Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 14:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Emotiva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jala
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 26 November 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

tænkte nu også mere på mængderabat hos dem :)
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 26 November 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
Delaney skrev:

Jeg har fulgt meget med i Emotivas produkter over det sidste stykke tid, og har også købt en processor (LMC-1) fra dem. Jeg regner med at jeg også skal have en effektforstærker, men det bliver nok en RPA-2. Til dem der betvivler Emotivas kvalitet, vil jeg foreslå at man læser anmeldelser af produkterne, såsom XPA-2. Bedre endnu kan man læse de mange brugeres meninger på deres forum. Her bliver produkterne favorabelt sammenlignet med nogle af de helt store drenge.Edit: Jeg ved ikke om der er andre end mig i DK, der rent faktisk ejer noget Emo gear, men denne tråd kunne være et godt sted at samles om det.


Hej

Tillykke med den :)

Men kan det passe du bruget optisk fra din ps3? Jeg var lige inde og tjekke din bio.

Jeg har prøvet at bruge optisk fra min ps3 til en dac og det var ikke særlig godt i forhold til en billig cdafspiller som drev.

Idén med UMC-1 er vel at det er en billig pre som kan tage de nye formater. Og det udnytter du jo heller ikke når du bruger optisk.

Har du haft det sat sammen med hdmi og var det bedre?



Hej

Tak skal du have. Ja jeg bruger optisk overførsel til min LMC-1. UMC-1 er ganske rigtigt en processor med alt hvad man kunne ønske sig at HDMI og lydformater, men det er forgængeren LMC-1 jeg har, og den har ingen af delene.

Jeg synes ikke jeg er utilfreds med en PS3 som drev, så det overrasker mig lidt hvad du siger.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 522
Sendt: 26 November 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:

Langendorf skrev:
Delaney skrev:

Jeg har fulgt meget med i Emotivas produkter over det sidste stykke tid, og har også købt en processor (LMC-1) fra dem. Jeg regner med at jeg også skal have en effektforstærker, men det bliver nok en RPA-2. Til dem der betvivler Emotivas kvalitet, vil jeg foreslå at man læser anmeldelser af produkterne, såsom XPA-2. Bedre endnu kan man læse de mange brugeres meninger på deres forum. Her bliver produkterne favorabelt sammenlignet med nogle af de helt store drenge.Edit: Jeg ved ikke om der er andre end mig i DK, der rent faktisk ejer noget Emo gear, men denne tråd kunne være et godt sted at samles om det.


Hej

Tillykke med den :)

Men kan det passe du bruget optisk fra din ps3? Jeg var lige inde og tjekke din bio.

Jeg har prøvet at bruge optisk fra min ps3 til en dac og det var ikke særlig godt i forhold til en billig cdafspiller som drev.

Idén med UMC-1 er vel at det er en billig pre som kan tage de nye formater. Og det udnytter du jo heller ikke når du bruger optisk.

Har du haft det sat sammen med hdmi og var det bedre?

HejTak skal du have. Ja jeg bruger optisk overførsel til min LMC-1. UMC-1 er ganske rigtigt en processor med alt hvad man kunne ønske sig at HDMI og lydformater, men det er forgængeren LMC-1 jeg har, og den har ingen af delene.Jeg synes ikke jeg er utilfreds med en PS3 som drev, så det overrasker mig lidt hvad du siger.


Det kan mulig hvis være pga. ps3 kun har optisk ud. Men jeg synes ikke den er særlig god til musik. Jeg var faktisk lidt overrasket da jeg ikke troede drevet havde så stor en betydning.

Jeg havde ikke lagt mærke til at det var den gamle model.

Men så forstår jeg ikke helt valget.

Der er jo kommet en del surroundforforstærkere til salg efter de nye formater er kommet. Der er lexicon, parasound og andet godt til salg. Hvorfor valge du emotive?
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 26 November 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Stephan.Brandt skrev:
Jeg lover jeg lover... glæder mig bare til at høre den men jeg holder jer opdateret..


Så skal vi jo alle sammen forbi og se hvor fin den er
Den ser solidt opbygget ud på billederne. Hvis den lyder godt er det virkelig et hit til den pris.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 26 November 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Jacob V skrev:

Emotiva bliver ofte sammenlignet med Rotel, men til væsentlig lavere pris.
Den omtalte 5 kanals effektforstærker er ganske habilt bygget, så det kunne meget vel tænkes at den lyder rigtig godt.
Dog koster det en hel del i fragt at få den til Danmark, et bud vil være 150 dollars, muligvis mere.

Jeg er selv temmelig lun på deres kommende surround processor, som ser ganske lovende ud.
Den hedder UMC-1, kommer til at koste 700 dollars og den vejer jo ikke det store i sammenligning med en effektforstærker, så den er sansynligvis noget billigere i fragt.
Her er et link til info omkring den:

http://www.emotiva.com/news.html

Den står et stykke nede på siden.

Omega Audio:
Hvis du tager i betragtning at den "normale" hifi kæde i DK går på importør og forhandler, så burde prisen vel ligge på ca. 15.000kr for sådan en forstærker, og så er der pludselig sammenligningsgrund med en længere række anerkendte mærker, og ifølge anmelderne gør Emotiva det rigtig godt i det selskab, så helt dårligt tror jeg bestemt ikke det er.

MVH
Jacob V.

Synes også de ser fede ud.

15000kr ville de nok ikke ligge på, men man skal også lige huske der skal gives 2 års garanti på dem.

Det var jo ikke sjvot at skulle sende dem frem og tilbage.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
jala
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 26 November 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
Hvorfor valge du emotive?


fordi emotiva er high end kvalitet for lave penge og designet er lige til at komme i bukserne over !
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 26 November 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

jala skrev:
Langendorf skrev:
Hvorfor valge du emotive?


fordi emotiva er high end kvalitet for lave penge og designet er lige til at komme i bukserne over !


Hehe. Lige præcis. Skulle jeg have valgt en processor fra eksempelvis Lexicon, skulle jeg nok have sluppet 4-5 gange så meget, og det er jeg trods alt ikke interesseret i.

Og husk at god SD-lyd er bedre end dårlig HD-lyd.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 26 November 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Delaney - Nu hvor du har Emotiva i forvejen, kunne du måske gå lidt i detaljer omkring opbygningen? Lyden er jo noget man bliver nødt til selv at opleve og bedømme, da alle har forskellig opfattelse af hvad der lyder godt. Men hvordan er produktkvaliteten?
Der er jo mange dele der ser ud til at være lavet i lækre materialer som aluminium, men det er man jo blevet snydt af før. Hvad med F.eks. knapper og volumekontrol? Er det noget rasselværk eller lækker kvalitet som på væsentlig dyrer produkter?


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
jala
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 02 December 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

er vi færdige med at savle over emotiva herinde ? :)
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 02 December 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da fortælle at jeg i øjeblikket savler over en UPA-2.

Det er en 2-kanals udgave af den større UPA-7. Og den er samme størrelse som min LMC-1, dog lidt dybere. Den kommer til at koste 2600,- leveret til DK, og den kommer til salg om ca. 2 uger. Hvad savler du over?


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 02 December 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Næ, har brugt de sidste par dage på at tørre savl op fra gulvet, men gav op til sidst...

XPA-2 *savle savle*
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
jala
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 02 December 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

damn den er godt nok billig :O

desværre for mig vil konen ikke have "alle de der lyd bokse" til at stå inde i stuen så jeg skal som minimum købe 5 kanaler :)

men for helved hvor er det godt nok en fed forstærker til prisen
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 02 December 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Mega. Gid man havde råd
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 02 December 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Jeg er 99% sikker på at jeg snupper en UPA-2. Den kommer til at være så flot i mit setup. Og jeg har også læst at en LPA-1 (som den jo er baseret på) passer fremragende til mine Klipsch højttalere.

Min dejlige kæreste giver mig lov til at gøre hvad jeg vil, sålænge der er råd til fælles udgifter. Som hun siger, så vil hun jo ikke begrænse mig. Tilgengæld forsøger jeg ikke at begrænse antallet af sko i vores walk-in closet.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
jala
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 02 December 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

delaney - flytter du ikke snart til jylland så jeg kan høre det emotiva grej du får samlet sammen :)
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 04 December 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

jala skrev:
delaney - flytter du ikke snart til jylland så jeg kan høre det emotiva grej du får samlet sammen :)


Indtil videre er det jo kun blevet til en processor. Men jeg monitorerer Emotivas hjemmeside og forum for hvornår der er mulighed for at bestille en UPA-2. De siger at den er på vandet nu, så den burde være på lager om ca. to uger. Jeg regner med at få en pose løn om en uge, og så indgiver jeg en bestilling på en UPA-2.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 04 December 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
Delaney - Nu hvor du har Emotiva i forvejen, kunne du måske gå lidt i detaljer omkring opbygningen? Lyden er jo noget man bliver nødt til selv at opleve og bedømme, da alle har forskellig opfattelse af hvad der lyder godt. Men hvordan er produktkvaliteten?
Der er jo mange dele der ser ud til at være lavet i lækre materialer som aluminium, men det er man jo blevet snydt af før. Hvad med F.eks. knapper og volumekontrol? Er det noget rasselværk eller lækker kvalitet som på væsentlig dyrer produkter?


Vil du ikke snakke mere med mig?


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 04 December 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
Predator skrev:
Delaney - Nu hvor du har Emotiva i forvejen, kunne du måske gå lidt i detaljer omkring opbygningen? Lyden er jo noget man bliver nødt til selv at opleve og bedømme, da alle har forskellig opfattelse af hvad der lyder godt. Men hvordan er produktkvaliteten?
Der er jo mange dele der ser ud til at være lavet i lækre materialer som aluminium, men det er man jo blevet snydt af før. Hvad med F.eks. knapper og volumekontrol? Er det noget rasselværk eller lækker kvalitet som på væsentlig dyrer produkter?


Vil du ikke snakke mere med mig?


Hov Henrik. Den havde jeg overset. Men du spørger til kvaliteten. Hele kabinettet er lavet af aluminium, og samlekvaliteten er rigtig god. De to drejeknapper der er på forsiden er vist lavet af plast, men funktionaliteten er i top. Jeg har fulgt meget med på Emotivas forum, og jeg tror aldrig jeg har læst nogen beklage sig over noget udstyr, der er gået fysisk i stykker.

Dog tror jeg ikke der er noget plastisk tilbage når UMC-1 kommer. Så vidt jeg har forstået er både knapper og drejeknapper lavet af aluminium.

Alt i alt vil jeg sige at min LMC-1 er en fornøjelse at betjene.

Mvh Morten


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 09 December 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

@ Stephan.Brandt: Hvordan står det til? Har du fået Udyret hjem? Vi er mange der venter i spænding husker du nok.

I mellemtiden kan jeg informere om at der er kommet en infoside op om den lille ny UPA-2:

http://emotiva.com/upa2.shtm

Sådan én glæder jeg mig til at få fingre i.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
jala
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 09 December 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

ah jeg ved nu ikke helt med den upa-2 så hellere betale lidt ekstra og kommer op i xpa serien :)

man skulle købe 14 xpa-1 til sit 7,1 surround og så bi-ampe hele vejen rundt ;)
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala
 

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes