Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mine XTZ 89 Front - nu er de her (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Her til morgen ankom mine XTZ 89 Front højttalere fra fyndborsen.se - til stor glæde og overraskelse for mig. Jeg bestilte dem mandag morgen, og i dag onsdag morgen kl. 9 stod der en fragtmand med dem - nice.

Det er første gang, jeg har fået et sæt nye hifi-højttalere, så begrebet tilspilning er nyt for mig - derfor tillader jeg mig også at være så amatør-agtig at udtale mig allerede nu. I manualen står der, at det tager 50-100 timer at spille dem til, men testes skulle de alligevel. Jeg satte Opeth's "Baying Of The Hounds" på, som er et af mine yndlingsnumre - og så skal jeg love for, at jeg forstod begrebet tilspilning - for det lød faktisk direkte sølle. Men allerede efter 4-5 minutter begyndte det at hjælpe på det (nummeret varer 10 min.) - det er vel ligesom med whisky, at modningen går hurtigst i starten. Jeg savnede dog diskant, så jeg monterede den medfølgende bøjle, som laver -3dB-dæmpningen om til 0dB - det hjalp også.

Nu, hvor de har spillet i ca. 5 timer, er der allerede sket meget - jeg har fx prøvet at høre Baying Of The Hounds på igen, og det lyder allerede bedre, end det gjorde på mine Dali IV, før de gik i stykker. Jeg synes, lyden er utrolig ren - der er ingen fiksfakserier, musikken lyder bare sådan, som den skal, hverken af mere eller mindre (altså ifølge mine amatør-ører). Både diskant, mellemtone og bas er fine og harmoniske. Dog glæder jeg mig, til de er helt spillet til, for en sjælden gang imellem mangler der lidt, føler jeg. Men jeg er rigtig godt tilfreds - som sagt er de allerede bedre end Dali'erne, og det er slet ikke dårligt. Og så til knap 2000 kroner!

Jeg vender tilbage i samme tråd, når jeg ved mere - indtil da kan I få et par billeder

Sådan ser det ud, nu hvor de er sat op - og ja, jeg ved godt, placeringen ikke er HiFi og 1337, men det er, hvad der kan blive til i stuen, og det er fint for mig - det er alligevel yderst sjældent, jeg sidder stille og lytter til musik i "sweet spot":



Sådan ser overfladen ud tæt på - om det falder i ens smag, er vel forskelligt, men jeg synes, de ser lækre ud:



Sådan ser de ud ved siden af mine udslidte Dali IV:



Og her i nøgen udgave:

Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 220
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem, de ser sgu flotte ud. Ærgeligt med billedkvaliteten, den blank-sorte front og valnødden går lidt i ét synes jeg. 

__________________
the one who takes nothing,
gets nothing
Til top Vis den-studerende's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af den-studerende
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Mja, billeder skal jo komprimeres meget for at komme ned på 35kb - og så er mit kamara nok heller ikke det bedste. Men du kan se det officielle billede her, hvis det hjælper: XTZ
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 220
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Er de lige så lækre i virkeligheden som på billedet? For så er jeg da ret sikker på hvilken finish jeg skal have  Den sølv-front var alligevel ikke rigtig mig, hvis jeg ville have en højtaler der lignede at den var lavet af plastic, ville jeg nok købe en højtaler der var lavet af plastic 

__________________
the one who takes nothing,
gets nothing
Til top Vis den-studerende's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af den-studerende
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg synes selv, de er rigtig flotte, og med en lækker finish - de ligner en hel million, selvom de kun koster 2000 Men vigtigst er selvfølgelig lyden.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Med en sådan plade som du har hængende på væggen (Fiction) kan de kun lyde hæsligt  Når jeg står og bladrer plader kan jeg godt lave impulskøb hvis jeg synes der er noget spændende over coveret, men det hævner sig også engang imellem, som for eksempel med den plade

Tillykke med de nye, der er vist ingen tvivl om at de nok passer bedre til din primære musiksmag end de gamle Dali'er. Og hos XTZ får man dælendytme meget højttaler for pengene!

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er allermest glad for metal, men er nu også glad for meget andet - det, der hænger nedenunder Dark Tranquillity-pladen er fx Radiohead. Og LP'er bruger jeg mest til pynt (som du kan se), den Fiction lyder faktisk også ret dårligt på plade - men CD-udgaven fulgte heldigvis med. Den indspilning passer åbenbart ikke ret godt til LP.

Dog kan jeg godt lide at høre klassisk musik på LP - men det er ikke noget, jeg går meget op i, og min pladespiller er bare en billig Mitsubishi fra en genbrugsbutik
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

For øvrigt er jeg nu i gang med at konvertere alle mine CD'er til FLAC-filer, så jeg kan afspille dem i fuld kvalitet fra den viste computer. Jeg synes ikke, jeg vil byde mine nye højttalere på MP3-filer...
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
bjarnelund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Når man konverterer til FLAC-filer - hvilket program (helst gratis) er så godt at bruge..?
Til top Vis bjarnelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnelund
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
For øvrigt er jeg nu i gang med at konvertere alle mine CD'er til FLAC-filer, så jeg kan afspille dem i fuld
kvalitet fra den viste computer. Jeg synes ikke, jeg vil byde mine nye højttalere på MP3-filer...


Hvordan kommer lyden fra computeren til din forstærker? Selvom man med et skod onboard lydkort sagtens kan høre
kvalitetesforskel på flac og mp3, giver det også en væsentlig forbedring at gå udenom windows egen mixer via fx dac,
squeezebox, ASIO eller ligenende
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

#rskriver: Lyden kommer fra mit fremragende Audiotrak lydkort - så jeg vil ikke mene, der er store forbedringer at hente der - og ja, onboard lyd er skod
Men det kunne da godt være, jeg skulle kigge lidt på ASIO som supplement - på den anden side laver VIA (som har lavet lydchippen til lydkortet) rigtig gode drivere, så jeg tror allerede, den kører lyden meget direkte...

#bjarnelund: Jeg (og rigtig mange andre) bruger CDex, og det er gratis. Det kan godt være lidt bøvlet at sætte op, men ellers fungerer det fremragende. Den laver for øvrigt også rigtig gode MP3-filer, fordi den bruger Lame encoderen. Hvis du skal lave .FLAC, skal du hente 1.70 Beta - den funktion er ikke i 1.51-versionen. De findes begge her:
CDex
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er næsten overbevist om at jeg må ha 5.1 pakken

Tillykke med dem.........!!!!!!!!!!!!!!!!

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted
 
bjarnelund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

til dysterland - Tak for det. Du skriver at det er lidt bøvlet at sætte op.. hvordan det, hvad skal jeg tænke over ved opsætningen, jeg er desværre ikke en ørn i installation/opsøtning og brug af programmer..

Flotte højtalere du har fået dig der, jeg skal selv ud og købe XTZ 5.1 sæt her inden for de næste par måneder - men er meget i tvivl om jeg skal købe 89 serien eller 93 WMT, design mæssigt er det 93 jeg hælder mest til.. men 89 skulle vist til efteråret komme i pianolak.. som jeg helst vil have

Burde selvfølgelig købe 99.26 - men det bliver noget dyrt da jeg også gerne vil have deres 12" sub

 

Til top Vis bjarnelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnelund
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

#bjarnelund: Det, der gør CDex lidt bøvlet, er antallet af valgmuligheder - men det er sådan set bare at gå fanebladene igennem under Options - så bøvlet er det heller ikke. Den kan både lave MP3'er, FLAC og en hel masse andet - det skal vælges, og kvaliteten skal vælges. Så skal du vælge, hvor filerne skal placeres, og hvordan de skal navngives - og her er der også meget frihed. Men det er nemmere for dig at se, når du får programmet installeret. Og nå ja, du skal også huske at indtaste din email under Remote CDDB - ellers vil den ikke gå på nettet og hente oplysninger om CD'en.

Det tager lige 5 minutter at sætte de ting op - men så kører programmet til gengæld også som smurt, og gør tingene lige, som du vil have det

Du skriver bare igen, hvis der er noget, du bliver i tvivl om.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
bjarnelund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

tak for det - jeg må prøve at hente det
Til top Vis bjarnelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjarnelund
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

En lille opdatering: Jeg bliver mere og mere glad for højttalerne - meget andet er der ikke at sige

Højttalerne er lavet til enten single- eller biwiring. Jeg kører kun med ét kabel, men har nu ført kablet videre op til diskanterne, i stedet for den messing-bøjle, der sad der i forvejen - i første omgang havde jeg kun sat kablet i forneden. Jeg synes nu ikke, jeg kan høre forskel, men det har da i hvert fald ikke skadet...
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Kane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye højtalere.

EAC er også glimrende til at rippe til FLAC og er meget nemt at bruge.



__________________
Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane
 
NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke poste lidt flere billeder?

Jeg er kommet i tvivl omkring hvilken farve jeg skal vælge

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jo - jeg har taget lidt flere billeder nu. Jeg har lagt dem ud i fuld størrelse på peecee.dk:

http://peecee.dk/upload/view/179014
http://peecee.dk/upload/view/179015
http://peecee.dk/upload/view/179016
http://peecee.dk/upload/view/179017
http://peecee.dk/upload/view/179018
http://peecee.dk/upload/view/179019

Der er direkte link til første billede her, og så kan du bladre frem gennem dem.

Så må du se, om det kan hjælpe. Hvis det betyder noget, kan jeg fortælle, at de er WAF-godkendt

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Indlæg: 138
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Ja... tvivlen melder sig stadig

Har egenlig aldrig rigtig brudt mig om finér belagte højtalere, men de gør sig godt må jeg sige.

Burde jeg vente og se pianolak udgaven.....????? Jeg frygter bare at den bliver dyrere, og hvis det så er vil jeg gerne have den i hvid. Sort pianolak med 3 unger, I don't think so

Har i øjeblikket et sæt Dali 400 som har har høj WAF efter jeg malede dem hvide i glans 80, 8 gange med slibning (korn 400) imellem. Men de skal have nye diskanter, og så vil de stå mig i lige så meget som et sæt nye XTZ. Så det bliver sgu nok til 5.1 sættet med 10" sub til 4700,- dkr (ca.).

Hvor stor afstand lytter du fra? Jeg har kun 3m og kigger også lidt på 93'eren. Måske det ville være et bedre valg?

 

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes