Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 07:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: noreaga’s "Bio" (nyt s. 3) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Kenneth S. skrev:

Udelukkende gefühl og hvad jeg selv finder mest naturligt. Her er det at jeg fokuserer meget på personers ansigt, da det ikke skal være rødt, men heller ikke hvidt.

Evt. ta et kig på denne tabel:

Efter kalibrering
Profil: Biograf
Kontrast 1 til venstre
Lys: Uændret eller 1 til venstre
Farve: Uændret
Skarphed: 0
Farvetemperatur Varm
Farvestyring Fra
P-NR Fra

Kilde: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc=search&subaction =showfull&id=1213261291

Dette er målt med måleudstyr. Det eneste jeg ikke er enig i her, er kontrasten, farvetemperaturen og skarpheden. Kontrasten har jeg til at stå til 3/4, farvetemperaturen til normal og skarpheden til 1/2. Her er tallene hvor meget "slideren" skal stå i forhold til max.

Nu har jeg nogenlunde kørt med de instillinger i et par dage og synes det ser rigtig lækkert ud! Kan dog ikke finde ud af med mig selv om der skal noget skarphed på eller ej, på nogen udsendelser er det godt, mens det svinger lidt på andre.

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Heat7 skrev:

Hej

Lækker prisbevidst setup der, det kan jeg li

Vil du evt tage endnu et "total billede" (med møbel og begge højtalere i billedet) men hvor du har taget frontstoffet af højtalerne, vil gerne se hvodan de ser ud der.

Hvordan spiller de til musik, og spiller de dybt nok til at man kan undvære sub ved musik?

Tak! :)

Jeg skal nok lige se om jeg kan få taget nogle billeder i aften, når jeg kommer hjem engang. De spiller rigtig godt til musik efter min mening. Synes de leverer en meget stram bas, der er dog ingen tvivl om at en sub ville gøre underværker, men jeg er alligevel meget tilfreds.

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Der mangler i den grad et farvelækkert billede på væggen bag fjernsynet.


__________________
Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
Til top Vis Thulemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thulemanden Besøg Thulemanden's Websted
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Thulemanden skrev:
Hej

Der mangler i den grad et farvelækkert billede på væggen bag fjernsynet.

Det har du i den grad ret i. Vil kigge lidt rundt omkring om jeg ikke kan finde noget flot at hænge op :)

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg tog lige et par billeder her til aften af mit nye tv i aktion:

 

 

 

 

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
Heat7
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Tak for billederne, ser godt ud, så mangler du bare at få TVét op at hænge

Er der i øvrigt nogen praktisk grund til at have frontstof på højtalerne, er støv et problem?

Til top Vis Heat7's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heat7
 
Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

noreaga skrev:
Kenneth S. skrev:

Udelukkende gefühl og hvad jeg selv finder mest naturligt. Her er det at jeg fokuserer meget på personers ansigt, da det ikke skal være rødt, men heller ikke hvidt.

Evt. ta et kig på denne tabel:

Efter kalibrering
Profil: Biograf
Kontrast 1 til venstre
Lys: Uændret eller 1 til venstre
Farve: Uændret
Skarphed: 0
Farvetemperatur Varm
Farvestyring Fra
P-NR Fra

Kilde: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc=search&subaction =showfull&id=1213261291

Dette er målt med måleudstyr. Det eneste jeg ikke er enig i her, er kontrasten, farvetemperaturen og skarpheden. Kontrasten har jeg til at stå til 3/4, farvetemperaturen til normal og skarpheden til 1/2. Her er tallene hvor meget "slideren" skal stå i forhold til max.

Nu har jeg nogenlunde kørt med de instillinger i et par dage og synes det ser rigtig lækkert ud! Kan dog ikke finde ud af med mig selv om der skal noget skarphed på eller ej, på nogen udsendelser er det godt, mens det svinger lidt på andre.



Altså indstillingerne i skemaet?

Men ja, har samme "problem" som dig mht. skarpheden

Men forresten rigtig lækker setup. Ved selv hvor meget lyd de små højttalere kan smide af sig, så må være virkelig lækkert sammen med dit px80, når der skal ses film.


__________________

If it works, don't fix it
__________________
Til top Vis Kenneth S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth S.
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Heat7 skrev:

Tak for billederne, ser godt ud, så mangler du bare at få TVét op at hænge

Er der i øvrigt nogen praktisk grund til at have frontstof på højtalerne, er støv et problem?



Ja, det er ikke så tosset, må se om jeg ikke kan komme ud og kigge på et ophæng her i weekenden. Det er intet problem at have frontstoffet af, men har også en pige i huset og tage hensyn til :)
Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Kenneth S. skrev:

Altså indstillingerne i skemaet?

Men ja, har samme "problem" som dig mht. skarpheden

Men forresten rigtig lækker setup. Ved selv hvor meget lyd de små højttalere kan smide af sig, så må være virkelig lækkert sammen med dit px80, når der skal ses film.


Nej, har ikke fulgt skemaet, men de råd du kom med og synes det giver et meget korrekt billede. Det er rigtigt lækkert med den nye skærm, det giver virkelig et løft hele vejen rundt. Jeg er på virkelig hårdt udkig efter en sub, tror det ville gøre det så meget bedre. Er så tæt på at gå ned i HFK og købe en ny Concept sub, men ville nu være dejligt hvis den dukkede op brugt - helst i sort.
Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Så sker der igen lidt, nye standere er nemlig bestilt. Jeg har i meget lang tid søgt efter en bestemt model og forleden dag fandt jeg dem endelig. Modellen det drejer sig om er Soundstyle ST122 og skulle gerne blive leveret i sort (onyx) finish og altså ikke som på billedet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Billeder kommer så snart de er ankommet og sat op :)

Næste projekt er køb af subwoofer og ophæng til TV.

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej Kim! Det ser rigtig godt ud, et dejligt gensyn med concept 2`erne Godt at se at de stå på standere, det må spille fornuftigt i concept stuen?

Der sker mange ting i dit lille hjem må jeg nok sige, håber du finder en god sub, er spændt på at se de nye stander, så lad os se nogle billeder...

Hygge..

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

mr nash skrev:

Hej Kim! Det ser rigtig godt ud, et dejligt gensyn med concept 2`erne Godt at se at de stå på standere, det må spille fornuftigt i concept stuen?

Der sker mange ting i dit lille hjem må jeg nok sige, håber du finder en god sub, er spændt på at se de nye stander, så lad os se nogle billeder...

Hygge..

Hey! Kunne ikke være mere tilfredse med dem, de spiller rigtig godt! Havde ikke hørt højttaleren inden jeg fik dem, så det var lidt et sats, men er overrasket over hvor godt de lyder. Ja, både sub og stander glæder jeg mig også til. Standeren bliver leveret fra england, så der går nok lige lidt inden den dukker op. Mht. subben, så er jeg meget tæt på bare at gå ned i HFK og købe concept subben, jeg kan mærke at jeg er ved at blive utålmodig :)

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

 utålmodigheden kender jeg selv alt for godt, hvad ang hifi køb. Har selv kigget lidt rundt på nettet for at se om jeg kunne finde en brugt concept sub, så jeg kunne ligge et linke her på din side, uden held desværre. Men tror du skal vente lidt i nu med at købe nyt, der er rigtig mange der har fået penge tilbage i skat, så mon ikke der dukker noget op.. :)
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

På en måde er det også dejligt at være lidt utålmodig, så glæder jeg mig bare endnu mere når det rigtige dukker op. Jeg har heller ikke mega travlt med at finde en, der er stadig et par ting jeg kan gå i gang med herhjemme :)
Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Thumbs up til standanddeliver.eu! Bestile mine standere fredag, de blev afsendt mandag og modtog dem i dag (onsdag). Det er godt nok den hurtigste levering fra UK jeg har oplevet indtil videre :)

Men nej hvor er standerne fede. De kan også fyldes med ekstra vægt hvis man ønsker det (kunne jeg ikke i de gamle) så det skal nok prøves på et tidspunkt. Herunder følger et par billeder som jeg tog her til aften.

 

 

 

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
Mkirkelund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 201
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

Det ser lækkert ud Kim!

Har det gjort nogen forskel i lyden?


__________________
LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
Til top Vis Mkirkelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mkirkelund
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Mkirkelund skrev:
Det ser lækkert ud Kim!

Har det gjort nogen forskel i lyden?

Mit umiddelbare indtryk, efter en smule lytning her til aften, er at det helt klart har givet et løft i lyden. Det jeg har lagt mest mærke til, er at det virker som om bassen er blevet meget mere fremtrædende, på den positive måde. Med de gamle standere var bassen der også, men det var på en helt anden måde. Den havde tendens til at virke mudret og ikke særlig stram, det var mere gulvet der spillede med.

Den bedste måde jeg kan beskrive hvordan det er nu, så kan man høre bassen meget mere og den virker utrolig hurtig og præcis, samtidig med at der er masser af bund. Troede faktisk ikke der var mere at hente basmæssigt i højttaleren, da enhederne jo er relativt små, men må sige det har hjulpet med de nye standere. De er også i en helt anden kvalitet end de gamle - tungere og bare generelt bedre materiale. Skal forsøge på et tidspunkt at fylde noget vægt i dem, for at se hvordan resultatet så bliver. Hvad er bedst at fylde i sådan nogen standere?

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 
Arcadian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 August 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Der er kabelskjuler i de fødder, det vil se lidt federe ud, hvis kablet ikke bare hænger tværs over det hele! Ellers fedt setup ;)
Til top Vis Arcadian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arcadian
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Utroligt flot må man sige... Hele stuen minder faktisk rigtig meget om min og konens derhjemme..  Samme stuebord, vægfyrfadslys, væghylder, bare måden de er sat op på ligner til forveksling (dog er mine sat på andre vægge) og så selvfølgelig Concepterne!!

Ser ekstremt godt ud med concept 2 på standere, men som du selv siger mangler der noget bund. Det synes jeg også jeg gjorde, til trods for at jeg har to NAD c272 effektblokke spændt for mine concept 10 i 7.1 set-up.

Købte mig en spritny sub: SVS SB12-Plus og den har godt nok givet ALT hvad jeg kunne drømme om af stramhed og dybde i musik/film.

Jeg ville ærlig talt holde mig fra Dali`s subs. Tror ikke de kan hamle op med SVS!!! Havde først selv en Dali concept sub i tankerne, men det kom jeg altså væk fra igen, efter at have hørt og læst så meget godt om SVS Og det var så til stor rejsning og begejstring ikke uden grund.

En SB12-plus vil heller ikke blive for voldsom i din stue er kun: 35*35*37,5cm og kan tilmed fåes i piano-gloss, som vil passe rigtig godt ind hos dig IMO og den er i et super lækkert design. Ved så godt at den også er ca. 2400kr dyrere end Dali Concept subben, men tror, uden at have hørt den, at den er de ekstra penge værd.

Næste gang jeg får mere brug for bund, bliver det til en SB12-plus mere. Størrelsen på denne sub og det lukkede kabinet, gør at den er rigtig stram i musik, som er det jeg sætter allerhøjest, hvis du er mere film-mand, kunne andre SVS sub`s være bedre til dit set-up, men måske en tand for voldsomme alligevel. Tag et kig på www.Lsound.no

Mvh. Chromosome

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Arcadian skrev:
Der er kabelskjuler i de fødder, det vil se lidt federe ud, hvis kablet ikke bare hænger tværs over det hele! Ellers fedt setup ;)

Hvis du mener at højttalerkablet kan føres igennem standeren, så nej, det kan ikke lade sig gøre. Der er hverken indgangshul i bunden af standeren eller i toppen.

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes