Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 06:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: ARENA T9000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Tak Rolf

jeg stjæler lige billdet fra den tråd du lænker til



og så en google oversættelse fra tysk til dansk

Siden 1906 var Leif Hede Nielsen cykelproducent i danske Horsens. Efter den danske stat Radio 1925 operationen var begyndt Fabrikker's Hede Nielsen A / S i 1928, radioen produktion under maerket "Herofon". Nielsen har købt den gamle arbejde Crome & Goldschmidt og beslaglagt der i 1931 om radio-og cykelproducenter fremstilling sammen. Midten af 30'erne var Nielsen med 240 ansatte, den største arbejdsgiver i Horsens og er bygget i 1939 10.000 radioer om året. Mens fabrikken brændte i 1946, men blev tegnet af arkitekt M. Preisler moderne end tidligere ombyggede de Herofon blev i 50'erne de mest populære radioer i landet og med succes eksporteres.
Fra 1955 desuden bygget Nielsen fjernsyn, som han kaldte "Arena", som blev indført, 1958, Arena har 500 ansatte, det blev hurtigt, med en markedsandel på 25% af de største tv-producent i Danmark (50.000 enheder i 1960) og senere ansat i alt 1800 ansatte. Trods den store krise i den danske tv-producenter af udstyr - fra 21 produkter, når der kun fire tilbage - flyttet arena i 1966 i en ny og større fabrik i udkanten af, som dog i 1970 ved en brand fuldstændig ødelagt.
Med hjælp fra den britiske Rank Group, projektet til 80% finansieret, anlægget blev genopbygget og rank-Radio (lækker, Wharfdale, Heco) tildelt. Nils og Leif Hede Nielsen 1971 fjernet fra samfundet. Produktionen startede i 1971, men igen. Arena bygget specielt fjernsyn, kompakt udstyr og taleren kasser for Gruppen i hi-fi har været under det nye mærke "Rank-Arena tidlige asiatiske produkter sælges.
Fabrikken fremstilles kun i en kort periode, fordi den arena som en rank ikke betragtes indbringende nok: Det internationale og asiatiske over-produktion "billige" produkter også fortsat den danske producent: 1975 kun var 600 ansatte afskediges, anlægget endeligt lukket på grund af urentabel. Vores eget personale overtog drift og førte ham til tv-produktion som Fabrikker 3F A / S ( "Folkeparti Fjernsyns Fabrikker") fortsætter. Allerede i efteråret 1976, Selskabet for den ungarske Tungsram, der arbejder i underholdningsindustrien einstieg. De tv-apparater nu løb under mærket af Tungsram Band, også skabt en ny serie af hi-fi-mærke "Dansk HiFi." Mindst receiveren og højttalere med dette navn er kendt.
I 1979 anlægget blev endeligt lukket efter en konkurs. Tungsram omfatter nu General Electric siden 1993. Også produktionen af cykler Hede Nielsen sluttede i 1979 efter en lille - endnu en gang - brand. Indtil i dag, Hede Nielsen med fire produktionssteder i Danmark, som en producent af industrielle gasser et begreb, en aktivitet, som grundlæggerne startede i 1919 allerede.

Mærket "Arena" er sandsynligvis i rang gruppe forblev i det mindste har jeg den hi-År Paper, 8 i 1976 stadig en rang-Arena receiver fundet.
Interessant viser tilsyneladende, især i England, herunder varemærket "Bush Arena" på; også danske varer i begyndelsen af halvfjerdserne. Det synes Bush er derfor også en rank-virksomheden.

Min lille forstærker Arena F210 kommer fra fase af Hede Nielsen mærke arena. En passende FM tuner F211 er også givet.

Tekniske data ifølge HiFi Jahrbuch nr. 3 (1967/68)
Forforstærkere i modulet teknologi og integreret Effektforstærker
-2x 10 watt RMS effekt i 4 ohm
-2x 15 watt musik effekt
-Klirrgrad 0,6%
Inter-modulation (250/8000Hz): 0,4%
Frekvensgang for alle: 20 - 20.000 Hz + / - 3dB
Udenlandske Ratio (fulde): 50 dB / 45 dB (lavt / højt niveau input)
Regel omfang: Balance: + / - 6dB, Bass: + / - 10 dB ved 100 Hz, Treble: + / - 15 dB ved 15 kHz
Orientation-DM 448, --
Dimensioner: 266 x 74 x 196 mm, vejer 3,4 kg

Den lille forstærkeren er anbragt i et plademetals ramme op i en Holzzarge skubbet og limet fast på bunden er skruet fast. Behandlingen er nøje. Fyret, udstyret med fire RCA transistorer 2N2148 FX 8k



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Denne radio er ikke noget særlig, men der er dog to grunde til at jeg bruger tid på den. Den er pæn og den bruger ca 12W. Det siger sig selv der ikke er meget effekt i den...max 2 X 10W, men det er nok til dagligt i gulv-hornene og så gør det ikke noget hvis jeg glemmer at slukke den. Jeg tror det er samme forstærker-del som RLB's fine sæt ovenover.

Som et lille kuriosum...den ene kanal var tavs og det skyldtes en defekt driver-transistor. Jeg noterede mig omhyggeligt ben-placeringen med midter-benet(basis) krydset ud til siden, men blev alligevel forvirret da den ny skulle i. Så ved en total genemgang af monteringen fandt jeg at basen ikke skulde krydses, men at hullerne passede. I med den og så spillede den lystigt...den har altså aldrig kunnet spille i den kanal...en medfødt montering-fejl og havde jeg monteret den som den gamle var den bare brændt af igen.

En anden ting er at traffoen er 'cool running'...der er altså ikke sparet på primær-tråden som i moderne traffoer. Der har man sparet så meget at ved hver tiende traffo har man til en gratis primær...resultatet er traffo'er som trækker tomgangs-strøm uden belastning og bliver varme

Der dog noget specielt ved tuner delen...det er mest alm i DK radio'er fra den tid at der 2 gangs-afstemning, men i denne sidder der skam en xtra drejekondensator så den er 4 gangs-afstemt. De 2 dreje kondensatorer er snedigt sammenkoblede med snore-træk...læg mærke til den normale front-end i venstre side og den extra kondensator i højre side som udgør 2 pre scalere. Sådan har jeg aldrig set det før.

mvh

 



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Sikken masse 'dejlige' elektrolytter der i sådan en ARENA T9000...og det her stammer kun fra udgangen...nu skal jeg ilag med forforstærkeren. Nå...det kunne faktisk være værre...den er jo DC koblet trods sin høje alder (1968)Forresten er der masser  af liv i de kondensatorer jeg har målt på...jeg ved dog ikke hvordan de opfører sig under belastning og de store er parate til at lukke luft ud.. der var noget galt i den ene kanal som jeg håber er fixet nu.

Det er dejligt med kraftige glas-fiber print der kan holde til lodde-kolben...og INGEN løse lodninger...det er nok værd at bemærke.

mvh

Det er utroligt så sevice venlig den er lavet...idag kan man ofte ikke engang få bunden af et apparat.



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

uha...kan huske jeg stod og savlede over den stod der i vinduet.....hvad gør vi idag er så vilde med det gamle grej....måske vi tror vi kun er 13 igen???? eller tænker på den fede tid dengang....

mvh velkommen

ps købte forøvrigt mit første stereo i en scandyna 3000, men et par år senere B&O 5000

 

 

 

 

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Tja..ønske sig yngre...jeg laver den gamle svend fordi jeg er spændt på hvordan den spiller og så er den jo helt sin egen. Jeg er imponeret over konstruktionen fordi den kører med separate +- forsyning til hver kanal i en tid hvor alle andre B&o, Scandyna ma. kun havde EN + spænding til begge kanaler og elektrolytter i serie med højtaleren. ARENA T9000 er dermed i særklasse og var også den kraftigste.

Nu skal jeg ud på værkstedet for at 'lege' med den

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Rolf Zetterberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Det finns en liten tråd på UK Vintage Radio där jag har lagt ut schema på en Arena förstärkare med drivtransformatorer:

http://www.vintage-radio.net/forum/showthread.php?t=49099

Til top Vis Rolf Zetterberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolf Zetterberg
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Imponerende dansker, en ægte great dane, spændende hvordan sådan én spiller 

Må se at få taget et par billeder af mine små beskedne Rank Arena højttalere, de er faktisk lige ved at komme i brug...
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Ja men..det får du da at høre på vintage-træffet for det er meningen den skal med...jeg arbejder ihærdigt på at få den i form. Den passer jo i alder med mine vintage højtalere...jeg tror dine højtalere spiller fint.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror godt jeg må bidrage til forums første og ikke mindst tiltrængte Arena tråd? 

En højtaler jeg aldrig havde set før - førend den dukkede op i en genbrugs near by. Jeg måtte tilbage og have dem, de er "helt sin egen", Arena HT 840:








Jeg har langt om længe fået startet på et herreværelse, og nu fået konstateret at rørforstærker, pladespiller og det hele har overlevet flytningen. Jeg har så også fået lyttet til Arenaerne, den venstre lover godt for klang og lydbillede, den højre har tydeligvis et delefilterproblem. Alle enheder spiller, men mellemtonen vælter det hele, den mangler vist noget højpas... Det skal blive undersøgt i løbet af ugen, yes daddy-oh her er på banen igen.
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

He he..det er rigtig 'drenge-værelse'...der skal lige nogle cover's på væggen så er den hjemme. Du skal nok få styr på højtalerne...det var fine sager engang. Nu har jeg skiftet 38 elektrolytter i Arena'en og den virker bedre og bedre, men jeg har til min store skræk opdaget den har 'fysiologisk volumen'. Så nu slipper jeg ikke for at skaffe diagammet til den for det kan jeg sgutte hitte ud af at afbryde og det dur bare ikke når den skal slæve mine Rectiliniar.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
his047
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Ak Ja, min far købte sådan en fra KT Radio i 1969, som jeg overtog da han købte en Sansui Eight knapt fem år senere. Jeg
brugte den med et par High Fidelity Voigt horn, først med Richard Allen New Golden Eight Super og siden med Lowther PM2
Mk II.
Begge kombinationer lød rædselsfuldt. Forstærkeren led svært af Transientintermodilationsforvrængning (TIM) og havde et
elendigt signal/støj forhold (ihvertfald med høj-effektive højtalere). Transformatorerne snerrede også højlydt og var umulige
at være i rum med (min far havde sit stereeoanlæg i et rum der var seperat fra højtalerne af samme grund).
Der var også indbygget loudness funktion (som ikke kunne slås fra: jeg loddede den ud, men T9000 lød stadig lige
forfærdelig).
For at bøde på problemerne havde KT Radio prakket min far et sæt JS trafoer på, som skulle nedbringe udgangseffekten (og
støjniveauet). Det virkede også, men til gengæld betød det at bassen blev slap som en karklud.   

Jeg forærede den væk til en af mine venner og vendte tilbage til min gamle TO-R S15, som lød meget bedre.

(Ja, jeg ved godt det lyder lidt mavesurt, men T9000 så godt ud, men var en katastrofe)

Til top Vis his047's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af his047
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Uha det lyder ikke godt, men jeg tror nu nok jeg skal få den til at spille godt og min snerrer ikke i transformatorerne. Jeg ville heller ikke turde sætte den til mine horn...den skal have lov at arbejde...det er det den er beregnet til. Jeg kan godt se den forvrænger på mine måleinstrumenter, men det har jeg fået den til at lade være med ved at justere bias med analyzeren koblet på samtidig. Alt ialt tror jeg det et fint apparat, men den skal nusses om af en exspert for at komme til at spinne. Jeg trode også den var pumpet hårdt ang. udgangseffekt, men det er den slet ikke. En skam du bor så langt væk ellers kunne du jo komme til vintage-træffet og høre den + meget andet.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
his047
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Ja, ovenikøbet har jeg måttet lyve om mit Domicil: Jeg bor faktisk i Skotland, men HiFi4All vill ikke lade "udlændinge" registrere
sig som brugere.
Jeg ser, at du har højtalere med AMT1 enheder: mit første job i HiFi var at samle ESS AMT1 højtalere for QualiFi ude i
Frihavnen: jeg tror de var solgt til Tyskland. De lød faktisk temmeligt godt.   
Til top Vis his047's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af his047
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:
En skam du bor så langt væk ellers kunne du jo komme til vintage-træffet og høre den .......

Og 38 elektrolytter er skiftet indtil videre. Man fornemmer lidt, at tingene begynder at blive "kørt i stilling"  - kender det godt - er selv godt igang.... Vi ses i Hald



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Ja...det skal nok blive spændende.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Radiohistorisk forening udstiler T9000 med højttalere.

Se evt. http://www.rfr.dk/aktuelt.asp (Bunden af siden).

Foreningen kan iøvrigt nok også hjælpe med et diagram over T9000.

Til vintage intresserede, kan det nævnes at Den gamle by i århus, laver en radio forretning, / værksted med produkter, som den så ud i 1974. Den skulle åbne i slutningen af 2010.

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Ja...jeg har selv været ovre at se udstillingen...idag har D.Duck beriget mig med et diagram så nu er vi på skinnerne igen.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
D.Duck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Hej

I min søgen efter et diagram til Tube Mania's T9000 i en gammel Arena mappe, faldt jeg over et diagram over en Arena Stereo rørforstærker type 212. Sådan en mindes jeg ikke at have set. Er der nogen på forumet her der har sådan en ?? eller måske har et billede af den ??

Den har følgende rør :   1stk GZ 34, 4 stk 6973, 2 stk ECC 83 og 4 stk 6CW4.

6CW4 kendte  jeg ikke og måtte på nettet for at få at vide hvad det var for en. Det viste sig at være en "Nuvistor" - Et lille triode rør i metalhus der tilsyneladende skal loddes direkte i printet uden sokkel. Sådan en synes jeg ikke vi lærte noget om på radioskolen. Er der nogen der har lidt kendskab til dem ??

Mvh
Per H

 

Til top Vis D.Duck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.Duck
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft sådan en forstærker, men var hærget efter at have været mishandlet på Bygholm parkhotel og blev byttet bort. For et halvt år siden var der en til salg på brugtgrej og jeg var mægtig fristet, men den kostede 3000kr.

Der sidder en nuvistor i min McIntosh MR71 rørtuner (prescaler-amp)...nuvistoren blev invented 1959 af RCA til millitærbrug, men fandt snart anvendelse i radio og TV som tuner indgangs-rør. Idag bliver det også brugt kondensator-mikrofoner og man kan også lave MC step-up med den.

og de sidder skam i sokler, men der findes også nogle til direkte lodning.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Rolf Zetterberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2007
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Den här bilden har jag hittat på nätet.Minns tyvärr inte var...

Til top Vis Rolf Zetterberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolf Zetterberg
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes