Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 05:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ulvins hule (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 30 April 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Så blev der igen igen fornyet lidt i tingene. Kan det lade sig gøre at have hi-fi i sit hjem uden en gang imellem at rive lidt huller i kistebunden?

Opsætningen består af:

  1. Effekt: Krell KSA 200s
  2. Forforstærker: Krell KRC-3
  3. CD: HTPC med Foobar2000/Wasapi
  4. PS Audio Digital link III DAC med Cullen stage 4 mod og BNC indgang
  5. m2tech Hi Face BNC
  6. HT: Dali Grand

Kabler:

  1. Synergistic Research kaleidoscope MK1 XLR på effekt, MK2 på DAC/pre
  2. Choseal BNC HTPC/DAC 
  3. Kimber TC8/TC4 HT - TC8 er spændt på bund, TC4 på diskant/mellemtone.
  4. Power: DIY litz flettet 1.5 kvd med teflon/bomuld isolering.

Det løse:

  1. Sony 40W5500
  2. 106" lærred
  3. Infocus IN78 projektor
  4. Hjemmelavet HT fødder (stenene er skrottet for bedre, og mindre iøjefaldende løsning)

Kimber kablerne er jeg positivt overraskede over (efter deres egne spader/bananer blev flået af - de var af noget tvivlsom suspekt ringe kvalitet). De erstattede et væsentligt dyrere sæt Synergistic Research og klarer det bedre i mit setup.

Jeg var lidt i tvivl om opbygningen med både 8TC og 4TC nu var fornuftig - men der blev ramt helt rigtigt. Det giver en bedre oplevelse end single run bi-wire kabel eller to stk 8TC.

Der er nået hjørnet af et trommesæt med, sammen med et par palmer der vidst godt kunne vandes lidt oftere - ah ja, friheden ved at være single er ikke sundt for botanikken, men derudover er der i øjeblikket vidst kun positive ting at fremhæve ved singlelivet

Lidt tættere på; bunden af møblet hviler på gummiføder, det var nemmere at understøtte hele hylden end forstærkeren alene. Den vejer 70 kg - det er ikke lige til at finde gode løsninger på afkobling, specielt med den begrænsede plads mellem hylderne.

Et lille kig indeni KSA 200s'eren.

 

Med de seneste opgraderinger (HTPC + PS Audio DAC) er jeg ved at være i mål. Efter skiftet fra henholdsvis Krell og Audio Analogue CD afspillere, har jeg genfundet mit eget lyd nirvana - samtidig er det luksus at have alt music på en HD



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 01 Maj 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Slettet, problem løst



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Super lækkert setup.

Har selv et sæt Dali Grand og som du selv skriver måske ikke den mest korrekte højttaler, men hold k.. den spiller rø.. ud af bukserne på meget andet. Der er ligesom live stemning når der spilles her i stuen. Dejlig kraftig bas med et godt skub i ... Jeg har købt en Coda Csi Limited forstærker. Den har absolut ingen problemer med at levere kræfter til dem. Det har din Krell nok heller ikke...

Ja MS5 kunne være næste trin, men ikke foreløbig. Er yderst tilfreds med Grand'erne...



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

En Dali MS5 er måske mere korrekt og mere finkornet i toppen, men mht dynamik der blegner den ved siden af en Dali Grand.
På trods af 2 x 8" i begge er Grand meget mere dynamisk
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Sønnen skrev:
En Dali MS5 er måske mere korrekt og mere finkornet i toppen, men mht dynamik der blegner den ved siden af en Dali Grand.
På trods af 2 x 8" i begge er Grand meget mere dynamisk

Det var oplevelsen jeg havde med MS4, men jeg havde heller ikke forventet andet med de enheder den har. Jeg havde så troet MS5 ville levere mere end Grand, det må komme an på en prøve en dag - hvis jeg kan lokke den lokale biks til at trække et sæt hjem.

KBAndersen skrev:

Super lækkert setup.

Har selv et sæt Dali Grand og som du selv skriver måske ikke den mest korrekte højttaler, men hold k.. den spiller rø.. ud af bukserne på meget andet. Der er ligesom live stemning når der spilles her i stuen. Dejlig kraftig bas med et godt skub i ... Jeg har købt en Coda Csi Limited forstærker. Den har absolut ingen problemer med at levere kræfter til dem. Det har din Krell nok heller ikke...

Ja MS5 kunne være næste trin, men ikke foreløbig. Er yderst tilfreds med Grand'erne...

Takker.

De ting jeg gerne vil have opgraderet på Grand ligger i småtings afdelingen, et evt. nyindkøb skal imponere i høj grad før der bliver udskiftet. Og ja, Krell'en kan bestemt levere det der skal leveres. KSA 200 går dybt og har forbandet god kontrol over tingene, det harmonerer ganske perfekt med Grand.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Så kom der et sæt Euphonia MS5 på besøg. Det var både positivt og ekstremt skuffende. Der er ingen tvivl om MS5 har nogle ret klare styrker i forhold til Grand, men samtidig var det i den grad korrekt at Grand er et dynamisk monster i forhold til Euphonia. Jeg havde en forventning om mere af det samme - måske derfor det skuffede. Efter 4 dages lytning røg Grand tilbage.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hej, det ser rigtig lækkert ud, har selv haft en dali grand diva, fik dog aldrig dem til at yde 100%.

Kan læse at du er i gang med diy power kabler, jeg har haft gode oplevelser med at bygge med furutech kabler, dog er ikke alle modeller modeller lige lette at montere, men bøvlet værd, 3 x 11 mm2, det er ikke nemt at få monteret i stikkene. Hvilke stik bruger du ?, forhåbentlig ikke normale LK stikpropper.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Så kom der et sæt Euphonia MS5 på besøg. Det var både positivt og ekstremt skuffende. Der er ingen tvivl om MS5 har nogle ret klare styrker i forhold til Grand, men samtidig var det i den grad korrekt at Grand er et dynamisk monster i forhold til Euphonia. Jeg havde en forventning om mere af det samme - måske derfor det skuffede. Efter 4 dages lytning røg Grand tilbage.



Wow. Jeg har kun lyttet til MS4, og synes på ingen måde at de mangler dynamisk formåen. Du må være lidt forvent med de Grands

Det ser ellers godt ud! Lækkert grej du har fået støvet sammen


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Hej, det ser rigtig lækkert ud, har selv haft en dali grand diva, fik dog aldrig dem til at yde 100%.

Kan læse at du er i gang med diy power kabler, jeg har haft gode oplevelser med at bygge med furutech kabler, dog er ikke alle modeller modeller lige lette at montere, men bøvlet værd, 3 x 11 mm2, det er ikke nemt at få monteret i stikkene. Hvilke stik bruger du ?, forhåbentlig ikke normale LK stikpropper.

Jeg har nogle Oyaide stik liggende som jeg bøvler med, men jeg er ved at opgive dem pga pladsmangel. Kunne forestille mig problemet vil være det samme med Furutech. Jeg er istedet begyndt at spekulere i direkte kabelsammenslutning, bruger 16 amp gruppe på anlægget - der er rigeligt med plads i væggen til en fornuftig samling.

floe skrev:
[QUOTE=Ulvin]

Wow. Jeg har kun lyttet til MS4, og synes på ingen måde at de mangler dynamisk formåen. Du må være lidt forvent med de Grands

Det ser ellers godt ud! Lækkert grej du har fået støvet sammen

Jeg havde et par af de lokale t**ser med på en lytter på MS5, flere af dem mener jeg er komplet vanvittig i min holdning til Grand i forhold til Euphonia, måske har de ret. Det jeg havde forventet på Euphonia var som nævnt mere af det samme, det er en helt helt anden HT med en ganske anden lyd.

Jeg kunne forestille mig jazz/blues ville passe perfekt til MS5. 80% af min musiksamling er sammensat af garage rock, 90'er grunge og noget blandet progressiv metal. Til den musikstil pakker Grand'en et helt fantastisk punch.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Cool setup!

Nuff said!


__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup! 
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 22 Maj 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Rigtig fedt setup - Grand serien er altid god, og med noget heftigt forstærkergrej der kan levere strøm nok er det en vinder!

Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Så blev det tid til lidt opgraderinger igen. Nye billeder er smidt op. Jeg har eksperimenteret lidt med Krell KPS20 CD afspiller, men både Krell og Audio Analogue Maestro er blevet udskiftet med en HTPC løsning. Krell'en var for dyr i forhold til hvad den leverede. Dette skal ikke forståes negativt, Krell'en leverede varen, men varen passede ikke til min smag.

Jeg er blevet voldsomt fascineret af en PS Audio DAC. I løbet af de sidste par uger har jeg haft 4 DAC'er hjemme til test - PS Audio'en hørte prismæssigt til i den billigere ende, men lyden er ganske ganske enestående, så det var kun et plus da beslutningen faldt. For første gang i flere år har jeg kunne sidde og høre musik uden at sanse der var gået 5-6 timer. Lignende oplevelse har jeg ikke haft i uendelige tider. DAC'en er ikke neutral, men den får ligeså mange detaljer med som Krell'en gjorde. At den så rammer min "favorit lydfarve" samtidig er helt helt fantastisk.

Bauhaus fliser er udskiftet med et DIY projekt som er blevet overraskende godt - mere om dette bliver smidt i DIY sektionen senere.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 13 April 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

HTX kabinettet til HTPC er dejlig kompakt, men størrelsen har også resulteret i en tålmodighedstest af de store under samling. Skruehuller passede ikke 100%, holder til dvd/hd var et helvede at få plads til, specielt dvd drev krævede noget modifikation. Men det var besværet værd, alene størrelsen gør at man ikke med det samme konkluderer at der står en PC sammen med resten.

DVD og HD er pakket ind i gummi, DVD'en kan man svagt høre når den spinner op, ellers er det 100% lydløst. Den er opbygget med passiv køling og ekstern strømforsyning. CPU temperatur under full load er 48-50 grader, bedre resultat end jeg havde forventet.

Næste hovedpine har været opsætning af Windows, Foobar og MPC-HT/ffdshow. Foobar er ganske ligetil mht lydopsætning, wasapi plugin og så er det godt kørende. Men brugerfladen er før modifikationer mildest talt ikke noget at råbe hurra for når der skal holdes styr på afspilning af +400 CD'ere. Jeg fandt dog en opsætning der ikke skulle ændres for meget på før det så ud som mit hovede gerne vil have det http://tedgo.deviantart.com/art/DarkOne-v2-0-156697932, helt bestemt et kig værd for andre foobar brugere. Manden bag er også hurtig til at komme med input hvis man vil foretage ændringer der ikke umiddelbart er forståelige for almindelige hvide mennesker.

En ting er sikkert, HTPC er ikke noget man skal bevæge sig ud i hvis ikke man er villig til at ofre tid på det. Der er et hav af små tweaks der kan laves på både hardware og software før man er i mål. Efter 3 ugers opsætning/eksperimentering er jeg langt fra færdig endnu.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 13 April 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

KAN du så vise billeder af den tykke fede en TAK 
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 22 April 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
KAN du så vise billeder af den tykke fede en TAK 

De småfede er kun delvist færdige, har stadig noget xlr stik problem at løse, strømsiden fik jeg færdig i dag. Men men, det sidste skulle være på plads i weekenden. Billeder/beskrivelse kommer op lørdag ell. søndag, alt afhængig af tømmermænds tilstand



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 30 April 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Kablet er skrottet, tror jeg fik lidt for fikse idéer af den type man skal holde sig lidt fra. Planen var at undgå lodninger, kunne jeg ikke komme til med den opbygning jeg var nået frem til. Kan være der skal bestilles et nyt med lidt mindre ambition næste gang. Ah well, så var det da prøvet. Synergistic research kabelt er smidt på sin plads igen.

PC'en er jeg næsten i mål med. DAC'en har fået Collin stage 4 med sammen med BNC indgang. Prisen endte med at blive højere end nypris på DAC'en (ift Hong Kong priser, sammen med udskiftning af RCA til BNC), men resultatet er også overraskende godt. Blev overtalt til at smide en m2tec Hi Face ind i fødekæden, syntes ikke den er helt så mirakuløs som nogle gerne vil gøre den til, men den er trods alt billig og løste problemet med at få en fornuftig BNC udgang på PC'en. Der er blevet leget med batteridrift på Hi Face, syntes ikke det umiddebart har gjort noget positivt for lyden. men det får en chance i nogle uger.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 15 September 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

For et par år siden lovede jeg mig selv der aldrig mere kom noget fra Apple inden for mine døre - men nu skete det sku alligevel. En iPad kom snigende og er endt på mit bord som fjernbetjening for HTPC'en. Jeg har forsøgsvis prøvet at bruge iPad'en til afspilning af alac og spillet den op med HTPC'en - den bliver aldrig andet end fjernbetjening. Jeg har flere gange hørt at Apple skulle kunne noget med lyden, det er ikke tilfældet her.

Men som fjermbetjening er det et underholdende bekendtskab, og bestemt anbefalelses værdigt hvis man har lidt smågryn til at brænde i lommen. Den er sat op med ad hoc wi-fi forbindelse (uden om router) til HTPC'en, har endnu ikke kunne få bluetooth til at virke tilfredsstillende. Det tog lidt tid at få diverse småquirks glattet ud i forhold til at styre Foobar på pc'en, men det kan gøres uden dropouts og lag af videre betydning. En smådyr fjernbetjening er det nok, men der kan så lige læses e-mails og ses film af tvivlsomt indhold mens man bestemmer sig for hvilket musik der skal smides på - alle pengene værd.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 
sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 338
Sendt: 15 September 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

after Ipad køber du  Iphon4 og så køber du macbook og så bliver du keldt "fanboy"

jeg venter selv at den kommer til dk så kan der godt være at den bliver købt også her  ...



__________________
Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73
 
Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 402
Sendt: 15 September 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

iPad'en var et stort skridt jeg ikke troede jeg kunne tage, resten følger IKKE med - det sagde jeg selvf. om alt apple før iPad'en endte herhjemme .

iPad'en kan skam allerede fåes herhjemme, check www.shg.dk, et af de billigere steder at få fat i dem i forhold til normale butikspriser.



__________________
Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes