Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 20:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: SVS MTS-01 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Disse to højttalere, er normalt bygget til at indgå i at komplet surround-opsætning med de matchende baghøjttalere. Men denne gang får de lov til at indgå i et stereo-setup, så gad vide hvad de her amerikanske fætre kan?

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2132&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at det er en fin sag, men lidt bedre kabler kunne de godt have brugt og lode det sammen i stedfor kabelsko


Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Denne model har før været kritiseret i Amerikanske anmeldelser for at skære af alt for højt (oppe omkring 60hz, så vidt jeg husker), fordi den var tiltænkt at skulle spille sammen med en sub.
Har de ændret på  filteret generelt, eller er det en specialmodel i har fået til test, siden den går ned til 38hz?


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt, at det er temmeligt upopulært at kritisere sidens tests. Jeg er også helt på det rene med, at der ikke er tale om betalt arbejde, men forbilledligt frivillig indsats (). På den anden side, hvis anmelderne skal kunne føle sig taget alvorligt, bør deres anmeldelser vel også vurderes med en passende (sund) skepsis. Årsagen til dette lange tilløb er selvfølgelig, at jeg mener, der er anledning til kritik, hvilket jeg vil forsøge at give på en sober måde. 

Jeg skal indledningsvis gøre opmærksom på, at jeg intet kender til produktet, andet end det, der fremgår af anmeldelsen. Anmeldelsen beskriver et gedigent og solidt forarbejdet produkt, der til prisen har en fornuftig bestykning, bestående af to Peerless HDS-enheder og sågar en ScanSpeak Aircirc-diskant, der er asymmetrisk monteret. Konklusionen lyder på en homogent lydende højttaler, der dog virker som om den ruller af i toppen. I testen er det beskrevet, at det er let at stille højttalerne op, så lyden er "rigtig". Der står, at højttalerne blev stillet op med diskanterne vendende udad, og at der ikke blev ændret på denne opstilling. 

Hvis man som anmelder modtager et sæt højttalere, der har en topmodel fra Scanspeak som diskant, og synes at diskanten virker svag og afrundet, bør det medføre undren og dertil hørende eksperimenteren for at afklare, om det virkeligt kan være rigtigt. Specielt når man ved, at diskanter notorisk har tilbøjelighed til at rulle af, efterhånden som man bevæger sig off-axis. Det kunne jo tænkes, at (lyd)billedet var et helt andet, hvis diskanterne var vendt indad, så man var nærmere on-axis, eller hvis man havde prøvet en anden vinkling af højttalerne. At undlade denne eksperimenteren virker noget sjusket, når man - som anmelder - skal forsøge at afdække produktets potentiale.

Afslutningsvis skal det igen nævnes, at dette ikke er en fordømmelse, men en kritik, så op på hesten igen og test noget mere - også selv om vi brokker os.

Mvh.

 

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Nygaard skrev:
Denne model har før været kritiseret i Amerikanske anmeldelser for at skære af alt for højt (oppe omkring
60hz, så vidt jeg husker), fordi den var tiltænkt at skulle spille sammen med en sub. Har de ændret på  filteret generelt, eller er
det en specialmodel i har fået til test, siden den går ned til 38hz?


Ja, det er en ny og opdateret model der går længere ned. Delefiltret er også anderledes, men hvordan kunne jeg desværre
ikke finde oplysninger om.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Jeg ved godt, at det er temmeligt upopulært at kritisere sidens tests. Jeg er også helt på det rene
med, at der ikke er tale om betalt arbejde, men forbilledligt frivillig indsats (). På den anden side, hvis anmelderne
skal kunne føle sig taget alvorligt, bør deres anmeldelser vel også vurderes med en passende (sund) skepsis. Årsagen til
dette lange tilløb er selvfølgelig, at jeg mener, der er anledning til kritik, hvilket jeg vil forsøge at give på en sober
måde. 


Jeg skal indledningsvis gøre opmærksom på, at jeg intet kender til produktet, andet end det, der fremgår af anmeldelsen.
Anmeldelsen beskriver et gedigent og solidt forarbejdet produkt, der til prisen har en fornuftig bestykning, bestående af to
Peerless HDS-enheder og sågar en ScanSpeak Aircirc-diskant, der er asymmetrisk monteret. Konklusionen lyder på en
homogent lydende højttaler, der dog virker som om den ruller af i toppen. I testen er det beskrevet, at det er let at stille
højttalerne op, så lyden er "rigtig". Der står, at højttalerne blev stillet op med diskanterne vendende udad, og at der ikke
blev ændret på denne opstilling. 


Hvis man som anmelder modtager et sæt højttalere, der har en topmodel fra Scanspeak som diskant, og synes at
diskanten virker svag og afrundet, bør det medføre undren og dertil hørende eksperimenteren for at afklare, om det virkeligt
kan være rigtigt. Specielt når man ved, at diskanter notorisk har tilbøjelighed til at rulle af, efterhånden som man bevæger
sig off-axis. Det kunne jo tænkes, at (lyd)billedet var et helt andet, hvis diskanterne var vendt indad, så man var nærmere
on-axis, eller hvis man havde prøvet en anden vinkling af højttalerne. At undlade denne eksperimenteren virker noget
sjusket, når man - som anmelder - skal forsøge at afdække produktets potentiale.


Afslutningsvis skal det igen nævnes, at dette ikke er en fordømmelse, men en kritik, så op på hesten igen og test noget
mere - også selv om vi brokker os.


Mvh.


 



Det kan måske misforståes sådan at jeg ikke har eksperimenteret med opsætningen, det har jeg nemlig. Diskanten ændrede
sig bare meget lidt ved at skifte opstilling, og det var egentlig mest lydbilledet der blevet større/mindre/dybere/mere
centreret ved at gøre det.
Men den fungerede stort set lige meget hvordan man stillede dem op, sådan mere eller mindre naturligvis. Jeg vurderede
ikke at noget radikalt ville blive ændret, hvis jeg byttede om på de to. Det er dog berettiget at sige, at jeg kunne have
forsøgt mig med diskanterne pejende udad.

Det skal dog siges, at det muligvis er noget helt andet, der havde indflydelse på diskantgengivelsen, men det må i vente
med at høre mere om til en senere test.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Nygaard skrev:
Denne model har før været kritiseret i Amerikanske anmeldelser for at skære af alt for højt (oppe omkring
60hz, så vidt jeg husker), fordi den var tiltænkt at skulle spille sammen med en sub. Har de ændret på  filteret generelt, eller er
det en specialmodel i har fået til test, siden den går ned til 38hz?


Ja, det er en ny og opdateret model der går længere ned. Delefiltret er også anderledes, men hvordan kunne jeg desværre
ikke finde oplysninger om.


Mon ikke det hovedsageligt drejer sig om, at filterne nu tillader de to 6,5" at arbejde noget længere nede i frekvensområdet?
Under alle omstændigheder en positiv ændring. Jeg afskrev selv denne højtaler pga. det alt alt for høje cut, og endte i stedet med 99.38 fra deres nære konkurrent fra Sverige.


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Jeg må også lige komme med at par forsigtige kritiske kommentarer

Dupperne i terminalerne burde være en kendt sag. Det er et EU påbud, iøvrigt på foranledning af Danmark, for at forhindre at nogen skulle komme til at sætte et strømstik i terminalerne. Hvem der så skulle finde på det .

Det lidt mørke og afrullede kan jeg ikke helt følge. Men det kan måske opfattes sådan, fordi AirCirc i den grad er fri for fnidder og resonanser. Den mest rene og neutrale dome jeg nogensinde har lagt øre til. Lidt synd at den ikke får den ros den fortjener

Der er også flere andre aspekter jeg ikke er enig i, men fred nu være med det.  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Angående dupperne, så er det kun i det øverste terminalpar de sidder i. Intet forhindrer en nysgerrig hifianmelder i at sætte
strømstik i det nederste par.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Uha, det er ikke godt. Så må vi håbe at vores nyvalgte EU politikere kommer efter dem
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes