Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 14:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

hej alle sammen  

efter jeg har savlet over alle de utrolige lækre ting og sager i spiller på, vil jeg komme med mit lille og ydmyge rør grej, som består af..

xindak v15 fortærker rørforstærker ... næste opdate her er nye indgangrør skal bare lige ha fundet ud af junglen inden for rør... og snakket med en kompetent herre....BRUGES IKKE MERE

AUDIO CLASSIC FOR OG EFFEKT...

xindak muse 3 cd afspiller.... lige opdatet med blygummi, nu er den dælme lyddød hvis man banker påden,,,, samt skiftet rør i den til et JJ tesla rør....

NYE HØJTALER: HØRNING AGATON SIGNATURE SILVER....STOR HØJTALER...

højtaler kabel: VDH/TANNOY REF.

opdate : via blue rca kabel lavet af dan a.... super lyd... lyder på mange måder bedre end mit red dawn rev. 2

nordost red davn rev. 2

NLE sølvkabel

xindak xf1000es strømrenser

xindak netkabler til forstærkerne og cd       DER SKAL HELT KLART NYE NETKABLER TIL EFETR DAN A's DEMONSTRATION....

xindak netkabel fra strømrenser til stikkontakt

B&O 4002 PLADESPILLER.... MANGLER DOG EN RIAA....

 

 

 

 

målet med mit anlæg er at få så homogen lyd som muligt for så små penge som muligt...homogen lyd med en tvist af varme uden det går ud over detaljer,perspektiv.... kan ikke klare de der S og T lyder de ødelægger musikken og fører til lyttetræthed i mine øre...at dette har så lidt på minus siden... knap så gode optagelser kan godt være " træls " at lytte til... og ved noget musik kan lyden være lidt kedelig... men alt i alt er jeg kommet et pænt stykke af vejen i min søgen...

men leder hele tiden efter bedre lyd

tror næste projekt bliver anden forstærker... og lidt rum dæmpning da mit lytterum har en del efterklang/ekko... så tror der er meget at hente på det punkt...

 

ris og ros samt gode råd og tveaks er meget velkommen

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hvor er billederne...jeg vil da gerne se det...det er nok Denonen der kvaler med.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

til granberg... jeg har problemer med at få den til at spore ordenligt i starten af en plade... tror ikke armen kan klare en denon 103.. men skal lige ha prøvet mig lidt frem

ang. trapezerne som skal udskftes.. er det fordi jeg har et par onken focaler som bare lige skal renoveres fra a til z, med nye kabler og sådan.. og bas kabinettet skal der selvfølig også gøres noget ved..

til tube mania... uha uha arbejder på det.. så det skulle gerne komme

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

glemte at tlføje at jeg også bruger xindak net kabel og en monster strømrenser som jeg synes gav en del roliger lyd billed men på billed siden må jeg sige der va sgu ikke noget at hente...

ang. mine problemer med min thorens siger min kone drop det l... og køb dog en ny eller anden... så det kunne godt tænkes man skulle gå den vej

har aldrig haft eller prøvet en linn sondek, så måske...

jeg skulle aldrig ha solgt min gyrodek med SME S V arm og en ortofon jubiee pick-up for nogle år siden...men fik en mindre hjerneblødning den dag

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej John. Ser frem til billeder

Hvad er det for et Xindak HT-kabel du kører med, og hvad synes du om det?



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

skal nok få nogle billeder lagt på en af dagene...

det er xindak fs 0.5... er rimelig tilfreds med lyden.... har det svært med s og t lyde og dem holder de pænt styr på... havde van den hul 122 før men med hensyn til s og t lydene gør xindak det bedre, men har kig på store store broren 2.0 i stedet for men vil først lige ha renoveret mine onken focal jeg har stående...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

skal nok få nogle billeder lagt på en af dagene...

det er xindak fs 0.5... er rimelig tilfreds med lyden.... har det svært med s og t lyde og dem holder de pænt styr på... havde van den hul 122 før men med hensyn til s og t lydene gør xindak det bedre, men har kig på store store broren 2.0 i stedet for men vil først lige ha renoveret mine onken focal jeg har stående...

Ok. De lyder meget fornuftige. Jeg kigger nemlig efter en kabel til varme side, og prøver lige at få lidt inputs om de her xindak kabler som gerne skulle være lidt varme i lyden uden at være "lukkede".



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

okay selv de spiller varmt og overhoved ikke lukket... jeg er faktisk positivt overrasket over lyden fra  xindaks også prisen taget i betragtning... derfor kunne jeg godt tænke mig at ligge øre til det lidt dyrer kabler fra dem.. har også tænkt mig at ligge øre til deres signal kabel.. selv om jeg er vildt tilfreds med mit virewizad kabel
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Dem tror jeg lige jeg må prøve på mit anlæg på et tidspunkt. Takker

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

det kan rolige gøre...

kan se du spiller på amphion højtaler... er lige blevet tilbudt sådan et sæt amphion 520 tror jeg de hedder til halv pris hos den lokale lydpusher..altså 10k... men kender dem ikke rigtig.. er de svære at trække.. har trodsalt kun 45 w at gøre godt med

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 123
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Lidt nysgerrig mht. din forstærker - jeg har aldrig hørt den.

Hvordan oplever du at højttalerne er for krævende til din forstærker - og kører du Pentode eller triode mode på din Xindak V15 ?

Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

hej nonnegativ...der hvor fornemmer de er for krævende er drifteffekten.. de har immervæk en drift effekt på 8-10 w ifølge data hvor mine onken focal har en på 1 w ifølge data... jeg skal skrue meget op før der rigtig sker noget...
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

det kan rolige gøre...

kan se du spiller på amphion højtaler... er lige blevet tilbudt sådan et sæt amphion 520 tror jeg de hedder til halv pris hos den lokale lydpusher..altså 10k... men kender dem ikke rigtig.. er de svære at trække.. har trodsalt kun 45 w at gøre godt med

De virker ikke så svære at trække umiddelbart. Men ved ikke lige hvad din forstærker kan.

Min Densen B-100 (2x60W) trækker mine Prio 520 uden problemer, og jeg syntes ikke jeg mangler kontrol. Derimod kunne min Denon avr-1804 ikke helt styre dem optimalt hvis jeg skruede lidt op.

Tror deres super præcise, tørre lyd ville passe meget godt til en rørforstærker.

Lidt af hver verden



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

okay takker.. hørte dem lige kort over noget primare hos lydpusheren.. positivt må jeg siger men men man skal jo høre det der hjemme...

som skrevet har jeg også et sæt onken focal men ved ikke rigtig om jeg gider renovere dem ( det er jo nemmere at købe nogen der er færdig ) men konen vil gerne have nogle der er lidt anderledes.. men er hele på kig efter noget nyt/andet

har også kigget på xtz 99.36 de lyder spændende... men problemet er de kan ikke høres først da der jo ingen forhandler er i danmark

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

det har jeg prøvet det med antiskating det hjalp lidt men ikke helt... ender nok med jeg køber en ny som konen siger...

har kørt med onken focalerne før men det var sammen med en original hiraga trin det lød dælme godt suk... men du har ret ang. bassen men der anskaffede jeg mig en f3 sub... den store kantede..den klarede det sgu fornemt.... men lad os nu se om det ikke bliver en helt 3 højtaler der kommer til 7 og sidst ...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

hej allesamen

er der nogen herinde der har prøvet at spille diagonalt i jeres stuer...hvis ja hva er så jeres erfaring der

jeg bor selv i et håbløs lejlighed rent lydmæssigt....så måske nogen har en eller 2 erfaringer inden jeg flytter om på hele stuen

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

så... nu har fået taget billeder... nu skal jeg bare finde ud af hvordan man får lagt dem ind . er ikke så skide skrapt til sådan noget

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

hmm flyttede om på anlægget igår aftes så det spillede diagonalt...hmm ingen succes ... så i dag måtte jeg sgu flytte det hele tilbage igen

f**k det spillede lyst og puha meget dårligt...SPILDTE KRAFTER

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

hej alle sammen

så sker der lidt nyt på hjemme fronten... er ved at skifte højtaler til et par amphion creon 3 dem med side monteret bas...er der nogen der har lagt øre til dem????

får dem hjem på prøve idag her efter kl 16 så det bliver spændende... især om min xindak v15 rørforstærker kan trække dem... idet hele taget hvordan de lyder på mit xindak grej...

men kender ikke rigtig mærket lydmæssigt men håber det lyder godt for fik et kanon tilbud...så hvis nogen har lagt øre til sådanne så skriv et par strofer...

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

De er flotte...et hurtigt regnestykke (87db/1W) giver drift-effekt 8W/96db...i triode-mode får du ca 99db...i pentode-mode ca 103db i en meter afstand. Altsammen teoretisk... hvis du ikke er til de store udladninger går det nok.

Upload billede det er denne du kan bruge til at ouploade billeder med, men det er lidt besværligt at få dem små nok i dette forum.

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 

Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes