Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 20:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: TouchDiva ser spændende ud (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:

Ham der "har" touchdiva, har lige været i tv, liebhaverne. Rendte rundt med Jan Fog.


Så lidt penge har han da fået omsat, med mindre han har andet arbejde ved siden....



Som du måske kunne se, så var det optaget for lang tid siden og produktet er endnu ikke lanceret.

Læs her om lidt af de økonomiske problemer der har været/måske stadigvæk er.

__________________
Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 985
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
”Vi streamer i WMA (Windows Media Audio) og i mp3, så hi-fi entusiasten med et anlæg til 100.000 kroner, vil nok bevare sit anlæg." - står der i en af pressemeddelserne. 


Betyder det, at fra alle de selskaber, som TouchDiva har lavet aftaler med at kunne downloade fra, er det muligt at download ikke-komprimerede filer? I så fald er jeg imponeret. Så er det ligegyldigt med dens indbyggede kold-power forstærker - jeg sætter den til en DAC, og lytter derfra. Har jeg ikke forstået det hele?



__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 477
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Sjoenne skrev:
”Vi streamer i WMA (Windows Media Audio) og i mp3, så hi-fi entusiasten med et
anlæg til 100.000 kroner, vil nok bevare sit anlæg."
- står der i en af pressemeddelserne. 



Betyder det, at fra alle de selskaber, som TouchDiva har lavet aftaler med at kunne downloade fra, er det muligt at
download ikke-komprimerede filer? I så fald er jeg imponeret. Så er det ligegyldigt med dens indbyggede kold-power
forstærker - jeg sætter den til en DAC, og lytter derfra. Har jeg ikke forstået det hele?



Desværre, der er ikke digital udgang. Kun et analog sæt også "koldt vands hanerne"

__________________
Mvh

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Sjoenne skrev:
”Vi streamer i WMA (Windows Media Audio) og i mp3, så hi-fi entusiasten med et anlæg til 100.000 kroner, vil nok bevare sit anlæg." - står der i en af pressemeddelserne. 



Betyder det, at fra alle de selskaber, som TouchDiva har lavet aftaler med at kunne downloade fra, er det muligt at download ikke-komprimerede filer? I så fald er jeg imponeret. Så er det ligegyldigt med dens indbyggede kold-power forstærker - jeg sætter den til en DAC, og lytter derfra. Har jeg ikke forstået det hele?



Omvendt - de serverer komprimeret musik for dig.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Sjoenne skrev:
”Vi streamer i WMA (Windows Media Audio) og i mp3, så hi-fi entusiasten med et anlæg til 100.000 kroner, vil nok bevare sit anlæg." - står der i en af pressemeddelserne. 



Betyder det, at fra alle de selskaber, som TouchDiva har lavet aftaler med at kunne downloade fra, er det muligt at download ikke-komprimerede filer? I så fald er jeg imponeret. Så er det ligegyldigt med dens indbyggede kold-power forstærker - jeg sætter den til en DAC, og lytter
derfra. Har jeg ikke forstået det hele?



Det betyder at dem med dyre anlæg skal beholde deres anlæg i stedet for at investere i Touch Diva.

__________________
Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 985
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
KBAndersen skrev:

Ham der "har" touchdiva, har lige været i tv, liebhaverne. Rendte rundt med Jan Fog.


Så lidt penge har han da fået omsat, med mindre han har andet arbejde ved siden....



Som du måske kunne se, så var det optaget for lang tid siden og produktet er endnu ikke lanceret.

Læs her om lidt af de økonomiske problemer der har været/måske stadigvæk er.

Ja det er ærgerligt har er med i den udsendelse, og jeg undres lidt over hans medvirken. Dem der er reelle købere til sådan en ville HAR allerede skaffet REDE penge, ikke lånemulighed, men kontant på konti, og dertil er han udfra artiklen fra Børsen vist ikke nået endnu. Men det kunne være flot, at projektet TouchDiva kunne blive meget succesfyldt. Ligesom andre danske projekter, hvor perspektiverne for fremtiden forhåbentlig viser sig at være langt mere end bare lige bæredygtige.



__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 985
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
hifiigen skrev:

Sjoenne skrev:
”Vi streamer i WMA (Windows Media Audio) og i mp3, så hi-fi entusiasten med et anlæg til 100.000 kroner, vil nok bevare sit anlæg." - står der i en af pressemeddelserne. 



Betyder det, at fra alle de selskaber, som TouchDiva har lavet aftaler med at kunne downloade fra, er det muligt at download ikke-komprimerede filer? I så fald er jeg imponeret. Så er det ligegyldigt med dens indbyggede kold-power forstærker - jeg sætter den til en DAC, og lytter
derfra. Har jeg ikke forstået det hele?



Det betyder at dem med dyre anlæg skal beholde deres anlæg i stedet for at investere i Touch Diva.

Arh - betyder det mon så, at Touch Diva anser hifienthusiaster med 100.000,- anlæg for trods alt ikke at have dyre anlæg - de er bkun enthusiaster. Dyre anlæg er altså over 100.000,- (hvilket der jo også er en del anlæg der er) Jeg begynder at fornemme størrelsen på Touch Diva's armbevægelser.



__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 815
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
lunddal skrev:
KBAndersen skrev:

Ham der "har" touchdiva, har lige været i tv, liebhaverne. Rendte rundt med Jan Fog.


Så lidt penge har han da fået omsat, med mindre han har andet arbejde ved siden....


Som du måske kunne se, så var det optaget for lang tid siden og produktet er endnu ikke lanceret. Læs her om
lidt af de økonomiske problemer der har været/måske stadigvæk er.


Ja det er ærgerligt har er med i den udsendelse, og jeg undres lidt over hans medvirken. Dem der er reelle købere til sådan en ville HAR allerede skaffet REDE penge, ikke lånemulighed, men kontant på konti, og dertil er han udfra artiklen fra Børsen vist
ikke nået endnu. Men det kunne være flot, at projektet TouchDiva kunne blive meget succesfyldt. Ligesom andre danske projekter, hvor perspektiverne for fremtiden forhåbentlig viser sig at være langt mere end bare lige bæredygtige.



Nu er det jo muligt at han kan have penge med fra sine andre foretagender (bestyrelsesposter og direktør for et investeringsselskab)

__________________
Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal
 
JensHP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

JensHP skrev:
Hej

playlister kan laves på www.mytouchdiva.dk

se iøvrigt min seneste email til Touch Diva, indeholdende diverse klagepunkter over min TouchDiva som jeg fik for en uge siden:

< http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 11">< name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5Clsjq%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cm sohtml1%5C03%5Cclip_filelist.xml" target="_blank">< style>

Hej TD

Så kom den endeligt. TD som jeg havde ventet på siden Oktober da jeg bestilte den. Jeg havde store forventninger men er desværre blevet skuffet. Se hvorfor nedenfor:

1: når jeg laver playliste på nettet oplever jeg ofte at nummeret findes – men at der ikke er adgang til det!?

2. Mange numre jeg ville forvente fandtes, findes ikke. Hvor blev U2, Sting, … af??

3. Utroligt tit opleve jeg at playliste numre (eller andre numre) jeg tidligere har afspillet pludseligt ikke kan afspilles. Fejl GStreamer….

4. Ovennævnte fejl kunne måske skyldes manglende netværks opkobling,- dog er det ikke muligt at se om der er netværks forbindelse og desuden har jeg oplevet at slukke og starte TD, sikre opkobling til nettet – men fortsat få fejl Gstreamer….

5. Touch skærmen og slet ikke følsom nok. Måske er jeg forkælet med at være vant til en IPhone touchskærm, men TD touch skærm er altså skuffende. Jeg har allerede opgivet den og bruger fjernbetjening hvor det er muligt.

6. Enkelte gange har jeg oplevet at den ”hakker”, når den afspiller. Som om at download hastigheden ikke er tilstrækkelig. Jeg kan dog garantere at det ikke er min ende det halter da jeg har 20mb opkobling.

7. Generelt er den langsommere end forventet. Det at ”surfe” rundt i de forskellige menuer, starte numre, … går for langsomt.

Ros er der også, genialt og unikt koncept, smuk diva, god forstærker. Der er klart fremtid I dette produkt – jeg synes bare ikke den er der endnu.

Jeg bliver derfor, meget modvilligt, nødt til at returnere TD, medmindre I kan forklare ovennævnte problemer. Måske har jeg været uheldig og få en ”mandags model”?


jeg har nu fået væsentligt bedre erfaring med TD - og er blevet rigtig glad for den. Jeg klagede over adgang til kunstnere som U2, sting mm. De er nu alle kommet. eneste mangler jeg støder på er gamle rock klassikere.

øvrige problemer blev løst vha kyndig vejledning fra TD, til at opsætte mit trådløse netværk lidt anderledes.

så jeg er nu en yderst tilfreds kunde.

 

Til top Vis JensHP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensHP
 
gæst
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 529
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Deguello skrev:
Ok - jeg er ved at blive overhalet af fremtiden, her hvor jeg er ved at rippe alle mine CD´er, så jeg kunne være klar når jeg en dag køber en Squeezeboks!!

Jeg har altid syntes at squeezeboksen var forældet. Lille bitte display og ingen videostreaming.

Archos kan jeg godt lide, da den er så fleksibel. Man, kan bruge den derhjemme, tage den med, bruge den som videooptager mv. Det er selvfølgelig ikke ultimativ billede og lyd, men jeg tror det simple brugerinterface er det mange sukker efter.



Forældet? Videostreaming? Lille display?

Sig mig, har du overhovedet haft den hjemme? Mht det lille display så har du godt set, at man kan bruge sin iTouch eller en Squeezebox Duet remote (m. display)...? Videostreaming? Det er en music streamer, og Slim Devices har aldrig kaldt den andet ej, og den skal heller ikke forveklses med andet. Er dine højttalere forældet, fordi der ingen indbygget DAC er? Eller fordi den ikke er aktiv?


__________________
Udstyr: lidt af hvert
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Kjeldsen skrev:
Deguello skrev:
Ok - jeg er ved at blive overhalet af fremtiden, her hvor jeg er ved at rippe alle mine CD´er, så jeg kunne være klar når jeg en dag køber en Squeezeboks!!

Jeg har altid syntes at squeezeboksen var forældet. Lille bitte display og ingen videostreaming.

Archos kan jeg godt lide, da den er så fleksibel. Man, kan bruge den derhjemme, tage den med, bruge den som videooptager mv. Det er selvfølgelig ikke ultimativ billede og lyd, men jeg tror det simple brugerinterface er det mange sukker efter.



Forældet? Videostreaming? Lille display?

Sig mig, har du overhovedet haft den hjemme? Mht det lille display så har du godt set, at man kan bruge sin iTouch eller en Squeezebox Duet remote (m. display)...? Videostreaming? Det er en music streamer, og Slim Devices har aldrig kaldt den andet ej, og den skal heller ikke forveklses med andet. Er dine højttalere forældet, fordi der ingen indbygget DAC er? Eller fordi den ikke er aktiv?

iTouch var ikke opfundet da jeg skrev indlægget. Kig lige på datoen.

Mine højttalere er aktive og har indbygget DAC via det digitale delefilter, så de er ikke forældede. Jeg mangler blot at kunne lave signalkæden 100% digital, men det er slet ikke umiligt det kommer til at ske. Så, jeg betragter min signalkæde som forældet.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Chevrolet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2009
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
de skriver også at ALT musik er tilgængeligt.. Prøv at søg på Beatles..

Indrømmet at det kun er et mindre kendt indie band som kun har været en parentes i moderne musik...

Nu er det sådan at Beatles slet ikke udgiver deres musik digitalt, da de ønsker man skal købe en LP  eller CD med deres musik.

TD skriver osse at det ca. er 80 % af alt musik man kan finde på den, så de oplyser om deres begrænsninger.

Til alle andre FONA har fået divaen så nu man kan man røre og afprøve dne i deres butikker, så og afprøvede den igår og den er sku smart.

Til top Vis Chevrolet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevrolet
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Chevrolet skrev:

TD skriver osse at det ca. er 80 % af alt musik man kan finde på den, så de oplyser om deres begrænsninger.

De startede ud med at al musik i hele verden var tilgængelig. Det er så nu blevet til 80%.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Silodansker
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg købt en Touchdiva og afprøvet den grundigt. Jeg er begejstret for den, fordi lyden er sublim og udvalget af musik er overvældende. Den henter numrene hurtigere, end jeg kan finde dem i CD-reolen. Menuen er logisk og velfungerende. I sandhed er brugbart apparat, som på længere sigt vil indtage en central placering i stuen. For den mængde og kvalitet af musik, man får, vil jeg gerne betale DKK 75,- om måneden.

MEN...der er et par draw-backs, som jeg har skrevet til firmaet om. Her er teksten:

Man kan ikke smide sin CD-samling væk, når man køber en TD. Det er på grænsen til villedende markedsføring at påstå det. TD kan kun finde ca. halvdelen af den musik, jeg har på CD eller LP. Den kan finde så meget andet, og det er TD-s attraktivitet.

Den interne forstærkning for lille, og udgangstrinene kommer aldrig til at yde 125 Watt, selvom man skruer helt op. Det bør kunne opdateres til højere gain internt.

 TD holder pause mellem numrene; også selvom de skulle spilles direkte efter hinanden; f.eks. ved liveoptagelser. Det er ret irriterende, når en klapsalve afbrydes og starter igen 2 sekunder senere. Selv den billigste CD-afspiller kan kæde numrene sammen uden pause eller mislyde. Det bør TD også.

Højttalerudgangene er ombyttet, så højre og venstre er omvendt. Man kan selvfølgelig krydse højttalerkablerne, men det er en skønhedsfejl. Linjesignalet er vendt korrekt.

Man bør kunne slette en playlist; f.eks. hvis man har tastet forkert.

Højttalerterminalerne er for små til at tage ordentlige kabler.

Nu er jeg spændt på, hvad firmaet vil svare. P.t. fører jeg linjesignalet til min gamle Luxman L530 med fremragende resultat, og derved er det let at skifte om til CD-afspilleren eller grammofonen.

Silodansker.

Til top Vis Silodansker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Silodansker
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Så gik de konkurs! Er enheden ubrugelig nu hvor musiktjenesten ophører, eller hvad?
Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Brian321 skrev:
Så gik de konkurs! Er enheden ubrugelig nu hvor musiktjenesten ophører, eller hvad?

Det ser det ud til indtil videre, ja



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
C.Hahn
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 November 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Brian321 skrev:
Så gik de konkurs! Er enheden ubrugelig nu hvor musiktjenesten ophører, eller hvad?


Det ser det ud til indtil videre, ja



min enhed fungere da stadig?
Til top Vis C.Hahn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Hahn
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

C.Hahn skrev:
Ronin skrev:

Brian321 skrev:
Så gik de konkurs! Er enheden ubrugelig nu hvor musiktjenesten ophører, eller hvad?


Det ser det ud til indtil videre, ja



min enhed fungere da stadig?

Det bli'r den nok bare ikke ved med synderligt længe

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

C.Hahn skrev:
Ronin skrev:

Brian321 skrev:
Så gik de konkurs! Er enheden ubrugelig nu hvor musiktjenesten ophører, eller hvad?


Det ser det ud til indtil videre, ja



min enhed fungere da stadig?

De kører også i lidt tid endnu, men som du kan læse mange steder, så ser det ud til at det ophører i løbet af kort tid. Fona har udsendt en skrivelse til deres kunder, som har købt TouchDiva, hvor de informerede om netop musiktjenesten!

Man kan håbe at der kommer en løsning, når den nuværende musikleverandør angiveligt lukker for hanerne!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes