Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2024 | 10:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: High-End Aurum Cantus Nye billeder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Hej nu er det på tide jeg kommer frem med et billede af mit nuværende anlæg. Jeg har set adskillige flotte og garanteret vellydende anlæg her på forummet som har givet inspiration og drømme. Jeg tror jeg er den første her i Dk som har et komplet surround system i Aurum Cantus. Jeg har valgt Aurum Cantus da jeg ud fra opvejning af forskellige variable op mod prisen (cost-benefit) er kommet frem til det er her jeg får mest vellyd og flot design og finish for pengene. Cost-Benefint tankegangen har haft indflydelse ved alle mine køb til mit anlæg, og hvis i ikke er enige eller ikke forstår det så spørg endelig. Jeg giver en stor tak til Kennet fra http://hifi4real.dk/ for hans gode hjælp og service på mine Aurum Cantus højtalere. Uden ham var Aurum Cantus mærket forblevet ukendt i dk, jeg håber på at han kan være med til at gøre AC til et etableret mærke på det danske hifi marked.

Den største fremtidige opgradering er en ny og større stue så v8erne kan udfolde sig fuldt ud.

Udstyret består af:

Fronter: Aurum Cantus V8F i Rosewood finer http://www.aurumcantus.com/aurumcantu-loudspeaker/loudspeake r_v8f.htm

Center: Aurum Cantus Rhythm i Rosewood finer http://www.aurumcantus.com/aurumcantu-loudspeaker/loudspeake r_rhythm.htm

Bag: Aurum Cantus leisure i fugleøje træ (købt brugt derfor farven, dog passer den med sofaen  ) http://www.aurumcantus.com/aurumcantu-loudspeaker/loudspeake r_leisure2semkii.htm

Forstærker: Thule IA255B en af de sidste surround produkter fra det gode selskab thule. Kører 5x100w i 8 ohm og 2x250w ægte balanceret i 8 ohm. Genialt integrering af Surround og Stereodelen. NYT PÅ VEJ

DAC: Stello DA220 MkII http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67771&K W=RAZZER den kender folk efterhånden og ja den spiller ligeså godt som der tales om den. Afløst af Cary sacd 306

Drev: Sony XA5ES fantastisk stykke mekanik som trods en alder på en 14-15 år fungerer som da den var ny. solgt

Blueray afspiller: PANASONIC DMP-BD10A gør det super godt billedmæssigt med BR og alm dvd. Dog er den lydmæssigt ikke værd at skrive om. solgt og afløst af mange spillere siden alt fra sony til onkyo lexicon og tilbage til onkyo 

TV: Panasonic TH-42PX70

Kabler:

Ht kabler Front - Tara labs Master gen. 2 (4 enkelt kabler pr. Ht så det bliver til en biwire konfiguration) afløst af MIT shotgun s1 biwire

Center kabel - Tara labs Master gen. 2 afløst af MIT AVT s1

Kabel til Bag Ht. Supra Rondo Biwire http://avconnection.dk/?PGr=2123&ML=360

kabel mellem dac og drev QED Signature 75 http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/digitalkabel/qed_s ignature_75_kabel_translucent_soelv.htm

Kabel mellem dac og forstærker Vincent High End http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1843&zoneid=3

Kabel mellem blueary og forstærker: front - Tara labs Master Decade, center - Chord Anthem 1, bag ht - Qed Silver Spiral http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/signalkabel/qed_qu nex_silver_spiral_kabel_1_meter.htm

HDMI Kabel: TechLink TL-XS http://avconnection.dk/?PNo=TL-XS202&ML=273

Nyeste billed her, kommer flere bedre!



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us




 

Gamle billeder


Kom gerne med ris ros og spørgsmål

mvh

Rasmus

 

 

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Super lækkert setup. Specielt fedt er det at se en stor center

Skal du ikke have en subwoofer til filmene? Og i fald du skal har du så overvejet hvad det skal være?


Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej Blundt jo kunne da godt tænke en eller 2 subs nok 2. Men har pt slet ikke plads til mere grej. Det kommer først når jeg får ny lejlighed. Mht. sub mærker der vil jeg nok kigge XTZ's modeller og aurum cantus. Eller køber noget brugt. De bedste subs jeg nogensinde har hørt er Sonus fabers gravis, de spiller super til musik og film.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Damn det ser kanon ud.

Kan godt lide din cost benefit tankegang hehe. Tror AC rammer plet der, har ikke hørt dem, endnu, men har læst meget om dem.

Hvordan lyder den center? har du haft nogen du kan sammenligne med?



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Ser super lækkert ud, dog ville jeg nok gemme dac'en og pana'en af vejen, så der ikke var så trængt på toppen Dog ser det lidt vildt ud med dine baghøjtalere, står de ikke alt for tæt på, når man sidder i sofaen? Der må da være skruet gevaldigt ned..

__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
cube
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Super lækkert setup. har selv de små Aurum Cantus V2M standerhøjttalere i rosewood som front i stereo-setup, måske man skulle opgradere  Aurums bånddiskant er en fornøjelse, den lyder godt.
Til top Vis cube's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cube
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Takker til alle for rosen

Til Claus jeg har haft adskillige center hter, i den her størrelsesklasse har jeg kun haft vienna oratorio som også spillede helt siplimt, den havde dog ikke denne her dejlige diskant og var derfor knap så leven og højopløst. Synes at Rhythm centeren spiller meget lig med Dali Euphonias center. Men min center er kun 2 dage gammel så jeg skal have lyttet mere til den og så skal den spilles til.

Til  Rune wildchild jo det er sandt det fylder meget deroppe men meget af det ser også godt ud derfor kan jeg godt lide man kan se det. Jo du har ret i min bag hter er tætte på, men det er eneste mulige placering i denne her stue

mvh Rasmus


Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

ser godt ud men hvorfor ikke have rosewood finér på baghøjtalerne?

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

nu har jeg haft Aurum Cantus 5.1 i 4 år så tro nogle kom før hifi4real og dig

med at opdage lyden da han kom med højtalerne i butikken ca 1-2 år siden

og p.s samarbejde med KF scanaudio i kbh kender vi vel lyden bedre end

hifi4real mvh powerwatt en af de gammel tråd

http://www.minhembio.com/Power%20watt

 

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

som Power Watt siger så er det kendt i dk før ham der gutten

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Kære power watt og sHaCk_kO jeg ved da godt mærket har været i dk nogle år men ikke med salg af de store modeller som v 6,7 og 8eren. De tidligere andre forretninger har slet ikke fokuseret på de store modeller som jeg mener er de modeller som gør at folk endelig får øjnene op for mærket, og derfor vil være det endelige gennembrug i dk. Jeg ved godt at Ardency Audio havde en et enkelt sæt v8er som de solgte for kort tid siden, da de enten er ved at lukke eller stoppe salget af AC. Kennet markedsfører sig desuden modsat de andre med at han kan skaffe alle modeller hjem det er det som jeg implicit betyder at han gør mærket kendt i dk, så jeg mener at hans fokus er helt anderledes end de andre forhandlere som også sælger AC.

power watt
jeg siger ikke jeg er den første som opdager den gode lyd på AC, jeg siger jeg er den første med komplet surround i DK, du bor jo i sverige ikke? Men du skal da have lov til at have æren som den første der har opdaget den gode lyd hvis det kan gøre dig glad .

mvh Rasmus
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:
ser godt ud men hvorfor ikke have rosewood finér på baghøjtalerne?


Det er fordi som jeg skriver at de er købt brugt !!
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

havde ikke lige læst det med købt brugt dovnskab, sjovere bare med billeder

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

ratte så der er plas til andet hifi sludder power watt

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

fandt lige det store smil frem ..  det ser ud som om at det rygger en del i censur dam dam 

__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
King-of-dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

super flot setup!!..

jeg kan specielt godt lide dine højtaleres design.

spiller de lige godt som de ser ud?



__________________
Kom forbi min hjemmebio
Til top Vis King-of-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af King-of-dk
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

jamen du skal ikke værer sur over at værer nr 2...

ja men har boet i Danmark og købte Aurum så flytte jeg til sverige efter du må da gerne kalde

V 6-7-8 for storer højtaler men hvad er så V10 og Grand supreme  ? alle kan da skaffe

modellerne hjem jeg kan da let få V6F til Grand hvad skulle værre svært ved det ?

der kan gå lidt tid hvis de ikke har på lager

 

nu jeg kender goldenagemusic som er importør til norden har snarkke med dem

+ har skrivet med Aurum Cantus

+ jeg skriver med personer fra USA da flere har modellerne der

Tro nogle fylder dig med noget fine historie ???

 

 

Hej jeg prøver at skære det ud i pap, det jeg mener er at Kennet kører en anden form for marketing end de andre DANSKE forhandlere, da jeg ikke har set andre som markedsfører sig af hele AC programmet, at de så kan leverer alt er jo en anden sag. Kennet startede også med at introducere mærket med 10 rabat, det er der heller ikke andre som har gjort i DK. Og som et bevis på at hans marketing har været anderledes kan afledes af hans salg da han er den første i DK som har solgt en kombination v6ere og v7ere og v8ere og ikke kun leisure og de andre mellem store standere.

 

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 14 Februar 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

rette så der er plas til andet hifi sludder power watt

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
RAZZER skrev:
power watt skrev:

jamen du skal ikke værer sur over at værer nr 2...

ja men har boet i Danmark og købte Aurum så flytte jeg til sverige efter du må da gerne kalde

V 6-7-8 for storer højtaler men hvad er så V10 og Grand supreme  ? alle kan da skaffe

modellerne hjem jeg kan da let få V6F til Grand hvad skulle værre svært ved det ?

der kan gå lidt tid hvis de ikke har på lager

 

nu jeg kender goldenagemusic som er importør til norden har snarkke med dem

+ har skrivet med Aurum Cantus

+ jeg skriver med personer fra USA da flere har modellerne der

Tro nogle fylder dig med noget fine historie ???

 

 

Hej jeg prøver at skære det ud i pap, det jeg mener er at Kennet kører en anden form for marketing end de andre DANSKE forhandlere, da jeg ikke har set andre som markedsfører sig af hele AC programmet, at de så kan leverer alt er jo en anden sag. Kennet startede også med at introducere mærket med 10 rabat, det er der heller ikke andre som har gjort i DK. Og som et

markedsfører betyder for dig man skal ha næsten hele programmet hjemme i butikken ?

hvis man få 10% få man ikke mere end jeg har fået uden at sige hvilken rabat jeg har fået og butikkerne i kbh har sat priserne ned med mere end 10% så alle har gjort det i DK.men rigtig han er den første som har solgt V6F & V7F & V8F men det tyder bare på et par jyder har sat nogle penge af til det og ikke andet da jeg mega tæt på at købe Grand til 50000 kr som var et tilbud fra goldenagemuisk men valgte at bruge penge til noget andet, selv vil jeg ikke købe V6F & V7F da de har små G - bånddiskandt i sig og V8F kan ikke få i sapele pomele.

bevis på at hans marketing har været anderledes kan afledes af hans salg da han er den første i DK som har solgt en kombination v6ere og v7ere og v8ere og ikke kun leisure og de andre mellem store standere.

 

 

Power Watt tror din gentagne misforståelse af hvad jeg skriver er at du ikke ved hvad marketing er! Jeg siger ikke marketing handler om at have alle modeller hjemme, men det handler om at han promoverer alle modellerne, i kennets tilfælde er sker det ved han viser han billeder af alle modeller samt oplyser priser på alle modeller, modsat hvad andre dk forhandler gør. Det handler ikke om hvad du har fået af rabat, samtalen handler jo om marketing, når han kører med 10% introduktions kampagne pris så er det jo marketing, og at din forhandler har givet dig rabat uden den er offentlig tilgængelig men kun vedgår dig er jo ikke marketing, for der er jo ingen andre som ved at han giver rabat og hvor meget. Diskussionen handler kort sagt om at jeg mener at Kennet markedsfører sig anderledes og han er endnu kun i opstartsfasen.

Mvh Rasmus

 

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

rette så der er plas til hifi sludder power watt

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes