Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 02:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Stander vs gulv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 23 September 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hvad foretrækker I, gulv eller stander højttalere?

Jeg læste i Norske Fidelity at de havde en "tommelfinger regel" (hvis jeg forstod det norske korrekt) at man fik mest for pengene med stander højtalere op til 30-40.000 (norske)kr.

Jeg har i dag SA1280, og kunne på sigt godt tænke mig nogle nye. Evt. SA Ranger (gulv) vs Dynaudio Contour S 1.4 / B&W 805 S / Dali Helicon MK2 (stander)

Men sådan generalt, hvad er jeres erfaring. I henhold til pris, størrelsen på rum de skal spille i. Hvornår er det stander og hvornår er det gulv?

 



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
Munken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 209
Sendt: 24 September 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt en standerhøjttaler der lyder bedre end den tilsvarende gulvmodel!
Jeg ved godt at mange siger modsat, (Ligesom det blad du henviser til)men jeg tillader mig at være helt uenig.
Frekvensområdet fra nedre mellemtone og ned er langt bedre i en gulvhøjttaler, hvor der typisk er større membranareal og kabinet.
Selvfølgelig kan højttaleren blive for stor til rummet, men oftes er det mere et spørgsmål om at lave plads til at stille den rigtigt.

Jeg vil ikke afvis at der findes serier hvor standeren er bedre end gulvmodellen, men jeg er ikke stødt på det...


__________________
www.headgear.dk
Et rent høretelefon-site
Til top Vis Munken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken
 
cube
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 24 September 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

en gulvmodel vinder på frekvensområde, den har klart fordelen i det nedre område. derimod synes jeg personligt at standermodeller vinder på perskeptiv, timing og nærvær (hvis vi taler samme prisniveau)... det er en "farlig" diskusion som jo bunder i at vi hver især har vores egen smag/idé om hvad god lyd er, så facit findes der ikke :)

har for ganske nyligt hørt Contour S 1.4 uha uha der er nærvær i de kasser, men dårlige indspildninger bliver også straffet hårdt, den er MEGET detaljeret...

du spørger til kvm kontra gulv/stander... idag findes der standermodeller som er rimeligt godt med i bassen så selv store rum kan de være med i. men i mindre rum under 20 kvm ville jeg passe på med for store gulvmodeller - der kommer de ikke altid til sin ret.

mit bedste råd er, lyt dig frem og find ud af hvad du er til ;)


 
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube
 
MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 24 September 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv forsøgt mig med både gulv og stander - da jeg gik over til stander var det en "opgradering" i model i forhold til, hvad jeg havde tidligere i gulv. Skiftet var skuffende og jeg er nu tilbage i Audio Vector Mi3 avantgarde arrete... og HVILKEN højtaler.... jeg skal aldrig tilbage til stander som front... NB: og det selvom jeg har en SVS Pb13 ultra subwoofer, som er en af de bedre...
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej,

her kan jeg da vist være med....har nemlig i mandags kastet mig ud i nogle dejlige standerhøjttalere for første gang....og med stor succes. De bedste gulvhøjttalere jeg har haft til dags dato var mine SA2070....som jeg fortryder blev solgt for mange år siden

Men en erkendelse for nogle uger siden gjorde at jeg ikke lige mente at der var plads og rum til nogle store gulvhøjttalere selvom hvis de fylder som en stander ;-) Men derfor valgte jeg at købe nogle standerhøjttalere selvfølgelig med skepsis for om jeg ville savne bassen.

Men ak nej...i det jeg bor i lejlighed så syntes jeg ikke at jeg kan tillade mig at spille så jeg får udnyttet bassen i en gulvhøjttaler. Men det er positivt at bassen stadig er der...dog ikke i samme omfang som gulvmoddeller...men absolut ikke noget jeg syntes der mangler.

Den lille størrelse og stadig gode formåen for producering af lyd....imponerer og tiltaler mig helt sikkert. Og det er en sand fornøjelse at høre...

Og til trods for hvad der står i blade, hvad andre siger osv....så er det kun ens eget øre som kan afgøre hvad der lyder bedst

 

 

 



__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
Munken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 209
Sendt: 24 September 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig også et spørgsmål om hvordan du sammenligner.

Er det er stander vs. en gulv til samme pris, eller er det stander vs. gulv i samme serie. (Og dermed også en dyrere gulvmodel)?



__________________
www.headgear.dk
Et rent høretelefon-site
Til top Vis Munken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munken
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 24 September 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

De 4 bedste højtalere jeg har hørt har været standerhøjtalere. De har bare mere gennemsigtighed, mere overblik, og mere
perspektiv. Jeg tilskriver det, det simple delefilter og kabinet og det faktum at den dybe bas der ofte giver problemer
(ulinearitet)
mangler eller er relativt svag.

En anden grund kan være at der simpelthen er råd til en bedre højtaler, når den ikke skal være så stor.

... men uagtet alle kvaliteterne, så mangler de et eller andet, som gør at jeg med jævne mellemrum skal prøve at have en
gulvmodel   

PS: De bedste standerhøjtalere jeg har hørt er vist:
Peak Consult Incognito (hos Peak Consult)   ... med afstand den bedste.
Gamut L3
Peak Consult Inspirator (fantastisk præcision, men meget svag bund)
Redrose (et eller andet hos en forhandler)
Peak Consult Xeed MKI & MKII






__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2006
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 24 September 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

En stativhøyttaler kan lettere gjøres stivere og har heller fordeler i frekvenspektret den takler. Og den vil være betydelig billigere.

Ulempen er dypbass som på mange plater vil være viktig. Men hvilken musikk som spilles er av betydning. Det som Fidelity skrev er at en
stativhøyttaler sammen med en subwoofer kan ofte være et lykkelig valg. Du får de gode egenskapene fra en liten høyttaler, kan sette subben
slik at den integrerer godt med rommet uten å måtte flytte høyttalerne, du kan justere nivået og du vil få et system som spiller med dypere bass
en bare gulvstående.

Mange fordeler..

Ulemper? Hmm.. i et stort rom så trengs kanskje større membrandareal. Integreringen kan være vanskelig å få til og flere elementer vil gi bedre
høyde i lydbilde.

Jeg gikk fra gulvstående med bra dypbass til stativ og sub (Focal Utopia Micro/REL Stampede) og det var veldig vellykket i mitt lille rom. I deelt
ville jeg ha hatt et større rom og store høyttalere. Men store høyttalere som går helt ned med samme gode egenskaper som mine høyttalere blir
for altfor dyrt.

__________________
Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
Til top Vis Antonx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antonx
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 24 September 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
De 4 bedste højtalere jeg har hørt har været standerhøjtalere. De har bare mere gennemsigtighed, mere overblik, og mere perspektiv...


PS: De bedste standerhøjtalere jeg har hørt er vist:
Peak Consult Incognito (hos Peak Consult)   ... med afstand den bedste...

Jeg er bestemt ikke uenig med dig, dog er InCognito'en videreudviklet med Signature udgaven, og det med lidt bedre kabler, terminaler   

Når du så fortrækker Peak lyden som beskrevet her, så er det en skam du ikke kommer til arrangementet nu på lørdag.



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 446
Sendt: 24 September 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er også dybt uenig i det norske citat. Man kan efter min klare overbevisning ikke generalisere på den måde. Det afhænger primært af den enkeltes smag og kompromisser.

Prøv at forklare en teenager med hang til "death metal" er han skal sælge sine Cervin Wega og i stedet købe et par reol højtalere... dem vil han få meget mere glæde af til sine fester. Han vil med garanti lytte til dit råd - og som altid gøre, hvad du ved, er bedst for ham :-)

Mine holdning (smag) er, at hvis dit rummet er mindre end 10 kvm og budgettet er under 2000 kr (ved køb af nyt), så kommer stander/reol højtalere i betragtning, ellers vil jeg altid vælge gulvhøjtalere.

Den letteste og billigste måde at opnå dyb bas, er ved hjælp af stort højtaler volumen og dedikerede enheder. Så hvis dyb bas er lige så vigtig som diskant og mellemtone, så er gulvhøjtalere den letteste vej.

Mine forældre har reolhøjtalere til et 20-25 kvm rum - og det er det helt rigtige for dem. Smag og behag er forskellig - man kan ikke generalisere.

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl
 
Antonx
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2006
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 25 September 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Niels_arl skrev:

Jeg er også dybt uenig i det norske citat. Man kan efter min klare overbevisning ikke generalisere på den måde. Det
afhænger primært af den enkeltes smag og kompromisser.







Den letteste og billigste måde at opnå dyb bas, er ved hjælp af stort højtaler volumen og dedikerede enheder. Så hvis dyb bas er lige så vigtig
som diskant og mellemtone, så er gulvhøjtalere den letteste vej.


Mine forældre har reolhøjtalere til et 20-25 kvm rum - og det er det helt rigtige for dem. Smag og behag er forskellig - man kan ikke
generalisere.




Med sub.... Jeg kan norsk .

Den lettelse måten å få dyp bass er med sub . Og det kan spilles høyt.

__________________
Cary 303/300 - Sugden A21SE - Focal Utopia Micro BE - REL Stampede - Wireworld Super Eclipse/Solstice 5
Til top Vis Antonx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Antonx
 
Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 272
Sendt: 25 September 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Som jeg ser det:

Fordele ved reolhøjttalere:

Der er brugt færre penge på; træ, isolering, afstivning etc. og der er derfor flere penge til bedre enheder, kabling og delefilter.

De er mere WAF venlige.

De er nemmere at afkoble (hvis man f.eks bor i lejlighed).

De er nemmere at placere, da basrefleksrøret (hvis det er reflekskonstruktion) som regel sidder foran og de derfor kan stå tættere på f.eks vægge.

Det er nemmere at komme til tilslutningerne.

Bagdele ved Reolhøjttalere:

De lyder som regel bedst på standere og kommer derfor til at optage samme plads som gulvhøjttalere.

Det er som regel en 2-vejs konstruktion, hvilket (i mine ører) kan gå MEGET udover lyden, da en sangstemme oveni f.eks dyb bas bliver påvirket i en fuldtoneenhed.

Enhederne er som regel på den mindre side af 8" og virkelig dyb bas kræver at der bliver flyttet en del luft.

Resonanskammeret er begrænset, hvilket igen går ud over især dyb bas.

 

Jeg har for mit eget vedkomne løst mine problemer med; en 3-vejs reolhøjttaler med reflekskonstruktion og 6½ dedikeret basenhed - at Tannoy så har bygget fuldtoneenheden ind i midten af basenheden er bare én af grundene til at jeg elsker Tannoy :P



__________________
Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 25 September 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for gode indlæg. Når den tid kommer skal jeg selvfølgelig ud og lytte til forskellige. Og gerne se om jeg kan låne nogen med hjem.

Men det er klart når man sammenligner stander vs gulv skal det være til samme pris. Og f.eks. ikke Dynaudio Contour stander mod en Contour gulvhøjttalere.



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

nu sparker jeg lige liv i denne tråd igen, da jeg ikke umiddelbart kan finde et argument for at skifte i min situation.

Jeg har pt. et sæt Dali 400 som står med 2,20m mellemrum og min lytteposition er ca. 3m til hver. Jeg kan godt lide at lytte lidt højt en gang imellem, men for at nyde den mest muligt vinkler jeg ind og lidt op, så står bassen bedre.

Min tanke går lidt på at skifte til et par gode standerHT og et par subs. for mere kontrol over bunden. Jeg kan godt følger argumentet med gulv giver mere, men det kan også være for meget eller......? 

 

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Det kommer også an på hvor langt du vil gå, dvs hvor mange penge og tid du vil sparke i det. For hvis jeg skulle spille med
sub igen.... så skulle det være med hjørne subs. Dvs lige som ham her: http://www.nerds.dk/?page=visartikel&id=82

Det kommer også an på hvad du ønsker. Jeg har det f.eks sådan at jeg vil MÆRKE musikken helt nede i kælderen. og derfor
er små højttaler af "standard" størrelse på ca 20 x 35 x 100, helt udelukket i min verden.

Store højttalere er også lidt sværere at placere og flytte rundt på, men de giver til gengæld noget mere sjov og overlegen
power Og meget af problematikken kan omgås ved hjælp af digital filtrering

Men hvad er din musik smag. Jeg har lokket min søster til at købe et sæt Dali grand coupe til hendes marantz PM 8000 (også
mig der hjalp ) Og det spiller voldsomt fedt i en mindre stue med alt. Her mangler dog bare det aller dybeste og følelsen
af at luften flytter sig. Men til især blid og stemningsfyldt musik kan det være afsindigt lækkert. Og så er det jo at Dali, altid
kan spille lidt bingo banjo, når man blive glad og skruer lidt op

Jeg har altid set Dali som den muntre mellemklassespiller, som hverken er ekspert i det ene eller andet, men tilgengæld
fløjter lystigt i al slags vejr

Dog skal det siges at Dali altid godt har kunnet lide noget power. Og jeg ville klart give selv en mindre dali højttaler en god
100 watt'er. Eller endnu vigtigere, en ganske strømstærk forstærker.
Kan ikke huske i hvilket blad jeg læste det. Men det var et gammelt hifi magasin, hvor de testede 15 stk små forskellige
højttalere. og her var Dali den eneste som bare voksede med opgaven, når der blev spændt større og større forstærker
foran. Og det har vist noget at gøre med at de trækker en del strøm for at folde sig rigtigt ud.

Jeg er dog gået den aktive vej med en forstærker per enhed og digital delfiltrering, så jeg har flyttet mig langt væk fra de
passive højttalere. Men der er sikkert mange andre som har indspark. Og det allervigitigste er jo at DU er tilfreds med dit
anlæg, det er nemlig hovedsageligt DIG som skal lytte på det    

Og forresten.... hvis du sammenligner en standerhøjttaler og en mindre gulvmodel som din.... så fylder de jo stort set det
samme (gulvareal).... og så ville jeg da vælge gulvmodellen, med lidt mere power
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

 

Med subs vil jeg lettere have kontrol over hvor meget osv. end en HT der skal have mad for at levere. Problemet er mere at på så lille et areal, kan det være federe med en HT der så at sige knalder ud end en HT der gaber. Hvis jeg måtte for konen havde jeg fløjet det hele...

Men nu er det jo ikke et PA jeg skal have op og kører. Jeg hører ALT bare det er godt, så det skal klare Slipknot og Wagner. Penge er ikke spørgsmålet, og mærke er ligegyldigt, og watt tilpasser jeg.

Hele diskussionen stander kontra gulv finder jeg flad. Teoretisk kan man drage mange konklussioner, men der er langt flere aspekter der umuliggør hvad der er bedst osv.

 

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Ja det må jeg vel egentligt give dig ret i

Jeg lytter også til alt muligt, og får tit udvidet mine grænser for hvad der er god musik. Jeg lytter så også på DIY, så allerede
her er jeg hoppet af standard vognen.

ok... hvis penge ikke er et problem.... så kan du jo f.eks gøre som ham her. Aktiv deling med en forstærker per enhed. "
elegante standere og en sub... og det hele styres via et digitalt filter, hvor der trinløst kan justeres efter egne præferencer:

http://groundsound.com/GalleryMeil.php

Her har du muligheden for at tilpasse lyden, som du ønsker. Det virker ihvertfald afsindigt godt her hos mig

Ja, du skrev selv at du har pengene... og så kan vi da lige så godt kigge på noget som skaber nogle muligheder
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Den kæmpe store fordel ved Sub/stander kombinationen er jo at du kan risikere at du har et rum der er rigtigt problematisk
i bassen, så den lyder helt forfærdeligt når højttalerne står hvor de skal i forhold til din lytte position. Her kan du så bare
flytte bassen så den står bedre i rummet, mens selve lydbilledet bliver på sin plads.

Jeg havde selv CV da jeg var yngre, men det var så i forbindelse med mikro disko, som aldrig blev større end et par CLSC
15 kunne klare det. De var så også mine normale højttalere, og må sige at der var bund nok på værelset. Jeg blev dog
ældre og er nu skiftet til Focus 110A. Man kan jo roligt sige at der er en verden til forskel på de to højttalere, men den
største forskel på de to er nok, at CVerne havde dynamikken på plads ingen tvivl om det, men haltede på alle andre
områder. Focuserne dør ret hurtigt under de 33Hz, til gengæld giver de så meget på alle andre punkter at det for mit
vedkommende ikke gør noget at de sidste mangler i bunden.

Som jeg ser det kommer sagen meget an på hvilken side man er til. Er det en klar guitar med en ren fyldig detaljeret vokal
der det der skal til for at man falder bag over, så er man måske bedst tjent med en stander højttaler af en bedre serie, som
levere mere i det område den slags musik kræver. Er det der i mod den dynamiske detaljeret bas man får efter, så kommer
man nok til at mangle noget, og derfor kan det være bedre at vælge en lidt lavere serie højttaler, til gengæld for at få en
større model i den serie.

Jeg må dog sige at jeg er lidt uenig med niels_arl, med at gulvhøjttalere til hver en tid slår en stander, hvis rummet er mere
end 10 kvm og budgettet er over 2000kr. Alle har sin egen mening, men jeg har hørt flere eksempler hvor stander højttalere
har spillet røven ud af bukserne på en prissvarende gulvhøjttaler, hvis vi taler modeller i den billigere ende, uden at snakke
discount/noname højttalere.

Men der som altid kun en vej frem, og det er at låne med hjem og lytte.

Med hensyn til Passiv Vs Aktiv lyd, så kan jeg ikke se mig selv gå tilbage til passive højttalere inden for den nærmeste
fremtid, hvis prisen ikke er noget problem, så kan jeg kun se fordele ved aktive systemer, om det så er stander,
stander/sub eller gulvmodeller.

NEHusker hvis du gerne vil flyve dine højttalere så tag et kig på det sæt her: http://www.everything-but-the-
box.com/Venus/Venus-Galery.html og http://www.everything-but-the-
box.com/Sputnik/Sputnik.html du kan oven i købet lave linearray af Venus, det kunne
man i hvert fald med den gamle udgave.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 20 Januar 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

hej

jeg lånede et par dynaudio 1.4 over længere tid for et stykke tid siden, i starten lød de rigtig godt men når har lyttede på dem igennem længere tid synes jeg de bare lød ens uanset hva jeg spillede, ens på den måde at man aldrig blev overraskes uanset hvilken plade jeg sat på... det havde jeg aldrig hørt før hørt på mit grej... en fin højtaler hvis man bare vil synke ned i sofaen og flade totalt ud ikke lige mig... vil gerne overraskes... når det er sagt er det en fin bas og rolig diskant den har

nej jeg vil vælge en gulv højtaler for EKS en dynaudio 220 der sker der meget mere med samme fine bas og diskant.. bare lidt mere af det hele.......

det er ihvertfald hva jeg har oplevet,, også tager den ikke mere gulv plads end en stander ht

 

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 21 Januar 2011 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er live lydtekniker til daglig, og Line Array (curvier array) ala PA til hjemmebrug er jeg ikke interesseret i. Min tanke handler mere om at finde
den bedste løsning til det givne rum og lytter.
Jeg kan godt finde ud af at placere en ht korrekt i rummet. Men i en gulv model kan det blive et kompromis da enhederne er placeret for dig,
ganske vist korrekt i forhold til hinanden, men ikke nødvendigvis for rummet.
Selvfølgelig kan fabrikanterne ikke custom producere hver gang konen flytter sofaen. Men i mit tilfælde, netop til min stue tror jeg, at jeg kan lave
en sat/sub løsning der gør det bedre end gulv. Jeg vil sikkert nørde helt ud med EAW Smart Live og elektronisk delefilter.
Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes