Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 10:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage marantz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

sidder lige og sikrer mig at en beomaster 5000 tuner fra 60erne som forlader reden på mandag er i tip top stand - det foregår via en lille transistorforstærker fra Arena - ca hav størrelse af alm forstærkere - og et sæt beovox 2200 højtalere model 6213 - i rosewood fra ca. 1969 - et meget dejligt stort og åbent varm lydbillede - tænk sig at sådan en fin lille højtalere kan levere så god lyd - og den Beomaster er altså værd at gå efter - den lammetæver det meste tunergrej fra 70erne med mindre vi taler om virkelig dyre sager.

så supos - skulle du falde over sådan et sæt små beovox 2200 som passer til dit budget og ikke mindst til din transport og logistik muligheder med det offentlige -så er de bestem et lyt værd - ikke til koncertvolumen men til alm. lytning




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

supos skrev:
Hmm, tror lige jeg ser tiden an. Hvis den ryger op i meget mere end 50 euro inklusiv forsendelse står jeg af. Så langt rækker SU-budgettet desværre ikke. Havde det derimod været en bog om Sansuis historie...

Og så er det jo slet ikke sikkert han vil sende til Danmark. Jeg har sendt ham en mail, men han har ikke svaret endnu.


Åhh jo da, jeg har forespurgt og han vel gerne handle med danmark, prismæssigt bliver jeg ikke forbavset hvis den runder 100 euro og måske en da 150 euro  Men der er sikkert andre som der kan give en bedre vurdering, af den omtalte "All abouth marantz" billedbog (opfordring hermed givet)


__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

r-l-b:
Den var vist ment i en anden tråd, men lad os bare tage den her

Det er godt at vide - man kommer jo tit forbi gammelt B&O, men det er umuligt at vide hvad der er værd at samle op. Jeg tror muligvis jeg så en enkelt Beovox 2200 og et sæt Beovox 2400 magen til mine på et loppemarked for nylig. Jeg ved ikke hvad man skal bruge en enkelt 2200 til, men 2400 er, i hvert fald i mine utrænede ører, glimrende højttalere. Jeg tror muligvis jeg kan få fat på fyren hvis det har interesse for nogen...

Angående logistikken så satser jeg på at falde over en noget lækkert hifi jeg kan bytte til en ladcykel - min hidtidige løsning med Ikea-poser og offentlig transport er ikke holdbar i længden

Guldtuborg skrev:

�hh jo da, jeg har forespurgt og han vel gerne handle med danmark, prism�ssigt bliver jeg ikke forbavset hvis den runder 100 euro og m�ske en da 150 euro  Men der er sikkert andre som der kan give en bedre vurdering, af den omtalte "All abouth marantz" billedbog (opfordring hermed givet)


Jeg er også bange for at den ryger derop. Så jeg håber da at der er nogen fra dette forum der er mere velbeslået, og større Marantz-entusiast, end mig selv, der får fat i den.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

ups - ja den kom i en forkert tråd men nu jeg er ved at lave uorden i sagerne vil jeg lige sparke en anekdote ind om ladcykler - long john i særdeleshed.

Nogle har nok bemærket "Pjots" antik pakhus - på Artillerivej - ved ikke om det ligger der stadig

Nu vel da han startede op som ganske ung - med et meget udviklet kregler-gen, et fantastisk gåpåmod og intet kørekort - havde han en long john

Manden var  af statur som "Karlsson på taget", Stærk som Pippi med et Englefjæs som Emil fra Lønneberga - tre Astrid Lindgren figurer er på en gang kan ikke være helt ved siden af

Nuvel - han var forresten den første jeg kendte der havde en cykeltelefon - sådan en 20 kgs. sag fra storno - men til stykket - en gang kom han forbi en af vore fælles venners fødselsdag i vanløse - han havde netop tømt anden del af et dødsbo og hentede fødselaren ned på gaden så han fra den abnorme deforme oppakning der var på long john'ens lad selv kunne vælge en gave - udover lamper, tæpper og små ting stod valget mellem et køleskab med lille separat fryser - en vølund vaskemaskine og en tørretumbler ... og vist nok også en øreklap stol. Jeg mener at kunne huske at vaskemaskine blev udvalgt af fødselaren..

så - jeg en ladcykel er en mægtig god idé til vintage når blot du husker en presenning til de regnvåde dage for palisander og rosewood ser ikke godt ud med regnpletter ..

snip snap snude - og undskyld at jeg  saboterede marantz-tråden



__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 15 Maj 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lede efter en "shortjohn" en en ganske alm. cykel med et lille lad over forhjulet. De er nemmere og træde og er som regel billigere end longjohn´s der tit er sat til urimelige priser, og er umulige at parkere i en storby 

__________________
Hilsen Flemming

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted
 
NikonSP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hej peterr99!!

Så er der knapper i overflod til din 1122DC.

Se vedhæftede auktion på ebay. http://cgi.ebay.com/MARANTZ-KNOB-SET-MINT-CONDITION-INT-AMP- AMPLIFIER_W0QQitemZ260411727279QQcmdZViewItemQQptZVintage_El ectronics_R2?hash=item3ca1bf9daf&_trksid=p3286.c0.m14&am p;_trkparms=66%3A2%7C65%3A10%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0 %7C293%3A1%7C294%3A50

Og så måske lidt til overs til en anden der mangler!!

Du kunne ved samme lejlighed spørge sælgeren http://myworld.ebay.com/marantzcollector/

om han har flere dele fra den samme forstærker. Måske har han et balancepot der kunne passe til din Model 1122DC. Det der sidder i en Model 1122DC er samme type som sidder i en Model 1152DC. Marantz part # RS05030320 50KOhm balancepot.

Venlig hilsen

Harvey

Herning 

Til top Vis NikonSP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikonSP
 
supos
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Jeg imponeres til stadighed over folks hjælpsomhed her på forum. Fantastisk.

Potmetret sidder i denne auktion, men der er budt på den, så det bliver svært at overtale ham til at skille den ad.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos
 
NikonSP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 16 Maj 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

ØV ØV

Den auktion er kommet på mens jeg har skrevet svaret til dig, så derfor har jeg ikke set den. Men hvem ved hvor dyrt det frontpanel bliver, det er ihvertfald værd at holde øje med. Men,  - knapperne kan du så måske få klaret i denne ombæring. Clap

Venlig hilsen

Harvey

Herning

 

Til top Vis NikonSP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikonSP
 
peterr99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  



Hej Nikon

Tak for tippet. Jeg har selv et balance-potmeter som dog har et lidt andet parts #


Det jeg har hedder RX05040020 og så et k i en cirkel og neden under står der M 500kΩG  3732

Man skal nok have den store ledvogtereksamen for at vide, om dimsen er kompatibel. Den stammer fra en 2216.

Er der nogen her, som ved, om jeg kan bruge det balance-potmeter til min 1122DC?

:)

Peter


__________________
- musikanlæg er noget man har til at afspille musik
Til top Vis peterr99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterr99
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Det kan du ikke. Den originale er på 50 Ohm - dit er på 500 Ohm - det vil opføre sig noget anderledes i dit apparat end den på 50 Ohm.

Der kan vel også være noget med anderledes placerede skruehuller i forhold til dit.

Vh

Freddy (også Herning) 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 03:40 | IP-adresse registreret  

Ok- så kommer vi nok ikke tættere på - mon så ikke det ER den her! :

http://cgi.ebay.com/ORIGINAL-MARANTZ-BALANCE-SLIDER-CONTROL- NOS_W0QQitemZ260411805773QQcmdZViewItemQQptZVintage_Electron ics_R2?hash=item3ca1c0d04d&_trksid=p3286.c0.m14&_trk parms=66%3A2%7C65%3A10%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293 %3A1%7C294%3A50

Fra samme sælger - han har nok luret, hvad der er gang i....har hevet den ud af 1152DC-vraget og sælger den separat -  hæhæ!

Vh

Freddy

 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
NikonSP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Har lige spurgt sælger hvilket apparat pottet kommer fra eller om han ved, hvilket marantz part #, der er tale om,  -  bare for at være helt sikker.

Venlig hilsen

Harvey

Herning

Til top Vis NikonSP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikonSP
 
NikonSP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Der er kommet besked fra sælger, som både er noget og også ingenting. Se nedenfor:

Hello,
I did not remove this from a unit. It was part of a group of unused service replacement parts I purchased from a retired marantz service tech.
The only numbers on it are: 420-2003 50k
It is an ALPS service replacement part.(they manufactured a lot of parts for Marantz)
I have compared it with the balance slider in the 1152 front panel and they appear to be the same. Size, mounting screws, and contacts are in the same places.
I will check other marantz service manuals I have to see if I can find a Marantz part number to go with the alps part number on the slider.
Ron


Der er næsten ikke andet at gøre, end at satse på, at det er det rigtige potmeter,  -  det lyder ihvertfald sådan. Skulle det være det forkerte, må vi jo ud med tættekammen igen!!

Så skulle sagen om de manglende reservedele til din Model 1122 vist ligge lige til venstrebenet. Byde,  -  det må du selv klare.  Smile 

Venlig hilsen

Harvey

Herning

 

 

 

 

Til top Vis NikonSP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikonSP
 
peterr99
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  


Ja, så er der (næsten) ta' selv bord på ebay - selvom knapperne er fra en 1152 som "kun" har 2 af de store knapper, så selvom man evt. byder og vinder mangler man stadig 2.
Men lad os nu se hvad det løber op i. Det kan hurtigt blive uforholdsmæssigt dyrt. Jeg ser lige tiden an. Men tak for din årvågenhed. Det hjælper gevalgigt på søgningen , at der er mere end én, der holder øjnene åbne.

Tak

:)

Peter




__________________
- musikanlæg er noget man har til at afspille musik
Til top Vis peterr99's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterr99
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

 

Hej i tråden

Jeg synes at denne tråd har ligget stille et stykke tid og tænkte at der skulle lidt billeder til også. Og da jeg lige havde 3 af mine Marantzer fremme, tog jeg lige dette "stackede" foto af trioen.

Det er fra toppen:

2015 (74-75) 2x15 watt RMS

2220B (74-77) 2x20 watt RMS

2270 (71-75)  2x 70 watt RMS

De repræsentere også 3 af de forskellige typer frontdesign, som Marantz benyttede sig af på deres sort/blå modeller.

Beklager at billeder hælder lidt samt at der er reflektioner fra et stillads uden for mine vinduer.

 

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

oooohhh - I get a rush of blue!

Mere klassisk kan det næppe blive -  velholdte ting!

Men...kan du så få en pudseklud på den 2015'er - CryWink

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Her har de fået pudseklud og X-faktor 

http://img8.imageshack.us/img8/2179/marantz.jpg


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Harharhar

Ja nemlig, det er sådan de skal se ud r-l-b! Jeg havde ikke rigtigt tid til at rode med de finere photoshop nuancer, da jeg er hjemme med min 4 årige datter idag!

 Det er korrekt at 2015 lige skal have den sidste højglanspolering. Jeg havde ellers tørret den med en sølvtøjsklud, men det dèr brushed steel er svært at have med at gøre synes jeg. Især de steder hvor der ikke er meget plads til at pudse på langs. Men så kan man jo bare tage fronten af..så løser det problem sig...men rigtigt set..den havde kun lige fået en sjusket brush-up inden billede blev taget.

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 07 Oktober 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

2015 skal ikke have "højglanspolering", men bare gøres ren. Big smile

Du kan med stor fordel skrue forpladen af (meget let) - og bruge den rigtige skruetrækker til de 4 sarte skruer - derefter kan du forsigtigt trække frontpladen af - altså når du har trukket knapperne af. Dette kan gøres med fingrene - men genstridige knapper kan tages med to te-skeer og et stykke stof imellem skeerne og fropladen, så der ikke kommer mærker.

Brug "glas-klar" fra Brugsen og puds i jævne bløde bevægelser og kom ind alle steder og slut af. nogle gange skal man lige gøre det et par gange før den er der.

Det er nu nogle flotte sager!

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
Marantzman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 09 Oktober 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Tak for rådet. " Glasklar" er nu skrevet på weekendens indkøbsliste! Og guitarpolish vil fremover kun blive brugt til mine instrumenter!

mvh

Marantzman

Til top Vis Marantzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marantzman
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes