Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. april 2024 | 17:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Den store Dynaco/Scandyna A-25 tråd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Sjovt, Jesper, i samme sekund du lagde oversigt og link op sad jeg og læste en nyere anmeldelse af Dynaco/Scandyna A-25 højttalerne!

Jeg tillader mig at bringe hele teksten her:

The Dynaco A-25s Loudspeaker: One of the True Audio Bargains of the 1970s

Written: Oct 25 '06 (Updated Feb 26 '07)

Product Rating: Product Rating: 5vspace=
Ease of Use:  
Durability:  
Flatness:  
Imaging:  
Overall Sound:  
Pros: extremely durable; smooth, balanced sound; compact and attractive

Cons: rolled off at the frequency extremes

The Bottom Line: Dynaco A-25s are surprisingly good for 30-year-old speakers. If you find a pair at a garage or estate sale, snap 'em up!


Horswispr's Full Review: Dynaco A-25 Loudspeakers
As I write, I am listening to a pair of Dynaco A-25 speakers playing classical music on my home stereo. Dynaco A-25s were among the most popular bookshelf/small floor-standing speakers of the early 1970s. By some estimates, more than a million Dynaco A-25s were sold. I see them in the homes of classical music professionals, ex-hippies with day jobs, and regular folks who never felt the need to get something newer.

Recently, Dynaco A-25s have become popular on Ebay, with a good, clean pair selling for more than they cost in the 1970s. They happen to be the speakers I had in my system in high school and college, and I happen to have recently bought a few pair with the intention of fixing them up for friends, so I thought I'd review them. They retailed for $160/pair in the 1970s, and could be had at your local stereo store for $110/pair. Today, a pair in good condition goes for $175 to $450 on ebay. A cosmetically challenged but functional pair can be had for under $100.

The Dynaco A-25 features a 10" woofer with a rubber surround. The rubber surround is significant because it does not deteriorate. Many older speakers used foam surrounds which turn to dust over time. The Dynaco A-25 also features a high quality tweeter, with a 1500 hz crossover frequency.

The speaker is about 20" tall, 11.5" wide, and 10" deep, weighing in at just over 20 lbs. each. It is finished in high quality walnut veneer, and is really pretty in a retro sort of way. Here's a picture of a decent looking pair:

http://home.indy.net/~gregdunn/dynaco/components/speakers/ A25.jpg

There should also be a picture of an excellent looking pair at the top of this review.

I like them even better sans grilles:

http://home.indy.net/~gregdunn/dynaco/components/speakers/ myA25.jpg

For me, one cool thing about these speakers is that you can buy a ragged looking old pair and fix them up so they look almost new. I like working with wood, and the first three pair I've worked on look really spiff. A little light sanding here, a little wood oil there, and some beautiful grain emerges from under the stains and scratches. A friend and I have even figured out how to make the cream colored grilles look good. No secrets revealed here, but it can be done.

So how do these favorites of the 1970s stack up against modern speakers?

Pretty darned well!

My reference speakers are Cambridge Soundworks Towers, among the last speakers designed by audio hall of famer Henry Kloss of AR, KLH and Advent fame. They're excellent speakers that retailed for about $1500.

For comparison, I placed the Dynacos on 18" sand-filled stands and placed them about 3 feet out from the rear wall.

My first impression was simply that the Dynacos sounded really good! Music sounded like music through them, with a relatively smooth midrange, full mid-bass, and non-screechy trebles.

I then settled in to do some work on my computer, such that I could listen as I usually do.

On classical music played at low to moderate volume levels, I often couldn't tell the Dynacos from my reference speakers. The Dynacos image pretty well and have a warm, slightly forgiving sound. The bass is full and fairly tight, and it goes surprisingly deep for moderately small speakers on stands.

When I switched to familiar CDs and cranked things up a but, I started to notice some differences between the Dynacos and my reference speakers.

On the positive side, Dynacos on stands 3' into the room actually provide a more precise image than do Cambridge Soundworks Towers placed 8" from the wall. The Towers radiate from the front and the back and generate a somewhat diffuse, though pleasing, soundstage. It's an unfair comparison, since the Dynacos were placed further out in the room (they weigh only about 20 lbs apiece and can be moved around easily), but I was impressed. Sounds bunched around the speakers less than I expected, and the soundstage was moderately deep.

The bass of the Dynacos was fairly tight and quite full; they did not sound like small speakers. But the bass was neither as tight nor as deep-sounding as that of my Cambridge Soundworks references. I'd say the Dynaco A-25s need to be near a room surface to generate the kind of bass folks talk about. Dynaco A-25s on stands two feet into a room sound warm, but plucked bass notes were a little bit on the quiet side. The upper mids and treble were smooth enough that CD hash did not drive me nuts, though I could tell that the extreme highs were down in level. The overall impression was of a straightforward, honest, speaker with no noticeable peaks or valleys, but rolled off at the frequency extremes.

On the other hand, the Cambridge Towers were a bit smoother overall. Violins sounded a bit less steely, and the sound was a bit more relaxing. Bass went deeper with the Cambridges, and the trebles were more extended. I could hear more air around instruments. Solo instruments also sound a bit more realistic with the Cambridges. Solo guitar leads on Alison Krauss's So Long So Wrong were more present and realistic, and on the Keith Jarrett Trio's Standards, Vol. 1, Jarrett's piano sounded more pure, with better attack, on the Cambridge Soundworks Towers.

On CDs and records of male vocals, like Greg Brown's The Poet Game and Gordon Lightfoot's Summer Side of Life, the Dynacos sounded really good, placing the vocalists behind the plane of the speakers and giving the vocals a nice amount of warmth. The overall effect was really pleasing. I've heard audiophile speakers that provide more pinpoint accuracy (the vocalist is RIGHT in the middle of the soundstage, way behind the speakers) but the guy sounds tiny, robbing the music of its impact. With the Dynacos, the image is maybe just a tad diffuse, but the emotional impact of the music is high.

With choral music, the Dynacos also sounded good, with the chorus sounding well integrated. Individual vocalists within a chorus could be heard, though not to the same degree as with more refined speakers.

Can the Dynacos rock? Yeah, they can! I could crank them up and they continued to sound good. In fact, the Dynacos seem to open up a bit a moderately high volume levels. However, at really high volumes things started to sound a bit confused or congested through the Dynacos relative to my larger Cambridge Soundworks Towers.

How do Dynaco A-25's compare with today's under-$500 speakers? I'd say they DO compete, though their sound is distinctively different. They do not have the same high frequency extension or detail as a contemporary $300 Monitor Audio or Polk speaker, nor is their bass as tight or their imaging as precise. But the overall effect of music through the Dynacos is just as pleasing. Their sound is warm and somewhat forgiving, and they manage to impart the emotion behind the music without calling attention to themselves.

Happily for me, since I'm constantly switching speakers these days to compare each new pair of Dynacos with my reference Cambridge Soundworks Towers, the Dynaco A-25s are fitted with relatively high quality binding posts (where the speaker wires attach, for those of you who aren't familiar with audio-speak). They are the screw down type that accept bare speaker wire, but they also accept banana plugs, which make switching speakers back and forth no problem.

Speaking of switching back and forth, I just went from one of my pair of Dynacos to my Cambridge Soundworks Towers while listening to Gordon Lightfoot's album If You Could Read My Mind. The first thing I noticed is that the Cambridge Soundworks Towers are more efficient, with the subjective volume level being louder for the same volume setting. I'd estimate the Towers at 91db/watt and the Dynacos at 89db/watt. The second thing I noticed is that the Cambridge Towers share the Dynacos' overall warmth. Gordon Lightfoot sounds full and pleasing through both speakers. Consistent with what I wrote above, fingers on plucked guitar strings were easier to hear through the Cambridge Soundworks towers, and the sense of a large acoustic space is also greater through the Towers. The Dyancos paint a smaller, more intimate picture. The Cambridge Towers are also, as I mentioned, a bit more forgiving in the high end, in spite of their greater high frequency extension. I stand by my strong recommendation of the Cambridge Soundworks Towers in the $1000 price range:

http://www.epinions.com/elec-review-1AAD-A531A33-392DA0AA-pr od1

Still, I'm really impressed with the little Dynacos overall. Over the past couple of weeks, since I've been doing these comparisons, I've often been surprised by how good the Dynacos sound. Several times I've forgotten which speakers I was listening to (remember that my references retailed for $1500) and have to peek behind the Dynacos to see if they were hooked up, and not the Cambridges.

Woah! On the Columbia CD re-issue of Miles Davis's Kind of Blue, the Dynacos sound utterly neutral! I'm operating with my Cambridge Soundworks BassCube 12 going and the Dynacos about 20" into the room as I write (I moved them back since I started this review, so I wouldn't be tripping over speaker wires), and the sound is fantastic. Miles's horn is behind the plane of the speakers and sounds like the real thing. The cymbals may be a bit down in level, but they sound real. Coltrane's sax just sounds right, neither too bright nor too mellow. This is incredible! I have no desire to switch to my Cambridges. I'm just going to close out this paragraph and listen to the music.

Dynaco A-25s were made (in Denmark) from roughly 1969 through 1975, and over that time, several slightly different versions of the speaker were made, though the model number remained the same. I believe earlier versions were made with Scanspeak drivers, while later versions were made with Seas drivers. In some early versions, the damped port is above the tweeter. In most A-25s, it is below the woofer (with the tweeter on the top; see the second picture, above). All of the A-25s in my possession have five position tweeter switches on the back (some, I am told, have three position switches), and they really do affect the sound. You can go from mellow to almost too bright with a few clicks. I generally use the middle setting.

A later (mid-'70s) version of the Dynaco A-25, called the A-25XL, is said to be 3 db more efficient and to be more extended in the extreme high frequencies, but I have never heard this version.

A good discussion of the history of Dynaco speakers can be found at this website:

http://home.indy.net/~gregdunn/dynaco/components/speakers/

How can one come with a pair of Dynaco A-25s? As I mentioned, they have recently become fashionable on Ebay, and there are always several pair up for sale there. I also scored one pair in pretty good condition using Craigslist. If you're good at working with wood, you can try to find a nasty looking but good sounding pair for about $100. Fix 'em up, uncork a bottle of a nice Cabernet, and enjoy the moment that you oil them and see the grain in all its glory for the first time. Some have merely nice grain; others have utterly gorgeous grain!

If you want a pair that's already pretty, expect to pay between $175 and $450, depending on condition of the enclosure, beauty of the real wood grain, condition of the cloth screen, and presence or absence or the cool little screw-in Dynaco tags that came with the speakers in the '70s.

For the best sound, I'd recommend putting the Dynacos on 18" stands and placing them a foot to three feet away from the back wall. To beef up the deep bass, I might add a Cambridge Soundworks BassCube 10 or 12, two cost-effective subwoofers that are relatively easy to find. But most people will probably place the Dynacos on shelves, leading to poorer imaging but beefing up the bass, due to reinforcement from the nearby wall. They sound quite good in either set up.

In fact, I just set up a system for a friend that may reflect how Dynaco A-25 will most often be used more accurately than what I've written about above. She has the speakers on the floor beneath her secondary desk. The receiver is a Marantz 2230, and the CD player is an old one that she pulled out of the garage. Under these less-than-ideal circumstances the system sounds...great! Imaging isn't an issue, but voices sound warm, instruments sound realistic, and bass is surprisingly deep! She's...how shall I say it...like totally stoked!

To conclude, if you are putting together an inexpensive (or retro) stereo system, I'd recommend trying to find a pair of Dynaco A-25s to listen to. Pair them with an early '70s Marantz or Sherwood receiver (also available on Ebay), or maybe an NAD from the '80s, and you'll have the backbone of a really good system for $300 or so. Add an inexpensive CD player and you're ready to roll. To recap, Dynaco A-25s are NOT high definition modern "audiophile" speakers. The are warm, slightly forgiving speakers that look really nice and sound good.

I really am having too much fun fixing these things up and listening to each pair as I get them!




Recommended:
Yes

Amount Paid (US$): 100


Jeg har fundet anmeldelsen her: http://www.epinions.com/content_267495902852

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg spottede hvad der ligner et par A-50 i dag. De var 4 ohm the Scandyna way og havde den karakteristisk 5 trinsomskifter som på A-25erne. Der er tale om højttalere med 2 stk. 10'' basser og en diskant som på A-25erne. Kabinetterne er ikke så dybe som A-25, så vist beregnede til at sidde fladt på væggen.

Her er et billede fra nettet af modellen:




Dem på billedet er dog med amerikansk frontstof. Dem jeg så har gråt "dansk" stof.

Jeg købte dem ikke, men kan da vende tilbage en dag jeg har plads i bilen.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej PQR

Har du fået skaffet plads i bilen til de A-50`ere? De ser da ud til at kunne genere noget bas!

 Har tidligere på ugen set et par A-20`ere til salg i Jylland. Jeg kan desværre ikke oploade billeder men disse har samme akkustiske ventil som A-25. Er det ikke lidt usædvanligt... de billeder som jeg har set på nettet, har ligesom mine egne en rund port eller slet ingen!

Jeg har også lige fundet et billede af en A-150 som jeg synes kunne være interessant at vise her. Den blev vist lavet i 80`erne eller 90`erne og ligner A-25 en hel del.

[IMG]http://img134.imageshack.us/img134/5098/dynacoa150.jpg[/IMG]

 

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Marantzman skrev:

Hej PQR

Har du fået skaffet plads i bilen til de A-50`ere? De ser da ud til at kunne genere noget bas!

 Har tidligere på ugen set et par A-20`ere til salg i Jylland. Jeg kan desværre ikke oploade billeder men disse har samme akkustiske ventil som A-25. Er det ikke lidt usædvanligt... de billeder som jeg har set på nettet, har ligesom mine egne en rund port eller slet ingen!

Jeg har også lige fundet et billede af en A-150 som jeg synes kunne være interessant at vise her. Den blev vist lavet i 80`erne eller 90`erne og ligner A-25 en hel del.

[IMG]http://img134.imageshack.us/img134/5098/dynacoa150.jpg[/IMG]

 

Marantzman



Nej, jeg har ikke været den vej forbi igen.

Der er ca. 45 km at køre til der, hvor de er, og jeg skal ikke den vej foreløbig. ØV.

PQR



__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg var forbi A-50erne igen.

Den 'ublu' sælger ville have 400 kr. for sættet, så de fik lov at blive stående. Prisen er vist ok, bare ikke for mig. jeg har jo 4 sæt A25XL og ikke for meget plads.

Send mig en pb, hvis du vil vide, hvor - ikke så langt fra Randers - disse fine højttalere står.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Her er endnu et par billeder af dem Tonni også har linket til. Nogen der fandt ud af hvilken model der var tale om?
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
Runkeldunk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 106
Sendt: 05 Juni 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

!S

Som nævnt andet steds har jeg scoret et par scan dyna M5 højtalere. en sød lille sag på sytten liter.

Enhederne er : discanten seas 4 ohm 5 tv-hf og bassen en seas lav bas 21 tv-g

delefiltret består bare af en elektrolyt kondensator:  en Jensen crossover kondensator 5 microfarad.

problemet er at der kommer ikke lyd ud af discanten på den ene HT. det er så den jeg har skilt ad. har sat et 1,5v batteri på den for at se/høre kntren så enheden tyder på at den er i orden, kan det så være kondensatoren der er død?? hvordan måler jeg det?? iog er det en speciel kondensator??

mvh Karsten
Til top Vis Runkeldunk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Runkeldunk
 
KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 166
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Runkeldunk skrev:


kan det så være kondensatoren der er død?? hvordan måler jeg det?? og er det en speciel kondensator??

Hej Karsten

Du kan måle kondensatoren med et multimeter, der kan måle kapacitet; Under alle omstændigheder kan det godt betale sig at skifte kondensatorer, der er 20 år plus.  Det specielle ved kondensatorer til højttalere er, at de er bipolære. Få fat på et sæt i fx polypropylen, du kan have svært ved at finde en 5.0 uF kondensator, men et sæt bestående af to kondensatorer i parallel kan gøre det: 4.7 plus 0.27 eller 2.2 og 2.7 eller 1.8 og 3.3, hva du nu kan få fat i.

Mvh Klaus



__________________
Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 06 Juni 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hej!
Jensen hedder jo Tobias Jensen, øgenavnet var To-be or not to-be. De var ikke altid lige pålidelige og ikke særligt spændingsfaste (25v+). Wicon bipolare var bortset fra elendig terminering meget bedre! Jeg var på daværende tidspunkt ansat hos Reese Audio som også producerede oem højttalere i perioden 1967-74. (Expert, Rank Arena, Sonex mv.) Vi brugte bla. også Scan-Speak enheder, men kombineret med mellemtoner (Peerless LE39 og Phillips AD5060). De store muligheder for at simulere delefiltre havde vi ikke, så delefilteret VAR noget man (mer eller mindre) lyttede sig til. Det er nok derfor at de lyder behageligt. Man må ikke glemme at de transistorforstærkere man byggede i denne periode led forfærdeligt af crossover forvrængning mv, så mellemtonen kunne man ikke holde ud hvis der var alt for meget hul igennem.
< ="text/">
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

En 4,7 uF kondensator kan godt erstatte en 5 uF, i praksis. Undersøg osse de interne forbindelser i højtaleren - en 'kold' lodning kan godt være årsag til problemet.

Denne tråd gør mig helt nostalgisk. Da min storesøster flyttede sammen med sin fyr anno ~'71, havde han et anlæg med en Philips grammofon, en Sansui forstærker på hele (gisp) 2 X 18 Watt. Her skal ikke grines, det var pænt meget dengang. Den trak, selvfølgelig, et par Scandyna 25.

Det var anvendelsen af den akustiske ventil, der var 'tricket' i disse højtalere, m.h.t. basgengivelse. Den muliggjorde en meget bedre bas for boksstørrelsen, til en akceptabel pris.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

 

Hey har lige fundet (desværre kun) et stk Dynaco A-25 8 ohm i egekabinet.

Den har orginalt hessianlook som frontbeklædningmed med det lille messingskilt og er super flot.

Hvis der er nogen der ligger inde med en søster er jeg interesseret.

Hilsen



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

 

Hey har lige fundet (desværre kun) et stk Dynaco A-25 8 ohm i egekabinet.

Den har orginalt hessianlook som frontbeklædningmed med det lille messingskilt og er super flot.

Hvis der er nogen der ligger inde med en søster er jeg interesseret.

Hilsen



Fint fundet!

Det umage 8 ohms sæt som Supos fandt, er nu hos mig. Måske kan vi finde ud af noget en dag.

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Der står 4 stk Højtalere på Farvervej med hessianfront, men ingen skilt, de er tunge og fine.

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

edge skrev:
Der står 4 stk Højtalere på Farvervej med hessianfront, men ingen skilt, de er tunge og fine.


Så må vi den vej forbi i morgen!

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 30 Juli 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

 

Øhh nå ja - alle byer i Jylland har en vej der hedder farvervej????

Hilsen



__________________
Jesper
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

 Øhh nå ja - alle byer i Jylland har en vej der hedder farvervej????

Hilsen



Har alle byer ikke en Farvervej?

I dette tilfælde hjælper det så at Edge og jeg deler postnummer!

PQR

PS: de fire ens vintage højttalere var nu ikke noget.


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
gunslinger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

I skal næsten også have min historie om mine Scandyna A-25.

Højttalerne stod egentlig gemt væk i en gildesal da vi købte vores nuværende hus, men da vi skulle bruge et eller andet til at spille op til en fest og jeg ikke var i humør til at pille anlægget ned i stuen. Kom jeg i tanke om de her gamle højttalere der stod gemt væk, der stod også en mixer af en slags.
Så jeg fik sat det til og blev noget overrasket da jeg fik tunet ind på en radiostation og skruet op - havde ikke forventet noget som helst af, af et system der er bygget nogle år før min fødsel.

Mixeren viste sig at være en Scandyna 2400. Anlægget er nu  sluttet til i køkkenet, med en Media Center PC'en på en indgang og iPod dock på en anden. (De kan tilmed mixes sammen) Det kører det meste af dagen når vi er hjemme - jeg er godt tilfreds med det og det giver anledning til en del kommentarer når vi har gæster.


Til top Vis gunslinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gunslinger
 
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1571
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

gunslinger skrev:
I skal næsten også have min historie om mine Scandyna A-25.

Højttalerne stod egentlig gemt væk i en gildesal da vi købte vores nuværende hus, men da vi skulle bruge et eller andet til at spille op til en fest og jeg ikke var i humør til at pille anlægget ned i stuen. Kom jeg i tanke om de her gamle højttalere der stod gemt væk, der stod også en mixer af en slags.
Så jeg fik sat det til og blev noget overrasket da jeg fik tunet ind på en radiostation og skruet op - havde ikke forventet noget som helst af, af et system der er bygget nogle år før min fødsel.

Mixeren viste sig at være en Scandyna 2400. Anlægget er nu  sluttet til i køkkenet, med en Media Center PC'en på en indgang og iPod dock på en anden. (De kan tilmed mixes sammen) Det kører det meste af dagen når vi er hjemme - jeg er godt tilfreds med det og det giver anledning til en del kommentarer når vi har gæster.




Sej historie. Man ser det for sig: "Hus sælges, Scandyna A-25 højttalere medfølger uden merpris!"

PQR


__________________
Masser af vintage grej.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes
 
madsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Ok var ikke klar over  der var en Scan Dyna A - 25 tråd så jeg lægger lige mine nyfundne ind her, de skulle være fra omk. 1977, men kan jo se de findes i flere versioner.



__________________
Nyd musikken, glæd dig over teknikken
Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes