Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 01:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Din mening om Bang & Olufsens fremtid. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Spørgsmålet: Bang & Olufsens fremtid ?.
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
148 [42,29%]
27 [7,71%]
17 [4,86%]
16 [4,57%]
142 [40,57%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 20 November 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Meget karakteristisk er der ikke nogen svarmulighed, der hedder, at B&O vil gå ned

Jeg tror på sigt de enten skal få en endnu smallere profil mht produkter eller blive overtaget
af nogle andre og således være deres nicheserie for designprodukter.

Sammenligningen mellem B&O og Apple er en lang diskussion, som vi nok ikke bliver enige om.

Men i denne konkrete sammenhæng er det jo ret indlysende, at de to mærker ikke ligner hinanden,
fordi B&O er i alvorlige vanskeligheder mens Apples markedsposition er vokset markant de seneste år
pga både computere, ipods og telefoner. Mao. ligner Apple og B&O ikke udelukkende hinanden på den måde,
at nogle få personer hader dem begge to lige meget? Omvendt er der mange apple-brugere, der er ret ligeglade med B&O
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 20 November 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Det må altså være muligt, Penta højtaleren findes både med og uden forstærker. Med forstærker er den bare ca. 20 cm højere med forstærker i bunden.

Penta er jo et oldtidsprodukt. Mange moderne (små) aktive højttalere vil have en meget ujævn frekvensgang og ingen bas, uden de filtre der er en del af forstærkeren.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 20 November 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Hermann. skrev:
Det må altså være muligt, Penta højtaleren findes både med og uden forstærker. Med forstærker er den bare ca. 20 cm højere med forstærker i bunden.

Penta er jo et oldtidsprodukt. Mange moderne (små) aktive højttalere vil have en meget ujævn frekvensgang og ingen bas, uden de filtre der er en del af forstærkeren.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Det er måske et ældre produkt fra 80erne eller 90erne men det var umiddelbart det eneste jeg kan komme i tanke om som eksempel. At bygge højtalere er altså ikke så vanskeligt. Det må kunne løses at bygge en højtaler som Beolab 8000 om til en model uden indbygget forstærker. 

Når B&W óg JBL kan producere højtalere uden forstærker kan B&O også selv i små kabinetter, det har de gjort før. B&Ws XT4 er mindst lige så flot design som B&O i ikke særligt stort kabinet og uden forstærker.

Sådan noget stereo som mit konkurrerer også med B&O, det bør være muligt at købe en højtaler fra B&O som kan sluttes til min Denon PMA 1500, der er en god og solid forstærker.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 20 November 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hermann det kan du da også.

Kan du ikke selv bygge boksen, så prøv her:  Support@AV-Connection.com 
____________________________________________________________ ________
 
Her passive BeoVox Penta som jeg selv benytter.                
 

mcs_5 de spiller fantastisk godt 
 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 20 November 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Til Peter Pan

Jeg tvivler ikke på det spiller godt. Men det var ikke min pointe. Jeg prøvede at komme med forslag til hvordan B&O kunne få produkter på programmet der ikke kræver store udviklingsomk. og som samtidig kan bidrage til indtjeningen fra start af . Passive højtalere ville være oplagt. B&W XT4 og Beolab 8000 uden forstærker må være sammenlignelige. De er begge i flot design, har stor WAF. B&Wen koster 10 k pr stk, Beolab 8000 må ligge i samme leje måske lidt dyrere.  

I praksis er B&O problem nok at mange gerne vil anvende andre højtalere til B&O, de skulle så have mulighed for ikke aktive højtalere der var billigere.

B&W XT4 højttalerB&W XT4 (Den ligner B&O)



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 21 November 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

I praksis er B&O problem nok at mange gerne vil anvende andre højtalere til B&O, de skulle så have mulighed for ikke aktive højtalere der var billigere.

Jeg er ikke enig i at passive højttalere er vejen frem. Det er netop et af de områder hvor de skiller sig ud. Problemet er efter min mening at Beolab 8000 er en højttaler der skiller sig ud, de fleste synes den er pæn, og de fleste har råd til den hvis de vil. F.eks. beolab 5 og 9 skiller sig ud, de fleste synes de er grimme, og ikke ret mange har råd til dem. Det efterlader alt andet lige et mindre kundegrundlag hvis du _både_ skal ramme folk som har råd, og som rent faktisk synes de er pæne. Det er ikke nok at skille sig ud, hvis man skiller sig ud på en måde flertallet ikke kan forholde sig til. Det kan lyde paradoksalt, men det er netop dét der har været B&O's succes: At skille sig ud, men alligevel ramme flertallets smag. I dag synes jeg de rammer et mindretals smag.

Kort sagt: fyr designeren.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 23 November 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Der er da åbenbart noget de er gode til :

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2200&zoneid=5

Bemærk at de vinder på den bedste lyd.

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
butkus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 172
Sendt: 23 November 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Meget imponerende når man bla tænker på at de ikke har den store erfaring med lydsystemer til biler... Men overrasket er jeg nu ikke. De vandt vist også prisen sidste eller forrige år for det bedste lydsystem..

__________________
Mit udstyr: Beovision 9 | Beovision 5 | Beolab 5 | Beosound 9000
Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 26 November 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes