Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 12:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Nyt legetøj: DOXA & Martin Logan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 13 April 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet et par nyheder i mit setup - så nu lægger jeg ører til det her:

Højttalere: Martin Logan Spire

Effektforstærker: DOXA model 73

Forforstærker: DOXA (passiv model - bliver ikke anvendt mere)

CD: Cayin CD-T 17A

Den nye DOXA 73 effektforstærker - læs anmeldelse her:
http://www.doxa.no/news/Fidelity_40_40-43.pdf

"Doxa Model 73 er en av de beste transistoriserte effekttrinn jeg noensinne har hørt. Dette sier jeg til tross for at jeg godt kunne tenke meg mer av nesten alt. Det mangler litt brutalitet. Det mangler litt organisk klang. Det mangler litt varme. Det mangler litt fot og litt storhet, og det kunne godt vært enda mer ro. Dessuten savner jeg mer hjertelighet og nerve. Men vet dere hva? Det mangler så uforskammet lite av alle disse sakene at jeg uten videre tilgir det, for denne forsterkeren er nesten for god til å være virkelig. Det er altså en slik gjennomsiktighet, ærlighet og formidlingsevne her at jeg blir direkte rørt. Og dessuten viser den noen lydbilder som gjør det meste annet i prisklassen til udugelige dverger."

Martin Logan Spire - læs anmeldelse her:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&testid=4159

"Martin Logan Spire er ikke den første elektrostathøyttaleren som har begeistret oss. Men det er den første som har tatt et stort steg i retning av fordelene med en dynamisk høyttaler med bedre dynamikk og høyere maksimalt lydtrykk. Spire er ikke bare Martin Logans mest komplette høyttaler til nå, det er også en av de mest anvendelige og vellydende vi noensinne har testet under 100 000 kroner."

Og min seneste tilføjelse:

Mac Mini og Ayre QB-9 USB DAC. Ayre DAC'en er blevet kåret til "overall product of the year 2009" i Stereophile:
http://www.ayre.com/pdf/2009_POTY.pdf

"Well engineered, and offering outstanding performance in both the analog and digital domains, the QB-9 promises to deliver our music simply, directly, and in its purest form—more reason for celebration. Congratulations, Ayre, and thanks."

 

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 14 April 2009 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit setup... Ser rigtig godt ud og lyder sikkert fremragende

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 666
Sendt: 14 April 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes tit de Doxa'er er til salg i KBS, kan ske man skulle prøve at nappe en med hjem...

Ellers et skønt setup lyder det til, tillykke med det!

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
Migo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 555
Sendt: 15 April 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Ser kanon ud

Kan du ikke skrive lidt om lydforskellen på en 70Signature mk.ll og så den nye 73 model??

Mvh.

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 18 April 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Hej Migo.

Det kan jeg ihvertfald - og hvis jeg skal sige det meget kort, så er den klasser bedre end de tidligere DOXA modeller!!

Da jeg kom hjem med en opgradering af min DOXA 70 Signature mk II til model 72, var jeg meget begejstret - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52753&K W=moha - og jeg kan faktisk gentage hele historien, men der er nogle væsentlige forskelle som jeg vil fremhæve:

- Model 73 er markant mere detaljeret i diskant og mellemtone. Især mikro-detaljer omkring stemmer og instrumenter er helt vildt. Diskanten er desuden silkeblød at lytte til helt uden tendens til skarphed.

- Bassen på model 73 er et kapitel for sig - og helt uden sammenligning med basgengivelsen fra tidligere modeller. Selvom den i model 72 var blevet markant bedre end tidligere, er det ingenting i forhold til hvordan model 73 spiller bas. Den er markant dybere, markant mere opløst og nuanceret, og der er kommet hug på den - og den er er gengivet ekstremt kontrolleret.

- Model 73 opleves også som om der er mere end 70 watt i den - for den kan spille markant højere end de tidligere DOXA modeller, helt uden at blive anstrengt eller lyde presset. Det virker nærmest som om der er uendelige kraft reserver i forstærkeren. Der er også kommet en ro over måden forstærkeren spiller på - en ro som jeg kun har oplevet da jeg havde to DOXA 70 Signature i kvasi-balancering.

Og det bedste er, at den spiller på den her hamrende musikalske og letflydende måde, som kun DOXA kan

Mange hilsner
Moha

 

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 18 April 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Laves der egentlig stadig Doxa forstærkere, eller beskæftiger de sig kun med service/opgraderinger af ældre modeller nu?




__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
moha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 119
Sendt: 18 April 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej.

Der udvikles stadig DOXA forstærkere og den nyeste er model 73, hvor en del nye tanker om konstruktion af forstærkere er omsat til virkelighed - og jeg kan ihvertfald konstatere at det virker!! Model 73 er kommet på markedet i år og der kommer en ny D/A konverter senere på året (har haft den tidligere model 014 som spillede fremragende).

Efter en flirt med Hifi Klubben i Norge, der næsten kostede DOXA livet, er det "back to basics"; det er interessen for musik og lysten til at udvikle forstærkere der driver det. Det er stadig en lille produktion, hvor "stumperne" håndsamles af folkene hos DOXA.

Mange hilsner
Moha

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 18 April 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

moha skrev:

Hej.

Der udvikles stadig DOXA forstærkere og den nyeste er model 73, hvor en del nye tanker om konstruktion af forstærkere er omsat til virkelighed - og jeg kan ihvertfald konstatere at det virker!! Model 73 er kommet på markedet i år og der kommer en ny D/A konverter senere på året (har haft den tidligere model 014 som spillede fremragende).

Efter en flirt med Hifi Klubben i Norge, der næsten kostede DOXA livet, er det "back to basics"; det er interessen for musik og lysten til at udvikle forstærkere der driver det. Det er stadig en lille produktion, hvor "stumperne" håndsamles af folkene hos DOXA.

Mange hilsner
Moha



Tak for nyheden (ja, det er en nyhed for mig )...Jeg vidste slet ikke, at de stadig lavede forstærkere. Sidst jeg tjekkede gjorde de det ikke.

Er Knut Øystein Lauvland stadig aktiv, eller er det andre folk bag DOXA nu?

PS. kan du skyde lidt flere billeder af din herlige forstærker?


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
David
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 968
Sendt: 19 April 2009 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Kan du lokkes til at tage låget af og tage et par billeder?

Jeg har nemlig en Doxa 73 Signature stående, som jeg er i tvivl om er en model 73 Signature. Dokumentationen er for så vidt i orden i form af kvitteringer, men der står Doxa 140 på fronten. Det skulle så være fordi, det var de sidste fronter han fik lavet til det gamle kabinet. Det giver lidt mening. Men min har desuden kun 1 sæt udgangstransistorer pr. kanal, og kun 2 stk. fælles Rifa 6800uF lytter. Desuden er gummifødderne skruet på med træskruer. Det er virkelig noget klamp at se på.

Det kunne være rart at se, hvordan din ser ud indvendig, så har man noget at sammenligne med.


Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted
 
kampko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 213
Sendt: 19 April 2009 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

virkelig lækkert setup

hvad hører du af musik ?



__________________
jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
Til top Vis kampko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kampko
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes