Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 05:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Din mening om Bang & Olufsens fremtid. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Bang & Olufsens fremtid ?.
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
148 [42,29%]
27 [7,71%]
17 [4,86%]
16 [4,57%]
142 [40,57%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 09 November 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Chr. R. skrev:

Stort set alle "high end" luksus producenter, de er faktisk en ganske lille virksomhed mht. ansatte, størrelse osv. B&O er jo ikke ligefrem en lille virksomhed, og derfor kan salget af deres produkter ikke brødføde en så stor virksomhed. 

Det tror jeg desværre at du har ret i...

Ikke ret i hvad?

Hvormange tror du der arbejder hos hhv. B&O og f.eks. hos Krell



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

[QUOTE=Tante Berg] Der findes faktisk folk som er (næsten) lige så glade for deres B&O som du er for dit Tandberg.


 



Gør der det?

Anyway,Stanley,jeg er glad for at du er så nøgtern.Selv bliver jeg ret 'p***ed' over B&O's priser.Og lige meget hvad,så er der stadig KUN l*rteprogrammer,hvadenten man har givet 5000 kroner for en Samsung-fladskærm, eller 250.000 kroner for en Bang & Olufsen fladskærm!Det sidste er helt go'nat!!

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Stanley skrev:
Chr. R. skrev:

Stort set alle "high end" luksus producenter, de er faktisk en ganske lille virksomhed mht. ansatte, størrelse osv. B&O er jo ikke ligefrem en lille virksomhed, og derfor kan salget af deres produkter ikke brødføde en så stor virksomhed. 

Det tror jeg desværre at du har ret i...

Ikke ret i hvad?

Hvormange tror du der arbejder hos hhv. B&O og f.eks. hos Krell

Rolig nu, vi er faktisk enige denne gang.

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Chr. R. skrev:
Stanley skrev:
Chr. R. skrev:

Stort set alle "high end" luksus producenter, de er faktisk en ganske lille virksomhed mht. ansatte, størrelse osv. B&O er jo ikke ligefrem en lille virksomhed, og derfor kan salget af deres produkter ikke brødføde en så stor virksomhed. 

Det tror jeg desværre at du har ret i...

Ikke ret i hvad?

Hvormange tror du der arbejder hos hhv. B&O og f.eks. hos Krell

Rolig nu, vi er faktisk enige denne gang.

Hva' satan

Det er vi jo også, og beklager straks min uopmærksomhed



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:


Og lige meget hvad,så er der stadig KUN l*rteprogrammer,hvadenten man har givet 5000 kroner for en Samsung-fladskærm, eller 250.000 kroner for en Bang & Olufsen fladskærm!

Ja, der er vi helt enige. Det ville ellers være en sikker redning hvis de kunne opfinde et tv der kun sender gode programmer.

Jeg bruger mest min Sony-skærm til musikdvd´er.

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Hva' satan

Det er vi jo også, og beklager straks min uopmærksomhed

Helt i orden. Det er jo ikke så tit det sker.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Tante Berg hvad ved du om Bang & Olufsen og BeoVision 7 LCD TV.
 
Bang & Olufsens BeoVision 7 består af en 40 tommer LCD-skærmen og stereo center højttaler BeoLab 7-2 eller mono center højttaler BeoLab 7-4. Perfekt billede og lyd-teknologi sørger for den ultimative hjemmebiograf oplevelse. BeoVision 7 byder på en center placeret integreret DVD / CD afspiller, med Dolby digital surround sound-lyd, og High Definition billeder. Bang & Olufsen, er Danske producent af high-end audio og video udstyr samt brugerdefinerede multi-rum musik systemer, ICEpower forstærker og telefoner.
 
 
        

  
BeoVision 7 mkIII kombinerer state-of-the-art-teknologi med flot design, og et utroligt komplet underholdning system, der giver den perfekte balance med de Bang & Olufsen teknologier der anvendes til at skabe en optimalt ydeevne.
 
BeoVision 7 mkIII er baseret på BeoSystem 3's digital platform, som indeholder en meget avanceret signal processer for maksimal tilpasning af signalbehandlings kvaliteten, samt understøtter fuld High Definition billede teknologier.
 
Med en VisionClear teknologi pakke (automatiske billede kontrol sensorer, sikre et optimalt skærm billede) i LCD panelet, som er udviklet af Bang & Olufsen, og en anti reflekterende kontrast glas skærm. Overvågning sensorer af de aktuelle lysforhold sikre optimalt dagslys tilpasning selv i stærkt lys. Mere naturlige bevægelser bliver opretholdt med et fleksibel bevægelse kompensation algoritme. Automatiske dynamisk støj reduktion af kilde signaler. Til sammen giver disse teknologier bedst mulige billede fra LCD-skærmen i alle situationer.- og fortsætter med at gøre det, indtil dit tv bliver slukket.
 
Et digitalt lyd modul understøtter surround-lyd i 7.1 kanaler, og gengiver en akustisk klarhed i filmens stemmen spor, og en flot musikalsk lydgengivelse med de tilsluttede aktive højttaler fra Bang & Olufsen, herunder BeoLab 7-4 center højttaleren, der sikrer en perfekt lyd dispersion fra diskanten, på 180 grader i hele lokalet. Dette lader sig gøre med udnyttelse af den B&O patenterede Acoustic Lens Technology.
 
En følelse af magi:
Når BeoVision 7 bliver tændt glider et elektroniske gardiner til side, og lukker igen når det bliver slukket. 
 
Når DVD-load aktiveres, svinger en platform for ilægning af disk, tavs ud i en glidende bevægelse fra undersiden af skærmen. Platform indeholder prismatisk belysning som også oplyser teksten på disken. Oplyst tekst giver en overraskende og behagelig bruger oplevelse. 
 
Derudover kan BeoVision 7 udstyres med en motor gulv eller vægbeslag, som giver fuld frihed til at vippe eller dreje skærmen, med et simpelt tryk på fjernbetjeningen. Man kan fast låse to indstillinger. En for automatisk at gå i visnings position når TV'et tændes, og en for automatisk at gå i hvilende position, når TV'et slukkes.
 
Panel display
Et  lodrette display er indbygget til højre i LCD panelet, og giver lynhurtig overblik over BeoVision 7's operationelle status, volumen, og underholdning kilde.
 
Projektor tilslutning
BeoVision 7 understøtter også brugen af en projektor. Du kan også tilslutte et home automation system til fjernsynet, så du kan styre belysning og gardiner.
 
Peripheral Unit Controller
Indbyggede Peripheral Unit Controller fungerer som en tolk mellem tilsluttet videoudstyr, fx en set-top box, videooptager eller DVD-afspiller, og Bang & Olufsen fjernbetjeningen.
 
Pinkode
BeoVision 7 har aktivering af pinkodesystemet før det kan tages ibrug.
 
 
 
Tante Berg du har ikke ret, prøv at se på helheden og fortæl os så hvad for et non B&O tv der i et og samme tv har så meget at byde på. Du vil i andre produkter skulle købe meget ved siden af for at få det samme. Eks. hvad står en god digitale 7.1 surround pre-amp processor i. Hvad skal du give for  en god center højttaler + forstærker, og hvad koster et tv væg ophæng der med fjernbetjening kan vippe og dreje. Jeg vælger at medtage dette fordi den pris folk ofte nævner indbefatter dette også.  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Chr. R. skrev:

Hva' satan

Det er vi jo også, og beklager straks min uopmærksomhed

Helt i orden. Det er jo ikke så tit det sker.

Ja det er jo normalt dig der er total "uopmærksom"



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 09 November 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Peter Pan:Jeg ved intet! Og jeg ønsker heller ikke at vide noget til de priser

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 09 November 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Tante Berg skrev:
Og lige meget hvad,så er der stadig KUN l*rteprogrammer,hvadenten man har givet 5000 kroner for en Samsung-fladskærm, eller 250.000 kroner for en Bang & Olufsen fladskærm!


Ja, der er vi helt enige. Det ville ellers være en sikker redning hvis de kunne opfinde et tv der kun sender gode programmer.


Jeg bruger mest min Sony-skærm til musikdvd´er.


 




Lige min tanke.....Jeg vil sgu godt ha' et STORT fladskærms-tv.Men ikke til at se tv på,mere til musik-dvd'er Tandberg,eller nogle der har købt navnet,hart lavet et myket flot tv til Norge

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 09 November 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Tante Berg der er en fejl i den sidste linie i alle dine indlæg, der burde stå:

Det ender helt sikkert ikke med Tandberg

Tandberg er et falleret norsk HIFI producent der gik konkurs i 78. I wikepedia norge står der:

Tandbergs Radiofabrikk gikk konkurs i 1978, og ble splittet opp i flere selskaper.

Der er næppe mange der har hørt om de selskaber. Tandberg hører hjemme på et museum og er måske vintage men ikke specielt interessant. De har imodsætning til B&O ikke forstået at finde en målgruppe som de kunne udvikle og sælge HIFI til. Derfor gik de konkurs.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 272
Sendt: 19 November 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

B&O er i mine øjne præcis samme optrækkeri som Apple (længere forklaring følger).

Apples Powerbooks/PowerMacs, Imacs, Emacs, Ibooks består alle af 100% pc-dele loddet dårligt sammen(artikel om deres dårlige lodninger hér: http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/article297605.ece ) og sat til ca. 4-dobbelt pris.

PowerMac indhold: Seagate harddisk, Foxconn kabler og stik, oftest Samsung ram Hynix klodser kan optræde, Sony optiske drev, Intel Core2 Duo cpu samt Intel chipset, nVidia eller ATI grafikkort.

Denne liste af hardware kan købes og samles betydeligt bedre i et kabinet af bedre kvalitet, med bedre strømforsyning, bedre onboard lydkort og flere tilkoblingsmuligheder til ca. 6-7 kilo. Den store Powermac koster på den grimme side af 20 kilo.

Hvad får man så ved at købe Mac?

Man får et brand.

Man får et andet Styresystem (som iøvrigt, efter Apples overgang fra Motorola til Intel cpu'er også kan afvikles fejlfrit på en pc).

Man får design: som regel bestående af børstet stål, aluminium eller fin blank plastic (meget lig B&O's design)

Summa Summarum = man betaler 4-dobbelt pris for et navn, et design og ringere ydelse end konkurrerende produkter. Fuldstændigt som B&O!

Mange vil sikkert dække mig med mudder nu, men til dem kan jeg sige følgende: Find en skruetrækker og split en Powermac ad.

Det eneste Highend ved B&O (og Apple) er prisen



__________________
Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell
 
Joch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 582
Sendt: 20 November 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Chris Cornell skrev:

B&O er i mine øjne præcis samme optrækkeri som Apple (længere forklaring følger).

Apples Powerbooks/PowerMacs, Imacs, Emacs, Ibooks består alle af 100% pc-dele loddet dårligt sammen(artikel om deres dårlige lodninger hér: http://politiken.dk/tjek/digitalt/computer/article297605.ece ) og sat til ca. 4-dobbelt pris.

PowerMac indhold: Seagate harddisk, Foxconn kabler og stik, oftest Samsung ram Hynix klodser kan optræde, Sony optiske drev, Intel Core2 Duo cpu samt Intel chipset, nVidia eller ATI grafikkort.

Denne liste af hardware kan købes og samles betydeligt bedre i et kabinet af bedre kvalitet, med bedre strømforsyning, bedre onboard lydkort og flere tilkoblingsmuligheder til ca. 6-7 kilo. Den store Powermac koster på den grimme side af 20 kilo.

Hvad får man så ved at købe Mac?

Man får et brand.

Man får et andet Styresystem (som iøvrigt, efter Apples overgang fra Motorola til Intel cpu'er også kan afvikles fejlfrit på en pc).

Man får design: som regel bestående af børstet stål, aluminium eller fin blank plastic (meget lig B&O's design)

Summa Summarum = man betaler 4-dobbelt pris for et navn, et design og ringere ydelse end konkurrerende produkter. Fuldstændigt som B&O!

Mange vil sikkert dække mig med mudder nu, men til dem kan jeg sige følgende: Find en skruetrækker og split en Powermac ad.

Det eneste Highend ved B&O (og Apple) er prisen

Nu skal jeg ikke svare på apples vejende og er sådan set fuldstænding ligeglad med dem, men prøv at find en skruetrækker og split et Beovision 7 ad, og så prøv også lige at forstå hvad der er inde i det, før du begynder at sammenligne B&O med apple



__________________
Mvh Lars Jochumsen

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch
 
Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 272
Sendt: 20 November 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Nu skal jeg ikke svare på apples vejende og er sådan set fuldstænding ligeglad med dem, men prøv at find en skruetrækker og split et Beovision 7 ad, og så prøv også lige at forstå hvad der er inde i det, før du begynder at sammenligne B&O med apple

[/QUOTE]

Det jeg mener med mit indlæg er at man ikke får noget der retfærdiggører den 4-dobbelte pris.

Beovision 7 har en vejledende pris på 80,000 - Jeg kan i løbet af et kvarter finde et fjernsyn, der har bedre billede og indbygget Mpeg4 dekoder f.eks til under 20 kilo. Fedt at lave et fjernsyn der kører full HD og så smide en indbygget DVD-afspiller i, havde trods alt været lidt federe med Bluray...



__________________
Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell
 
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1700
Sendt: 20 November 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg håber og tror også B&O vil klare krisen, men så det noget andet hvor store de er når de kommer ud på den anden side..

Som en af mine venner ”en af dem der bor i Monaco og har alle byens penge” engang fortalte mig ”Peter; ligegyldigt med normalmands økonomi, så har dollarfolket altid dollars, og trangen til at bruge dem” at B&O valgte at placerer sig hos eliten, tror jeg nu var en klog nok beslutning, men der hvor jeg tror at kæden køre lidt skævt ”mine erfaringer indenfor industrien” det er yderst vigtigt at lytte meget til det markede man bevæger sig i..!? på den måde at det design B&O har lagt for dagen, måske er lidt for skandinavisk, ligesom mange Danske højttaler producenter laver tynde højttaler i lyst træ, her skal man ikke langt syd for alperne før de mener at lyst træ er noget man kommer i sin pejs til at tænde op med, designet for en højttaler er oftest også noget lidt mere gammeldags. I Asien kan de ikke få træet rødt nok og lakkens tykkelse er klart status for prisen. Her på de nordlige breddegrader underspiller vi meget, kik på bilerne, hellere køre i en BMW eller Mercedes, selv om man kunne flashe sine penge i en Rolls eller Jaguar..? ”det ikke sikkert man personligt syntes om designet, men det afspejles oftest direkte i salget”

Tager man store byer, som eks. Paris, Madrid, Rom eller NY så bor folk oftest i små 1½ til 2 værelses lejligheder, og i de byer er der faktisk millioner ”i centrum af Paris alene bor 4 millioner i 1½-2 V i centrum” men de kan ikke nøjes med det snævre udvalg B&O tilbyder.

For år tilbage tilbød B&O et bredt udvalg af højttaler i træ, og selv elektronikken tilbød lidt træ her og der..ikke at det er det der mangler, men de bør nok være lidt mere lydhør og knap så egenrådig mht. designet. ”når deres distributør foreslår noget, er det vel oftest i fælles interesse”  deres design i dag ligner jo dybest set noget a`la det nye Revox, Goldmund, T+A altså alle mærker der syntes aluminium er der eneste rigtige…

Jeg tror ikke at hunden ligger begravet omkring de manglende teknologiske opfindelser, for dollarfolket er ikke interesseret i teknologien.. men mere det at bruge penge på noget lækkert.

Ved godt at jeg udtaler mig om noget jeg ikke ved…!? Men det virker som om de ikke rigtig lytter til markeds undersøgelser ”måske de fortager dem, men de skal også bruge dem”

Jeg vil anbefale B&O`s ledelse at købe følgende bog ”on a clear day, you can see General Motor`s” en bog om hvordan Eddie De`lorian vente konservative GM i slut 60èrne, til verdens størst på rekordtid.

God-Vind til B&O herfra…



__________________
INNOVATING not IMITATING
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 20 November 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Chris Cornell skrev:

Nu skal jeg ikke svare på apples vejende og er sådan set fuldstænding ligeglad med dem, men prøv at find en skruetrækker og split et Beovision 7 ad, og så prøv også lige at forstå hvad der er inde i det, før du begynder at sammenligne B&O med apple

[/QUOTE]

Det jeg mener med mit indlæg er at man ikke får noget der retfærdiggører den 4-dobbelte pris.

Beovision 7 har en vejledende pris på 80,000 - Jeg kan i løbet af et kvarter finde et fjernsyn, der har bedre billede og indbygget Mpeg4 dekoder f.eks til under 20 kilo. Fedt at lave et fjernsyn der kører full HD og så smide en indbygget DVD-afspiller i, havde trods alt været lidt federe med Bluray...

[/QUOTE]

 

____________________________________________________________ ________________________________________________________

B&Os problem er de små serier de må producere i, det koster at udvikle og derfor bliver udviklingsomkostningerne der væltes over på det enkelte apparat nødvendigvis meget større for et B&O tv end for et samsung. For panelet der sidder i B&Os tv er fra samsung. B&O skal ramme den lille niche der prioriterer design og boligindretning over alt andet, ofte kaldet "Bo Bedre segmentet" i Danmark. Det har de faktisk været rigtig gode til på mange områder. Derfor må løsningen være at finde en samarbejdspartner der kan levere teknologien og så selv nøjes med designet.

Derudover kunne B&O nok med fordel begynde at producere knap så kompromisløse produkter, det virker som et selvmål af rang at de udelukkende producerer aktive højtalere, B&O ville kunne konkurrere med f.eks B&W XT4 gulvhøjtaler, der er designmæssig flot, uden meget ekstra udvikling. De skal blot levere højtalere uden indbygget forstærker.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 20 November 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
det virker som et selvmål af rang at de udelukkende producerer aktive højtalere, B&O ville kunne konkurrere med f.eks B&W XT4 gulvhøjtaler, der er designmæssig flot, uden meget ekstra udvikling. De skal blot levere højtalere uden indbygget forstærker.

Det er jo ikke så nemt, hvis forstærkeren er en integreret del af højttaleren, pga. div. korrektioner i filtre m.m.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 20 November 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Hermann. skrev:
det virker som et selvmål af rang at de udelukkende producerer aktive højtalere, B&O ville kunne konkurrere med f.eks B&W XT4 gulvhøjtaler, der er designmæssig flot, uden meget ekstra udvikling. De skal blot levere højtalere uden indbygget forstærker.

Det er jo ikke så nemt, hvis forstærkeren er en integreret del af højttaleren, pga. div. korrektioner i filtre m.m.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Det må altså være muligt, Penta højtaleren findes både med og uden forstærker. Med forstærker er den bare ca. 20 cm højere med forstærker i bunden. Selvfølgelig kræver det en vis udvikling men det må være overkommeligt. Derudover bør B&O naturligvis arbejde hen imod at deres produkter bedre kan anvendes sammen med andre producenters udstyr.

Med hensyn til spørgsmålene først må det være klart ja til spm 1 og 2 og klart nej til spm 3, 4 og 5.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 20 November 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hermann
 
Markedet for passive højttaler er kæmpe stort, og man kan jo bare vælge nogle af dem,
og et antal ICEpower moduler.
 
Jeg har svært ved at se hvorfor Bang & Olufsen skulle gå ind i den konkurrence
når de har skabt sig en niece med deres kvinde bedårende aktive højttaler.
 
 
      


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 20 November 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Hermann
 
Markedet for passive højttaler er kæmpe stort, og man kan jo bare vælge nogle af dem,
og et antal ICEpower moduler.
 
Jeg har svært ved at se hvorfor Bang & Olufsen skulle gå ind i den konkurrence
når de har skabt sig en niece med deres kvinde bedårende aktive højttaler.
 
      

Det er jeg ikke enig i. Det drejer sig for B&O om at finde forretningsområder hvor de kan få et salg, der kan bidrage til indtjeningen. De skal have større margin i deres værdikæde, så de bedre har råd til alt det sjove udvikling de så gerne vil. Det kunne passive højtalere bidrage med. Det skal også være sådan at familen Jensen kan købe et B&O anlæg, og så selv tilslutte den effektforstærker de har stående fra 90erne og så finde nogle højtalere som fruen kan acceptere som pæne.

En oplagt mulighed kunne også være at genoplive de firkantede apparater Beomaster/Beocord/Beogram/BeoCD 5000/5500/6000 mener jeg de hedder. Nu skulle der bare være 2 apparater. en med CD, DAB, FM tuner og forforstærker og en effektforstærker. Så kan familien Jensen købe med eller uden effekt og de kan købe B&O aktive eller passive højtalere som de har lyst. Prisen for de to apparater må kunne ligge på knap 10 k pr. stk. Det ville også kunne give en øget indtjening.

Hvis de ikke har andet end High Tech produkter som det nye beomaster anlæg i ærmerne giver jeg dem ikke mange chancer for at overleve.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes