Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 09:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Fordele ved Horn? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 19 September 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg går lige lidt med tanken om at prøve et par vintage Horn højtalere, jeg ved ikke hvorfor, jeg har aldrig hørt nogen før.
Men hvad er det horn kan? som det andet ikke kan, ofte er det jo noget man ser på store disko højtalere? Og det er jo ikke
lige det jeg søger. Jeg har i mange år godt kunne tænke mig at prøve nogle af de gamle Technics, fx SB-E100, og den er jo
bestykket med et sæt flotte horn.

Egner de sig til noget bestemt musik eller hvad er det de kan? Er der forresten nogen der har erfaringer med den Technics
højtaler?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 323
Sendt: 19 September 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 19 September 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Haha, Ja det er netop det, der er sku altid horn på det larmegrej. Derfor jeg tænker på noget så smukt (synes jeg) som de
Technics, er det også bare et horn til at spille højt?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 19 September 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Lige som der er forskel på biler eller forstærkere, så er der også forskel på horn!

Prøv at søg på TAD, Go eller Ale drivere og horn. Så er du oppe i high-end delen indenfor hornverdenen hvor en enkelt driver kan veje 100 kg og koste flere 100 tusinde!

http://www.soundimage.dk/Different-col/Horns.htm

Horn kan lige som alle andre højttalere lyde meget forskelligt. Fordelene er høj følsomhed 100-120 dB for 1 Watt og meget lav forvrængning. Ulemperne er størrelsen, prisen og for bassens vedkommende ofte en masse farvninger grundet de store udæmpede kabinetter.

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 323
Sendt: 19 September 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

slettet.
Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 19 September 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Kunne det ikke være ok at få præciseret hvad der menes med hornhøjttalere:

I min verden opereres der med Hornhøjttalere fx. Acousta - Voight  mv.  - og højttalere hvor nogle af højttoneenhederne er en compressionsdriver med påsatte hornstykker ef træ - metal samt evt en linse til at forbedre spredningen.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 19 September 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Horn kan lyde super fedt, og er bestemt ikke bare noget der råber højt...... Fordelen ved høj følsomhed er, at man kan bruge single ended rør forstærkere, der har få watt og så stadig spille højt.

De Technics er flotte, selvom bassen ikke er i horn. Hvordan de lyder ved jeg så ikke.



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 19 September 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg, som nogen måske ved, en 18 årig knægt der går op i god vintagelyd, men naturligvis ikke har råd til at købe 100
kilos horn, eller plads for den sags skyld. Tanken har bare strejfet mig, om de Technics x var noget ved, da de jo går for ca
4000 herhjemme. Og eftersom jeg har prøvet flere forskellige højtalere, bla. BKS med bånd diskant, Audio Concept med
Heil Diskant, og nu HPM, som jeg ikke lige ved hvad hedder. Så tænkte jeg bare på hvordan Horn lød og hvad fordelene var
(ved Horn i en prisklasse jeg har råd til, 4-5000.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 19 September 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Eksponentialhorn kan faktisk godt lyde nogenlunde godt til noget musik, men ikke til alt og hvis man er hjemmebygger, må man på forhånd belave sig på, at rejsen skal være målet i sig selv ... ellers giver det ingen mening. 

Som tidligere ejer af Lowther Standard Acousta og med diverse eksperimenter med dobbeltkonstruktioner ala Audioovector hornet, må jeg indrømme, at det krævede en del timers eksperimenter med at lægge tæpper og andet godt ind i hornets nederste del. Men da det var lavet af den tykkeste type krydsfiner, som den hedengange møbselnedker (min far) kunne opdrive, var det dejligt fri for vibrationer og ganske udmærket til strygekvartetter og andet kammermusik, ligesom en koncert ved begrænset lydtryk også lod sig høre. I øvrigt bestod hvert kabinet vist af 50-60 stykker træ i forskellige størrelser.

Når man hørte violin og andre godt optagne strygere, var det nærmest som om, man kunne se harpiksen drysse fra buen, sammen med afslidte hestehår. Men så ... der skrues lidt højere op, og membranerne var skæve. Reparation. Efter at have gentaget dette nogle gange og have hørt andres højttalere opdager man, at de er langt dårligere til at gengive en svuppende elbas end de første ESL fra Quad. Og at forstærkeren helst ikke skal være på mere end 2 x 10 watt, for ellers kommer man automatisk til at skrue lidt for højt op ...

 



__________________
"There's no substitute for experience"
Til top Vis Jan Graffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Graffo
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 19 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jamen vintage lyder da også langt bedre en alt det moderne stas der står i butikkerne, især når man samligner priser.

Prøv da at tag ud og lyt til dem hos sælger, og hør om det lyder godt. Vil dog stadig mene at rør og horn hænger sammen.

Eller er der jo også Jealvox sound monitor. de ses også nogle gange til salg. Har aldrig hørt AC/DC lyde bedre end på sådan et par kasser.



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 19 September 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Jamen vintage lyder da også langt bedre en alt det moderne stas der står i butikkerne, især når man
samligner priser.


Prøv da at tag ud og lyt til dem hos sælger, og hør om det lyder godt. Vil dog stadig mene at rør og horn hænger
sammen.


Eller er der jo også Jealvox sound monitor. de ses også nogle gange til salg. Har aldrig hørt AC/DC lyde bedre end på
sådan et par kasser.



Jeg har desværre ikke råd lige nu, men jeg falder over dem engang i mellem, og hver gang er jeg ved at sætte alt jeg ejer
og har til salg.. Jeg vil næsten lige så gerne have (plads til) Jealvox højtalere. Men det må vente til je gfår en lejlighed og
en nabo at chikanere.

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 September 2008 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Horn er noget værre noget  Jeg har flere - bl.a. et sæt fidelio bygget i speciel udgave til dansk Lowther club - har dog ikke haft råd til at prøve dem med lowther enheder, og med coral betal 8 lød de ikke godt - vil prøve med nogle vintage fuldtoner en dag.

Ellers spiller jeg til daglig på Duelund horn - de store ca 60 x 60 x 130 cm og + 100 kg.

Når man har justeret dem med den rette mængde fåreuld i ladkammeret og lidt sand i bunden af hornet - finjusteret lidt så lyder det rigtig godt - men ikke til alt - Madonna lyder grimmere på dem end hun lyder grimt på andre højtalere

Akustisk og klassisk musik lyder flot - jazz forrygende - saxofon og trompet guddommeligt

Mine er desuden blasfemiske da jeg bruge Tannoy DC enheder og ikke en ægte fuldton på who gives a f....

Der findes jo meget enkle horntyper som en voigt pibe - den koster vel knap 500 kr. i materiale og kan få selv en billig fuldtone til at lyde godt - men med en ujævn frekvensgang - som nogle lever lykkeligt med og andre ikke kan klare i mere end et minut af gangen.

her er lidt links dukan udforske:
http://www.valutronic.se/vh1e.html

http://www.thehornshoppe.com/
links til diy horn http://www3.ocn.ne.jp/~hanbei/eng-links.html
wiki om horn
Jeriko
horn teori
flere horn
sløjdkærenes hjemmeside - gå ind under temaer ideer / højtalere - flere horn
bla voigt


Jeg tror at du hvis du høre relativ hård rock og ellers moderne produceret musik det meste af tiden vil opleve at horn måske ikke er det rigtige -




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 20 September 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Horn er noget værre noget  Jeg har flere - bl.a. et sæt fidelio bygget i speciel udgave til dansk Lowther club - har dog ikke haft råd til at prøve dem med lowther enheder, og med coral betal 8 lød de ikke godt - vil prøve med nogle vintage fuldtoner en dag.

Ellers spiller jeg til daglig på Duelund horn - de store ca 60 x 60 x 130 cm og + 100 kg.

Når man har justeret dem med den rette mængde fåreuld i ladkammeret og lidt sand i bunden af hornet - finjusteret lidt så lyder det rigtig godt - men ikke til alt - Madonna lyder grimmere på dem end hun lyder grimt på andre højtalere

Akustisk og klassisk musik lyder flot - jazz forrygende - saxofon og trompet guddommeligt

Mine er desuden blasfemiske da jeg bruge Tannoy DC enheder og ikke en ægte fuldton på who gives a f....

Der findes jo meget enkle horntyper som en voigt pibe - den koster vel knap 500 kr. i materiale og kan få selv en billig fuldtone til at lyde godt - men med en ujævn frekvensgang - som nogle lever lykkeligt med og andre ikke kan klare i mere end et minut af gangen.

her er lidt links dukan udforske:
http://www.valutronic.se/vh1e.html

http://www.thehornshoppe.com/
links til diy horn http://www3.ocn.ne.jp/~hanbei/eng-links.html
wiki om horn
Jeriko
horn teori
flere horn
sløjdkærenes hjemmeside - gå ind under temaer ideer / højtalere - flere horn
bla voigt


Jeg tror at du hvis du høre relativ hård rock og ellers moderne produceret musik det meste af tiden vil opleve at horn måske ikke er det rigtige -


Nu skal man jo lige have sorteret principperne i de rette kasser.

Duelundhornene er bagladede kvartbølgekonstruktioner hvor bagsiden af membranen udnyttes til at understøtte enheden i den dybe ende. Den anvendet enhed opfører sig som i et lukket kabinet i resten af frekvensområdet. I tilfældet "Egoisthornet" som er det du har ligger forstærkningen i området 20-200Hz med et maksimum ved 50-60Hz (målingen er foretaget med 2 Flat 8) Opefter i frekvensområdet er der ingen forstærkning sammenlignet med enheden monteret i et lukket kabinet med samme baffelstørrelse.

De frontladede horn som tråden handler om er noget ganske andet, her bruges enhederne alene i hornets arbejdsområde.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 20 September 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

jeg er med på at mine er baglade horn og der i starten blev spurgt til frontlade horn, men jeg så midt snit til at blande mig da fredmarantz nævnte voigt

Hvilke frekvensområde spiller gerry mulligan bariton sax i  - den synes jeg får et ekstra boost af duelundhornene ?


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 21 September 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
jeg er med på at mine er baglade horn og der i starten blev spurgt til frontlade horn, men jeg så midt snit til at blande mig da fredmarantz nævnte voigt

Hvilke frekvensområde spiller gerry mulligan bariton sax i  - den synes jeg får et ekstra boost af duelundhornene ?

Vandlåsen rækker ned under 100Hz (det er der mange blæsere der gør) så der er ikke noget mystik i det du hører. Duelunds horn er iøvrigt fremragende når det gælder uønsket mellemtone gennem hornet, der er ikke ret meget. 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 21 September 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

r-l-b skrev:
jeg er med på at mine er baglade horn og der i starten blev spurgt til frontlade horn, men jeg så midt snit til at blande mig da fredmarantz nævnte voigt

Hvilke frekvensområde spiller gerry mulligan bariton sax i  - den synes jeg får et ekstra boost af duelundhornene ?

Vandlåsen rækker ned under 100Hz



Så lærte jeg lige et kælenavn for en bariton sax - har resten at blæserne lignende mere eller indre flaterende alias'er


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 21 September 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Horn er noget værre noget  Jeg har flere - bl.a. et sæt fidelio bygget i speciel udgave til dansk Lowther
club - har dog ikke haft råd til at prøve dem med lowther enheder, og med coral betal 8 lød de ikke godt - vil prøve med
nogle vintage fuldtoner en dag.Ellers spiller jeg til daglig på Duelund horn - de store ca 60 x 60 x 130 cm og + 100 kg.Når
man har justeret dem med den rette mængde fåreuld i ladkammeret og lidt sand i bunden af hornet - finjusteret lidt så lyder
det rigtig godt - men ikke til alt - Madonna lyder grimmere på dem end hun lyder grimt på andre højtalereAkustisk og
klassisk musik lyder flot - jazz forrygende - saxofon og trompet guddommeligtMine er desuden blasfemiske da jeg bruge
Tannoy DC enheder og ikke en ægte fuldton på who gives a f.... Der findes jo meget enkle horntyper som en voigt pibe
- den koster vel knap 500 kr. i materiale og kan få selv en billig fuldtone til at lyde godt - men med en ujævn frekvensgang -
som nogle lever lykkeligt med og andre ikke kan klare i mere end et minut af gangen.her er lidt links dukan
udforske:http://www.valutronic.se/vh1e.htmlpe.com/">http://www.thehornshoppe.com/links til diy horn
http://www3.ocn.ne.jp/~hanbei/eng-links.html
wiki om
horn
Jerikowave.com/Horns/Horn_Theory.html">horn teoriflere
horn
sløjdkærenes hjemmeside - gå ind under temaer ideer / højtalere -
flere horn
bla voigtJeg tror at du hvis du høre relativ hård rock og ellers moderne produceret musik det meste af tiden
vil opleve at horn måske ikke er det rigtige -


2 procent af det jeg lytter til er måske moderne produceret. Hvad mener du med hård rock? Led Zeppelin? For det er nok
det hårdeste jeg lytter til. Har fået lille svaghed for Jazz og Klassisk på det seneste. Ellers er jeg meget klassisk, pink floyd,
Hendrix, Moody Blues osv. Har de nogen problemer med det?

Men hvis vi nu antager jeg købte SB-E100'eren, og bruger dem med mit nakamichi, og så muligvis engang køber en lille
røreffekt til mellemtone og diskant? Det er jo ikke et bashorn, så der må Nak sku være nok. Så kunne ejg måske biampe
det på den måde? Hmm. Nogen kommentare?

__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Indlæg: 2916
Sendt: 22 September 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
bjørn skrev:

r-l-b skrev:
jeg er med på at mine er baglade horn og der i starten blev spurgt til frontlade horn, men jeg så midt snit til at blande mig da fredmarantz nævnte voigt

Hvilke frekvensområde spiller gerry mulligan bariton sax i  - den synes jeg får et ekstra boost af duelundhornene ?

Vandlåsen rækker ned under 100Hz



Så lærte jeg lige et kælenavn for en bariton sax - har resten at blæserne lignende mere eller indre flaterende alias'er

Af hensyn til sarte sjæles mentale helbred vil jeg holde det københavnerjazz'ske frisprog i den virkelige verden, selv svensken læser jo med nu om stunder.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 22 September 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
......
Men hvis vi nu antager jeg købte SB-E100'eren, og bruger dem med mit nakamichi, og så muligvis engang køber en lille
røreffekt til mellemtone og diskant? Det er jo ikke et bashorn, så der må Nak sku være nok. Så kunne jeg måske biampe
det på den måde? Hmm. Nogen kommentare?


Jumon AUdio har et lille aktivt delefilter til 250 kr. (ja du læste rigtigt)

jeg ved ikke om det er der du skal dele men det er da en løsning:

Reckhorn

En lille tysk producent som producerer Subwoofer forstærkere og elektroniske filtre til eksisterende effektforstærkere, som således kan bruges som Subwoofer forstærker. Har du en gammel integreret eller effektforstærker, så kan du bruge F1 til at omdanne den til subforstæker. Samtidig levere F1 også linie signal til forstækeren til díne sidehøjttalere. Den har variabel indstilling af delefrekvens for satteliter og sub hver for sig, og der er udgang til 2 stk. mono subwoofere. desuden har denne kompakte box indbygget strømforsyning, så man slipper for endun en klump af en strømforsyning henne i stikdåsen.

Pris: 250,-

Technical data:
power supply 230 volts / 50 Hz or 110 volts / 60 Hz
input sensitivity 0.1 – 10 volts / 10 k ohms
satellite stereo signal output + 3 dB / 47 k ohms
satellite frequency response 50 – 40000 Hz -1 dB
satellite high pass, stereo, variabel 50 – 150 Hz / 24 dB
satellite total distortions 0.001 %
subwoofer 2 x mono signal outputs max. 10 volts / 47 k ohms
subwoofer frequency response 15 – 150 Hz -1 dB
subwoofer 2 x mono low pass variabel 40 – 150 Hz / 24 dB
subwoofer total distortions 0.001 %
signal – noise ratio subwoofer and satellites over 95 dB
power consumption with signal input max. 3 watts
power consumtion without signal max. 2.5 watts




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 22 September 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke rigtig blive klog på Troels Gravesen, men hans projekter virker altid meget gennemførte -
Nå vi nu taler om horn er her et bagladehorn med to bagudvente basser

http://www.troelsgravesen.dk/JA8008_DTQWT_cabs.htm


tænkte det var lidt inspirerende at se


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes