Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 23:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Delaneys kælderbio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Det ser jo meget okay ud. hvad synes du om viennaerne i forhold til klipch?

Tjek evt de her møbler ud: (synes selv at JRS120-N modellen er overdrevet lækker - koster ca 4K i KT radio på Vesterbrogade i Kbh)

http://www.just-racks.com/JUST-RACKS/JRS-Uebersicht.html

Mvh. Henrik

 



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Eller måske et rack i samme farve som højttalerne? . Selvfølgelig er sort det praktisk bedste såfremt du engang skal
skifte viennaerne, så passer sort til alting . Men det kunne ski være flot med et rack der matcher højttalerne i det setup
der (IMO!)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Ser fedt ud! flot setup, spiller garanteret super godt.

Hvor køber du emotiva henne i grunden?



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres kommentarer. Jeg tror dog jeg vil have mig et sort rack. Det skal være noget simpelt. Ca 150 bredt, 50 højt og 50 dybt.

Claus_DK skrev:

Ser fedt ud! flot setup, spiller garanteret super godt.

Hvor køber du emotiva henne i grunden?



Takker Claus_DK. Jeg lover dig at det spiller super godt. Emotiva sælger deres produkter via nettet, men lave priser til følge. Er du interesseret i noget? Du kan bare spørge hvis der er noget. Jeg har sat mig ganske godt ind i det.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Faldt over nogle positive kommentarer ovre på avsforum, og deres priser er jo rigtig tiltrækkende.

Har selv en Primare A30.5 5 x 120 watt effekt som er spændt for min pioneer reciever. Eftersom jeg kører 7.1 (kommende 7.2) så mangler jeg for så vidt p.t. 2 kanaler effekt.

Vil dog gerne have en "ren" stereokæde, så derfor overvejer jeg en ren stereofors med line in som så kan bruges som effekt i surround sammenhæng.

Bestiller man bare direkte over nettet? told moms?



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Claus_DK skrev:

Faldt over nogle positive kommentarer ovre på avsforum, og deres priser er jo rigtig tiltrækkende.

Har selv en Primare A30.5 5 x 120 watt effekt som er spændt for min pioneer reciever. Eftersom jeg kører 7.1 (kommende 7.2) så mangler jeg for så vidt p.t. 2 kanaler effekt.

Vil dog gerne have en "ren" stereokæde, så derfor overvejer jeg en ren stereofors med line in som så kan bruges som effekt i surround sammenhæng.

Bestiller man bare direkte over nettet? told moms?



Man bestiller det på nettet, og der er ingen problemer med EU strøm. Vi er en tre stykker, der har købt Emo grej, og vi har alle brugt ShopUSA.com til at fragte det. Det er absolut det billigste.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
ning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 534
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Hvis det er noget i denne stil du søger så send mig evt en pm

Det er en Aavik av3. målene er 155 x 59 og der er 22 cm mellem hylderne.

Obs!! jeg har 3 hylder til den. Nyprisen var 5995 kr



__________________
mvh Ning
Til top Vis ning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ning
 
Stephan.Brandt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hej Delaney

Håber stadig du er glad for din upa-2.. Jeg så at du skrev at den var lidt tynd i toppen, men bare vent til den har fået nogle timer på bagen, så kommer toppen med og bunden bliver endnu bedre  Jeg er så glad for min XPA-2 den sparker røv på næsten alt hvad jeg har hørt indtil videre(altså til prisen man kan jo godt få bedre forstærkerer) Men glæder mig til at se den nye processor
UMC-1, kunne være man skulle skifte til ren emo-gear. Jeg har lige et spørgsmål kan din upa brokobles? Ovevejer nemlig en til min center

__________________
Naim unitiqute 2
Emotiva XPA-2
Til top Vis Stephan.Brandt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stephan.Brandt
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

ning skrev:

Hvis det er noget i denne stil du søger så send mig evt en pm

Det er en Aavik av3. målene er 155 x 59 og der er 22 cm mellem hylderne.

Obs!! jeg har 3 hylder til den. Nyprisen var 5995 kr



Den ser fin ud. Men den er nok også uden for mit budget. Jeg har kig på denne model



De går for omkring 300 brugt. Så sådan en skal jeg have fingre i tror jeg. Jeg har tjekket målene. En RPA-2 kan lige præcis passe ind.



__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Stephan.Brandt skrev:
Hej Delaney

Håber stadig du er glad for din upa-2.. Jeg så at du skrev at den var lidt tynd i toppen, men bare vent til den har fået nogle timer på bagen, så kommer toppen med og bunden bliver endnu bedre  Jeg er så glad for min XPA-2 den sparker røv på næsten alt hvad jeg har hørt indtil videre(altså til prisen man kan jo godt få bedre forstærkerer) Men glæder mig til at se den nye processor
UMC-1, kunne være man skulle skifte til ren emo-gear. Jeg har lige et spørgsmål kan din upa brokobles? Ovevejer nemlig en til min center


Hej Stephan. Jeg er meget glad for den. Jeg forventede at den ville åbne op, og ganske rigtigt. Den spiller fremragende nu. Men jeg må have mere Emotiva . Den kan ikke brokobles til en monoblok. Emotiva har snakket om noget med en lille monoblok, men det varer nok noget (meget) endnu.

Opfører din sig pænere end den gjorde i sammenligningen med S200'en? Spiller du stadig på de samme højttalere?

Jeg venter også i spænding på UMC-1. Nu må det efterhånden være tæt på.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Den ser fin ud. Men den er nok også uden for mit budget. Jeg har kig på denne model



De går for omkring 300 brugt. Så sådan en skal jeg have fingre i tror jeg. Jeg har tjekket målene. En RPA-2 kan lige præcis passe ind.

Hehe sådan en har jeg også.. de koster 500 ny , hvis det er den jeg tror det er fra Jysk ..??



__________________
Mvh
Stephen
Til top Vis NoNameDesigndk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NoNameDesigndk
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Den er fin synes du ikke. Jeg har lige tjekket på Jysk.dk. De står til 800 nu. Nu hvor jeg har dig, kan du måske svare mig på et par spørgsmål:

- Det ligner at de nederste benstumper er lidt længere end de andre. Kan man samle den anderledes, så man har korte ben nederst, og derved får en højere åbning på en af hylderne?

- Hvor dybe ting kan stå på hylderne? Møblet er 50cm, men der går vel en del fra til de der rør.

- Kan man køre kabler i rørene?

- Hvor meget vægt, vil du tro at det kan bære?


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

hmm de 500 er forresten også "kun" når de har den på tilbud, hvilket jeg sys de har ret ofte.. Jeg tror den var på tilbud ugen før jeg købte min, kostede 699 da jeg købte den, og ugen efter kostede den 500 igen :S

Ja de nederste benstumper er længere end de andre, og så vidt jeg husker kan du ikke ændre på positionen af disse.. så skal der vist en lidt større operation til.. jeg kan dog ikke huske det..

hmm med hensyn til dybde osv at ting, skal jeg først lige hjem og måle..

Nej kabler kan ikke føres i rørene :S lidt irriterende .. (tjek min hjemmebio, så kan du se det)

Hmm altså mit 42" plasma (omkring 35-40kg) har stået på øverste hylde i nogle måneder uden der skete noget.. skal så siges at jeg prøvede at stille den så langt tilbage som muligt uden at den gik ud over kanten, så den egentlig hvilte mest på de bagerste ben, men som sagt, den er ikk gået i stykker endnu..

På de andre hylder har jeg kun haft en ps3, dvd'er og på et tidspunkt også en ret let effektforstærker, men disse hylder burde også kunne holde til noget.. ;)

hmm en mindre detalje, bordet skal støves af en gang i ugen MINDST, hvis du vil blive ved med at have et sort bord.. det suger støv som jeg ved ikk hvad :S men sådan er det vel altid med glasbord



__________________
Mvh
Stephen
Til top Vis NoNameDesigndk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NoNameDesigndk
 
NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

hvor er det en RPA-2 kan passe ind i tv møblet?

vil du have flere mål når jeg nu er i gang ??



__________________
Mvh
Stephen
Til top Vis NoNameDesigndk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NoNameDesigndk
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

NoNameDesigndk skrev:

hmm de 500 er forresten også "kun" når de har den på tilbud, hvilket jeg sys de har ret ofte.. Jeg tror den var på tilbud ugen før jeg købte min, kostede 699 da jeg købte den, og ugen efter kostede den 500 igen :S

Ja de nederste benstumper er længere end de andre, og så vidt jeg husker kan du ikke ændre på positionen af disse.. så skal der vist en lidt større operation til.. jeg kan dog ikke huske det..

hmm med hensyn til dybde osv at ting, skal jeg først lige hjem og måle..

Nej kabler kan ikke føres i rørene :S lidt irriterende .. (tjek min hjemmebio, så kan du se det)

Hmm altså mit 42" plasma (omkring 35-40kg) har stået på øverste hylde i nogle måneder uden der skete noget.. skal så siges at jeg prøvede at stille den så langt tilbage som muligt uden at den gik ud over kanten, så den egentlig hvilte mest på de bagerste ben, men som sagt, den er ikk gået i stykker endnu..

På de andre hylder har jeg kun haft en ps3, dvd'er og på et tidspunkt også en ret let effektforstærker, men disse hylder burde også kunne holde til noget.. ;)

hmm en mindre detalje, bordet skal støves af en gang i ugen MINDST, hvis du vil blive ved med at have et sort bord.. det suger støv som jeg ved ikk hvad :S men sådan er det vel altid med glasbord



Tak for dine svar. Det er pænt af dig.

Det kan være at jeg skal holde øje med Jysk.dk. De sætter det nok ned igen så. Det er jo lidt nemmere end at købe brugt.

En RPA-2 har disse mål: dybde = 41,8 cm og højde = 15,3 cm. Vil den kunne stå der?

Hvis det bliver til et Daniel bord, skal der nok stå en RPA-2 på ca. 24 kg og en UPA-2 på ca. 13 kg på nederste hylde. Det kan måske lige holde så.

Man har jo alligevel kluden fremme for at tørre sin PS3 af. Så kan man ligeså godt tage bordet også. Men tak for advarslen.


__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Så lidt

Hmm jeg ved ikk lige hvor tit de har den på udsalg her for tiden, har ikk set den her for nylig, men ja, prøv du at holde øje med deres hjemmeside

Jeg tjekker lige når jeg en gang kommer hjem igen.. hmm jo det burde det da kunne holde til, men som sagt, har ikk rigtigt haft så tunge ting stående på de andre hylder..

hehe ja det er selvfølgelig rigtigt.. hmm nogle gang får jeg ikk lige støvet af, så det ender med bordet er helt gråt , og at man kan tegne på det



__________________
Mvh
Stephen
Til top Vis NoNameDesigndk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NoNameDesigndk
 
NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
En RPA-2 har disse mål: dybde = 41,8 cm og højde = 15,3 cm. Vil den kunne stå der?

Hvis det bliver til et Daniel bord, skal der nok stå en RPA-2 på ca. 24 kg og en UPA-2 på ca. 13 kg på nederste hylde. Det kan måske lige holde så.


Ja så har jeg fået taget lidt mål, må indrømme, havde egentlig glemt det igen, for der er sket ret meget siden jeg kom hjem både godt og mindre godt..

nå men, ja, de nederste ben er længere
- der er ca. 18,5cm fra gulv til underkanten af nederste hylde.
- mellem hylderne er der 15,4-15,5cm (bliver ret klemt med din RPA-2'er)
- bredden mellem de foreste ben er ca. 87,5cm +/- 0,5cm
- fra yderkanten af "hylderne" til de bagerste ben er der lige omkring 40,5cm
- mellem foreste ben og bagerste ben er der ca. 24,5cm (øjemål) (altså det er den afstand der er mellem foreste og bagerste når man ser dem lige forfra.. hvis du kan følge mig ? altså ikk i dybden men "bredden")

hmm som du kan se er det vist ikk det helt ideele tv bord til hifi udstyr af den dyre (/store) klasse..

hvis der er andre mål du gerne ville have, eller andet i det hele taget, så sig endelig til


__________________
Mvh
Stephen
Til top Vis NoNameDesigndk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NoNameDesigndk
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

NoNameDesigndk skrev:


Ja så har jeg fået taget lidt mål, må indrømme, havde egentlig glemt det igen, for der er sket ret meget siden jeg kom hjem både godt og mindre godt..

Det lyder ikke godt. Jeg håber da at alt er okay.

nå men, ja, de nederste ben er længere
- der er ca. 18,5cm fra gulv til underkanten af nederste hylde.
- mellem hylderne er der 15,4-15,5cm (bliver ret klemt med din RPA-2'er)
- bredden mellem de foreste ben er ca. 87,5cm +/- 0,5cm
- fra yderkanten af "hylderne" til de bagerste ben er der lige omkring 40,5cm
- mellem foreste ben og bagerste ben er der ca. 24,5cm (øjemål) (altså det er den afstand der er mellem foreste og bagerste når man ser dem lige forfra.. hvis du kan følge mig ? altså ikk i dybden men "bredden")

hmm som du kan se er det vist ikk det helt ideele tv bord til hifi udstyr af den dyre (/store) klasse..

hvis der er andre mål du gerne ville have, eller andet i det hele taget, så sig endelig til


Mange tak for din indsats. Det lyder som om at det bliver for knebent både i dybden og højden. Øv. Jeg må måske hellere kigge på noget andet.

Andre skal være velkomne til at byde ind.



__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at lave en skitse af det rack jeg er ude efter. Den nederste hylde skal kunne bære minimum 65 kg (det bliver nok nødvendigt med et ben i midten også så). Dybden skal være være så stor at enheder der er 480 mm fra front til terminaler kan være der. Der skal også være plads til kabler. Er der nogen der har et bud? Skal jeg selv igang med noget snedkeri?




__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 404
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hvad med sådan en her fra IKEA: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20105341

Den ligner temmelig meget den, du har illustreret ovenfor - den er dog kun 149 cm, men meget robust.


__________________
Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura
 

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes