Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 06:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Min hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 26 August 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

 DET er sgu go' værkstedshumor
Til top Vis Ole Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Hedegaard
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 26 August 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

ja man skal ikke tag noget som helst særøst , heller ikke lyden

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen længe siden men jeg har fået malet på vægen og lavet 2 stk plader 

uder mine biografstole så nu vælder de ikke mere  

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

 

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:
power watt skrev:

uden jeg er fysiker er det noget med strømmen skal ligge sig rigtig oven på kabel metal




spot on
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

prøver du sige noget ?
Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej power watt,

Først og fremmest stor ros til dit setup. Det er sgu sådan noget man selv går og drømmer om . Godt at høre fra dig igen!

Men du skal sgu ikke tage kritik så alvorligt! Der kommer mange forbi din tråd som plukker en enkelt bemærkning ud og lige kommer med en "frisk" kommentar (eller måske et enkelt gag-ball-billede ), men du skal da kunne tage noget gas! Jeg er sikker på at der ligger mange overvejelser bag de forbedringer du laver. Fyld tråden op med dem! Vi er en flok der er helt vilde med detaljer! Jo flere jo bedre . Du har foden på speederen - ikke bremsen

Til top Vis Ole Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Hedegaard
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Ole Hedegaard skrev:

Hej power watt,

Først og fremmest stor ros til dit setup. Det er sgu sådan noget man selv går og drømmer om . Godt at høre fra dig igen!

Men du skal sgu ikke tage kritik så alvorligt! Der kommer mange forbi din tråd som plukker en enkelt bemærkning ud og lige kommer med en "frisk" kommentar (eller måske et enkelt gag-ball-billede ), men du skal da kunne tage noget gas! Jeg er sikker på at der ligger mange overvejelser bag de forbedringer du laver. Fyld tråden op med dem! Vi er en flok der er helt vilde med detaljer! Jo flere jo bedre . Du har foden på speederen - ikke bremsen

Mange tak for indlæg. jeg tag det heller ikke så tungt, har i lagt mærke til hvad der er på pladerne  under biografstolene ?

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:

Hej igen længe siden men jeg har fået malet på vægen og lavet 2 stk plader 

uder mine biografstole så nu vælder de ikke mere  

Du får lige for entusiasme - det er sjældent at man ser så meget fokus på dæmpning af bagvæggen - slet ikke et en så "stueagtig" bif. Lækker højtalere og gear.
Personligt har jeg været (og er for så vidt stadig) lun på rigtige biostole, men jeg er også meget glad for at kunne "flyde" i min sofa, men løsningen med en lille forhøjning sådan to og to er god er det stabilt, eller har du gjort noget for at stabilisere dem?

Og så lige en til kable og behov for at de tilspilles - Jeg mener generelt at kabler er overvurderet og dermed også eventuelle tilspillnings fænomener - men på den anden side synes jeg du skal prøve selv - jeg har personligt erfaret at jeg er offer for selvbedrag, lige efter jeg har købt eller bygget noget så lyder det altid super, men det er ikke altid det holder - så vær kritisk og ærlig over for dig selv - så kan det jo være at du bliver glad for de kabler du har - og kan bruge pengene på noget andet. MEN der er noget om det med at strømmen løber uden på metallet - det er bare ikke helt rigtigt: strømmen løber i metallet, men der løber mere tæt på overfladen end i midten - fænomenet heder strømfortrængning (skin effekt på engelsk) og er velbeskrevet. årsagen ligger i den måde elektronerne påvirker hinanden på i en leder - effekten stiger med frekvensen, men den er tilstede i elle vekselstrømssystemer og er fx noget der tages højde for i elforsyningen. læs eventuelt mere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect

 



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

power watt skrev:
Mange tak for indlæg. jeg tag det heller ikke så tungt, har i lagt mærke til hvad der er på pladerne  under biografstolene ?

Det er da en graffiti/tattoo-stylet gollum der vinker? Eller hvad?

Til top Vis Ole Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Hedegaard
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
power watt skrev:

Hej igen længe siden men jeg har fået malet på vægen og lavet 2 stk plader 

uder mine biografstole så nu vælder de ikke mere  

Du får lige for entusiasme - det er sjældent at man ser så meget fokus på dæmpning af bagvæggen - slet ikke et en så "stueagtig" bif. Lækker højtalere og gear.
Personligt har jeg været (og er for så vidt stadig) lun på rigtige biostole, men jeg er også meget glad for at kunne "flyde" i min sofa, men løsningen med en lille forhøjning sådan to og to er god er det stabilt, eller har du gjort noget for at stabilisere dem?

Og så lige en til kable og behov for at de tilspilles - Jeg mener generelt at kabler er overvurderet og dermed også eventuelle tilspillnings fænomener - men på den anden side synes jeg du skal prøve selv - jeg har personligt erfaret at jeg er offer for selvbedrag, lige efter jeg har købt eller bygget noget så lyder det altid super, men det er ikke altid det holder - så vær kritisk og ærlig over for dig selv - så kan det jo være at du bliver glad for de kabler du har - og kan bruge pengene på noget andet. MEN der er noget om det med at strømmen løber uden på metallet - det er bare ikke helt rigtigt: strømmen løber i metallet, men der løber mere tæt på overfladen end i midten - fænomenet heder strømfortrængning (skin effekt på engelsk) og er velbeskrevet. årsagen ligger i den måde elektronerne påvirker hinanden på i en leder - effekten stiger med frekvensen, men den er tilstede i elle vekselstrømssystemer og er fx noget der tages højde for i elforsyningen. læs eventuelt mere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect

 

tak for indlæg men mine gammel kabeler fik min ven og så der lyttes på hans anlæg , her kommer det sjov med lyden, jeg sagde til min ven skal vi ikke lave en test på dit anlæg om vi kan hører forskel på kabelerne uden vi ser hvad der er på anlæget og så fik vi fruen i huset til hjælpe(hvad hun tænkke det skal nok ikke med) med skift mellem nr & kabel og vi havdet bind for øjene .... her var det klart at nr 2 i lyd testen var best, det sagde min ven osse (kabel nr 1 til 50 kr = det der normalt ligger i kassen ved køb) & (kabel nr 2 til 700 kr ) vandt klart i vores test, så der må klart være en lyd forskel, kabel var et sinal kabel mellem forstæker og cd afspiller.... så selvbedrag kan det ikke være .... men klart men kan blive snydt af tro på at kabelerne bliver bedre over tid

p.s angåene føderne til biografstolene alså pladerne nej jeg har lave den storer nok så de ikke kunne vælte rundt men klart jo storer jo stungt er pladen

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 06 Oktober 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

 Her er det nye skyd oversigt billedet lidt ris meget gerne ros

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

 hej hva med en frisk ris ros om mit billedet

 

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 08 December 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

hvad fik jeg købt i år .......

subwoofer 23000 kr

biografstole 2400 kr div plade tæppe 1500 kr

pioneer afspiller 7000 kr

jbl kabel 4 stk 6000 skr

-----------------------------------------------------------

ca ialt 37000 kr

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 10 December 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Velkommen til biorafsiden www.powerwatt.tk
Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 10 December 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Du er godt klar over, at din subwoofer har 4x10" enheder, ikk? Kan se du selv skriver 10" + 8"..
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 10 December 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:
Du er godt klar over, at din subwoofer har 4x10" enheder, ikk? Kan se du selv skriver 10" + 8"..

nej det er de nye sub er med 4*10 min har hængt i butik nogle år og har "kun" 2 * 8" & 2 * 10"

man kan let se at de ikke har samme størelse

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 11 December 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

 Hej Power watt
Flotte billeder , tror vi har samme træsort på de Volla´er
Da du tilspillede Volla´erne  hvad skete der så, før ,under og efter med lyden .Var der noget du
særligt bemærkede ?
Findes der gummidupper til at montere i hullerne på  standeren hvor ht´eren er placeret ?
Det kan være jeg har glemt at få dem med , bruger kork dupper indtil videre .
Jeg skal nok få  taget nogle brugbare billeder på et tidspunkt , men her er der lige et .



__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 11 December 2009 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Hej piobyte

vi har samme træsort på de Volla´er  hva så ser det ikke godt ud (nr 147 bag på min)

Da du tilspillede Volla´erne  hvad skete der så, før ,under og efter med lyden .Var der noget du
særligt bemærkede ? ja hvis de er nye skal de spiller 200 timer før der sker noget & de skal ha 300 timer før de nydrer 100% så  sker der noget med lyden prøv (the Eagles Farewell Tour Live in Melbourne) husk at få en subwoofer med til dybe lyde ((( alle let lyde lyder særeligt godt på volla såsom guitar,klaver,blæse værktøj,men pas på man bliver bidt af det, i starten lyder de underligt kedlidt og kan ikke noget , pas på med G1 bånddiskanten må ikke skruge op før de kan noget

Findes der gummidupper til at montere i hullerne på  standeren hvor ht´eren er placeret ?

ja ellers fik du risset højtaler / og det dæmmper lyden
Det kan være jeg har glemt at få dem med , bruger kork dupper indtil videre .
Jeg skal nok få  taget nogle brugbare billeder på et tidspunkt , men her er der lige et .

hva har du kabel & anlæg ? her er der noget at hente i lyden

kabel = duelund er best men osse dyrt eller nordost lyd osse rigtig godt

forstærkker har jeg en overvejelse med rørforstærker i top(100watt) & digital i bund (300 watt) = dyrt

 

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2169
Sendt: 11 December 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

 Tak for alle oplysningerne .
Jeg har ikke de dupper og må leve med kork , det ridser heller ikke men jeg må se om jeg kan finde de originale  et sted , hører du om nogle så bare " råb højt"
Kabler er under tilspildningen flettet Hitachi , det er rigtig godt men bliver nok erstattet af noget QED silver ann. jeg har liggende  , det har jeg fine erfaringer med på heil enhederne jeg har prøvet ( har de største til gode )
Forstærkeren er stadig Accuphase E 530 dog pt. som forforstærker på Onkyo M 510  her er kablet et  Audioquest  men ikke noget dyrt .
Jeg har stadig svært ved at give 10000 for et kabel når der er et til 1000 eller mindre jeg ikke kan høre forskel på .
Dog har jeg ok oplevelser  med de billige Zindak ht. kabel Sc-01  ældre Audioquest RUBY x3 og Dan Acoustic , og Zindak AC-01 signal kabler , men de er sikkert  forældede nu 
Kablet mellem  Sony XA7ES og Accuphase er et sirius ball sølvkabel , det har hængt på i 5 år nu . 
Jeg har åbenbart meget at glæde mig til og  har godt hørt at en Volla skal tilspilles ved moderat volumen og jeg er nået over " lømmelalderen " så det burde ikke være et problem


__________________
http://www.piobyte.dk/MSV2

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes