Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 17:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Anda8000’s Rega & Elac (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 18 April 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Sidder lige og lytter til nogle skiver fra dette label i selskab med nogle Harboe Premium Pilsner:
http://www.fabriclondon.com/label/catalogue.php

Må sige at Elac's JET III diskant virkelig kommer til sin ret med en gang Minimal/Tech House

Når jeg hører elektronisk musik smækker jeg begge skumpropper i basporten, så jeg får en mere tight bas - Dem der påstår at man bare skal have Cerwin Vega og 15" basser til 'dunke dunke' musik er velkomme til at komme forbi til et lyt!
Der er langt mere at komme efter end bare bas.

God weekend til alle
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2084
Sendt: 23 April 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Ser herligt ud, der er sikkert masser af musik i det

Jeg har selv haft en del Rega, der er nu et eller andet over det. Har haft den første Elicit - fed amp. Første Ela ht'ere og pladespiller, blandt andet.

 hilsen...

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem
 
Kane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 23 April 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig flot og stilet ud - rigtig gode billeder!

Og så lyder det helt skkert også godt!



__________________
Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 23 April 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Tak skal i ha' - Jeg er godt tilfreds!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Sidder lige og lytter til nogle skiver fra dette label i selskab med nogle Harboe Premium Pilsner:


God weekend til alle

Harboe Pilsner, arrrrrrgh det må kunne gøres bedre, nu når resten af selskabet (=hifi) er af ordenlig kvali

Fint setup du har bixet sammen og dejligt at se nogle højtalere der har noget luft omkring sig



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Emil W
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 September 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 10 Marts 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Virkelig flot setop du har dig. Godt at se du ikke går på kompromis med hensyn til plads omkring højtalerne :)
Regner selv med at anskaffe mig et par Elac FS 248 eller 249 nu her, glæder mig som et lille barn til at få sparet de sidste kroner sammen til dem!

Høres ved ! ;)


__________________
Venlig Hilsen
Emil W
Til top Vis Emil W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil W Besøg Emil W's Websted
 
Andro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Marts 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej Anda

Jeg har også investeret i Mira 3 og Apollo da jeg havde P2 i forvejen

Jeg står nu og mangler højttalere, der matcher den meget naturlige lyd i Mira'en. Har hørt Rega's egne RS5, men det er som om der mangler lidt ved en dæmpet volume... Jeg hørte Elac 243, men de var lidt for tight. De manglede lidt den "luft" der er i gulvhøjttalere. Test af Elacs højttalere hænger tilsynladende ikke på træerne :-) Så jeg ville hører hvordan dine Elac spiller/lyder sammen med Mira'en? Hvilken slags musik lytter du evt. mest til? Har haft kig på Elac 137, 187, 207 samt 247. Derudover også på Rega RS5 og RS7, da disse jo er bygget til deres Vinyl/amp setup. Men her skulle fordelene ved Bi-wire blive mindre end ved Elac.

Håber du vil hjælpe med en kort feedback, da jeg er lidt rådvild efterhånden.

Mvh. Anders

Til top Vis Andro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andro
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 17 April 2010 kl. 03:53 | IP-adresse registreret  

Andro skrev:

Hej Anda

Jeg har også investeret i Mira 3 og Apollo da jeg havde P2 i forvejen

Jeg står nu og mangler højttalere, der matcher den meget naturlige lyd i Mira'en. Har hørt Rega's egne RS5, men det er som om der mangler lidt ved en dæmpet volume... Jeg hørte Elac 243, men de var lidt for tight. De manglede lidt den "luft" der er i gulvhøjttalere. Test af Elacs højttalere hænger tilsynladende ikke på træerne :-) Så jeg ville hører hvordan dine Elac spiller/lyder sammen med Mira'en? Hvilken slags musik lytter du evt. mest til? Har haft kig på Elac 137, 187, 207 samt 247. Derudover også på Rega RS5 og RS7, da disse jo er bygget til deres Vinyl/amp setup. Men her skulle fordelene ved Bi-wire blive mindre end ved Elac.

Håber du vil hjælpe med en kort feedback, da jeg er lidt rådvild efterhånden.

Mvh. Anders


Nu er det efterhånden 3/4 år siden jeg har hørt mine højttalere (pga. udenlandsophold), så jeg kan knap nok huske hvordan de lyder
Jeg lyttede selv på et sæt Rega R5 og var ikke videre imponeret. Jeg er ikke sikker på hvad du mener med den "luft" der er i gulvhøjttalere.

Min fascination omkring Elac 207 burde være til at se i denne tråd - Jeg lytter til tech/minimal house, jazz, pop, rock, metal m.m. og synes Elac'erne klarer det ganske hæderligt.

Jeg vil anbefale dig at tage en tur ud til Lars i Topsound på Østerbrogade og lytte til noget Elac og noget Audiovector. Alternativt kunne et sæt Epos M22i fra Lydbutikken på Frederiksberg måske være noget (spiller pt. på et sæt Epos M12i).

Nu er Tapeconnection på Vesterbro desværre lukket, men tænker at Monitor Audio's RX-serie også ville lyde godt på Rega.


Det blev en længere smøre - God jagt!

Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Andro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Marts 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 27 April 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Det blev til RS5'erne (bemærk ikke R5, de nye skulle angiveligt være en del forbedret). Syntes de lyder rigtig fedt efter de kom hjem.
Jeg fik anbefalet Supra Ply 3,4 (100kr pr.m) af Topsound som jeg købte hos. Jeg spurgte bare ind til et passende kabel uden at nævne et prisleje. Jeg kan se du bruger et mærkbart dyrere kabel (mig bekendt omkring 300kr pr.m). Jeg kører ikke bi-wire, da det ikke skulle give en mærkbar effekt på dette setup.
Jeg ville ikke bruge for meget på et kabel, medmindre man rent faktisk fik det ekstra ud af det. Jeg ærligt indrømme, at jeg ikke er nok inde i, hvor meget det kan betale sig at bruge på kabler. Det er jo trods alt kun en forstærker til 6000kr og betegnes jo ikke som high-end.
Men i din mening ville det så kunne betale sig at opgradere her? Supra Ply 3,4 har fået mange gode ord med på vejen og skulle være godt til et analog setup.
Men kan jeg vride ekstra hertz ud i begge ender af skalaen, så er jeg da villig til det :-)
Vil du mene jeg roligt kan gå ud og opgradere her?

PS. Med luft mener jeg klang og ubesværet gengivelse. :-) Syntes standerhøjttalere kan have tedens til at lyde lidt kompakt og anstrengt.
Til top Vis Andro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andro
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 27 April 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem!

Mener jeg gav 650,- så jeg vil ikke mene det er særlig dyrt for 2x2.5 meter, som samtidig er lækkert termineret. Grunden til at jeg valgte biwire var primært af praktiske årsager.

Jeg har slet ikke nok erfaring med kabler til at kunne sige om du ville kunne hente noget ved andre kabler, men umiddelbart virker det Supra ganske fornuftigt.

Endnu en gang tillykke og god fornøjelse!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Andro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Marts 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 27 April 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jo, tak for det, syntes de spiller fantastisk.

Har læst flere steder, at det nok ikke er alle der syntes om dem. Som med alt andet er det jo smag og behag. De er meget neutrale i lyden, men damn de lyder godt. Især de lidt ældre indspilninger fra The Stones, Pink Floyd, Springsteen, samt det lidt lounged og vokal orienteret som jeg hører meget. Men jeg må lige forhøre mig lidt med hensyn til kablerne, havde ellers lige håbet på lidt insider viden.

Men tak for hjælpen alligevel



__________________
Rega Mira 3 - Rega Apollo - Rega P5/Exact/Tubebox SE II - Rega RS5
Til top Vis Andro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andro
 
ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej Anda,
Flot setup :), dejligt at se en anden med Rega herinde!
Ville gerne have haft mit setup i Sort også - men ved brugtkøb er der desværre ingen farvevalg

Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Hej Anda,
Flot setup :), dejligt at se en anden med Rega herinde!
Ville gerne have haft mit setup i Sort også - men ved brugtkøb er der desværre ingen farvevalg


Jeg lyttede til Mi3 Super da jeg var på jagt efter højttalere. Husker mellemtonen som rigtig god, men jeg forelskede mig i Elac's JET diskant.
Lækkert anlæg du har fået samlet sammen
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej Anda, det er et fedt anlæg du har. Har hørt et lignende hjemme hos rune wilchild. Det spiller vildt lækkert, så man helt glemmer man lytter til hifi, men bare hører musikken 
de Elac højtaler der, kan det passe at der var en anmeldelse af deres stander højtaler i high fidelity sidste år. Tror at jeg har den liggende et sted, dem gad jeg godt at høre.



__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Nu læser jeg ikke High Fidelity, men hvis der har været en anmeldelse har den sikkert været god 
Jeg har desværre ikke hørt dem siden august, men du har ret i at Rega grejet spiller musik.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes