Nå, nu kom jeg af med det, og nu har jeg det meget bedre.

Med venlig hilsen,
Paul
Til top Vis Paul Sauerberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paul Sauerberg
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 29 September 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

ulfsn skrev:

KATALOG '83


Tak for fin indscanning, Rune! :-)

De lidt ældre kataloger er dog en del mere interessante. Jeg husker udmærket '83-kataloget - der var de [Audioscan] allerede på vej ned af bakke! Der begyndte at gå 'konfirmand-anlæg' i den!

Dog alligevel synd at ejerne troede de kunne gå på vandet...

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 29 September 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det var passende at du nåede at rette den sidste sætning til det  den er nu Nilau - Det andet var lidt groft.

Der gik jo strengt taget ikke mere konfirmand-anlæg i Audioscan end der gik i hele branchen i 80erne - Når vi se på ca. 1980 så var det året hvor alle mærker af konsum anlæg (pioneer, jvc, nikko etc.) begyndte at lave tynde kabinetter, afskaffe masive alu-knapper og stryge vu-metrene - derfor tror jeg ikke audioscan med deres produktudvalg var udtryk for andet end hele branchen ...

Hvis de skulle have gået den anden vej skulle de jo været begyndt med high-end udstyr og så ville mange direkte-til-dig- kunder nok være faldet fra

Men har du et ældre katalog - så smid det endelig op - jeg savner også noget af det fede grej.

Var det audioscan der havde rega - planet - pladespilleren - den med de tre små cirkulærer pladetalerkeneer på stænger . ?


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 919
Sendt: 29 September 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Men har du et ældre katalog - så smid det endelig op - jeg savner også noget af det fede grej.

Ja, lad os endelig få flere scanninger af gamle kataloger. Det behøves ikke nødvendigvis at være fra Audioscan.



__________________
Mvh Flemming
Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk
 
lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 330
Sendt: 29 September 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

JEG købte en stax UA-9 arm
som stadig sidder på den samme plade spiller
mener at jeg købte den i 1984

Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 29 September 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Ingen der har nogle scanning af de gamle "audioviser" fra HFK? Dem har jeg læst meget, men desværre smidt ud. 
Sjovt at se det gamle grejs reklame materiale.


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1596
Sendt: 29 September 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Som tidligere medarbejder, havde jeg absolut ikke indtrykket af at ledelsen troede den kunne gå på vandet. De forsøgte at køre en sober seriøs forretning, og havde en mængde fede mærker for sin tid på programmet.

Det var på det tidspunkt Nikko produkterne begyndte at blive lidt mere mainstream, men de blev faktisk ikke rigtigt dårligere end tidligere. Min onkel har da stadig et anlæg jeg solgte ham for 25 år siden, og det fungerer upåklageligt, og har aldrig krævet service.

Det var en tid hvor der var kartoffelkur, men det var også en tid hvor hifi klubben svinede Audioscan ekstremt til i deres annoncer, og det på et tidspunkt hvor Audioscan faktisk var lige så billige med grej som klubben. Det nævnte Poul ikke, selvom jeg tror mange medarbejdere følte de blev uretfærdigt svinet til.

 



__________________
Med Venlig Hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen
 
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1596
Sendt: 29 September 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

r-l-b, ja, det var Audioscan der solgte Rega Planet, ligesom Planar 3 blev solgt i Audioscan, (også versionen med RB300, der blev introduceret et par år inden Audioscan lukkede).

__________________
Med Venlig Hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen
 
Mingo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 29 September 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg havde i 70'erne højttalerbygning i den lokale ungdomsskole, og der lavede vi en del horn og lignende med blandt andet Coral og Gamma enheder, og selv om vi efterfølgende fik lavet bedre konstruktioner med Vifa, Dynaudio og ScanSpeak enheder, var det nu en periode, der står i et gyldent skær. Det, at være selvbygger dengang, var noget helt specielt. Nu gider de fleste unge mennesker ikke bygge selv. Hvorfor skulle mand det, når man bare kan købe?

Jeg selv havde en Gamma konstruktion med en Aztec Sound Motor mellemtone (tvivl om navnet). Det var den med en skumprop i stedet for støvhætte.

Jeg købte i december 1973 hos Audioscan en Micro MR-611 (se ovenfor).

Desværre er den seneste rem mørnet væk for 10 år siden. Hvor kan man få en ny (ikke en gammel halvmør tingest)?

Til top Vis Mingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mingo
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 29 September 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Paul Sauerberg skrev:
Hej Niels,Hvorvidt de nye interesser er sjovere er vel et individuelt spørgsmål. Jeg bruger ret
meget tid på at spille golf hernede - på Mijas Golfs to 18 hullers baner, og når jeg er i Danmark, specielt på Frederikssund
Golfbane. Jeg læser også en del, og er begyndt at (forsøge) at lære spansk.Desværre må jeg indrømme over for alle jer hi-
fi freaks der læser dette, at jeg i dag nok ikke er slet så hidsig med at opsøge det ypperste udstyr. Til gengæld er jeg blevet
nok så vild med operamusik på mine gamle dage. Så vild,at det lykkes mig at nyde det i fulde drag, selv fra knap så godt
udstyr. Det er faktisk den eneste form for kultur der i den grad kan få følelserne frem, at jeg kan finde mig selv siddende og
stortude over en smuk opera som f.eks. "La Boheme".Når vi nu er ved det med opera, kan man så ikke i få lov at komme af
med en voldsom irritation:Hvordan kan Kasper Holten, den bo...... dog få lov at sætte et veritabelt l**teprogram op på vores
nye fantastiske opera på Holmen, uden at nogen kan gribe ind og sætte en stopper for det. Hvad skal vi med det  ene
eksperiment efter det andet, i stedet for at spille de ufatteligt mange klassiske operaer i klassiske opsætninger, som jeg er
ret sikker på , er hvad langt de fleste ønsker. Hvad har vi gjort ham?Nå, nu kom jeg af med det, og nu har jeg det meget
bedre.Med venlig hilsen,Paul


Nu er jeg desværre for ung til at have besøgt Audioscan butikkerne, men det er nu alligevel spændende at kigge med i
tråden her på alt det udstyr der er så lækkert.

Men tør man spørger hvad du spiller på idag?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 29 September 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
......

men det var også en tid hvor hifi klubben svinede Audioscan ekstremt til i deres annoncer, og det på et tidspunkt hvor Audioscan faktisk var lige så billige med grej som klubben. Det nævnte Poul ikke, selvom jeg tror mange medarbejdere følte de blev uretfærdigt svinet til.



Jeg kan ikke forstå hvad hifiklubben var så stolte over - de pralede med at de havde en højtaler der kunne gengive et jordskælv ved naturlig lydstyrke - year right - dooh etc. og så den lillede "over-hypede" NAD 3020 - nej så vil jeg sku hellere tilbage til de gode gamle Audioscan tider

Nu bliver der jo ikke en regerings indført kartoffelkur men nok en global magnumnedtursneurose som nok skal lægge en dæmper på forbrugslysten i et langt større omfang end schlütter regerings indgreb formåede at gøre her hjemme i andedammen i slutfirserne - ak ak

Og netop tilbage til audioscans kvalitet - mange har nok både Nikko, Gamma, Coral m.fl. som spiller endnu uden nogensinde at have været til service - men står der en halvt så gammel Cervin Vega højtaler der ikke er smuldret bort eller ditto NAD som ikke forlængst er futtet af hører det sjældenhederne.




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 29 September 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Thomas Sillesen skrev:
......

men det var også en tid hvor hifi klubben svinede Audioscan ekstremt til i deres annoncer, og det på et tidspunkt hvor Audioscan faktisk var lige så billige med grej som klubben. Det nævnte Poul ikke, selvom jeg tror mange medarbejdere følte de blev uretfærdigt svinet til.



Jeg kan ikke forstå hvad hifiklubben var så stolte over - de pralede med at de havde en højtaler der kunne gengive et jordskælv ved naturlig lydstyrke - year right - dooh etc. og så den lillede "over-hypede" NAD 3020 - nej så vil jeg sku hellere tilbage til de gode gamle Audioscan tider

Nu bliver der jo ikke en regerings indført kartoffelkur men nok en global magnumnedtursneurose som nok skal lægge en dæmper på forbrugslysten i et langt større omfang end schlütter regerings indgreb formåede at gøre her hjemme i andedammen i slutfirserne - ak ak

Og netop tilbage til audioscans kvalitet - mange har nok både Nikko, Gamma, Coral m.fl. som spiller endnu uden nogensinde at have været til service - men står der en halvt så gammel Cervin Vega højtaler der ikke er smuldret bort eller ditto NAD som ikke forlængst er futtet af hører det sjældenhederne.


nu er det altså ikke alle cw der smulrer væk....jeg kører stadig med netop det sæt der lavede jordskælv...på mit souurround system...dette er fra 78....og nej jeg er ikke afhængig af klubben....det er ikke hvad det har været.....

mvh Velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes