Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 12:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Grand seriens venner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 20 September 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg ved det godt. Dalis GRAND serie, er ikke noget nyt.

Men. Skal vi ikke samle en tråd, som er 100% dedikeret til Dalis GRAND serie?

Jeg har selv haft både Coupé, Diva og Grand. 3 ret forskellige højttalere, som alligevel har en rød gennem sig. Den store Grand, må vel være den, som virker mest, som højttalere er flest. Stor pæn lyd. Coupé og især Diva, er noget mere kræsne. Diva kan være en decideret grim at lytte til, hvis ikke anlæg og indspilning passer damen

Jeg kunne godt tænke mig at vide noget om GRAND seriens historie. Jeg mener selv, at Coupéen var den første, som kom på markedet. Derefter Grand og til sidst Diva.

Som jeg husker det, så var det Hother Bak, som var bagmanden til denne højttaler-serie. Men var han 100% ene om udviklingen om ALLE modellerne, og hvad var hans mål med dem?

Alt hvad der kunne være af info om denne GRAND serie, ville jeg prøve at samle i een og samme tråd. Alle er velkommen med input.

 



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 20 September 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Nå ja, vi ka da osse bare snakke om noget andet

__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 20 September 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret sikker på at Grand og Coupé kom samtidigt, og Diva tøsen fulgte efter...

Og ja, ret vellykkede højttalere alle sammen, lydmæssigt og visuelt. Dog er jeg mest til Coupé'en.

Coupé i Sjønnes øjne/ører:

Strømhungrende lille bandit, der kan kvittere med den lækreste lyd... Vokaler og akustiske instrumenter er livretten, men kan faktisk levere en god gang rock ret overbevisende! Kan til tider lyde lidt "loudnesset" på godt og ondt.
Kombinér med tunge standere og masser af luft omkring disse små kasser og man har et ret så brugbart højttalersystem.

Grand i Sjønnes øjne/ører:

Den flotteste af dem alle, ligeså kritisk med strøm/effekt som lillebroderen. Denne arter sig bedst ved kraftige lydtryk, og leverer et ret godt hug i bassen. Efter min mening er den voiced lidt for loudnesset, dog kan det klæde meget musik - og klart sætte fest i gaden!!! Tror der er flere herfra forummet der er klar over hvor godt den yder i et potent surround-setup!

Diva i Sjønnes øjne/ører:

Efter min mening et lidt "sort får" i serien... ment på den måde at den ligner sine søskende meget lidt sådan rent lydmæssigt. Her er neutraliteten i højsædet og detaljegraden er høj. Den skal virkelig kombineres med det rette udstyr for at performe så man kan holde den ud over længere tid. Impulsvilligheden er klart bedst af alle i serien, og medvirker også til at man sjældent kunne savne hugget i den store Grand.

Det var mine 5 cent omkring Grand serien...
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 20 September 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hm, nu mangler vi jo Kurt Kubik. Han vidste jo alt hvad der var at vide omkring Grand serien.

Jeg ved ikke noget om historien bag, men kan da bidrage med at mine Coupé'er spiller dejligt med min Lyngdorf forstærker. Og det endda med "tvivlsomme" signalkilder som PS3 gennem DAC og Airport Express gennem samme
Jeg er meget, meget imponeret over deres evner i de nedre frekvenser, men til gengæld også overrasket over den mængde strøm man kan sende ind i dem uden der sker det store.

Mvh Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1887
Sendt: 20 September 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Efter min mening blandt de smukkeste højttalere fra Dali nogensinde.

Har kun haft mulighed for at lytte til Coupe og det var en stor oplevelse fra en lille højttalere.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 20 September 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke starte en rigtig Dali Fan Klub

Tro helt sikke at du kan få HiFi-Klubben med på iden.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 20 September 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige hoppet fra den store Grand, lillesøster Diva. Og sikken en forskel.

Jeg har det lidt vanskeligt med Grand serien. For jeg ville helst tage dem alle 3, og lave én højttaler af dem. Coupéens helt fantastisk 3D og generelle sound. Lækker, klar og detaljeret og så med en yderst velartikuleret bas Så skal vi bruge Divaens stramhed og impulsvillighed. Og så skal der tilsættes Grands fantastisk mellemtone og top.

Bassen i Grand er for voldsom til min stue. Med mindre den kommer meget langt (for langt) ud fra bagvæggen. Og så er Grand bare for Grand, rent fysisk, til min lille stue.

Coupéen er for lille og Diva måske en kende for neutral Jeg har som sådan ikke noget imod, hvis en højttaler har lidt indbygget "krop" Bare det ikke går over i dicideret brun sovs De skiver jeg vil spille, skal hver især være unikke, på den måde de er lavet. Her er Coupé nær perfekt. Dog for klejn til mit spille-højt behov!

Jeg er dog ret begejstret for Diva i disse dage. Men jeg kunne også godt tænke mig, at prøve Helicon 400 (eller MS4 hvis der var råd) en gang. Især H400 i ren kirsebær Den er bare SMUK den højttaler!



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 20 September 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvorfor ikke starte en rigtig Dali Fan Klub

Tro helt sikke at du kan få HiFi-Klubben med på iden.

Det er fint med en "venne" tråd



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 20 September 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1341
Sendt: 20 September 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Jeg er ret sikker på at Grand og Coupé kom samtidigt, og Diva tøsen fulgte efter...

Og ja, ret vellykkede højttalere alle sammen, lydmæssigt og visuelt. Dog er jeg mest til Coupé'en.

Coupé i Sjønnes øjne/ører:

Strømhungrende lille bandit, der kan kvittere med den lækreste lyd... Vokaler og akustiske instrumenter er livretten, men kan faktisk levere en god gang rock ret overbevisende! Kan til tider lyde lidt "loudnesset" på godt og ondt.
Kombinér med tunge standere og masser af luft omkring disse små kasser og man har et ret så brugbart højttalersystem.

Grand i Sjønnes øjne/ører:

Den flotteste af dem alle, ligeså kritisk med strøm/effekt som lillebroderen. Denne arter sig bedst ved kraftige lydtryk, og leverer et ret godt hug i bassen. Efter min mening er den voiced lidt for loudnesset, dog kan det klæde meget musik - og klart sætte fest i gaden!!! Tror der er flere herfra forummet der er klar over hvor godt den yder i et potent surround-setup!

Diva i Sjønnes øjne/ører:

Efter min mening et lidt "sort får" i serien... ment på den måde at den ligner sine søskende meget lidt sådan rent lydmæssigt. Her er neutraliteten i højsædet og detaljegraden er høj. Den skal virkelig kombineres med det rette udstyr for at performe så man kan holde den ud over længere tid. Impulsvilligheden er klart bedst af alle i serien, og medvirker også til at man sjældent kunne savne hugget i den store Grand.

Det var mine 5 cent omkring Grand serien...


Helt enig

Den store Grand er dog efter min mening den der er mest dynamisk............ Desværre skal man 4-5 meter væk fra den, samtidig med at den skal stå rimeligt frit, før den hænger ordentligt sammen.

Dali Coupé = Dalis bedste HT til dato (på nær Megaline)............. Er dog begrænset i bunden ved høje/højere lydtryk.
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 20 September 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
rohs
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil

Bruger siden: 23 August 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 20 September 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Det ser lækkert ud.
Til top Vis rohs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rohs
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 20 September 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Findes der andet end Dali grand?

Dali grand er måske ikke den mest korrekte højttaler men den er medrivende hvis man har stuestørrelsen i orden med noget ordentligt udstyr spændt op til dem. Det er en oplevelse hver gang der bliver smidt musik på.

Helt klar stemning herfra for en Grand klub



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 20 September 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Dali Grand hos mig: Coupe og Diva.

Den eksakte positionering af højttalerne er altafgørende, især skal toe-in være præcis nul på begge højttalere,
afstanden til lytteren være ens fra begge, og forpladerne skal være i lod.

Coupe er en charmetrold. Fantastisk 3D, illusion af kæmpe lytterum. Nemmere at få til at spille smukt end Diva (har lidt en
tendens til smuk lyd i sig selv). Lidt for lækker bas, som i øvrigt føles meget dyb. Kan ikke spille så højt som Diva, og kan få
ret store membranudsving ved afspilning af LP plader i yderrillerne ved DC-koblede forstærkere.

Diva tager længere tid at få til at synge. Krævede et par måneders tilspilning (købt brugt, men havde stået stille nogle
måneder). Det er lykkedes at få Diva til at spille decideret smukt hos mig, det har dog taget et års tid + mange gode råd fra
venner + investeringer i forstærkere, CD/LP afspillere, kabler + held at nå dertil. Nu inviterer anlægget til at høre alle
pladerne til ende, og så nogle flere. Ved siden af anlægget samler sig kæmpe stabler med plader man lige har hørt. Sidste
gamle hifi-bekendte jeg havde på besøg med sin familie satte sig i stolen i lytterummet kl. 13, rejste sig kl. 18 for
dinner med familien i ½ time, og sad der så igen indtil kl. 23! Diva har større potentiale end Coupe, men det kræver
en større indsats at indfri potentialet (jeg er selv bestemt ikke i mål endnu, men arbejder på det).

Fælles for begge: Mulighed for glæde ved din musik.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 21 September 2008 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
Dali Grand hos mig: Coupe og Diva.

Den eksakte positionering af højttalerne er altafgørende, især skal toe-in være præcis nul på begge højttalere,
afstanden til lytteren være ens fra begge, og forpladerne skal være i lod.

Coupe er en charmetrold. Fantastisk 3D, illusion af kæmpe lytterum. Nemmere at få til at spille smukt end Diva (har lidt en
tendens til smuk lyd i sig selv). Lidt for lækker bas, som i øvrigt føles meget dyb. Kan ikke spille så højt som Diva, og kan få
ret store membranudsving ved afspilning af LP plader i yderrillerne ved DC-koblede forstærkere.

Diva tager længere tid at få til at synge. Krævede et par måneders tilspilning (købt brugt, men havde stået stille nogle
måneder). Det er lykkedes at få Diva til at spille decideret smukt hos mig, det har dog taget et års tid + mange gode råd fra
venner + investeringer i forstærkere, CD/LP afspillere, kabler + held at nå dertil. Nu inviterer anlægget til at høre alle
pladerne til ende, og så nogle flere. Ved siden af anlægget samler sig kæmpe stabler med plader man lige har hørt. Sidste
gamle hifi-bekendte jeg havde på besøg med sin familie satte sig i stolen i lytterummet kl. 13, rejste sig kl. 18 for
dinner med familien i ½ time, og sad der så igen indtil kl. 23! Diva har større potentiale end Coupe, men det kræver
en større indsats at indfri potentialet (jeg er selv bestemt ikke i mål endnu, men arbejder på det).

Fælles for begge: Mulighed for glæde ved din musik.

Uha ja I går aftes, var jeg så heldig, at have lidt tid foran stereon og fik lige tæsket mine Divaer lidt igennem. Og man må sige, at selv om man køber denne højttaler brugt, så kan man nok rende ind i noget tilspilning alligevel. For damm den lød GRIMT, lige den første dag

Vores gamle ven KVK fra århus, mente at man med fordel, kunne placere Divaer meget langt fra hinanden. 4 meter imellem den, var ikke noget problem. Men det har vel også noget med udstyret man har at gøre. Altså hvor langt imellem højttalerne, som er bedst.

Jeg har ikke mere end 2,5 meter mellem mine, og jeg synes det giver den mest intense gengivelse, og "hullet i midten" er det bedste, som jeg selv har haft til dato. Det er nok på det punkt, at jeg ikke kunne leve med den store Grand. For den kræver SÅ meget plads, hvis lyden skal løsrive sig fra dem, og bare "hænge i luften" Her er Diva MEGET nemmere, at have med at gøre.

Diva er en meget slank lydende højttaler. Ikke fordi den ikke kan spille bas. Den gør det bare KUN, når den skal. Her er min oplevelse, at både Coupé og Grand, næsten hele tiden lyder store og fyldige. Coupé lyder faktisk, som en større højttaler end Diva. Sært, men det gør den altså.

Mon man kunne være så fræk at sige, at vil man lege med amps og alle former for medie afspillere og kabler, så er en Dali Grand Diva det perfekte værktøj, for alle ændringer kan høres straks



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 21 September 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i at Coupe næsten altid lyder fyldig.

Hvis dine Divaer ikke bruges jævnligt, vil der være stor risiko for at de kræver længere tids tilspilning igen, før de rigtig kan
vurderes. Da jeg købte mine, der havde stået ubrugt nogle måneder, skulle de selvfølgelig høres inden jeg slæbte dem med
hjem. Det lød nærmest ghettoblasteragtigt, og sælger så ud til at få dårlig samvittighed over at tage penge for dem! Så jeg
fik dem faktisk billigt, formentlig på den konto. Jeg ville faktisk aldrig have købt dem, hvis ikke jeg havde hørt hos KvK hvor
stort potentiale Diva har.

Min oplevelse på det seneste er, at Divaen er ekstremt placeringspåvirkelig. Ved et lykketræf er det lykkedes mig at få
placeret begge højttalere sådan, at der er al den energi og fylde i bas og nedre mellemtone, man kan ønske sig. Men det
skøre er nu, at flytter jeg højttalerne 1 - 2 - 5 cm bagud, eller 5 cm fremad, forsvinder denne fylde helt! Så hvis dine Divaer
lyder lidt letbenede, vil jeg foreslå at der eksperimenteres indgående med finplaceringen. Det har noget at gøre med hvor
godt højttaleren kobler til rummet.

Det med stor afstand mellem højttalerne tilslutter jeg mig. Diva og Coupe er bedst, når de spiller på tværs af et
rektangulært rum. Altså ikke på langs. Mine Diva står med ca. 3,5 meter mellem sig, og med 2,5 meter i linje fra
forpladerne og hen til lyttepositionen. Så når man sidder og lytter, ser man højttalerne langt ude til begge sider. Dette lyder
måske vildt, men det hævdes at man pga. den gode off axis respons kan have højtalerne stå ende over 5 meter fra
hinanden i et rum der er meget langt men smalt. Jeg har aldrig oplevet fornemmelsen af hullet i midten, altså at fylden i
midten forsvinder.

Fed tråd, den her!


Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 21 September 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
Jeg er enig i at Coupe næsten altid lyder fyldig.

Hvis dine Divaer ikke bruges jævnligt, vil der være stor risiko for at de kræver længere tids tilspilning igen, før de rigtig kan
vurderes. Da jeg købte mine, der havde stået ubrugt nogle måneder, skulle de selvfølgelig høres inden jeg slæbte dem med
hjem. Det lød nærmest ghettoblasteragtigt, og sælger så ud til at få dårlig samvittighed over at tage penge for dem! Så jeg
fik dem faktisk billigt, formentlig på den konto. Jeg ville faktisk aldrig have købt dem, hvis ikke jeg havde hørt hos KvK hvor
stort potentiale Diva har.

Min oplevelse på det seneste er, at Divaen er ekstremt placeringspåvirkelig. Ved et lykketræf er det lykkedes mig at få
placeret begge højttalere sådan, at der er al den energi og fylde i bas og nedre mellemtone, man kan ønske sig. Men det
skøre er nu, at flytter jeg højttalerne 1 - 2 - 5 cm bagud, eller 5 cm fremad, forsvinder denne fylde helt! Så hvis dine Divaer
lyder lidt letbenede, vil jeg foreslå at der eksperimenteres indgående med finplaceringen. Det har noget at gøre med hvor
godt højttaleren kobler til rummet.

Det med stor afstand mellem højttalerne tilslutter jeg mig. Diva og Coupe er bedst, når de spiller på tværs af et
rektangulært rum. Altså ikke på langs. Mine Diva står med ca. 3,5 meter mellem sig, og med 2,5 meter i linje fra
forpladerne og hen til lyttepositionen. Så når man sidder og lytter, ser man højttalerne langt ude til begge sider. Dette lyder
måske vildt, men det hævdes at man pga. den gode off axis respons kan have højtalerne stå ende over 5 meter fra
hinanden i et rum der er meget langt men smalt. Jeg har aldrig oplevet fornemmelsen af hullet i midten, altså at fylden i
midten forsvinder.

Fed tråd, den her!


Nu har jeg desværre en vinkelstue, så en helt optimal opstilling, er desværre ikke mulig. Men det er nu ikke så tosset endda.

"heldigvis" har jeg ikke hørt Divaerne hos KVK (jeg ville nok godt) Men der skal nok noget til, at komme i nærheden af en amp, som kunne leve op til en Gravity 

Hvad for noget amp-værk, har du spændt for dine Divaer? Jeg troede du brugte Coupé ellers

Jeg må nok lege lidt videre med opstilling..



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 21 September 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Pioneer M22 med original 220 V netledning er helt OK. Den er på 2 x 30 W klasse A i 8 ohm. Så Gravity kan selvfølgelig
spille meget højere. Jeg har ikke haft lejlighed for at sammenligne den direkte med Gravity endnu. Men fik den i sin tid
anbefalet af en, der har begge forstærkere. Praktiske plusser ved M22 ifht. Gravity er at M22 er billig (under 10000 dkr),
kun trækker 280 W fra nettet, og er uden blæserkøling.

Jeg håber en af de kommende uger en aften at kunne tage den med til en bekendt, der bruger en Daner Namit
effektforstærker. Jeg har aldrig fået sammenlignet den med KvKs Gravity, det kunne egentlig let arrangeres, tror jeg.

Coupeerne står stille lige nu, men ryger ikke videre. Skal måske bruges til fjernsynet.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 21 September 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
Pioneer M22 med original 220 V netledning er helt OK. Den er på 2 x 30 W klasse A i 8 ohm. Så Gravity kan selvfølgelig
spille meget højere. Jeg har ikke haft lejlighed for at sammenligne den direkte med Gravity endnu. Men fik den i sin tid
anbefalet af en, der har begge forstærkere. Praktiske plusser ved M22 ifht. Gravity er at M22 er billig (under 10000 dkr),
kun trækker 280 W fra nettet, og er uden blæserkøling.

Jeg håber en af de kommende uger en aften at kunne tage den med til en bekendt, der bruger en Daner Namit
effektforstærker. Jeg har aldrig fået sammenlignet den med KvKs Gravity, det kunne egentlig let arrangeres, tror jeg.

Coupeerne står stille lige nu, men ryger ikke videre. Skal måske bruges til fjernsynet.

He he, jeg kender godt M22eren. Var så dum at sælge mig

Så kan jeg i det mindste glæde mig over, at den (doxa 140) jeg har nu, også er en klasse amp Du bruger måske M22?

Ellers må jeg sige, at en drømme-amp opstilling, må være Daner preamp og 2 stk. M22 i biamp konfig

Ellers kunne jeg også godt fantasere, om at prøve med en Thorhauge røramp

 



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 21 September 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Bortset fra det.

Det kunne være sjovt, hvis vi kunne få flere Grand brugere (og gerne med billeder) her på tråden



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes