Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 15:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ghost`s hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Da jeg førhen har haft både mit HIFI og hjemmebiograf samlet i billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr,har jeg valgt at flytte min hjemmebio over i den rigtige gruppe for at holde det adskilt.

Min hjemmebiograf som består af.

Surround.

Min Marantz SR 5002 synes den gør det ret godt,sammen med min Audiovctor M3 Signature,som kan levere den varme lyd som jeg godt kan lide,som center har jeg Kc,til baghøjtaler er det K1, som er sat op på vogles vægbeslag,sub bruger jeg K- 300w.kabel har jeg Super Classic 2,5 tin hele vejen rundt,er justering og gennemgået af af Otto fra Av-Prediction.

Efter justering surround.
 
Mit Surround blev der også kikket på,det stod ikke helt som det skulle,jeg havde sat min receiver op på automatisk med mikrofon,selve afstanden mellem højtalerne og sidde positionen var ikke helt ved siden af,men kommer vi til måling om enheder skal køre smal eller lang,der begynder problemerne at opstå.Fronthøjtalerne stod som de skulle smal,center stod ikke som den skulle,den stod på lang i stedet for smal,det har nu gjort at talen er blevet mere tydeligt og klar og center virker ikke så presset mere.Baghøjtaler stod som lang,men som skule være smal,det skyldes at mine baghøjtaler er tæt ved bagvæggen,det kan forstærkeren ikke finde ud af,da lyden bliver slået tilbage på bagvæggen,derfor tror den skal være i lang,det er også hørebart,de er ikke så dominerende,er bleve mere tavse,førhen hørte man den næsten hele tiden.Til subben,der blev der ikke gjort så meget ved,kun i forstærkeren hvor den stod på 100 Hz,den blev sat ned på 80 Hz,angående placeringen af subben,har jeg brugt en del tid på,at finde et sted hvor den lød bedst,fik ros af Otto for et godt arbejde med justeret af subben,og han kunne godt lide den lyd,den var usædvanligt sammenhængende.konklusionen på det er,jeg har fået en hel ny oplevelse af mit Surround med flere detaljer.
 

Min Marantz SR 5002.

 

Audiovctor M3 Signature, som står på Ringmat fødder.

 

Center Kc Audiovctor med hjemmelavet kork fødder.

 

Baghøjtaler K1 Audiovctor med vogles vægbeslag.

 

Sub  Audiovctor K- 300w .

 

Subben i forhold til fronthøjtaleren.

BlueRay afspiller Oppo BDP-83

Afspiller + sat.

HDD Sonny RDR-Hx710,som satmodtager bruger jeg den fra Canal Digital,Sagem ITSD 81 HD til Canal Digital.

 

Så kom det nye Pioneer 5090H ind i stuen,det er en wauw  skærm,man sidder med et lille smil på hver aften når jeg ser tv,tv'et er blevet kalibret af Otto fra Av-Prediction.

Tv.
 
Så kom det nye Pioneer 5090H ind i stuen,det er en wauw skærm,tv'et er blevet kalibret af Otto fra Av-Prediction.
 
Efter kalibrering af Pioneer 5090H.
 
Så fik jeg kalibreret mit tv,jeg vil sige at jeg ikke har haft svært ved at vende mig til det billede efter kalibreringen,jeg må så også indrømme at jeg ikke vidste helt,hvad forventninger jeg skulle ha til en kalibrering "jo selvfølgelig et godt billede"men også hvor meget en kalibrering kan gøre ved et billede,da jeg aldrig havde se et kalibreret Pioneer 5090H,men kun havde hørt og læst om det,men det gør jeg nu,for det er virkeligt et WOUW billede man får,det er virkelig en fornøjelse at se film og naturfilm nu,selv om det ikke er så mange dage siden,jeg fik det kalibreret,det jeg har lagt mærke til er,at der er mere ro i billedet,synes også der ligsom er kommet mere dybde i det,ansigts hudfarverne er mere ægte og naturligt,i farverne er der mere dybde og detaljer,den hvide farve virker også mere hvid,der hvor man overhovedet ikke kan undgå at se det,er i det sorte,flere detaljer i det sorte,også i skyggenuancerne er der mere af.Nå,men der skal nok komme flere nye opdagelser/oplevelser i billedeuniverset med tiden med mit Pioneer.
 

Hele setuppet.

 
Flere billeder og Screenshots hvis man trykker på Bio
 
 
MVH Jan


__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 06 April 2009 kl. 04:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt lide, at anlægget virker ret enkelt. Hvor stor er den ny Pioneer skærm? 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
helledie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 06 April 2009 kl. 06:06 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Jeg kan godt lide, at anlægget virker ret enkelt. Hvor stor er den ny Pioneer skærm? 


5090H er en 50"'s skærm :-)

Dejligt setup :)

/jonathan
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie
 
Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 06 April 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

knald fint grej du har fået dig samlet:)
Og helt sikkert vellydende
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly
 
Baby Strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 06 April 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt li' din filosofi ang. dit "rack-setup" - er én ikke nok, så prøver vi med to 

Men det ser nu lækkert ud alligevel.



__________________
Ikke alt det der fancy pancy honky tonky.
Til top Vis Baby Strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baby Strong
 
M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 07 April 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt lide, at der står "mange" ting, men det ser ikke pakket ud! og så tror jeg det ser hyggelige ud om aftenen med de lamper ude på siderne af sotereo bænken.

Mvh: Martin



__________________
Mvh: Martin
Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.
 
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 07 April 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Tak til mollecon,helledie,Eyesonly,Baby Strong,M.M.M.
 
Til Baby Strong Der var ikke plas nok i en bænk,den tredie bænk fik jeg ikke brug for.
 
Til M.M.M. Der var kones ide,hun skal også ha lov til at bestemme,jo hyggelige nok.


__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 
M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 07 April 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hold da op det var dårligt stavet.. der skulle selvfølgelig have stået stereo-bænken.



__________________
Mvh: Martin
Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.
 
Rene_49
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 195
Sendt: 07 April 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

det ser lækkert ud :)
så vidt jeg husker så er dine højtaler rigtig behagelige at hører på ikke ?
jeg kan kun hørt dem en gang

men alt i alt, ser det sku lækkert ud :)
Til top Vis Rene_49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene_49
 
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 08 April 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Rene_49 skrev:
det ser lækkert ud :)
så vidt jeg husker så er dine højtaler rigtig behagelige at hører på ikke ?
jeg kan kun hørt dem en gang

men alt i alt, ser det sku lækkert ud :)

Jo,jeg synes de spiller godt,de har et godt lydbillede og giver en utrolig god rumfornemmelse med fine detaljer,de kommer til sin rette når de kommer foran Densen,og især når man lytter til blues,jazz,rock.



__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 05 Maj 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

I morgen får jeg mit Pioneer 5090H kalibreret + justering af mit surround,er spændt på at se og høre hvad det gør ved mit setup.


__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 10 Maj 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Til kalibrering af Pioneer 5090H.
 
Så fik jeg kalibreret mit tv,jeg vil sige at jeg ikke har haft svært ved at vende mig til det billede efter kalibreringen,jeg må så også indrømme at jeg ikke vidste helt,hvad forventninger jeg skulle ha til en kalibrering "jo selvfølgelig et godt billede"men også hvor meget en kalibrering kan gøre ved et billede,da jeg aldrig havde se et kalibreret pio 5090H,men kun havde hørt og læst om det,men det gør jeg nu,for det er virkeligt et WOUW billede man får,det er virkelig en fornøjelse at se film og naturfilm nu,selv om det ikke er så mange dage siden,jeg fik det kalibreret,det jeg har lagt mærke til er,at der er mere ro i billedet,synes også der ligsom er kommet mere dybde i det,ansigts hudfarverne er mere ægte og naturligt,i farverne er der mere dybde og detaljer,den hvide farve virker også mere hvid,der hvor man overhovedet ikke kan undgå at se det,er i det sorte,flere detaljer i det sorte,også i skyggenuancerne er der mere af.Nå,men der skal nok komme flere nye opdagelser/oplevelser i billedeuniverset med tiden med mit Pioneer.
 
 
Til Surround.
 
Mit Surround blev der også kikket på,det stod ikke helt som det skulle,jeg havde sat min receiver op på automatisk med mikrofon,selve afstanden mellem højtalerne og sidde positionen var ikke helt ved siden af,men kommer vi til måling om enheder skal køre smal eller lang,der begynder problemerne at opstå.Fronthøjtalerne stod som de skulle smal,center stod ikke som den skulle,den stod på lang i stedet for smal,det har nu gjort at talen er blevet mere tydeligt og klar og center virker ikke så presset mere.Baghøjtaler stod som lang,men som skule være smal,det skyldes at mine baghøjtaler er tæt ved bagvæggen,det kan forstærkeren ikke finde ud af,da lyden bliver slået tilbage på bagvæggen,derfor tror jeg den skal være i lang,det er også hørebart,de er ikke så dominerende,er bleve mere tavse,førhen hørte man den næsten hele tiden.Til suben,der blev der ikke gjort så meget ved,kun i forstærkeren hvor den stod på 100 Hz,den blev sat ned på 80 Hz,fik faktisk ros angående placeringen af suben,har også brugt en del tid på,at finde et sted hvor den lød bedst,jeg tror at Otto var lidt overrasket over,hvor godt den lød derfra.konklusionen på det er,jeg har fået en hel ny oplevelse af mit Surround med flere detaljer.
 
Jeg vil sige tak til Otto fra AV Precision,for et godt stykke arbejde,og en god forklaring på kalibrering,om lys og farverne,jeg havde jo en del spørgsmål til ham om alt muligt,og fik jo fine uddybning af svar tilbage.



__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Har lige lagt nye billeder ind af center og subben i forhold til fronthøjtalere,har fået sat kabelskjuler op hele vejen rundt til baghøjtalerne,og et par sceneshots,mit kamera er godt nok ikke det bedste.
Har også besluttet mig for,en total løsning med en universalfjernbetjening fra AV Precision som får tjansen,og det er bestilt.
 


__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Så er mit setup blevet totalt,og det er blevet som jeg gerne vil ha det,idag fik jeg min universalfjernbetjening,det blev så til en Harmony One,Otto var lige et smut forbi for at sætte den op,man skal lige vende sig til den,men fik jo byttet 5 fjernbetjeninger ud med en,men indtil nu en god indvestering jeg her har gjort,konen synes også at det virker meget nemmere at betjene det hele.
 


__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 
Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændende med den Harmony One. Jeg har selv en NAD HTRM, men jeg synes ikke jeg kan finde logiske placeringer til alle knapper fra de forskellige fjernbetjeninger. Hvordan fungerer det på Harmony One? Er det sådan noget med først at vælge om du vil styre TV, HD-recorder, forstærker osv. og så for hver enhed bestemmer hvilke knapper på din nye fjernbetjening der skal svare til de forskellige knapper på de "gamle" fjernbetjeninger? Det synes jeg nemlig der er svært at gøre på en måde så konen også kan finde ud af det

/Ole

Til top Vis Ole Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Hedegaard
 
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Ole Hedegaard skrev:

Det lyder spændende med den Harmony One. Jeg har selv en NAD HTRM, men jeg synes ikke jeg kan finde logiske placeringer til alle knapper fra de forskellige fjernbetjeninger. Hvordan fungerer det på Harmony One? Er det sådan noget med først at vælge om du vil styre TV, HD-recorder, forstærker osv. og så for hver enhed bestemmer hvilke knapper på din nye fjernbetjening der skal svare til de forskellige knapper på de "gamle" fjernbetjeninger? Det synes jeg nemlig der er svært at gøre på en måde så konen også kan finde ud af det

/Ole

Hej Ole,jeg skal prøve at svare på dine spørgsmål,nu har jeg ikke selv sat den op,fik Otto fra AV Precision til at gøre det,for hvis jeg skal ha en universalfjernbetjening,så skal det altså bare virke hele vejen igennem,skal lige sige at alt programmering foregår online,det synes jeg er meget smart.Nå,men som jeg kunne se,så vælger man f.eks hvad for et tv man har,så skal man taste på nogle taster på tv'ets fjernbetjening,som programmet ber om som følger med Harmony One,dermed finder det selv alle tasterne i fjernbetjeningen til tv'et,derefter skal Harmony One så vide hvordan man har forbundet sit setup som indgang,og ting den skal starte op,ved mig er det sat op på denne måde,f.eks trykker jeg på blu-ray,så starter den reciver,tvet og blu-ray afspiller op på de rigtige indgange i reciver og i tv'et,det samme gælder både på HD-satbox, HDD-optagerne og CD-afspiller,hvis jeg så trykker på HD-satbox,så slukker den blu-ray afspiller,og skifter indstilling i reciveren og i tv'et så køre vi igen,man kan også gå ind og styre hver enhed ved at trykke på komponenter,f.eks kun starte tv'et op,det bruger jeg når vi kun skal se nyheder,så man ikke behøver at starte det hele op,på den måde som Otto har sat den op på,så virker det altså meget nemt,min kone synes det er lige til,men skal altså lige vende sig til,at man kun en fjernbetjening og ikke 5 fjernbetjeninger.


__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Så er der blevet bestilt en Oppo BDP-83

__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 10 Februar 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Ja,så blev det den 10 feb,og som lovning fra medlyd/Otto,at jeg vil modtage min Oppo 83,og det blev den,tak for det,lidt billeder fra udpakningen.

Lige kommet ind af døren,og er blevet åbnet.

Man kan jo ikke sige andet end der er gjort en del ud af indpakningen,og kræset om sagerne.
 
 
Her står den og får stuetemperatur,det gjorde den i 3 timer,lidt uudholdeligt.
 
 
Her er den sat til og i brug.
 
 
Her afspiller den en region 1 DVD med Van Morrison:Astral Weeks Live At The Hollywood Bowl The Concert Film,det gør den helt klart bedre end Panasonic DMP-BD50.


__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 
MrCase
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Kom gerne med lidt flere Oppo impressions. Hvor meget larmer blæseren? Kan du høre den hvis du muter lyden fra anlæget? Hvor hurtig er den til at load'e menuen og reagere på tastetryk?

 

Til top Vis MrCase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrCase
 
Ghost DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

MrCase skrev:

Kom gerne med lidt flere Oppo impressions. Hvor meget larmer blæseren? Kan du høre den hvis du muter lyden fra anlæget? Hvor hurtig er den til at load'e menuen og reagere på tastetryk?

 

Den siger ikke noget,når den bare står tændt.Men når den køre,kan man godt høre det suser lidt,men det er altså ikke noget der genere mig,bryder mig heller ikke selv om ting der støjer.
 
Fra skuffen går i,til klar til play,har afprøvet med disse to.
 
Transformers 2 :De Faldnes Hævn 1,09 minut
Terminator Salvation:The Future Begins,1,50 minut 
 
Skal jeg skal komme med 2 minusser,så er det Oppo's fjernbetjeningen,synes den er noget retnings bestemt men tasterne virker fint,så ser den lidt klodset udOuch,man kunne godt lave den lidt mere fixt men det er min mening,men et stort plus,der er lys i fjernbetjeningenThumbs Up.


__________________
Mit HiFi Bio



Til top Vis Ghost DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghost DK
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes