Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 16:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Fup-annoncer på KSB (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 18 November 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

exciter skrev:
En anden ting... så lige denne annonce  http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=136468 

http://www.usedhifistore.com/
Hvad er det lige det er med Ungarn og salg af hifi

Det ser dog en anelse mere seriøs ud, der er en fysisk adresse, og man kan betale med paypal hvilket giver en smule bedre sikkerhed end overførsel.

Jeg ved ikke om der kan laves numre igennem PayPal, men det kan der vel sagtens? Jeg har handlet både med et tysk firma og en amerikansk privat-forhandler (noget i den stil) hvor jeg overfører penge til et eller andet sted, uden at skulle give svar for om jeg nogensinde efterfølgende har modtaget varen. Kan PayPal så trække pengene tilbage? Jeg ved det ikke...

Men ovenstående annonce stinker i hvert fald langt væk af fup. Tydeligvis en udenlandsk person der blot lige har oprettet en profil, for det er ikke så svært (måske det skulle sikres bedre, men hvordan?), og så sat en attraktiv vare til salg langt under normal brugtpris. Og at det er en privat person der vil sælge, men henviser til et website, gør det ikke bedre.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 18 November 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

exciter skrev:

http://www.usedhifistore.com/
Hvad er det lige det er med Ungarn og salg af hifi

Det ser dog en anelse mere seriøs ud, der er en fysisk adresse, og man kan betale med paypal hvilket giver en smule bedre sikkerhed end overførsel.

Addressen eksisterer, jeg prøvede google streetview men uden held. whois.net viser dog at det ikke er seriøst. Jeg ville forvente en internet udbyder fra UK men det er 1and1.com igen.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
DanSD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 18 November 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om at det er svindel og det er den 4. eller 5. hjemmeside de benytter. www.usedhifistore.com, www.hilife-
audio.com og www.buyusedhifi.com er alle af samme oprindelse. Kendetegnet for disse svindlere er bl.a. at produkterne er som
nye og det er alle de kendte og mest attraktive highend mærker de tilfældigvis har tilsalg til den halve markedpris.
Jeg har hørt fra andre der også har kontaktet dem og de siger hvis man foreslår at betale via PayPal, kommer der en
undskyldning om at det ikke kan lade sig gøre lige nu og de hellere vil have pengene bankoverført.
De indlæg der kommer i Hifi4All og på det tyske Audiomarkt.de er ofte maskinoversat så f.eks. "orignal transport emballage"
bliver til "oprindeligt skibsfart materiale"

Når det lyder for godt til at være sandt, så ...

Mvh
Dan
Til top Vis DanSD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanSD
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 19 November 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Adressen til usedhifistore eksisterer, men det er noget lidt andet der ligger på adressen - et posthus. Første sted man kan spotte de fake sider fra ungarn er billederne af udstyret. Havde man udstyret stående på sit eget lager havde man også valgt at sætte billeder op af det faktiske udstyr. Istedet bliver der benyttet billeder fra producenternes egne hjemmesider. Ikke én eneste vare bliver præsenteret med mere end et ganske lille billede.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 19 November 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Kære alle.

Vi skal igen opfordre til, at ALLE annoncer der fremstår tvivlsomme, eller hvor I har indtryk af at der er tale om svindel, rapporteres til os. Vi vil herefter sørge for dels at lukke profilerne samt naturligvis slette bemeldte annoncer.

På forhånd tak.

Andreas/moderator hifi4all



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
DanSD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Så er der en ny falsk hjemmeside og den hedder www.hifi-eshop.com. Den ligner til forveksling de tidligere sete hjemmesider
med de nyeste og dyreste produkter til en tredjedel af prisen.
Desværre er ikke alle brugtmarked hjemmesider lige så hurtige som moderatoren af Hifi4All til at fjerne disse annoncer. På
www.highendmarkt.de ligger stadigt annoncer fra Peter Peschke som er et dæknavn for hjemmesiden www.hifi-eshop.com. Den
har i skrivende stund været aktiv i 3 uger!

Mvh
Dan
Til top Vis DanSD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanSD
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

det er også sjovt at der faktisk står det samme inde under "about us" på både, www.hifi-mall.com og www.hifi-eshop.com det er bare så tydeligt at det bare er en kopi af deres gamle svindelnummer og varerne er jo også det samme super highend dimser til næsten ingenting

Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
olemj86
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hei,

Er ny her..fra Norge...

Jeg har sett på denne siden, www.audio-emall.com ...
Det kan virke som at "butikk bildet" under 'about us' er hentet fra butikken som har www.audiomall.ro ....
(sett et bilde på deres facebook som så ganske likt ut)....

Er jo litt skeptisk til denne audio-emall.com siden da... Fri frakt over hele verden?
På disse høyttaleren må jo det koste en del... høy vekt...

Men hva tror dere om denne siden? www.avindemand.com ...svindel?

Til top Vis olemj86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olemj86
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

olemj86 skrev:
Hei,

Er ny her..fra Norge...

Jeg har sett på denne siden, www.audio-emall.com ...
Det kan virke som at "butikk bildet" under 'about us' er hentet fra butikken som har www.audiomall.ro ....
(sett et bilde på deres facebook som så ganske likt ut)....

Er jo litt skeptisk til denne audio-emall.com siden da... Fri frakt over hele verden?
På disse høyttaleren må jo det koste en del... høy vekt...

Men hva tror dere om denne siden? www.avindemand.com ...svindel?

Svindel, svindel og atter svindel. Stay away!

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
olemj86
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:
olemj86 skrev:

Men hva tror dere om denne siden? www.avindemand.com ...svindel?
Svindel, svindel og atter svindel. Stay away!

Ok, må bare starte med og si at jeg er ikke her for og prøve og bevise at www.audio-emall.com ikke er svindlerer, det vet jeg ikke noe om.. Men jeg har derimot prøvet og handle på www.avindemand.com, derifra kjøpte jeg 5stk. Pioneer KRP-600M, alle var nye og ble levert på dør.. Der måtte jeg også sende bank overføring...

Det jeg vil fram til her er at de kan være lett og kalle noen svindel uten at de er det, dette pga suspekte nettsider med "dårlig" informasjon og som er laget veldig enkelt...

Selv når jeg handelt fra avindemand.com så fikk jeg en faktura fra en Autorisert forhandler i USA. Avindemand.com var laget for og utvide markede sitt på nett også, men siden de ikke ville ha sin butikk liggende ute på nett som en nettside valgte de og "gjøre det anderledes" ... Dette er sikkert pga restriksjoner fra de forskjellige produsentene. (at de ikke tillater nettsalg)... Kan det kanskje være at www.audio-emall.com er noe av det samme?

Til top Vis olemj86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olemj86
 
DanSD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Det er ikke det samme! www.audio-emall.com er set flere gange under andre navne og andre lokationer som f.eks. London.
Det er altid de samme mest attraktive produkter til en meget lav pris. Det er svindel.
Mvh
Dan
Til top Vis DanSD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanSD
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

balbrech skrev:
Faktisk er det ret simpelt at tjekke dem da de reklamerer med betaling vis paypal
Man skriver simpelthen til Paypal så fortæller de gladeligt om firmaet har en aftale med dem, betaler men gennem Paypal er
man sikret hvis ikke varen afsendes eller andet sker, pengene frigives ikke før varen er modtaget og bekræftet

Har før tjekker firmaer via Paypal

Måske, jeg har dog modtaget penge via paypal for en vare. Det første jeg gjorde var at overføre beløbet til min bankkonto, dernæst sendte jeg varen. I teorien kunne jeg have undladt at sende varen, alligevel var pengene på min kto og jeg kunne haves slettet Visa kortet i banken og trukket pengene ud af den kanal. Jeg ved ikke hvordan køber står i en sådan tænkt situation ?

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

olemj86 skrev:

Medlem skrev:
olemj86 skrev:

Men hva tror dere om denne siden? www.avindemand.com ...svindel?
Svindel, svindel og atter svindel. Stay away!

Ok, må bare starte med og si at jeg er ikke her for og prøve og bevise at www.audio-emall.com ikke er svindlerer, det vet jeg ikke noe om.. Men jeg har derimot prøvet og handle på www.avindemand.com, derifra kjøpte jeg 5stk. Pioneer KRP-600M, alle var nye og ble levert på dør.. Der måtte jeg også sende bank overføring...

Det jeg vil fram til her er at de kan være lett og kalle noen svindel uten at de er det, dette pga suspekte nettsider med "dårlig" informasjon og som er laget veldig enkelt...

Selv når jeg handelt fra avindemand.com så fikk jeg en faktura fra en Autorisert forhandler i USA. Avindemand.com var laget for og utvide markede sitt på nett også, men siden de ikke ville ha sin butikk liggende ute på nett som en nettside valgte de og "gjøre det anderledes" ... Dette er sikkert pga restriksjoner fra de forskjellige produsentene. (at de ikke tillater nettsalg)... Kan det kanskje være at www.audio-emall.com er noe av det samme?



Hvad får dig til at tro, at du har mulighed for at handle et sæt helt nye B&W 802D til indkøbspris? Du kan vel regne ud, at det er svindel? Ville du overføre £3570 via netbank til en udenlandsk konto?

Jeg vil næsten sige, at det er selvforskyldt hvis man bliver narret af de svindlere...


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
olemj86
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

De sier jo at de er brukte... Ikke at det stiller saken noe annerledes...
Jeg ville nok ikke betalt de noe på forskudd nei...

Og angående www.avindemand.com så vet jeg at de ikke er de samme som audio-emall.com,
men jeg bare sammenlignet de, og for og høre hva dere mente om den siden etter en kjapp titt...
De har jo også en enkel og lite opplyst side, med dårlig informasjon om selskapet,
noe som igjen kan få folk til og tro at de er svindlere, noe www.avindemand.com ikke er, etter at jeg prøvde og handle fra de - med hjerte i halsen vell og merke ;) ...
Men JEG kommer hvertfall ikke til og handle fra www.audio-emall.com, men de sier jo at man kan komme opp plukke opp høyttalerene... Men da ender man vell bare opp med og bli ranet for de x-antall tusen man har med seg for og betale for høyttalerene? ....

De samme folkene har forsåvidt nå lagt ut en annonsen med fantasi pris på www.avforum.no
http://avforum.no/avtorget/showproduct.php/product/63614/cat /12/date/1203928824

Til top Vis olemj86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olemj86
 
olemj86
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Jeg vil næsten sige, at det er selvforskyldt hvis man bliver narret af de svindlere...

Er det ikke slik med alle svindler triksene da? Når man er så dum at man faller for de, så er det jo selvforskyldt... If it sounds to good to be true, it probebly is!

Det reglen gjelder jo alt som har med penger og gjøre!

Til top Vis olemj86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olemj86
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 27 Juni 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4539
Sendt: 27 Juni 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

De nævnte annoncer er slettet.

Tak for alle de rapporteringer vi har fået på det

Fortsat god søndag.

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Så der en på spil igen...

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=159031

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=159030

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=159029



Hvad prøvede de at sælge denne gang?


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 28 Juni 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
kennethjensen skrev:

Så der en på spil igen...

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=159031

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=159030

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=159029



Hvad prøvede de at sælge denne gang?

Halcro mono amps, store B&W højttalere og den sidste husker jeg ikke...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 06 August 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes