Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. april 2024 | 10:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Finanskrise? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Forventer du at finanskrisen vil påvirke dit indkøb af hi-fi i år?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
43 [17,41%]
15 [6,07%]
174 [70,45%]
15 [6,07%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Pierre skrev:
Inge krise her, har ca 160K til nye indkøb i år, mangler bare at finde udstyret de skal bruges på

Eh, skrev du ikke lige i en anden tråd at du ikke havde råd til balancerede signalkabler?

Joooo det gjorde jeg nu også, men det skal forstås på den måde at jeg ikke har råd da de vil "æde" for mange penge i forhold til mit budget samt hvad det vil give af resultat  Husk nu lige på at det kabel jeg skrev om var et Chord Signature ballanceret digitalkabel i 1m (som jeg har) som skulle udskiftet til et i ca 6m. Det omtalte kabel vil koste omk 10K eller mere. Det kan godt være at jeg har en del penge til nyt setup, men derfor behøves jeg jo ikke at svine med dem



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Peter VTEC skrev:

Hvis man nu har fulgt lidt med i Pierres tråd så ved man hvad manden mener med det han
skriver!, og lad nu være med at gå helt amok over at der er nogle personer der kan tilade sig at skrive sådan, det er sku for
lavt!!


Jeg synes det er vildt at man ved at man har så mange penge som man kan fyre af på hifi. Det er det for mig og formentlig
for de fleste andre i dette forum. Det betyder ikke at jeg har ondt i r*ven over det - det har jeg ikke. Men spørger du mig
om jeg ville ønske det var mig, så er svaret klart ja

Derudover undrer jeg mig bare over det ret præcise beløb på 160 K når man endnu ikke ved hvad man vil bruge det på.
Normalt plejer rækkefølgen jo at være at man forelsker sig i noget udstyr, og derefter forholder sig til hvad det koster. Hvis
man på forhånd ved at man vil bruge en spandfuld penge på hifi, kan man vel kun angive ret runde tal, som 100 K eller 150
K, når man ikke ved hvad det er for noget udstyr man er ude efter? Det er simpel undren - det er ikke for at slå nogen i
hovedet ...

Jeg har solgt et BeoVision 4 50" incl en centerhøjtaler til 87.000,- så har jeg solgt et sæt BeoLab 3 til 15.000 og et til 13.500. Det giver tilsammen en pris på 115.500,- Der udover sælger jeg mine BL5 til en pris på min. 60.000,- (som er noget under det laveste på dba) det vil faktisk gi mig 175.500 at handle HiFi for. Træk så de 15.000 fra til et tv så har du de 160K. Jeg har solgt ALT på nær mine BeoLab 5`r, da jeg vil vente med at sælge dem til jeg har fundet ud af hvad jeg vil have. Jeg har haft flere henvendelser på mine BL5`r som gerne ville købe til 65/70K men har som sagt valgt at vente til jeg har fundet det setup jeg gerne vil have, da jeg IKKE kan leve uden musik

Der har du forklaringen til at jeg ved hvad jeg har at gøre med i 2009, men ikke ved hvad jeg endnu skal bruge dem på



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hvilken krise?

Se at komme ud og bruge nogen penge, i stedet for at være bange for noget der måske kommer, uha-uha...

Det er lidt sjovt som mange snakker om den, men hvor mange kan egentlig mærke den? Ca. 20 % siger afstemningen her...hmmm. Det er måske bare fordi at de har hørt om en krise?! Hvis vi nu ikke ævlede så meget om den, så kunne det være at den forsvandt!

F..k den "krise"

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre
Det giver god mening! Altid rart at få stillet sin nysgerrighed. Tak for det. Og det lyder jo fedt, sådan helt at kunne starte
forfra. Det tror jeg vi alle sammen herinde har lyst til ind imellem. Det bliver spændende at følge. Hvilken retning går dine
ønsker i? Rør? Noget andet kl. D? Musikserver eller CD? Med eller uden vinyl til?
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

Hvilken krise?

Se at komme ud og bruge nogen penge, i stedet for at være bange for noget der måske kommer, uha-uha...

Det er lidt sjovt som mange snakker om den, men hvor mange kan egentlig mærke den? Ca. 20 % siger afstemningen her...hmmm. Det er måske bare fordi at de har hørt om en krise?! Hvis vi nu ikke ævlede så meget om den, så kunne det være at den forsvandt!

F..k den "krise"

Helt rigtigt

Har man ikke mistet sit job eller er i fare for at miste sit job og er man ikke selvstendig, så vil jeg faktisk betegne denne "krise" som forbruger fest  ALDRIG har tingene været billigere og det har heller aldrig været så nemt at score 20-30% i rabat på ny indkøb

Jo huspriserne er faldet, det ved jeg da alt om da min lejlighed er mindre vær idag end da jeg købte den. Men jeg står ikke og skal sælge så det tænker jeg da ikke over eller har betydning for mig og min økonomi. Så kom nu ud og brug alle jeres penge, det er så mege sjovere



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Har man ikke mistet sit job eller er i fare for at miste sit job og er man ikke selvstendig, så vil jeg
faktisk betegne denne "krise" som forbruger fest  


Lige præcis. Jeg undrer mig også når jeg hører en pædagog udtale i fjernsynet at hun holder på pengene pga. finanskrisen
sådan generelt. Medmindre man står i en helt særlig situation hvor man har penge i klemme boligmæssigt, fx hvis man har
købt nyt før man fik solgt det gamle, så berører finanskrisen typisk ikke folkeslag som pædagoger.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Pierre skrev:

Har man ikke mistet sit job eller er i fare for at miste sit job og er man ikke selvstendig, så vil jeg
faktisk betegne denne "krise" som forbruger fest  


Lige præcis. Jeg undrer mig også når jeg hører en pædagog udtale i fjernsynet at hun holder på pengene pga. finanskrisen
sådan generelt. Medmindre man står i en helt særlig situation hvor man har penge i klemme boligmæssigt, fx hvis man har
købt nyt før man fik solgt det gamle, så berører finanskrisen typisk ikke folkeslag som pædagoger.

Næh det rammer os på bunden!

Men mon ikke stormen bare skal rides af 1-2 år.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Det mest lamme er at dem der udtaler sig om tab på deres hus men udfra hvad ? deres købs pris nej hvad de kunne få for det for et år siden.

Og det er et tab hm.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Det mest lamme er at dem der udtaler sig om tab på deres hus men udfra hvad ? deres købs pris nej hvad de kunne få for det for et år siden.

Og det er et tab hm.

Det er vist det man kalder fiktivt tab

Jeg kommer snart og besøger dig igen, skal bare lige have lidt ro på arbejdet.



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Encore skrev:
Peter VTEC skrev:

Hvis man nu har fulgt lidt med i Pierres tråd så ved man hvad manden mener med det han
skriver!, og lad nu være med at gå helt amok over at der er nogle personer der kan tilade sig at skrive sådan, det er sku for
lavt!!


Jeg synes det er vildt at man ved at man har så mange penge som man kan fyre af på hifi. Det er det for mig og formentlig
for de fleste andre i dette forum. Det betyder ikke at jeg har ondt i r*ven over det - det har jeg ikke. Men spørger du mig
om jeg ville ønske det var mig, så er svaret klart ja

Derudover undrer jeg mig bare over det ret præcise beløb på 160 K når man endnu ikke ved hvad man vil bruge det på.
Normalt plejer rækkefølgen jo at være at man forelsker sig i noget udstyr, og derefter forholder sig til hvad det koster. Hvis
man på forhånd ved at man vil bruge en spandfuld penge på hifi, kan man vel kun angive ret runde tal, som 100 K eller 150
K, når man ikke ved hvad det er for noget udstyr man er ude efter? Det er simpel undren - det er ikke for at slå nogen i
hovedet ...

Jeg har solgt et BeoVision 4 50" incl en centerhøjtaler til 87.000,- så har jeg solgt et sæt BeoLab 3 til 15.000 og et til 13.500. Det giver tilsammen en pris på 115.500,- Der udover sælger jeg mine BL5 til en pris på min. 60.000,- (som er noget under det laveste på dba) det vil faktisk gi mig 175.500 at handle HiFi for. Træk så de 15.000 fra til et tv så har du de 160K. Jeg har solgt ALT på nær mine BeoLab 5`r, da jeg vil vente med at sælge dem til jeg har fundet ud af hvad jeg vil have. Jeg har haft flere henvendelser på mine BL5`r som gerne ville købe til 65/70K men har som sagt valgt at vente til jeg har fundet det setup jeg gerne vil have, da jeg IKKE kan leve uden musik

Der har du forklaringen til at jeg ved hvad jeg har at gøre med i 2009, men ikke ved hvad jeg endnu skal bruge dem på

Holder B&O virkelig prisen så godt? Her er der vist ingen andre mærker der kan være med. Så er B&O da en vinder på i det mindste ét punkt

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

B&O holder ikke prisernerne nær så godt som tidligere, da der er alt for stor udvikling på tv idag frem for tidligere. Deres classiske højtaler modeller holder dog prisen rigtigt fint på det brugte markede.

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
jensen skrev:

Det mest lamme er at dem der udtaler sig om tab på deres hus men udfra hvad ? deres købs pris nej hvad de kunne få for det for et år siden.

Og det er et tab hm.

Det er vist det man kalder fiktivt tab

Jeg kommer snart og besøger dig igen, skal bare lige have lidt ro på arbejdet.

Jeg skal nok give en krisekage :o)

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes