Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 09:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Billigste Icepower 1000ASP ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har søgt en del for at finde den billigste forstærker med Icepower 1000ASP. De fleste forstærkere med 1000ASP koster omkring 10000 kr. per kanal.

I min søgen faldt jeg over en aktiv PA-højttaler LDE152A somindeholder en 1000ASP og koster ca. 6500 kr. Den tilsvarende højttaler uden forstærker koster ca. 3500 kr. I England er prisen for den aktive model ca. 500£ (ca. 4000 kr.). Hvis man fratrækker diverse avancer vil jeg gætte på at fabriksprisen for en 1000ASP er ca. 1000 kr. Tilsæt så en blikdåse, et par terminaler og en smule avance, hvad er prisen så?

Er der andre der kender "alternative" produkter med 1000ASP?

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

http://www.marchandelec.com/pricelst.html << 450$

hvad med det der. hjælper det noget?
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
http://www.marchandelec.com/pricelst.html << 450$

hvad med det der. hjælper det noget?

Jo, mange tak. Nu ved jeg ikke hvilken avance de har, men det bekræfter da min antagelse om at modulerne ikke koster en bondegård!

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

se på www.cadaudio.dk

De har egne PWM moduler som svarer til ICEpower, og de har også enkelte ældre ICEpowermoduler.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

se på www.cadaudio.dk

De har egne PWM moduler som svarer til ICEpower, og de har også enkelte ældre ICEpowermoduler.

Jeg kender godt cadaudio, deres priser virker rimelige nok. Det er dog svært at finde referencer på deres forstærkere mht. lydkvalitet. Hvis man spørger ham får man jo at vide at de er væsentligt bedre end Icepower. Men mon ikke det er en subjektiv vurdering?

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:
Kjeldsen skrev:

se på www.cadaudio.dk

De har egne PWM moduler som svarer til ICEpower, og de har også enkelte ældre ICEpowermoduler.

Jeg kender godt cadaudio, deres priser virker rimelige nok. Det er dog svært at finde referencer på deres forstærkere mht. lydkvalitet. Hvis man spørger ham får man jo at vide at de er væsentligt bedre end Icepower. Men mon ikke det er en subjektiv vurdering?

Jeg har haft en D400, men ikke ICEpower. Så jeg kan ikke hjælpe på anden vis end at den var god i mine ører. Andre der har hørt den og som har hørt ICEpower, sagde at det umiddelbare indtryk var at den var mere direkte og havde mere pondus en ICEpower (på den gode måde).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:
I England er prisen for den aktive model ca. 500£ (ca. 4000 kr.). Hvis man fratrækker diverse avancer vil jeg gætte på at fabriksprisen for en 1000ASP er ca. 1000 kr. Tilsæt så en blikdåse, et par terminaler og en smule avance, hvad er prisen så?

Det lyder sindssygt billigt, hvis man kan få en højttaler inkl. et 1000ASP modul for 4.000,- DKK !?!

1000ASP som rå-modul koster væsentligt mere end 1.000,- DKK kan jeg så oplyse.



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

nesdam skrev:
I England er prisen for den aktive model ca. 500£ (ca. 4000 kr.). Hvis man fratrækker diverse avancer vil jeg gætte på at fabriksprisen for en 1000ASP er ca. 1000 kr. Tilsæt så en blikdåse, et par terminaler og en smule avance, hvad er prisen så?

Det lyder sindssygt billigt, hvis man kan få en højttaler inkl. et 1000ASP modul for 4.000,- DKK !?!

1000ASP som rå-modul koster væsentligt mere end 1.000,- DKK kan jeg så oplyse.

Her er et eksempel på prisen på LDE152A :

http://www.soundbyteuk.com/80630/info.php?p=4&pno=0& pid=1690769&cat=&ack=9&search=&sought =

Hvis du kigger i den vedlagte brugsanvisning fremgår det at der sidder et 1000ASP modul i kassen. Den tilsvarende pris i Tyskland er 699 euro.

Nu afhænger prisen på 1000ASP-modulet vel også af styktallet. Men LD sælger næppe højttaleren til en merpris på et par tusinde kr., hvis de har betalt mere for modulet?

Jeg har på fornemmelsen at B&O forsøger at presse de små producenter ud af markedet med forhøjede priser på modulerne. De skriver jo selv at de har brugt for meget tid på support i begyndelsen på de små aftagere.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:
Nu afhænger prisen på 1000ASP-modulet vel også af styktallet. Men LD sælger næppe højttaleren til en merpris på et par tusinde kr., hvis de har betalt mere for modulet?

Jeg har på fornemmelsen at B&O forsøger at presse de små producenter ud af markedet med forhøjede priser på modulerne. De skriver jo selv at de har brugt for meget tid på support i begyndelsen på de små aftagere.

Det har du helt ret i. Nu er det længe siden jeg har kigget i prislisten, men den prisliste vi fik er jeg ret sikker på slet ikke kom ned i nærheden af 1.000,- DKK uanset antallet af moduler.



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:
Det har du helt ret i. Nu er det længe siden jeg har kigget i prislisten, men den prisliste vi fik er jeg ret sikker på slet ikke kom ned i nærheden af 1.000,- DKK uanset antallet af moduler.

Hvorfor er du selv holdt op med at sælge Icepower forstærkere?

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes